Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

keelpijn/keelontsteking en zwanger

+5
Susan
nillis
Lejow
Katrien
Stitch
9 plaatsers

Ga naar beneden

keelpijn/keelontsteking en zwanger Empty keelpijn/keelontsteking en zwanger

Bericht  Stitch vr 25 jan 2013 - 21:49

Hallo allemaal, de titel zegt het al wel een beetje, maar ik heb sinds gisteren echt enorme keelpijn. Mijn klieren zijn opgezwollen, kan amper slikken en heb ondertussen ook oorpijn en witte plekken achterin mijn keel. Het was vanacht zo erg, dat ik er gewoon niet van heb kunnen slapen Sad
We hebben nog wel trachitol liggen, maar dat mag ik nu natuurlijk niet hebben. Hebben jullie misschien tips om de pijn te verzachten?
Ik zit wel steeds aan de thee met honing, maar laat ik nou helemaal geen zwangerschapskwaaltjes hebben, behalve dan dat ik misselijk wordt van thee laughcry goede timing dus!
Stitch
Stitch
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 452
Punten : 485
Registratiedatum : 03-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

keelpijn/keelontsteking en zwanger Empty Re: keelpijn/keelontsteking en zwanger

Bericht  Katrien vr 25 jan 2013 - 21:53

Gorgelen met zout water. Een theelepeltje zout oplossen in warm water en daarmee gorgelen. Ik neem aan dat dat tijdens de zwangerschap ook gewoon mag.

Edit: Wat ook goed werkt is een koude natte washand om je keel leggen, hier een handoek en een dikke sjaal omheen doen. Door het broeien gaat je keelpijn snel weg.
Katrien
Katrien
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

keelpijn/keelontsteking en zwanger Empty Re: keelpijn/keelontsteking en zwanger

Bericht  Lejow vr 25 jan 2013 - 22:29

Mocht het echt niet overgaan, is er gewoon een antibiotica voor hoor die je mag hebben tijdens de zwangerschap!

Ik heb het ook gehad. Alleen ben ik precies allergisch voor die soort antibiotica, ik moest het dus echt uitzieken.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

keelpijn/keelontsteking en zwanger Empty Re: keelpijn/keelontsteking en zwanger

Bericht  nillis vr 25 jan 2013 - 22:30

Ik heb ook al een week een zere keel en neem de hele dag wat lepeltjes honing en antaflu snoepjes en gelukkig gaat het hier nu de goede kant op.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

keelpijn/keelontsteking en zwanger Empty Re: keelpijn/keelontsteking en zwanger

Bericht  Gast vr 25 jan 2013 - 22:34

Tegen de pijn mag je gewoon paracetamol hebben hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

keelpijn/keelontsteking en zwanger Empty Re: keelpijn/keelontsteking en zwanger

Bericht  Stitch za 26 jan 2013 - 0:03

Alvast bedankt voor de tips! Net even de apotheek gebeld of die nog tips hadden, en die stuurden me gelijk door naar de huisartsenpost laughcry daar heb ik nu dus om 13:60 uur een afspraak, dus zal me benieuwen...
Stitch
Stitch
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 452
Punten : 485
Registratiedatum : 03-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

keelpijn/keelontsteking en zwanger Empty Re: keelpijn/keelontsteking en zwanger

Bericht  Susan za 26 jan 2013 - 1:55

Stitch schreef:Alvast bedankt voor de tips! Net even de apotheek gebeld of die nog tips hadden, en die stuurden me gelijk door naar de huisartsenpost keelpijn/keelontsteking en zwanger 394967 daar heb ik nu dus om 13:60 uur een afspraak, dus zal me benieuwen...

Om 14.00 dus?

Er is inderdaad antibiotica die je gewoon mag hebben. Je kunt ook gorgelen met kamillethee, dan hoef je het niet in te slikken en je proeft het tijdens het gorgelen ook niet echt, dus dan word je er denk ik ook niet zo snel misselijk van.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

keelpijn/keelontsteking en zwanger Empty Re: keelpijn/keelontsteking en zwanger

Bericht  Punk'd za 26 jan 2013 - 2:21

Bij witte aanslag op je amandelen is het volgens mij al zo ver gevorderd dat je antibiotica 'nodig' hebt. Tenmiste dat was bij mij altijd zo. Dan was het gelukkig ook zo weg met pillen smile

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

keelpijn/keelontsteking en zwanger Empty Re: keelpijn/keelontsteking en zwanger

Bericht  Vancity_girl za 26 jan 2013 - 2:32

Hoe was het bij de huisartsenpost?

Ik heb zelf momenteel een ontstoken speeksel of lymfeklier en de huisarts zei dat ze liever geen antibiotica gaf en dat ik moest proberen het uit te zieken met behulp van paracetamol. Maar misschien dat er bij keelontsteking andere antibiotica gegeven wordt?

Ik mag igg 3 keer per dag 2 tabletten 500mg paracetamol en dan heb ik er nog twee over die ik kan nemen als ik bijv s'nachts wakker wordt van de pijn oid.
Gelukkig gaat het nu alweer wat beter dan gisteren.
Beterschap!
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

keelpijn/keelontsteking en zwanger Empty Re: keelpijn/keelontsteking en zwanger

Bericht  Susan za 26 jan 2013 - 2:34

Ik heb tijdens mijn tweede zwangerschap meerdere keren antibiotica gehad. In het begin had ik een luchtweginfectie, toen wist ik nog niet dat ik zwanger was, maar ik vermoedde het wel, dus toen heb ik gevraagd om een kuur die je mag hebben als je zwanger bent en toen kreeg ik amoxicilline. Later heb ik twee keer blaasontsteking gehad en toen kreeg ik twee keer een kuurtje, ik weet niet meer welke, maar die was ook veilig tijdens de zwangerschap. Een blaasontsteking is volgens mij ook wel te riskant en die kun je volgens mij ook niet zelf uitzieken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

keelpijn/keelontsteking en zwanger Empty Re: keelpijn/keelontsteking en zwanger

Bericht  Vancity_girl za 26 jan 2013 - 2:39

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik ook antibiotica gehad ivm blaasontsteking. Dat kan idd gevaarlijk zijn en geloof zelfs wee-en opwekken als je het onbehandeld laat.

Misschien is mijn huisarts gewoon voorzichtig, ze zei gisteren igg dat ze het liever niet gaf. Kan ook wel komen omdat ze de verwachting had dat het vandaag beter zou gaan ( wat ook zo is) Het klonk igg alsof ze me wel antibiotica had voorgeschreven als ik niet zwanger was geweest.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

keelpijn/keelontsteking en zwanger Empty Re: keelpijn/keelontsteking en zwanger

Bericht  Pompoen za 26 jan 2013 - 3:01

Sommige dingen kan je lijf zelf oplossen, als je niet zwanger bent nemen ze soms het zekere voor het onzekere en geven ze toch antibiotica, als je wel zwanger bent denk ik dat ze het in zo'n geval dan liever afwachten.
Augumentin (merknaam) mag je hebben in de zwangerschap, ik kreeg dit bij mijn blindedarmontsteking, dat is waarschijnlijk net als blaasontsteking zo'n geval waar ze liever niet afwachten. Sowieso is een ontsteking in buikregionen een risico omdat het dus idd weeën kan opwekken!
Hoe het met keelontsteking zit weet ik natuurlijk niet.

Hoe was het bij de huisartsenpost Stitch?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

keelpijn/keelontsteking en zwanger Empty Re: keelpijn/keelontsteking en zwanger

Bericht  Stitch za 26 jan 2013 - 3:16

Tien voor 2 idd susan Wink

De huisarts vermoedde of pfeiffer of acute keelinfectie. Ikzelf denk het laatste, aangezien mijn vriend ook al een paar dagen verkouden is, en ik denk dat hij me heeft aangestoken. Mocht het pfeifer zijn moet ik het gewoon uitzieken, maar voor het geval het toch een bacteriele infectie is heb ik een penicilinekuur gekregen. (Broxil) dus hopelijk trekt het nu snel weg, zou wel fijn zijn! Verder mocht ik idd ook paracetamol erbij slikken, maar niks anders (ja, de huis tuin en keukenmiddeltjes) ben wel blij dat we even gegaan zijn, want ben er echt benauwd van.
Stitch
Stitch
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 452
Punten : 485
Registratiedatum : 03-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

keelpijn/keelontsteking en zwanger Empty Re: keelpijn/keelontsteking en zwanger

Bericht  Lejow za 26 jan 2013 - 3:28

Vancity_girl schreef:Bij mijn vorige zwangerschap heb ik ook antibiotica gehad ivm blaasontsteking. Dat kan idd gevaarlijk zijn en geloof zelfs wee-en opwekken als je het onbehandeld laat.

Misschien is mijn huisarts gewoon voorzichtig, ze zei gisteren igg dat ze het liever niet gaf. Kan ook wel komen omdat ze de verwachting had dat het vandaag beter zou gaan ( wat ook zo is) Het klonk igg alsof ze me wel antibiotica had voorgeschreven als ik niet zwanger was geweest.

Klopt!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

keelpijn/keelontsteking en zwanger Empty Re: keelpijn/keelontsteking en zwanger

Bericht  Weegschaal za 26 jan 2013 - 9:59

Beterschap ermee Stitch!
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1851
Punten : 1893
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

keelpijn/keelontsteking en zwanger Empty Re: keelpijn/keelontsteking en zwanger

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum