Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tentamenstof veranderd....:'(

+3
Antibes
Willem
Siamsa
7 plaatsers

Ga naar beneden

Tentamenstof veranderd....:'( Empty Tentamenstof veranderd....:'(

Bericht  Siamsa za 1 jun 2013 - 5:11

Vandaag had ik een herkansing van het tweede studiejaar, 7 hoofdstukken uit een boek over maatschappijkennis Engels (daar ging het tentamen vorig jaar ook over). Ik had super goed geleerd en zag het helemaal zitten, totdat ik het tentamen voor mijn neus kreeg. Het tentamen bleek te gaan over 5 hoofdstukken van dat boek MAAR ook over 6 of 7 hoofdstukken uit een ander boek (maatschappijkennis USA). Blijkt dus sinds dit jaar aangepast te zijn. De helft van de vragen ging over die hoofdstukken die ik dus niet geleerd heb. Ik heb het gelijk kenbaar gemaakt aan de surveillant maar die kon er op dat moment natuurlijk niets aan doen, dus van die laatste 10 vragen heb ik maar zo veel mogelijk vragen geprobeerd te beantwoorden (ik wist er maar 1 echt te beantwoorden en een paar anderen heb ik gegokt, de helft gewoon leeggelaten omdat ik het gewoon echt niet wist). Toen ik klaar was en het lokaal uitliep ben ik echt in janken uitgebarsten. Dit kunnen ze toch niet zomaar maken? Ik heb notabene vorige week nog met het sectiehoofd gemaild over dat tentamen, om mij op te geven. Ze kan dus zometeen weer een dikke mail verwachten.
:nopompom: No Evil or Very Mad Cry
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tentamenstof veranderd....:'( Empty Re: Tentamenstof veranderd....:'(

Bericht  Willem za 1 jun 2013 - 5:24

Dit is bij ons vrij normaal dat een inhoud van een vak per jaar kan verschillen. In mijn ogen dus je eigen verantwoordelijkheid. Hebben jullie niet de optie dat je bij de lesinhoud van ieder vak van de studie kan, ongeacht in welk jaar je zit? Bij ons is dit wel zo en daar kan je dus in de clusterhandleiding terugvinden wat er voor dat jaar is opgegeven.
Willem
Willem
Prater
Prater

Aantal berichten : 655
Punten : 690
Registratiedatum : 03-12-12

Bericht  Antibes za 1 jun 2013 - 6:03

Willem schreef:Dit is bij ons vrij normaal dat een inhoud van een vak per jaar kan verschillen. In mijn ogen dus je eigen verantwoordelijkheid. Hebben jullie niet de optie dat je bij de lesinhoud van ieder vak van de studie kan, ongeacht in welk jaar je zit? Bij ons is dit wel zo en daar kan je dus in de clusterhandleiding terugvinden wat er voor dat jaar is opgegeven.

Bij ons ook. Vrij normaal om zelf te checken wat je moet leren voor het tentamen waar je aan deelneemt, ook bij herkansingen (= het deelnamen van dít jaar dus). De vakken veranderen ook vaak jaarlijks. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje dom om er klakkeloos vanuit te gaan dat het hetzelfde is.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast za 1 jun 2013 - 6:13

Huh? Heb je dan niet naar de stof opgave van dit jaar gekeken?

Gast
Gast

Bericht  Siamsa za 1 jun 2013 - 6:23

De stof voor de mensen van dit jaar is voor mij dus nergens te zien. En een opdracht van een vak was veranderd, mochten wij ook altijd de opdracht van het vorige jaar maken. En als de opdrachten een tentamen waren geworden (dus tentamen in plaats van opdrachten), mochten we ook gewoon die opdrachten nog maken. We kregen daar dan altijd vanuit de school bericht van. Vandaar dat niemand van ons zich af heeft gevraagd of de tentamenstof veranderd is.
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Bericht  Antibes za 1 jun 2013 - 6:26

Siamsa schreef:De stof voor de mensen van dit jaar is voor mij dus nergens te zien. En als ze een opdracht hebben veranderd van een vak, mochten wij ook altijd de opdracht van het vorige jaar maken. En als de opdrachten een tentamen waren geworden, mochten we ook gewoon die opdrachten nog maken. We kregen daar dan altijd vanuit de school bericht van. Vandaar dat niemand van ons zich af heeft gevraagd of de tentamenstof veranderd is.

Bah, balen zeg. Als het echt zo anders is dan de gewone gang van zaken én jullie de stof van dit jaar niet konden inzien. Dan zou ik er zeker wel een mailtje aan wagen inderdaad. Nee heb je en ja kun je krijgen. Ik denk dat ze gewoon de stof mogen aanpassen, maar (zeker als er meerdere herkansers zijn) ze mogen ook best rekening houden met het feit dat jullie slachtoffer zijn geworden van een miscommunicatie dan.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  PapillonRose zo 2 jun 2013 - 5:39

Ik heb dit ook eens gehad, zo balen! En ik had nog wel ruim van tevoren contact opgenomen met de docent. Die mij doodleuk liet weten dat de stof nog hetzelfde was, en bij het tentamen bleek heel wat anders Evil or Very Mad
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  June zo 2 jun 2013 - 6:03

Antibes schreef:
Willem schreef:Dit is bij ons vrij normaal dat een inhoud van een vak per jaar kan verschillen. In mijn ogen dus je eigen verantwoordelijkheid. Hebben jullie niet de optie dat je bij de lesinhoud van ieder vak van de studie kan, ongeacht in welk jaar je zit? Bij ons is dit wel zo en daar kan je dus in de clusterhandleiding terugvinden wat er voor dat jaar is opgegeven.

Bij ons ook. Vrij normaal om zelf te checken wat je moet leren voor het tentamen waar je aan deelneemt, ook bij herkansingen (= het deelnamen van dít jaar dus). De vakken veranderen ook vaak jaarlijks. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje dom om er klakkeloos vanuit te gaan dat het hetzelfde is.

Jup, bij mij ook vrij normaal.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Bericht  Fortissimo zo 2 jun 2013 - 6:08

June schreef:
Antibes schreef:

Jup, bij mij ook vrij normaal.

Hier ook, diverse vakken moeten herkansen en dan zorgde ik er wel voor dat ik het bij de docent checkte wat de stof was en of de boeken nog veranderd waren.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  Siamsa ma 3 jun 2013 - 7:15

School heeft toegegeven dat het hun fout is en het sectiehoofd heeft haar excuses aangeboden. Van de herkansers wordt alleen het gedeelte nagekeken van de stof die wij vorig jaar moeten leren. Over een maand zijn er weer herkansingen (de laatste kans) en dan moeten we wel de nieuwe stof leren. Ik zit giga in de stress nu want tijdens het tentamen was ik zo gestresst en had ik zulke enorme hoofdpin gekregen dat ik niet meer zo helder na kon denken en een soort van black-out kreeg, terwijl ik het echt super goed geleerd had. Ik hoop dus echt enorm dat ik het gehaald heb, anders moet ik gigantisch veel leren nog, meer dan 100 pagina's compleet nieuwe stof.
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Bericht  Zora ma 3 jun 2013 - 7:24

Wat vervelend zeg!! Maar positief blijven; 100 pp in een maand is toch wel prima doen? Even aangenomen dat je 3 of 4 dagen werkt, en dus per week max 2 of 3 dagen hebt om te leren: als je 8 tot 10 pagina's per dag doet, dan heb je ook nog ruim tijd over om het geheel te leren smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud