Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nachtdienst en borstvoeding

4 plaatsers

Ga naar beneden

Nachtdienst en borstvoeding Empty Nachtdienst en borstvoeding

Bericht  Aimee zo 29 jul 2012 - 22:26

Ik heb het 6 maanden uit kunnen stellen, maar vandaag moet ik er toch weer aan geloven: mijn eerste nachtdienst!
Ik werk op een woongroep voor kinderen met een verstandelijke beperking. In de nachten ben ik de enige in huis, en moet dus direct reageren als een cliënt een epileptisch insult heeft, of bijvoorbeeld een hypo. Nou heb ik natuurlijk wel gewoon kolfrecht tot 9 maanden, maar ik vraag me steeds af hoe dat te combineren is met alleen in huis zijn. Ik kan niet even rustig kolven, want ik kan altijd gebeld worden om even bij een cliënt te gaan kijken.
Waarschijnlijk maak ik het groter dan het is, maar ik zie er zo tegenop Sad Vooral ook omdat ik gewoon vanaf 14.00 vanmiddag tot 10.00 morgen ochtend bij Luuk weg ben, en hij zo slecht drinkt uit de fles. Bah!

Maargoed, iemand die ervaring heeft met nachtdienst en kolven? Is het gewoon haalbaar? Of is er misschien ergens een gaatje in de wet, waardoor ik toevallig toch nog geen nachtdiensten hoef te werken (het is te proberen natuurlijk Wink )?
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtdienst en borstvoeding Empty Re: Nachtdienst en borstvoeding

Bericht  Happydobby zo 29 jul 2012 - 22:33

Ik werk veel nachten, toen ik na 4 maanden weer moest gaan werken draaide ik alleen nachtdiensten.
Ik begin om 23.00 uur tot 7.00. Ik kolfde thuis rond 22.00 uur en dan op het werk rond 3.30. Maar ik zit niet alleen in de nacht dus mijn hoofd nam mijn pieper over voor die 10 minuten. maar jij staat er alleen voor neem ik aan.

Ik had een dubbele kolf en was dus binnen 10 minuten klaar. Zodra ik thuis kwam legde ik M gewoon aan. Daarna kreeg hij de rest van de dag de fles maar dit was bij hem geen probleem.

Ik weet niet of je direct na een ronde gelijk kan gaan kolven op het moment dat je zeker weet dat het kan.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Tania zo 29 jul 2012 - 22:36

Ik zou het overleggen met je leidinggevende. Het is wel leuk dat je weer nachtdiensten moet draaien maar je hebt nogsteeds gewoon kolfrecht en in dit geval mag je 5 uur besteden aan kolven mocht dat nodig zijn. Dat lijkt me vrij onmogelijk als je alleen bent dus ik zou vragen hoe zij dat voor zich zien. En hoe je dat volgens hun moet oplossen als je alleen bent en je bent aan het kolven en er wordt gebeld.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Teddyaapje zo 29 jul 2012 - 22:55

Ik draai geen nachtdiensten en T. kreeg met die leeftijd geen nachtvoedingen meer dus ik heb hier geen ervaring mee. Ik zou het overleggen met je leidinggevende. Kolf je op vaste tijden normaal gesproken? En hoevaak kolf/ voed je snachts?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud