Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zelf roomsaus maken voor bij tagiatelle

4 plaatsers

Ga naar beneden

Zelf roomsaus maken voor bij tagiatelle Empty Zelf roomsaus maken voor bij tagiatelle

Bericht  Zonnetje wo 26 jan 2011 - 1:57

Wie heeft er een lekker recept om zelf roomsaus te maken bij bijvoorbeeld tagiatelle? Ik koop nu regelmatig pakjes om deze saus te maken, maar ik wil meer dingen zelf gaan maken.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf roomsaus maken voor bij tagiatelle Empty Re: Zelf roomsaus maken voor bij tagiatelle

Bericht  Susan wo 26 jan 2011 - 2:07

Gewoon met crème fraiche en dan eventueel met een beetje knoflook, zout en peper, misschien champignonnetjes, stukjes kip, wat je lekker vindt. Pesto erdoor is ook heel lekker.

Je kunt ook gewone koksroom nemen, persoonlijk hou ik meer van crème fraiche.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf roomsaus maken voor bij tagiatelle Empty Re: Zelf roomsaus maken voor bij tagiatelle

Bericht  minoessepoes wo 26 jan 2011 - 2:11

Eigenlijk gebruik ik dan altijd gewoon room (koksroom of light koksroom), daar doe ik een uitje en wat knoflook doorheen en het is al heerlijk, spekjes/hamblokjes en champignons, lekker wat peper en je bent klaar! Eventueel kan je het extra smaak geven met rozemarijn of tijm.

Of je neemt gewoon een bakje roomkaas en laat dat smelten in een pan, dan heb je ook al een hele lekkere saus. Die gaat ook heel goed met champignons, maar ook met spinazie, geblancheerde broccoli enz.

Je kan ook flink wat boter in een pannetje laten smelten, daar zo'n 50gr bloem bij doen en dit goed roeren tegen klontjes, zo'n 400ml bouillon (van een blokje) toevoegen, dit al roerend verwarmen tot een gebonden saus en als laatst voeg je dan een bekertje slagroom toe. Maar dan heb je meer een dikke saus, bijvoorbeeld champignons erdoor en dan kan je het over je vlees (bijvoorbeeld varkenshaas/biefstuk/rosbief) schenken.

minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf roomsaus maken voor bij tagiatelle Empty Re: Zelf roomsaus maken voor bij tagiatelle

Bericht  Susan wo 26 jan 2011 - 2:21

minoessepoes schreef:

Je kan ook flink wat boter in een pannetje laten smelten, daar zo'n 50gr bloem bij doen en dit goed roeren tegen klontjes, zo'n 400ml bouillon (van een blokje) toevoegen, dit al roerend verwarmen tot een gebonden saus en als laatst voeg je dan een bekertje slagroom toe. Maar dan heb je meer een dikke saus, bijvoorbeeld champignons erdoor en dan kan je het over je vlees (bijvoorbeeld varkenshaas/biefstuk/rosbief) schenken.


Zo maak ik wel een kaassausje voor over de lasagne of de witlof: boter, bloem, melk en flink wat geraspte kaas.

Wat bij ons altijd een groot succes is: kipfilet in pepersaus. Kipfilet in reepjes snijden en flink bestrooien met peper en zout, roerbakken en als het gaar is uit de pan nemen, afblussen met een kopje water, een bouillonblokje en flink wat zwarte peper en dan crème fraiche erbij. Iedereen vindt dat altijd heel erg lekker.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf roomsaus maken voor bij tagiatelle Empty Re: Zelf roomsaus maken voor bij tagiatelle

Bericht  Inge wo 26 jan 2011 - 2:49

Ik doe dat meestal met roomkaas, uitje fruiten met knoflook, champignons mee bakken, roomkaas erdoor, peper en hamblokjes erdoor en eventueel een beetje pesto

Tagliatelle met kip met broccoli en roomsaus pesto is ook erg lekker
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf roomsaus maken voor bij tagiatelle Empty Re: Zelf roomsaus maken voor bij tagiatelle

Bericht  Zonnetje wo 26 jan 2011 - 4:09

Die ideeen van jullie klinken lekker allemaal. Ik doe er nu vaak champignons, een uitje en hamblokjes bij, maar met broccoli is het natuurlijk ook lekker. Bedankt voor de tips!
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf roomsaus maken voor bij tagiatelle Empty Re: Zelf roomsaus maken voor bij tagiatelle

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum