Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Je leven erg veranderd?

+11
Caresses
Ugly Betty
Pussycat
studiebol
Dani
Viva
kwak
Usje
Darius
Annemie
Niene
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Je leven erg veranderd? Empty Je leven erg veranderd?

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 12:52

Is jullie leven erg veranderd na de bevalling? Logisch dat er een hoop veranderd.
Maar laat je veel dingen nu achterwege 'omdat je mama bent'. Of ga je nog steeds je gang in de dingen die je deed en nog wel graag doet?(Misschien in mindere mate natuurlijk.)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je leven erg veranderd? Empty Re: Je leven erg veranderd?

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 12:59

Tja, veranderen doet het natuurlijk sowieso.
Ineens kan niet alles meer, in ieder geval niet zo makkelijk, en je hebt alle verantwoordelijkheid over zo'n kleintje natuurlijk.

Maar ik moet je zeggen, nu ik weer een beetje opgekrabbeld ben na de bevalling gaat het wel goed. Ik neem haar gewoon mee als ik wil gaan stadten (wel rekening houdend met flesjes enzo natuurlijk) of ergens heen wil. Stappen kan alleen niet meer zo uit het niets, maar in principe heb ik daar ook niet zo veel meer mee. Mijn vriend wel, dus die kan lekker op stap gaan.

Dus ja, er is flink wat veranderd, maar mijn leven is alleen maar mooier geworden.
En onze relatie, die is er ook alleen maar mooier op geworden tot op heden, er is zoveel extra respect verworven door die ene avond, die bevalling en de komst van dat meisje!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je leven erg veranderd? Empty Re: Je leven erg veranderd?

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 13:04

Wat zeg je dat mooi! Wel fijn dat je je weg er zo goed in vind smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je leven erg veranderd? Empty Re: Je leven erg veranderd?

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 13:09

Ik ging eerst elke week wel stappen, dat doe ik sowieso niet meer.
En ja verder, wat is er níet veranderd Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je leven erg veranderd? Empty Re: Je leven erg veranderd?

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 13:14

Je stapt niet meer om je zoontje, omdat je het niet meer wilt of om een andere reden?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je leven erg veranderd? Empty Re: Je leven erg veranderd?

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 13:33

Geen behoefte meer aan. Ik ga heus nog wel eens op stap hoor (kroeg, discotheek) maar wel sporadisch. Ik voel een te grote kloof tussen het volk wat ik op stap tegenkom en mezelf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je leven erg veranderd? Empty Re: Je leven erg veranderd?

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 21:23

Ja, ik vind van wel. Een stuk meer verantwoordelijkheid en ik vind het af en toe best hard werken. Maar ik denk dat dat ook komt omdat ik werk en studeer. Toen ik alleen nog studeerde en een kind had, had ik dat gevoel veel minder.

Toch doe ik nog zoveel mogelijk de dingen die ik leuk vind, maar ik moet zeggen dat ik daar vaak de energie niet meer voor heb omdat ik het gevoel heb uitgeput te zijn aam het eind van de week. Mijn man maakt momenteel hele lange dagen, dus dan komt automatisch alles op mij neer en dat vind ik erg pittig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je leven erg veranderd? Empty Re: Je leven erg veranderd?

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 23:09

Zelda, gelukkig heb je er dan zelf ook al geen behoefte meer aan.

Jolicious, het is ook wel hard werken natuurlijk. Opvoeding, huis, studie en werk. Ik heb er ook ervaring mee en ik vond het niet erg makkelijk.

Ik merk bij mezelf dat nu mijn opleiding klaar is ik weer meer behoefte heb aan het uitgaansleven. Lekker de sociale contacten weer opzoeken wat ik de laatste 2,5 jaar best heb gemist.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je leven erg veranderd? Empty Re: Je leven erg veranderd?

Bericht  Niene za 17 dec 2011 - 23:41

Ja,mijn leven is zeker wel veranderd.
Ik ging niet veel uit dus in dat opzicht is er niks veranderd. Maar ik liet alles voor mijn dochter,mijn hele leven draaide om haar en ik cijferde mezelf compleet weg.
Tot daar een halfjaar geleden een breekpunt kwam,ineens besefte ik dat ik ook bestond! Nog steeds is mijn dochter nummer 1,maar nu gedeeld met mijzelf. Ik doe dingen die ik wil doen mits mijn dochter daar niet onder lijd. We zijn ook echt een 2-eenheid en voelen elkaar haarfijn aan. Het leven voelt goed nu,we zijn beide gelukkig,ontspannen en relaxed.


Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Je leven erg veranderd? Empty Re: Je leven erg veranderd?

Bericht  Annemie zo 18 dec 2011 - 1:48

Ik vind mijn leven wel veranderd, vooral dat je niet spontaan dingen meer kunt ondernemen, bijv. een avondje naar de bios of uit eten, dan moet je altijd oppas regelen, ik kan soms best jaloers zijn op mensen die geen kinderen hebben, dan denk ik, goh wat hebben die een relax leven, maar ja ik heb hier voor gekozen natuurlijk, ben superblij met mijn zoontje, maar soms verlang ik wel naar de tijd dat ik geen kindje had, lekker uitslapen en doen waar je zin in hebt, maar ja als mijn zoontje ouder is, dan komt dat vanzelf wel weer Very Happy
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je leven erg veranderd? Empty Re: Je leven erg veranderd?

Bericht  Darius zo 18 dec 2011 - 1:48

In het begin vond ik ook dat alles om Laurens moest draaien. Ik vond het heel moeilijk om eens een weekendje weg te gaan. En mijn man en ik hadden regelmatig 'ruzie', omdat ik vond dat hij meer tijd aan Laurens moest besteden. Terwijl hij dat wel gewoon deed hoor, maar mijn man maakte ook tijd vrij voor zijn eigen sociale leven. En dat was alleen maar verstandig van hem, alleen lukte mij dat niet en ik zat daardoor helemaal niet lekker in mijn vel. Nu ik zie dat alles op zijn pootjes terecht is gekomen, en Laurens zich gewoon normaal ontwikkeld zeg maar (zonder dat ik dat per se moet stimuleren) en mij ook gewoon een lieve mama noemt als ik een dag heb gewerkt, zit ik veel beter in mijn vel. Nu kan ik het bij P ook meer loslaten, dus alles loopt hier nu op rolletjes!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Je leven erg veranderd? Empty Re: Je leven erg veranderd?

Bericht  Usje zo 18 dec 2011 - 1:57

Toen alleen de oudste er nog was heb ik in het begin even moeten wennen, maar daarna verliep alles eigenlijk hetzelfde als voor de zwangerschap. Ik ben niet echt een uitgaansmens en geniet bijvoorbeeld meer van een avondje uiteten dan tot in de late uurtjes stappen in de kroeg. Dit kon gewoon toen. Nu de jongste er is vind ik dat ik echt veel in heb moeten leveren. Ik kan bijna nergens heen, want meneer weigert flessen en wil minstens iedere 3 uur een voeding. Erg lastig en ik merk dat het me nu een beetje op gaat breken. Maar goed.. ze zijn maar zo kort klein he en deze fase gaat ook wel weer over.
Usje
Usje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 33
Punten : 37
Registratiedatum : 17-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Je leven erg veranderd? Empty Re: Je leven erg veranderd?

Bericht  Gast zo 18 dec 2011 - 2:29

Ik vind mijn leven totaal anders. Maar dat kort vast ook omdat ik nog vakantie heb. Als ik over een maand weer werk zal het vast weer anders voelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je leven erg veranderd? Empty Re: Je leven erg veranderd?

Bericht  kwak zo 18 dec 2011 - 3:18

mijn leven is veranderd maar in positieve zin!
ik heb veel meer verantwoordelijkheid, naar me zelf toe, mijn huishouden, man, werk en dochter.
uitgaan deed ik al zelden dus dat mis ik niet, wel mis ik af en toe dat mijn man en ik niet zo makkelijk samen weg kunnen.
maar verder vind ik het alleen echt in positieve zin veranderd.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Je leven erg veranderd? Empty Re: Je leven erg veranderd?

Bericht  Viva zo 18 dec 2011 - 4:53

Mijn leven is ontzettend veranderd.
Maar ik was 17, in de zwangerschap ben ik heel erg veranderd, meer volwassen geworden.
En na de bevalling was ik een echte moeder Wink
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Je leven erg veranderd? Empty Re: Je leven erg veranderd?

Bericht  Dani zo 18 dec 2011 - 5:02

Dolcis_ schreef:Is jullie leven erg veranderd na de bevalling? Logisch dat er een hoop veranderd.
Maar laat je veel dingen nu achterwege 'omdat je mama bent'. Of ga je nog steeds je gang in de dingen die je deed en nog wel graag doet?(Misschien in mindere mate natuurlijk.)

Je leven veranderd inderdaad ontzettend. Ik mis bijvoorbeeld dat we niet meer zo veel spontaan ergens een hapje gaan eten, borrel doen o.i.d. Sowieso gaan we doordeweeks 's avonds niet met z'n alle de deur uit want dochter moet gewoon op tijd naar bed.

Verder doe ik alles nog wel. Stappen in mindere mate maar uitstapjes overdag doen we gewoon.
Dani
Dani
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 224
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je leven erg veranderd? Empty Re: Je leven erg veranderd?

Bericht  studiebol zo 18 dec 2011 - 21:40

Tuurlijk is er wat veranderd door dat er hier nu twee meiden zijn. Ik zou ze ook absoluut niet meer weg kunnen denken. Ik kan minder makkelijk weg en sta toch voor 99% er alleen voor door het werk van mijn vriend.
Hierdoor sleep ik de meiden ook overal mee naar toe, daarbij wel aan hun denkend natuurlijk dat ze op tijd hun eten krijgen en ergens lekker kunnen slapen.

Maar soms, tja ik weet niet hoe ik het moet zeggen... soms voel ik me geen "goede" moeder.

Ik vind het heerlijk om nog mijn eigen dingen te doen en als mijn ouders aangeven dat ik de meiden daar wel even kan laten dan neem ik dat met beide handen aan en ik vind het niet moeilijk om ze achter te laten.
Ik vind dat ik iemand anders niet voor de nachten kan vragen omdat ze nog niet doorslapen want anders was ik allang een keer weer goed op stap geweest daar heb ik gewoon echt zin in.

Ik ben nog tot april vrij, omdat ik denk dat dit beter is voor de meiden, ze zijn te vroeg geboren En ik denk wel dat het dan beter is dat ze nog wat langer thuis zijn bij mij ipv dat ze al vroeg naar het kinderdagverblijf gaan. En ik heb de mogelijkheden ook om langer thuis te zijn...... Maar laatst dacht ik ach als ik morgen moet werken dan is dat voor mijzelf prima!

Zelf heb ik er niet zoveel last van dat ik er zo in sta en mijn vriend is daar in ook wel hetzelfde. Maar in mijn omgeving merk ik wel dat mensen het raar vinden. De eerste keer dat ik uiteten ging met mijn vriend en de meisjes bleven achter bij mijn ouders hebben we van iedereen de vraag gekregen of we dat niet heel moeilijk vonden... Nee dat vond ik niet..

Hoevaak hebben we wel niet de vraag gekregen hoe vreselijk het wel niet was dat ik naar huis mocht naar de bevalling en de meiden niet. Tuurlijk ik had ze het liefst mee naar huis genomen. Maar dat kon gewoon niet, onmogelijk en absoluut niet het beste voor de meisjes. Ze lagen op een goede afdeling, lieve verpleegkundige en ik had daar een heel goed gevoel bij dus nee ik ben nooit huilend de afdeling afgelopen... en ook hier zijn heel veel mensen verbaasd over.

Door de reacties van andere voel ik me dus soms geen goede moeder.....
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je leven erg veranderd? Empty Re: Je leven erg veranderd?

Bericht  Pussycat zo 18 dec 2011 - 21:45

Jeetje studiebol hug

Jij bent geen slechte moeder omdat anderen het anders zouden doen?
Iedereen doet weer verschillende dingen anders, dan zouden we allemaal geen goede moeders zijn Wink
Ik ben wel jaloers op je dat jij je meiden makkelijker kan achterlaten dan dat bijvoorbeeld ik dat kan. De eerste 6 maanden van haar leven was het zeker beter voor mij geweest om mijn dochter achter te laten en iets voor mezelf te doen, maar dat kon ik weer niet. Eigenlijk maakt mij dat dan ook een slechte moeder omdat ik niet goed voor mezelf zorgde. Zo hebben we allemaal wel wat toch. Jij hoeft je echt geen slechte moeder te voelen om zoiets hoor.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je leven erg veranderd? Empty Re: Je leven erg veranderd?

Bericht  Gast zo 18 dec 2011 - 21:46

@ studie, anderen gewoon lekker laten kletsen!
waarom zou je geen goede moeder zijn omdat je graag weer wil werken?
waarom zou je geen goede moeder zijn omdat je lekker wilt gaan stappen?
waarom zou je geen goede moeder zijn omdat je het volste vertrouwen in de verpleging had toen ze in het ziekenhuis lagen??

Je bent meer dan alleen moeder he! Je bent ook studiebol, je bent ook vrouw, je bent ook vriendin van etc.... het houd niet op met alleen zorgen voor de meiden! Rondom het werken heb ik dat bij de meiden ook heel erg gehad dat ik graaaaaag weer ging werken.. tsja mensen vonden dat vreemd ik niet, ik wilde weer meer zijn dan alleen mama.. ook haal ik altijd veel energie uit men werk wat ten gunst van thuis kwam.. prima toch!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je leven erg veranderd? Empty Re: Je leven erg veranderd?

Bericht  Ugly Betty zo 18 dec 2011 - 21:46

He Studiebol wat naar dat je zulke reacties krijgt. Het is juist heel belangrijk om goed voor jezelf te zorgen en ook gewoon jezelf te zijn ipv alleen maar moeder. Ik denk juist dat je beter voor je kinderen kan zorgen als je ook goed voor jezelf zorgt en daardoor lekker in je vel zit.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je leven erg veranderd? Empty Re: Je leven erg veranderd?

Bericht  Caresses zo 18 dec 2011 - 21:56

studiebol schreef:Tuurlijk is er wat veranderd door dat er hier nu twee meiden zijn. Ik zou ze ook absoluut niet meer weg kunnen denken. Ik kan minder makkelijk weg en sta toch voor 99% er alleen voor door het werk van mijn vriend.
Hierdoor sleep ik de meiden ook overal mee naar toe, daarbij wel aan hun denkend natuurlijk dat ze op tijd hun eten krijgen en ergens lekker kunnen slapen.

Maar soms, tja ik weet niet hoe ik het moet zeggen... soms voel ik me geen "goede" moeder.

Ik vind het heerlijk om nog mijn eigen dingen te doen en als mijn ouders aangeven dat ik de meiden daar wel even kan laten dan neem ik dat met beide handen aan en ik vind het niet moeilijk om ze achter te laten.
Ik vind dat ik iemand anders niet voor de nachten kan vragen omdat ze nog niet doorslapen want anders was ik allang een keer weer goed op stap geweest daar heb ik gewoon echt zin in.
Wat maakt je zin hebt om weer eens lekker uit te gaan tot een slechte moeder?

Ik ben nog tot april vrij, omdat ik denk dat dit beter is voor de meiden, ze zijn te vroeg geboren En ik denk wel dat het dan beter is dat ze nog wat langer thuis zijn bij mij ipv dat ze al vroeg naar het kinderdagverblijf gaan. En ik heb de mogelijkheden ook om langer thuis te zijn...... Maar laatst dacht ik ach als ik morgen moet werken dan is dat voor mijzelf prima!
Dezelfde vraag: Wat maakt je zin hebt om weer te werken, tot een slechte moeder?

Zelf heb ik er niet zoveel last van dat ik er zo in sta en mijn vriend is daar in ook wel hetzelfde. Maar in mijn omgeving merk ik wel dat mensen het raar vinden. De eerste keer dat ik uiteten ging met mijn vriend en de meisjes bleven achter bij mijn ouders hebben we van iedereen de vraag gekregen of we dat niet heel moeilijk vonden... Nee dat vond ik niet..
Dat anderen het raar vinden, betekent dat automatisch dat het daarom ook raar is? Als je het omdraait, bijvoorbeeld door te zeggen: verse ouders die alleen maar bij hun kindje willen zijn en alles draait alleen om het kindje, die zijn slecht voor zichzelf omdat ze zichzelf wegcijferen? Nee toch? Waarom zou het andersom wel zo zijn, iedereen is anders. En er zullen ook genoeg mensen zijn die het ook heerlijk vinden om even weer tijd voor zichzelf te hebben.

Hoevaak hebben we wel niet de vraag gekregen hoe vreselijk het wel niet was dat ik naar huis mocht naar de bevalling en de meiden niet. Tuurlijk ik had ze het liefst mee naar huis genomen. Maar dat kon gewoon niet, onmogelijk en absoluut niet het beste voor de meisjes. Ze lagen op een goede afdeling, lieve verpleegkundige en ik had daar een heel goed gevoel bij dus nee ik ben nooit huilend de afdeling afgelopen... en ook hier zijn heel veel mensen verbaasd over. Ik heb zelf niet in deze situatie gestaan maar ik denk (weet dus niet) dat ik het wel vreselijk zal vinden ondanks dat het wel het beste is voor de meisjes, maar dat maakt zeker niet dat ik jou daardoor een slechte moeder vind. Ik zou eerder bewondering voor je hebben dat je het zo kan.

Door de reacties van andere voel ik me dus soms geen goede moeder..... Zonde, je geeft zelf in dit stuk al aan dat je het beste met je meisjes voor hebt, probeer de reacties van anderen los te laten, hoe moeilijk dit soms ook is.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je leven erg veranderd? Empty Re: Je leven erg veranderd?

Bericht  Susan zo 18 dec 2011 - 21:59

Er zijn nou eenmaal altijd mensen die iets te zeiken en te zeuren hebben. Als je wel huilend de afdeling was afgelopen, als je ze niet had willen achterlaten om uit eten te gaan met je man, als je er tegenop had gezien om te gaan werken, dan had je wel weer te horen gekregen dat je een moeke bent geworden die alleen nog maar met de kinderen bezig is. Echt, het is nooit goed wat je doet, onthou dat nou maar, dan kun je het ook makkelijker naast je neerleggen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je leven erg veranderd? Empty Re: Je leven erg veranderd?

Bericht  Susan zo 18 dec 2011 - 22:02

[quote="Caresses"]
studiebol schreef: Ik heb zelf niet in deze situatie gestaan maar ik denk (weet dus niet) dat ik het wel vreselijk zal vinden ondanks dat het wel het beste is voor de meisjes, maar dat maakt zeker niet dat ik jou daardoor een slechte moeder vind. Ik zou eerder bewondering voor je hebben dat je het zo kan.

Zulke dingen weet je echt pas als je ze meemaakt. Het zou best kunnen dat jij, als je echt in die situatie zit, net zo reageert als studiebol.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je leven erg veranderd? Empty Re: Je leven erg veranderd?

Bericht  studiebol zo 18 dec 2011 - 22:07

Wat een lieve reacties zeg!
En jullie hebben gewoon ook allemaal gelijk, dat weet ik ook.
En ik merk ook dat ik er zelf geen last van heb dat ik het zo doe. Ik ben gek op die meisjes, ik vond en vind het heerlijk dat we ze mee naar huis mochten nemen en dat ze nu lekker thuis zijn, ik vind het niet erg om er snachts voor ze wakker te worden, ik vind het niet erg om sochtends om 7 uur weer mijn bed uit te moeten en ik vind het ook absoluut niet erg dat ik "maar" 3,5 of 4 uur achter elkaar kan slapen... het zijn schatjes daar heb ik alles voor over.

Maar wat er wordt gezegd ik ben ook gewoon Studiebol, en studiebol houd van een lekker avondje stappen met vriendinnen en om af en toe lekker een uurtje paard te rijden... in mijn ogen is daar ook niks mis mee zolang de meiden er geen last van hebben..
Maar ja mensen in mijn omgeving denken daar dus blijkbaar anders over en dat krijg ik steeds meer mee. Ook mijn ouders krijgen er opmerkingen over(mijn ouders staan overigens gewoon achter mij hoor) maar ik vind het vervelend voor hun dat mensen tegen hun er opmerkignen over gaan maken, terwijl mijn ouders daar echt wel tegen kunnen hoor dat is gewoon mijn gevoel erbij.

Maar susan wat jij zegt dat moet ik idd maar heel goed in mijn oren gaan knopen..
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je leven erg veranderd? Empty Re: Je leven erg veranderd?

Bericht  Caresses zo 18 dec 2011 - 22:08

[quote="Susan"]
Caresses schreef:
studiebol schreef: Ik heb zelf niet in deze situatie gestaan maar ik denk (weet dus niet) dat ik het wel vreselijk zal vinden ondanks dat het wel het beste is voor de meisjes, maar dat maakt zeker niet dat ik jou daardoor een slechte moeder vind. Ik zou eerder bewondering voor je hebben dat je het zo kan.

Zulke dingen weet je echt pas als je ze meemaakt. Het zou best kunnen dat jij, als je echt in die situatie zit, net zo reageert als studiebol.

Dat klopt, daarom staat er tussen haakjes ook: (weet dus niet).

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je leven erg veranderd? Empty Re: Je leven erg veranderd?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum