keelontsteking?
+3
May
schuddebuikje
lyke
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
keelontsteking?
Hi,
Ik heb sinds gisteren last van mijn keel en nek.
En toen ik net wakker werd is het geel erger dan gister.
Aan de rechterkant is mijn nek ook dikker (klieren?) En slikken doet heel veel pijn.
Ik heb geen schrale keel ofzo.. slikken doet gewoon heel veel pijn.
Ook zit er wit slijm achter in mijn keel.
Kan ik hiervoor de huisartsenpost bellen? Of moet ik het aanzien tot na het weekend?
Wat zouden jullie doen?
Ik heb sinds gisteren last van mijn keel en nek.
En toen ik net wakker werd is het geel erger dan gister.
Aan de rechterkant is mijn nek ook dikker (klieren?) En slikken doet heel veel pijn.
Ik heb geen schrale keel ofzo.. slikken doet gewoon heel veel pijn.
Ook zit er wit slijm achter in mijn keel.
Kan ik hiervoor de huisartsenpost bellen? Of moet ik het aanzien tot na het weekend?
Wat zouden jullie doen?
lyke- Prater
- Aantal berichten : 641
Punten : 850
Registratiedatum : 13-12-10
Re: keelontsteking?
heb een aantal keer een fikse keelontstekking gehad met hoge koorst. maar ze doen daar niets aan. wat helpt is :waterijsjes eten, koud water met ijsklontjes drinken en rusten.
schuddebuikje- Prater
- Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/70243-zere-keel-keelpijn-bij-slikken-wat-te-doen-tips.html
schuddebuikje- Prater
- Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10
schuddebuikje schreef:heb een aantal keer een fikse keelontstekking gehad met hoge koorst. maar ze doen daar niets aan. wat helpt is :waterijsjes eten, koud water met ijsklontjes drinken en rusten.
Ik dacht dat je er antibiotica voor zou krijgen o.i.d. maar niet dus?
lyke- Prater
De meeste keelontstekingen zijn virusinfecties en daar helpt geen antibiotica tegen, aldus mijn huisarts. En het moet dan met 5 dagen beter gaan. Is het dan nog niet minder dan is het vaak een bacteriële infectie en krijg je antibiotica.
Tot die tijd veel slokjes water drinken, niet hele scherpe keelsnoepjes eten, je kan beter op dropjes zuigen en gaan gorgelen met zout water.
Tot die tijd veel slokjes water drinken, niet hele scherpe keelsnoepjes eten, je kan beter op dropjes zuigen en gaan gorgelen met zout water.
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
May schreef:De meeste keelontstekingen zijn virusinfecties en daar helpt geen antibiotica tegen, aldus mijn huisarts. En het moet dan met 5 dagen beter gaan. Is het dan nog niet minder dan is het vaak een bacteriële infectie en krijg je antibiotica.
Idd, dus de HAP bellen heeft helaas geen zin. In bijna alle gevallen gaat het vanzelf over. Gorgelen met zout water is vies maar helpt echt! 1 theelepel zout in een kopje water.. Je kunt ook paracetamol nemen tegen de pijn als je wilt (kan je ook oplossen in lauw water). Beterschap!
Reeza- Prater
- Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12
Bedankt voor jullie reacties Zal zo inderdaad even spoelen met zou water.. en neem maar een paracetamol.
Hoop dat het snel beter word!
Hoop dat het snel beter word!
lyke- Prater
Het gaat niet echt beter hier
Gisteravond flinke koorts en een rare nacht... steeds wakker en slikken doet nu nog veel meer pijn.
Praten lukt mij nu ook niet echt meer en de klieren in mijn nek zijn nog dikker..
Moet ik dit nog steeds aankijken? Gaat dit vanzelf over?
Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt.. dus schrik er een beetje van dat het zo erg is..
Gisteravond flinke koorts en een rare nacht... steeds wakker en slikken doet nu nog veel meer pijn.
Praten lukt mij nu ook niet echt meer en de klieren in mijn nek zijn nog dikker..
Moet ik dit nog steeds aankijken? Gaat dit vanzelf over?
Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt.. dus schrik er een beetje van dat het zo erg is..
lyke- Prater
Heb je al eens de ziekte van Pfeiffer gehad? Daar doet mij dit aan denken uit eigen ervaring.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Bij twijfel kan je altijd gaan bellen, al is het enkel voor je eigen gevoel.
Gast- Gast
Ibbeltje schreef:Heb je al eens de ziekte van Pfeiffer gehad? Daar doet mij dit aan denken uit eigen ervaring.
Nee nog nooit.. maar daar zat ik ook al aan te denken..
lyke- Prater
lyke86 schreef:Ibbeltje schreef:Heb je al eens de ziekte van Pfeiffer gehad? Daar doet mij dit aan denken uit eigen ervaring.
Ben je ook moe? Mocht het dat zijn (dat kunnen ze zien door bloed te prikken) is er geen medicijn voor. Wel kun je geloof ik pijnstillers nemen. Maar ja lastig als slikken moeilijk gaat.
Ibbeltje schreef:lyke86 schreef:Ibbeltje schreef:Heb je al eens de ziekte van Pfeiffer gehad? Daar doet mij dit aan denken uit eigen ervaring.
Ben je ook moe? Mocht het dat zijn (dat kunnen ze zien door bloed te prikken) is er geen medicijn voor. Wel kun je geloof ik pijnstillers nemen. Maar ja lastig als slikken moeilijk gaat.
Ik heb van gisteravond half 7 tot vanochtend 10 uur geslapen.. maar dat kan denk ik ook komen door de koorts..
En ik heb nu van dat citrosan spul.. veel vitamine C met paracetamol.. en dat kan je drinken.. Dus dat scheelt alweer.
lyke- Prater
Ik zou misschien morgen de huisarts bellen als het nog niet beter gaat. Kunnen ze kijken of het idd de ziekte van Pfeiffer is of misschien 'gewone' keelontsteking.
Maar bij mij zat het toen ook echt dicht mijn keel, net als jj ging slikken en praten niet of erg moeilijk.
Maar bij mij zat het toen ook echt dicht mijn keel, net als jj ging slikken en praten niet of erg moeilijk.
Ik heb het ook gehad in februari, ook in de mate die jij beschrijft, slapeloze nachten, bandend in het zweet, alles dik in je keel en de klieren erg opgezet. Ik kende het ook helemaal niet en ben naar de dokter gegaan, zij schrok hoe erg het was, maar heeft me geen medicijnen gegeven, nouja, alleen een recept voor zetpillen(paracettemol) van 1000 mg waar ik heel blij mee was want iets slikken ging echt niet. Met 5-6 dagen ging het echt veel beter, dus houd hoop;-)
Yare- Fluisteraar
- Aantal berichten : 167
Punten : 220
Registratiedatum : 17-07-12
Ibbeltje schreef:Ik zou misschien morgen de huisarts bellen als het nog niet beter gaat. Kunnen ze kijken of het idd de ziekte van Pfeiffer is of misschien 'gewone' keelontsteking.
Oke dat stelt me wel gerust.. gewoon goed uitzieken dus.
En als het morgen nog zo erg is idd mijn huisarts maar even bellen!
Stuur trouwens net een sms naar mijn moeder dat ik keelontsteking heb en niet meer kan praten..
Belt ze me even later op! haha erg slim
lyke- Prater
Ik dacht ook meteen al aan pfeiffer. Ik had ook bulten in mijn nek (niet mijn klieren) waardoor de huisarts meteen wist dat het pfeiffer was, moest alleen voor de zekerheid bloed prikken. Bulten waren ongeveer zo groot als een muggenbult als je net geprikt bent (weet niet hoe ik het anders uit moet leggen) en zaten ook in mijn nek. Hoop dat dat het niet is, daar kan je goed en lang ziek van zijn. Ik had trouwens op een gegeven moment ook koorts bedenk ik me nu, eerst keelontsteking toen koorts.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Ja echt uitzieken en de rust nemen was bij mij echt wat nodig was en vooral niet teveel doen. Kon ik ook niet overigens, ik was op begin al moe van een afwas, zo raar. Maar goed Pfeiffer kan bij iedereen anders uitpakken ALS het dat dus is.
Maar voor jezelf zou ik toch het na laten kijken. Ik had er destijds ook niet echt aan gedacht het te hebben, maar het was zo vervelend dat mijn keel zo dicht zat. Maar hopelijk gaat het bij jou gewoon gauw over
Maar voor jezelf zou ik toch het na laten kijken. Ik had er destijds ook niet echt aan gedacht het te hebben, maar het was zo vervelend dat mijn keel zo dicht zat. Maar hopelijk gaat het bij jou gewoon gauw over
Ibbeltje schreef:Ja echt uitzieken en de rust nemen was bij mij echt wat nodig was en vooral niet teveel doen. Kon ik ook niet overigens, ik was op begin al moe van een afwas, zo raar. Maar goed Pfeiffer kan bij iedereen anders uitpakken ALS het dat dus is.
Ik hoop ook dat het snel beter word! Maar morgen toch maar even voor de zekerheid langs de huisarts.
lyke- Prater
lyke86 schreef:Ibbeltje schreef:Ja echt uitzieken en de rust nemen was bij mij echt wat nodig was en vooral niet teveel doen. Kon ik ook niet overigens, ik was op begin al moe van een afwas, zo raar. Maar goed Pfeiffer kan bij iedereen anders uitpakken ALS het dat dus is.
Ik hoop ook dat het snel beter word! Maar morgen toch maar even voor de zekerheid langs de huisarts.
Ik ben benieuwd!
Ik heb vanochtend toen ik wakker werd meteen een nurofen 400 genomen.. en sinds die zijn werk doet voel ik me een stuk beter..
Dus ik kijk het aan of het nu ook echt beter word.. en anders van de week nog maar naar de huisarts.
Maar voor nu voel ik me best redelijk
Dus ik kijk het aan of het nu ook echt beter word.. en anders van de week nog maar naar de huisarts.
Maar voor nu voel ik me best redelijk
lyke- Prater
Soortgelijke onderwerpen
» keelontsteking?
» Naar de dokter voor keelontsteking???
» Keelontsteking en zwanger
» Tips keelontsteking?
» keelpijn/keelontsteking en zwanger
» Naar de dokter voor keelontsteking???