Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen!

+9
Barbabella
Raindrop
Blair
Ibbeltje
_Cyn_
_Nina
Caramba
Annemoontje
Caribbeanlover
13 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen! - Pagina 2 Empty Re: Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen!

Bericht  Gast zo 29 jul 2012 - 1:21

Beetje jammer dat je niet reageert CBL.

Maar als je 40uur in de week werkt is het effect toch hetzelfde? En als wij onze hond uit haar huis halen, en naar een pension brengen, weet ik zeker dat ze daar doodongelukkig is. Dan liever 11 dagen lekker in haar eigen huisje en iemand die haar uit laat en zorgt voor haar natje en een droogje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen! - Pagina 2 Empty Re: Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen!

Bericht  Blair zo 29 jul 2012 - 1:24

Zelda schreef:
Babydoll schreef:
Caribbeanlover schreef:Moet ik nou werkelijk waar alles voorkauwen!? Een hond moet je uitlaten en als er iemand komt die alleen eten/drinken en eventueel aandacht geeft en niet uitlaat is dat genoeg.


+1

Een hond heeft een goede wandeling nodig, een plasje in de tuin is écht niet genoeg, en ik zou me als baasje zijnde kapot schamen mijn huisdier 11 dagen alleen te laten.
Het zou ook absoluut niet mijn keuze zijn, waarom heb je huisdieren als je ze 11 dagen alleen laat denk ik dan..ik vind het ergens ook wel zielig, zo'n hond mist zijn baadje ook vast.
Máár als jij bijv werken bent is die hond toch ook alleen? Dus als er elke dag iemand komt kijken, eten geeft en gaat wandelen met de hond vind ik dat nou geen dierenmishandeling ofzo.

Klopt, je hebt een punt. Máár je bent er dan wel smorgens en na het werk (niet dat dat genoeg is) voor je beestje, is toch anders als iemand anders komt ipv je baasje. En dan heb je gewoon geen keus (ja geen hond aanschaffen), maar je MOET werken. Wat deze persoon doet is gewoon bewust 11 dagen zijn/haar hond alleen laten.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen! - Pagina 2 Empty Re: Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen!

Bericht  Gast zo 29 jul 2012 - 1:27

Ja, daar heb je ook gelijk in Babydoll.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen! - Pagina 2 Empty Re: Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen!

Bericht  Gast zo 29 jul 2012 - 1:32

Bewust of niet. Deze persoon zal er wel zijn reden voor hebben gehad. Het jammere is gewoon dat er alleen maar staat 11 dagen alleen, niet weten dat er misschien mensen of familieleden zijn die de hond elke dag uitlaten verzorgen etc. Ik had het vele malen erger gevonden als de hond zielig met een touw aan een boom vast zat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen! - Pagina 2 Empty Re: Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen!

Bericht  Gast zo 29 jul 2012 - 1:34

2 weken geleden is er in Eindhoven een inval geweest in een huis waarvan de vrouw 2 weken op vakantie was. Ze had al haar dieren (honden, katten, vissen) alleen achtergelaten zonder eten of drinken. Vreselijk wat de Dierenbescherming daar aantrof.


Laatst aangepast door Zelda op zo 29 jul 2012 - 1:36; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen! - Pagina 2 Empty Re: Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen!

Bericht  Ibbeltje zo 29 jul 2012 - 1:35

Oh Zelda ja dat lijkt mij vreselijk Sad
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen! - Pagina 2 Empty Re: Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen!

Bericht  Raindrop zo 29 jul 2012 - 1:45

Wat vreselijk, Zelda Cry Ik snap echt niet dat er mensen bestaan die zoiets doen... En dan nog genieten ook op vakantie. Bah Cry Arme beestjes..

Ik hoop dat de straffen op dierenmishandeling ook veel hoger en zwaarder gaan worden.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen! - Pagina 2 Empty Re: Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen!

Bericht  Gast zo 29 jul 2012 - 1:47

Wij gaan ook op vakantie en laten onze poes ook 10 dagen alleen. Vorig jaar hebben we haar naar een kattenhotel gebracht maar nu bewust niet voor gekozen omdat dit te stressvol is voor haar te brengen en te halen, niet voor ons maar als ik zie hoe erg het beestje lijdt kan ik dit niet over mijn hartje verkrijgen om haar nog eens weg te brengen, nu is ze rustig thuis in een veilige omgeving. Mijn moeder komt 2 keer per dag kijken en met haar spelen zodat ze niet alleen is. Ik ben gek op ons monster en vind het echt niet fijn om haar achter te laten maar ik ben echt geen slecht persoon omdat ik op vakantie ga. Ik weet dat ik mijn moeder kan vertrouwen en dat ze dit ook echt doet.

Ik denk ook wel dat je huisdier achter kan laten maar dan moet je wel iemand hebben die ook voor een dier kan zorgen als jij even niet thuis ben. Of dat nu werken is of vakantie. Helaas denken ook veel mensen er te makkelijk over zoals in het geval wat Zelda beschreef. Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen! - Pagina 2 1371890812

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen! - Pagina 2 Empty Re: Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen!

Bericht  Caribbeanlover zo 29 jul 2012 - 3:12

Fruity, loop niet zo te zeiken zeg! Ik zit hier niet 24 per dag.

Zoals ik al zei en je ook had kunnen lezen is het voor katten/poezen veel makkelijker/beter om ze thuis te laten (heb ik hier voor het eerst gehoord dus ik zeg niet zomaar wat). Ze gaan hun gang wel en hebben vaak een luikje in de deur zodat ze naar buiten kunnen.

Met honden is dat niet zo, die moeten meer aandacht krijgen.

Wat iedereen doet moeten ze zelf weten, maar als je een hond hebt hoor je die niet thuis te laten als je zelf op vakantie gaat. Dat er iemand een paar keer langs komt en het dier uitlaat doet er niet toe. Een hond heeft aandacht nodig en uren alleen zitten voordat er eens iemand langs komt is not done!

Verder ga ik het niet meer uitleggen, ik blijf aan de gang!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen! - Pagina 2 Empty Re: Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen!

Bericht  Barbabella zo 29 jul 2012 - 3:23

Dit bericht heeft een paar dagen terug ook op omroep brabant en nu.nl gestaan en toen stond er bij dat het erg stonk omdat de hond daar zijn behoefte al 11 dagen doet.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/178121592/Baasje+op+vakantie,+hond+elf+dagen+aan+lot+overgelaten+in+Goirle.aspx



Dus dan komt het niet over alsof er dagelijks iemand bij de hond komt.
Ik zou het nooit doen ook al komt er iemand eens per dag langs. Mijn hond gaat naar mijn moeder en/of pension en zelfs mijn konijn gaat vanavond naar het konijnenhotel Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen! - Pagina 2 394967 En iedereen verklaard me voor gek, en vragen zich af waarom ik niemand even langs laat komen om hem eten te geven. Zodra ik zeg dat ik wil dat ie elke dag in een schoon hok slaapt begrijpen ze dat ik dat niet van de buurman verwacht Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen! - Pagina 2 561177
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen! - Pagina 2 Empty Re: Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen!

Bericht  Gast zo 29 jul 2012 - 4:53

Caribbeanlover schreef:Fruity, loop niet zo te zeiken zeg! Ik zit hier niet 24 per dag.

Zoals ik al zei en je ook had kunnen lezen is het voor katten/poezen veel makkelijker/beter om ze thuis te laten (heb ik hier voor het eerst gehoord dus ik zeg niet zomaar wat). Ze gaan hun gang wel en hebben vaak een luikje in de deur zodat ze naar buiten kunnen.

Met honden is dat niet zo, die moeten meer aandacht krijgen.

Wat iedereen doet moeten ze zelf weten, maar als je een hond hebt hoor je die niet thuis te laten als je zelf op vakantie gaat. Dat er iemand een paar keer langs komt en het dier uitlaat doet er niet toe. Een hond heeft aandacht nodig en uren alleen zitten voordat er eens iemand langs komt is not done!

Verder ga ik het niet meer uitleggen, ik blijf aan de gang!

Doe eens normaal mens. Je had inmiddels alweer gereageerd alleen je ging op mij en nog iemand niet in. Terwijl jij stellig overtuigd bent dat een hond niet thuis kan blijven, vroeg ik en nog iemand; Waarom niet?
Dus de enige die niet moet zeiken, ben jij. Gewoon lekker een beetje normaal doen.

Maar goed, wederom de vraag voor jou; WAAROM kan het niet? Onze hond kan dat, vind dat niet erg en vermaakt zich prima met slapen en wat klieren met de kat. Dat doet ze ook wanneer wij er wel bij zijn. Heb haar liever thuis dan in zo'n pension. Hele dag in zo'n hokje... Nu kan ze lekker in haar eigen mandje slapen, klieren met de kat, rondracen door het huis. DAT vind ik veel belangrijker. De laatste twee keren dat ze in zo'n pension heeft gezeten, kwam ze beide keren ziek terug.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen! - Pagina 2 Empty Re: Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen!

Bericht  _Nina zo 29 jul 2012 - 4:56

Weet je CBL, op zich vind ik heus wel dat je een punt hebt,aar vaak heb ik geen zin om dat toe te gaan lopen geven, puur omdat je ook op geen enkele manier inschikt en je mening bijstelt als blijkt dat jij misschien ook niet helemaal gelijk hebt of op bepaalde punten misschien iets té fanatiek reageert. Ik denk dat dat voor meer meiden geldt hier, dat ze een gesprek/discussie met jou moeilijk vinden omdat jij gewoonweg nérgens voor open staat. Is jouw mening zwart en die van de rest wit, dan blijft jouw menig ook zwart en komen er geen enkele nuances in, ongeacht met welke argumenten anderen ook komen. Opzich is een sterke eigen mening helemaal goed, maar je kunt er ook in doordraven. Behandel anderen niet alsof ze achterlijk zijn alleen omdat ze dingen anders zien dan jij.
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen! - Pagina 2 Empty Re: Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen!

Bericht  Bacio zo 29 jul 2012 - 5:03

Caribbeanlover schreef:

Weet je niet of je een kat hebt, maar mensen die ze wel hebben weten dat het beter is om ze in hun eigen huis te laten tijdens vakantie. Kan dat niet, dan zijn er anderen oplossingen.
Ik heb een kat en ook al gaan wij 4 dagen weg, dan gaat ze altijd logeren bij vrienden of familie. Waarom is t beter om ze in hun eigen huis te laten? Mijn kat is echt een knuffeldier en zou t vreselijk vinden een aantal dagen te moeten doen met 1 uurtje aandacht per dag.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen! - Pagina 2 Empty Re: Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen!

Bericht  Gast zo 29 jul 2012 - 5:09

Bacio schreef:
Caribbeanlover schreef:

Weet je niet of je een kat hebt, maar mensen die ze wel hebben weten dat het beter is om ze in hun eigen huis te laten tijdens vakantie. Kan dat niet, dan zijn er anderen oplossingen.
Ik heb een kat en ook al gaan wij 4 dagen weg, dan gaat ze altijd logeren bij vrienden of familie. Waarom is t beter om ze in hun eigen huis te laten? Mijn kat is echt een knuffeldier en zou t vreselijk vinden een aantal dagen te moeten doen met 1 uurtje aandacht per dag.

Dat verschilt natuurlijk per kat. Onze kat duldt echt geen aandacht. Vind ze vreselijk! Die blijft dan ook lekker thuis. Als we haar bij een ander brengen, weet ik niet of die persoon er ongeschonden van af komt Wink Daarentegen, het katje bij mijn vriend in huis (wat niet zijn kat is) is enorm knuffelig. Hoewel het niet onze kat is, voelt het wel zo want dat beestje is zo lief! Haar echte baasje laat haar nu stikken en ben ook benieuwd wat er met dat beestje gebeurd als wij op vakantie zijn.. :nopompom:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen! - Pagina 2 Empty Re: Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen!

Bericht  Gast zo 29 jul 2012 - 5:09

Statler schreef:Weet je CBL, op zich vind ik heus wel dat je een punt hebt,aar vaak heb ik geen zin om dat toe te gaan lopen geven, puur omdat je ook op geen enkele manier inschikt en je mening bijstelt als blijkt dat jij misschien ook niet helemaal gelijk hebt of op bepaalde punten misschien iets té fanatiek reageert. Ik denk dat dat voor meer meiden geldt hier, dat ze een gesprek/discussie met jou moeilijk vinden omdat jij gewoonweg nérgens voor open staat. Is jouw mening zwart en die van de rest wit, dan blijft jouw menig ook zwart en komen er geen enkele nuances in, ongeacht met welke argumenten anderen ook komen. Opzich is een sterke eigen mening helemaal goed, maar je kunt er ook in doordraven. Behandel anderen niet alsof ze achterlijk zijn alleen omdat ze dingen anders zien dan jij.

Danku. Ik heb het geduld niet eens om het rustig uit te leggen.. laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen! - Pagina 2 Empty Re: Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen!

Bericht  Gast zo 29 jul 2012 - 5:48

Fruity schreef:
Statler schreef:Weet je CBL, op zich vind ik heus wel dat je een punt hebt,aar vaak heb ik geen zin om dat toe te gaan lopen geven, puur omdat je ook op geen enkele manier inschikt en je mening bijstelt als blijkt dat jij misschien ook niet helemaal gelijk hebt of op bepaalde punten misschien iets té fanatiek reageert. Ik denk dat dat voor meer meiden geldt hier, dat ze een gesprek/discussie met jou moeilijk vinden omdat jij gewoonweg nérgens voor open staat. Is jouw mening zwart en die van de rest wit, dan blijft jouw menig ook zwart en komen er geen enkele nuances in, ongeacht met welke argumenten anderen ook komen. Opzich is een sterke eigen mening helemaal goed, maar je kunt er ook in doordraven. Behandel anderen niet alsof ze achterlijk zijn alleen omdat ze dingen anders zien dan jij.

Danku. Ik heb het geduld niet eens om het rustig uit te leggen.. laughcry
Snap ik, ik vind het ook steeds moeilijker worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen! - Pagina 2 Empty Re: Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen!

Bericht  Raindrop zo 29 jul 2012 - 6:16

Fruity schreef:
Bacio schreef:
Caribbeanlover schreef:

Weet je niet of je een kat hebt, maar mensen die ze wel hebben weten dat het beter is om ze in hun eigen huis te laten tijdens vakantie. Kan dat niet, dan zijn er anderen oplossingen.
Ik heb een kat en ook al gaan wij 4 dagen weg, dan gaat ze altijd logeren bij vrienden of familie. Waarom is t beter om ze in hun eigen huis te laten? Mijn kat is echt een knuffeldier en zou t vreselijk vinden een aantal dagen te moeten doen met 1 uurtje aandacht per dag.

Dat verschilt natuurlijk per kat. Onze kat duldt echt geen aandacht. Vind ze vreselijk! Die blijft dan ook lekker thuis. Als we haar bij een ander brengen, weet ik niet of die persoon er ongeschonden van af komt Wink Daarentegen, het katje bij mijn vriend in huis (wat niet zijn kat is) is enorm knuffelig. Hoewel het niet onze kat is, voelt het wel zo want dat beestje is zo lief! Haar echte baasje laat haar nu stikken en ben ook benieuwd wat er met dat beestje gebeurd als wij op vakantie zijn.. Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen! - Pagina 2 1270000679

Nou lekker baasje dan... Wilt het baasje haar nog wel? Zo ga je toch niet om met je huisdier.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen! - Pagina 2 Empty Re: Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen!

Bericht  Gast zo 29 jul 2012 - 6:19

Geen idee. Ze gaat straks uit het huis, als wij op vakantie zijn. Het is dus een verrassing of dat beestje er straks nog is. Als mijn vriend en ik het afgelopen half jaar een huisje hadden gekregen hadden we het beestje gewoon meegenomen. Ik heb nu voor de poes boven een mandje gemaakt en haar voer verhuisd naar boven (waar mijn vriend dus woont). Nu ligt ze altijd voor de deur en komt ze alleen nog maar bij mijn vriend in de kamer. Ik ga haar echt missen als ze weg is!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen! - Pagina 2 Empty Re: Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen!

Bericht  Caribbeanlover zo 29 jul 2012 - 7:27

Fruity schreef:
Bacio schreef:
Caribbeanlover schreef:

Weet je niet of je een kat hebt, maar mensen die ze wel hebben weten dat het beter is om ze in hun eigen huis te laten tijdens vakantie. Kan dat niet, dan zijn er anderen oplossingen.
Ik heb een kat en ook al gaan wij 4 dagen weg, dan gaat ze altijd logeren bij vrienden of familie. Waarom is t beter om ze in hun eigen huis te laten? Mijn kat is echt een knuffeldier en zou t vreselijk vinden een aantal dagen te moeten doen met 1 uurtje aandacht per dag.

Dat verschilt natuurlijk per kat. Onze kat duldt echt geen aandacht. Vind ze vreselijk! Die blijft dan ook lekker thuis. Als we haar bij een ander brengen, weet ik niet of die persoon er ongeschonden van af komt ;) Daarentegen, het katje bij mijn vriend in huis (wat niet zijn kat is) is enorm knuffelig. Hoewel het niet onze kat is, voelt het wel zo want dat beestje is zo lief! Haar echte baasje laat haar nu stikken en ben ook benieuwd wat er met dat beestje gebeurd als wij op vakantie zijn.. :nopompom:

Om perse op je vraag terug te komen aangezien je blijkbaar niet begrijpt wat ik bedoel en ook al heb ik gezegd dat iedereen het zelf moet weten. Tuurlijk kan het wel, maar ik vind het beter van niet.

Dat katje bij je vriend in huis. Waarom vind je dat haar baasjes haar laten stikken? Hebben ze niks geregeld? Als ik jou was zeg ik er wat van tegen haar.

Niet elk pension zitten dieren in een hokje zoals jij dat zegt. Die van ons gaat naar een hondenhotel waar hij dag en nacht met anderen is. Ze hebben een binnenkennel waar ze continu naar buiten kunnen. Ze gaan ook nog eens een aantal keren per dag naar een veldje waar ze lekker mogen rennen ed.

Dus niks ergs aan! Dat dieren ziek zijn bij thuiskomst komt vaker voor aangezien het daar natuurlijk anders is.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen! - Pagina 2 Empty Re: Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen!

Bericht  kwak zo 29 jul 2012 - 7:31

Ik las het ook op nu.nl.
Ik snap niet dat je dan als "baasje" zijde rustig in je tentje kan zitten om vakantie te houden.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen! - Pagina 2 Empty Re: Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen!

Bericht  Aggi zo 29 jul 2012 - 8:09

Als het echt zo is dat een hond 11 dagen alleen zit zonder dat er iemand is die voor hem zorgt dat is schandalig...

Maargoed er kan idd iemand langs komen om voor het dier te zorgen en uit te laten.

Voor sommige mensen is een pension gewoon te duur en moeten er andere oplossingen komen... en voor de hond dan 1 voordeel, het dier is in zijn eigen vertrouwde omgeving als het thuis is en er is oppas voor het dier...

Zo ook onze hond, wij zijn een week op vakantie geweest... de eerste dag is hij bij mijn tante geweest... toen 3 dagen bij mijn moeder en toen 3 dagen thuis, toen heeft de buurvrouw haar verzorgt en uit gelaten en zo nodig ook bij haar in huis gehad. En dit is prima gegaan.

En vond het niet zielig...
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen! - Pagina 2 Empty Re: Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen!

Bericht  Gast zo 29 jul 2012 - 8:10

Ik vind het niet kunnen en ik vind het ook niet kunnen dat je een hond neemt als je 40 uur per week werkt. Dan is de hond gewoon te veel alleen.

Op vakantie gaan en je hond alleen laten, vind ik een schande.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen! - Pagina 2 Empty Re: Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen!

Bericht  Caribbeanlover zo 29 jul 2012 - 10:48

Aggi schreef:Als het echt zo is dat een hond 11 dagen alleen zit zonder dat er iemand is die voor hem zorgt dat is schandalig...

Maargoed er kan idd iemand langs komen om voor het dier te zorgen en uit te laten.

Voor sommige mensen is een pension gewoon te duur en moeten er andere oplossingen komen... en voor de hond dan 1 voordeel, het dier is in zijn eigen vertrouwde omgeving als het thuis is en er is oppas voor het dier...

Zo ook onze hond, wij zijn een week op vakantie geweest... de eerste dag is hij bij mijn tante geweest... toen 3 dagen bij mijn moeder en toen 3 dagen thuis, toen heeft de buurvrouw haar verzorgt en uit gelaten en zo nodig ook bij haar in huis gehad. En dit is prima gegaan.

En vond het niet zielig...

Dat is het in jouw geval ook niet en je hebt het prima opgelost

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen! - Pagina 2 Empty Re: Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen!

Bericht  Aardbei zo 29 jul 2012 - 21:46

Caribbeanlover schreef:Fruity, loop niet zo te zeiken zeg! Ik zit hier niet 24 per dag.

Zoals ik al zei en je ook had kunnen lezen is het voor katten/poezen veel makkelijker/beter om ze thuis te laten (heb ik hier voor het eerst gehoord dus ik zeg niet zomaar wat). Ze gaan hun gang wel en hebben vaak een luikje in de deur zodat ze naar buiten kunnen.

Met honden is dat niet zo, die moeten meer aandacht krijgen.


Wat iedereen doet moeten ze zelf weten, maar als je een hond hebt hoor je die niet thuis te laten als je zelf op vakantie gaat. Dat er iemand een paar keer langs komt en het dier uitlaat doet er niet toe. Een hond heeft aandacht nodig en uren alleen zitten voordat er eens iemand langs komt is not done!

Verder ga ik het niet meer uitleggen, ik blijf aan de gang!

Nou dit is anders ook echt een vooroordeel hoor, hoezo moeten honden meer aandacht krijgen dan katten, behalve het uitlaten dan?
Dat is volgens mij echt per hond en per kat afhankelijk. Als wij al één dag en avond weg zijn geweest is mijn kat al doodongelukkig, dus die heeft dan blijkbaar net zoveel aandacht nodig als een hond. En sommige honden kunnen net zo goed lang alleen blijven als een kat. Het enige verschil is dat een kat het binnen op de kattenbak doet en een hond uitgelaten moet worden.
Aardbei
Aardbei
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 672
Registratiedatum : 03-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen! - Pagina 2 Empty Re: Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen!

Bericht  _Nina zo 29 jul 2012 - 23:13

Aardbei schreef:
Caribbeanlover schreef:Fruity, loop niet zo te zeiken zeg! Ik zit hier niet 24 per dag.

Zoals ik al zei en je ook had kunnen lezen is het voor katten/poezen veel makkelijker/beter om ze thuis te laten (heb ik hier voor het eerst gehoord dus ik zeg niet zomaar wat). Ze gaan hun gang wel en hebben vaak een luikje in de deur zodat ze naar buiten kunnen.

Met honden is dat niet zo, die moeten meer aandacht krijgen.


Wat iedereen doet moeten ze zelf weten, maar als je een hond hebt hoor je die niet thuis te laten als je zelf op vakantie gaat. Dat er iemand een paar keer langs komt en het dier uitlaat doet er niet toe. Een hond heeft aandacht nodig en uren alleen zitten voordat er eens iemand langs komt is not done!

Verder ga ik het niet meer uitleggen, ik blijf aan de gang!

Nou dit is anders ook echt een vooroordeel hoor, hoezo moeten honden meer aandacht krijgen dan katten, behalve het uitlaten dan?
Dat is volgens mij echt per hond en per kat afhankelijk. Als wij al één dag en avond weg zijn geweest is mijn kat al doodongelukkig, dus die heeft dan blijkbaar net zoveel aandacht nodig als een hond. En sommige honden kunnen net zo goed lang alleen blijven als een kat. Het enige verschil is dat een kat het binnen op de kattenbak doet en een hond uitgelaten moet worden.
Het klopt wel dat een hond een roedeldier is en een kat een solitair levend dier, en daarom heeft een hond niderdaad meer aandacht nodig. Alleen zijn is voor een hond tegennatuurlijk. Op dat punt heeft ze dus wel dedelijk gelijk.
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen! - Pagina 2 Empty Re: Baasje op vakantie, hond 11 dagen alleen!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum