Keelontsteking en zwanger
+8
Le Chat Noir
red rose
Parisienne
Pussycat
Parel
Happydobby
Tiara
Linda
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Keelontsteking en zwanger
Heeft iemand dé tip tegen keelontsteking? Ik heb vorige week de hele week griep gehad en nu dus een fikse keelontsteking. De HA kon niks betekenen, want geen enkele medicijn mag met de zwangerschap.
Ik zit me scheel te eten aan drop, drink thee met honing en m'n zus zei dat ik verse citroensap moest opwarmen en daar honing in moest doen. Ontzettend goor, maar helpt wel tegen het hoesten.
Weten jullie nog wat? Ik heb ook heel veel last van dik slijm en snot.
Ik zit me scheel te eten aan drop, drink thee met honing en m'n zus zei dat ik verse citroensap moest opwarmen en daar honing in moest doen. Ontzettend goor, maar helpt wel tegen het hoesten.
Weten jullie nog wat? Ik heb ook heel veel last van dik slijm en snot.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Keelontsteking en zwanger
Hibitane of trachitol? Volgens mij mogen die wel. Helpt hier altijd wel goed.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10
aanitaa schreef:Hibitane of trachitol? Volgens mij mogen die wel. Helpt hier altijd wel goed.
Trachitol mag niet tijdens de zwangerschap. Hibitane ken ik niet, maar mag zo te lezen wel. Thanx! Ff kijken of ik iemand er op uit kan sturen.
Linda- Ratel
uiteindelijk gaat het vanzelf over.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Happydobby schreef:uiteindelijk gaat het vanzelf over.
Ja, gelukkig wel... Maar ik ben het zo zat, ik ben al twee weken non stop ziek. Voel me ook zo vreselijk schuldig tegenover m'n werk, dat helpt ook niet mee.
Linda- Ratel
Naar mijn weten mogen strepsils wel gewoon.
En niet te veel drop eten he, dat zout is ook niet goed voor je kindje!
Beterschap!
En niet te veel drop eten he, dat zout is ook niet goed voor je kindje!
Beterschap!
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Bah wat vervelend zeg! Normaal al vervelend, maar helemaal als je niks mag. Trachitol mag inderdaad niet echt balen, want dat helpt altijd goed.
Meer dan dropjes eten en thee drinken met honing en een sjaal dragen enzo voor de warmte kan je niet doen denk ik... je mond zoveel mogelijk houden?
Meer dan dropjes eten en thee drinken met honing en een sjaal dragen enzo voor de warmte kan je niet doen denk ik... je mond zoveel mogelijk houden?
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Wat vervelend! Geen tips, sorry. Wel beterschap toegewenst!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Thee met gember?
Gember mag, in normale mate, tijdens de zwangerschap...
Je koopt dan gewoon een gemberwortel in de winkel, snijdt er een stuk af en doet m in heet water (zoals met verse munt, kan er trouwens ook bij).
Gember mag, in normale mate, tijdens de zwangerschap...
Je koopt dan gewoon een gemberwortel in de winkel, snijdt er een stuk af en doet m in heet water (zoals met verse munt, kan er trouwens ook bij).
Gast- Gast
Van vsm zijn er tabletten voor keelpijn en ook tabletten voor hoesten, deze heb ik alle twee gebruikt tijdens vorige zwangerschap en de bv, het hielp bij mij wel.
red rose- Prater
- Aantal berichten : 536
Punten : 587
Gorgelen met (lauw) zout water..niet echt lekker, maar wel effectief!
Le Chat Noir- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10
idd gorgelen met zout water. En je mag Strepsils hebben en tijmsiroop.
Het is bij keelpijn beter om koude dingen te eten/drinken dan hele warme dingen.
Het is bij keelpijn beter om koude dingen te eten/drinken dan hele warme dingen.
Gast- Gast
Je kunt ook gorgelen met kamillethee.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Naast Hibitane en Trachitol heb je ook nog Mucoangin, dat gebruik ik vaak. Maar geen idee of je dat mag hebben, grote kans van niet als Trachitol ook al niet mag.
Wat de huisarts hier weleens heeft gezegd is gorgelen met Superol (een of ander tabletje dat je in water moet oplossen en dan gorgelen ermee). Moet je wel tegen kunnen, ik ging er van over mn nek Maar het reinigt je keel in ieder geval.
Wat de huisarts hier weleens heeft gezegd is gorgelen met Superol (een of ander tabletje dat je in water moet oplossen en dan gorgelen ermee). Moet je wel tegen kunnen, ik ging er van over mn nek Maar het reinigt je keel in ieder geval.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Zoutwater en kamille thee is een goed idee, dat heb ik sowieso in huis. Ik had een doosje strepsils, maar daar stond in dat het niet tijdens de zwangerschap gebruikt mag worden.
Superol mag ook niet.
Superol mag ook niet.
Linda- Ratel
Wist niet dat Superol ook niet mag, aangezien je dat alleen gorgelt. Maar aan de andere kant verbaast het me niet, vond het behoorlijk heftig spul
Kamillethee met honing is hier verder favoriet qua huismiddeltjes, maar dat drink ik ook regelmatig als ik geen keelpijn heb. Succes in elk geval, keelontsteking is erg vervelend en al helemaal als je er bijna niks voor kunt nemen!
Kamillethee met honing is hier verder favoriet qua huismiddeltjes, maar dat drink ik ook regelmatig als ik geen keelpijn heb. Succes in elk geval, keelontsteking is erg vervelend en al helemaal als je er bijna niks voor kunt nemen!
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
De huisarts zei dat er vaak weinig over bekend is en dat ze zich daarom al vrij snel indekken. Maar ik wil natuurlijk ook geen risico nemen.
Thanx allemaal!
Thanx allemaal!
Linda- Ratel
Tijm siroop, gorchelen met zout water, honing, en ik had nog een lading tips gekregen maar weet ze niet meer haha..
Gast- Gast
Linda schreef:Zoutwater en kamille thee is een goed idee, dat heb ik sowieso in huis. Ik had een doosje strepsils, maar daar stond in dat het niet tijdens de zwangerschap gebruikt mag worden.
Superol mag ook niet.
Strepsils mag absoluut niet! Staat idd in de bijsluiter en ik vroeg het tijdens mijn vorige zwangerschap aan de huisarts en die zei dat het echt niet mag omdat het erg gevaarlijk kan zijn voor je baby. Ik mocht inderdaad alleen dropjes en kamillethee met honing, zout water, etc. De huismiddeltjes dus.
Gast- Gast
Er is een antibiotica die wel mag tijdens de zwangerschap hoor!!
Deze wilde mijn huisarts ook voorschrijven toen ik vorig jaar keelontsteking had.
Helaas pindakaas is dat de antibiotica waar ik allergisch voor ben.
Volgens mij een .....-ciciline (ofzoiets) soort.
Deze wilde mijn huisarts ook voorschrijven toen ik vorig jaar keelontsteking had.
Helaas pindakaas is dat de antibiotica waar ik allergisch voor ben.
Volgens mij een .....-ciciline (ofzoiets) soort.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
jep die heb ik ook gehad voor blaasonsteking
Mysterious- Prater
- Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10
De HA was sowieso niet zo'n voorstander om antibiotica voor te schrijven. Ze zei dat een keelontsteking 9 van de 10 keer een virus is en dan helpt antibiotica niet, dat helpt alleen bij een bacteriële keelontsteking.
Linda- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» keelpijn/keelontsteking en zwanger
» keelontsteking?
» Snel zwanger van de eerste ook snel zwanger van de tweede?
» ik ben zwanger
» Tips keelontsteking?
» keelontsteking?
» Snel zwanger van de eerste ook snel zwanger van de tweede?
» ik ben zwanger
» Tips keelontsteking?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: