Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Alleen een paar dagen weg..

+3
Polly
Marin
Roza
7 plaatsers

Ga naar beneden

Alleen een paar dagen weg.. Empty Alleen een paar dagen weg..

Bericht  Roza za 25 feb 2012 - 6:36

Ik hoef in de komende 2 weken maar 2 dagen te werken.. (morgen en volgende week zondag).
Nu spookt al een aantal dagen het idee door mijn hoofd om het vliegtuig te pakken en een paar dagen weg te gaan..
Barcelona, Milaan, Londen of weet ik veel waar..

Maar ik durf niet! Alleen eten, niemand om tegen aan te praten.. Ik ga me dood vervelen geloof ik.

Wie is er al eens alleen een paar dagen weggeweest? Waar ben je heen geweest? Wat vond je er van? Zou je het nog eens doen?

Thanks!!

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen een paar dagen weg.. Empty Re: Alleen een paar dagen weg..

Bericht  Marin za 25 feb 2012 - 7:21

Zeker doen! Ik vind ht zelf heerlijk om te doen, beetje rondlopen en zo'n stad eigen maken. ik vind het zelf fijn om een camera mee te nemen omdat je dan altijd wat te doen hebt in je eentje maar ook gewoon musea bezoeken of rondlopen is leuk!
London zOu ik aanraden omdat je die taal nog een beetje spreekt.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen een paar dagen weg.. Empty Re: Alleen een paar dagen weg..

Bericht  Gast za 25 feb 2012 - 7:23

Ik ga ook wel eens alleen weg maar altijd onderweg naar iemand. Over het algemeen ben ik best een soort sjaggo als ik alleen reis en heb ik ook geen behoefte aan andere mensen. Haha, best raar Very Happy.

Ik zou het in ieder geval niet laten. Kijk eens of er leuke aanbiedingen voor tickets zijn en boek een hostel als je aansluiting wilt vinden. Je kunt ook met mensen afspreken ter plekke via bv www.couchsurfing.com als je gezelschap wilt ter plekke.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen een paar dagen weg.. Empty Re: Alleen een paar dagen weg..

Bericht  Polly za 25 feb 2012 - 7:59

Gewoon doen!
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen een paar dagen weg.. Empty Re: Alleen een paar dagen weg..

Bericht  Roza za 25 feb 2012 - 8:02

Thanks voor jullie reacties Very Happy

Niemand die mee wil? angel

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen een paar dagen weg.. Empty Re: Alleen een paar dagen weg..

Bericht  Gast za 25 feb 2012 - 8:07

Ik wil wel mee, maar ik kan niet, haha. Maar ik raad je aan in een hostel te gaan zitten, daar heb je ook vaak aanspraak met andere reizigers. Over het algemeen ervaar ik dat als spontane en vriendelijke mensen waar je heel makkelijk een gesprek mee aanknoopt. Misschien kan je dan zelfs met diegene een dagje iets gaan doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen een paar dagen weg.. Empty Re: Alleen een paar dagen weg..

Bericht  Roza za 25 feb 2012 - 8:09

Jolee schreef:Ik wil wel mee, maar ik kan niet, haha. Maar ik raad je aan in een hostel te gaan zitten, daar heb je ook vaak aanspraak met andere reizigers. Over het algemeen ervaar ik dat als spontane en vriendelijke mensen waar je heel makkelijk een gesprek mee aanknoopt. Misschien kan je dan zelfs met diegene een dagje iets gaan doen.

Ja, aan een hostel zat ik inderdaad al te denken. Omdat het (vaak) wat goedkoper is, maar vooral voor de aanspraak van anderen.. Ben nu aan het zoeken op internet naar hostels smile Ben benieuwd..

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen een paar dagen weg.. Empty Re: Alleen een paar dagen weg..

Bericht  Gast za 25 feb 2012 - 8:11

Leuk hoor, zo'n spontane actie. Very Happy Hopelijk ontmoet je leuke mensen en maak je leuke dingen mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen een paar dagen weg.. Empty Re: Alleen een paar dagen weg..

Bericht  Gast za 25 feb 2012 - 8:11

Willen altijd, helaas moet ik werken Very Happy. Zat net te kijken naar tickets voor Belfast haha Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen een paar dagen weg.. Empty Re: Alleen een paar dagen weg..

Bericht  Gast za 25 feb 2012 - 8:17

Mocht je een keer een mooie aanbieding voor Belfast zien, mag je me wel tippen, Zusje! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen een paar dagen weg.. Empty Re: Alleen een paar dagen weg..

Bericht  Gast za 25 feb 2012 - 8:21

Is nu op Easyjet, 35 euro enkele reis volgens mij. Ik had net een ticket van 65 euro geloof ik. Weet niet wat gemiddeld is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen een paar dagen weg.. Empty Re: Alleen een paar dagen weg..

Bericht  Gast za 25 feb 2012 - 8:24

Oke, ik hou het wel een beetje in de gaten. Heb ook niet echt concrete plannen nog.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen een paar dagen weg.. Empty Re: Alleen een paar dagen weg..

Bericht  Gast za 25 feb 2012 - 8:35

Ben jij er weleens geweest? Ik nog nooit hoor, zag het staan en klikte verder...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen een paar dagen weg.. Empty Re: Alleen een paar dagen weg..

Bericht  Gast za 25 feb 2012 - 8:36

Nope, een vriend van me woont er. Wil hem een keer gaan bezoeken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen een paar dagen weg.. Empty Re: Alleen een paar dagen weg..

Bericht  Kaat za 25 feb 2012 - 9:00

Gewoon boeken en gaan! Ben afgelopen zomer alleen naar M.adrid geweest en heb het er heerlijk gehad. Vind dat een hele leuke en mooie stad. Veel te zien en goed om te shoppen. Je kan daar veel te voet doen, maar het metro netwerk is ook super.

Afgelopen week ben ik nog alleen naar L.issabon geweest, ook daar heb ik het leuk gehad. Mooie stad en heb mij prima vermaakt, maar vond M.adrid leuker.

Het alleen eten vond ik de eerste keer ook een beetje gek. Ik heb een tijdschrift mee genomen en heb mij prima vermaakt. Had alleen wel het idee dat andere restaurant bezoekers mij een beetje sneu vonden, zo in mijn eentje. Maar ik heb het niet als vervelend ervaren.

Ik vind het echt heerlijk om stedentripjes alleen te doen, kan lekker je eigen gang gaan en bekijken wat JIJ wil bekijken. Als je vervolgens nog een keer naar een plek in de stad terug wil, dan doe je dat gewoon lekker. Gewoon omdat het kan.

Qua aanspraak vond ik het beide keren wel wat moeilijker, omdat ik geen Spaans en Portugees spreek. Ik sliep ook beide keren in een hotel. Met andere toeristen heb ik wel aanspraak en dat was erg gezellig. In L.issabon ben ik een middag met een Duitse toeriste die ik aanspraak bij de tramhalte, opgetrokken. Heb het erg gezellig met haar gehad, ze deed aan Geo Caching (ofzoiets) en heb daar met haar aan mee gedaan.

Volgende stedentrip alleen gaat voor mij sowieso naar een Engelstalig land, omdat ik denk/hoop dat de aanspraak met anderen dan wat gemakkelijker gaat.

Mijn tip: gewoon boeken en kijken hoe je het vindt! Anders kom je er niet achter of alleen reizen wat voor je is :-)
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen een paar dagen weg.. Empty Re: Alleen een paar dagen weg..

Bericht  mzcharlotte za 25 feb 2012 - 20:34

Gewoon doen. Londen is appeltje eitje, je bent er zo en je vermaakt je er prima (er is zó veel te doen).
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen een paar dagen weg.. Empty Re: Alleen een paar dagen weg..

Bericht  Marin za 25 feb 2012 - 21:00

En qua hostel in London kan ik je Piccadilly Backpackers (zijstraat van Piccadilly Circus, centraler kan niet) of Clink 78 (bij Kings Cross) aanraden.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen een paar dagen weg.. Empty Re: Alleen een paar dagen weg..

Bericht  iloverocknroll1984 zo 26 feb 2012 - 10:35

Gewoon doen! Ik ben in september in m'n uppie een weekend naar Oslo geweest en afgelopen januari naar Lissabon en Porto. Beide keren een hostel geboekt en me prima vermaakt. In Lissabon organiseerden ze vanuit het hostel ook allerlei activiteiten, zowel dagtripjes als dingen in de avonden (Fadoshow met eten, kroegentocht etc) en dan kan je, als je dat wilt, snel mensen leren kennen om dingen mee samen te doen. Maar je kan er net zo goed voor kiezen om er gewoon lekker in je eentje op uit te gaan.

Het is misschien een beetje eng in het begin, maar heerlijk toch dat je kunt doen wat je wilt en dat je het gewoon doet, ondanks dat je alleen bent! Dus ook ik zeg doen!

iloverocknroll1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 333
Punten : 400
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen een paar dagen weg.. Empty Re: Alleen een paar dagen weg..

Bericht  Gast zo 26 feb 2012 - 20:36

Ik kan het ook van harte aanbevelen, ben vorig jaar in september een week naar Spanje geweest, ben naar Jerez, Cádiz en Sevilla geweest. Ik vond het heerlijk alleen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen een paar dagen weg.. Empty Re: Alleen een paar dagen weg..

Bericht  litllejoy zo 26 feb 2012 - 23:33

Ik ben 2 jaar geleden naar Edinburgh geweest en 4 jaar geleden naar Kos alleen.
Zou het zo weer doen. Zou wel in een hostel gaan zitten, ivm de aanspraak met andere mensen.
En inderdaad, lekker rond lopen, musea's bezoeken, gebouwen etc. die je graag wilt zien. Boekje/ tijdschrift/ krantje mee op het terras of in het restaurant zodat je wat te doen heb als je alleen zit aan de tafel.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen een paar dagen weg.. Empty Re: Alleen een paar dagen weg..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum