Wraps zelf maken, hoe?!
+4
Marin
SarahKey
Toet
Viva
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wraps zelf maken, hoe?!
Vandaag heb ik een poging gedaan zelf wraps te maken met een gevonden recept;
200gram bloem
125 ml water
snufje zout
1 eetlepel olijfolie.
Dat is finaal mislukt, het was te plakkerig en zacht.
Heb het geprobeerd in de koekepan te krijgen maar het was echt niets
Dus nu vroeg ik mij af wat jullie recept hiervoor is?
200gram bloem
125 ml water
snufje zout
1 eetlepel olijfolie.
Dat is finaal mislukt, het was te plakkerig en zacht.
Heb het geprobeerd in de koekepan te krijgen maar het was echt niets
Dus nu vroeg ik mij af wat jullie recept hiervoor is?
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Re: Wraps zelf maken, hoe?!
Als het te plakkerig is moet er meer bloem bij. Ik gebruik de zelfde ingrediënten als jij, maar doe het op de gok bij elkaar, kneden totdat je een mooi deeg hebt en er dan wraps van rollen.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Ok, bedankt, dan ga ik het gewoon nog eens proberen alleen zelf de hoeveelheid water bepalen/meer bloem erbij doen!
Smaken ze bij jou dan ook naar de wraps uit de winkel of heel anders?
Smaken ze bij jou dan ook naar de wraps uit de winkel of heel anders?
Viva- Kletskop
Ze zijn wel een stuk lekkerder dan uit de winkel hoor! Knapperiger en verser ofzo. Als je ze eenmaal zelf hebt gemaakt wil je die uit de winkel niet eens meer. Altans, dat heb ik. Je kunt op het laatst ook knofloof, koriander of italiaanse kruiden toevoegen, afhankelijk van waar je ze bij wil eten.
Roti pannekoeken zijn ook mega lekker om een keer zelf te maken. Dan gebruik je het zelfde recept als voor wraps, daar maak je deegbolletjes van. In die bolletjes maak je een kuiltje en daar schep je aardappelpurree in. Dan goed door elkaar kneden en in de koekenpan bakken zoals wraps.
Roti pannekoeken zijn ook mega lekker om een keer zelf te maken. Dan gebruik je het zelfde recept als voor wraps, daar maak je deegbolletjes van. In die bolletjes maak je een kuiltje en daar schep je aardappelpurree in. Dan goed door elkaar kneden en in de koekenpan bakken zoals wraps.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Klinkt goed Toet, dankje voor je tips!
Viva- Kletskop
Ik gebruik altijd deze verhoudingen:
500 gram bloem
300 ml lauw water
100 ml olie
1 theelepel zout.
Kan ik ongeveer 9 wraps uithalen. Ik maak van het deeg bolletjes en elk bolletje word 1 wrap.
1 bolletje uitrollen en dan bakken in een koekenpan (zonder olie oid) 2 min om en om.
Zo lukt dat bij mij wel, al vind ik het wel een klus hoor. Dat gedoe met deeg maken, bolletjes maken en dan elk bolletje zo mooi en goed mogelijk rond uitrollen.
500 gram bloem
300 ml lauw water
100 ml olie
1 theelepel zout.
Kan ik ongeveer 9 wraps uithalen. Ik maak van het deeg bolletjes en elk bolletje word 1 wrap.
1 bolletje uitrollen en dan bakken in een koekenpan (zonder olie oid) 2 min om en om.
Zo lukt dat bij mij wel, al vind ik het wel een klus hoor. Dat gedoe met deeg maken, bolletjes maken en dan elk bolletje zo mooi en goed mogelijk rond uitrollen.
Krijg je ze met de deegroller echt zo dun? Krijg je ze dan makkelijk van het aanrecht af (ook al zit er bloem op) zonder ze te scheuren of breken?
Edit: En om zonder olie te bakken in de pan, moet het deeg vast niet zo erg plakken en dus beetje melig zijn, denk ik? En de pan heel goed heet?
Edit: En om zonder olie te bakken in de pan, moet het deeg vast niet zo erg plakken en dus beetje melig zijn, denk ik? En de pan heel goed heet?
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
De pan moet zeker heel heet zijn. En er echt bij blijven want ze zijn zo aangebrand.
Ik krijg ze met een deegroller (geen houten trouwens, ik gebruik dezelfde als die ik met de taarten gebruik) genoeg dun. Volgens mij wel iets dikker als de wraps uit de winkel maar zeker geen hele dikke.
Ik krijg ze met een deegroller (geen houten trouwens, ik gebruik dezelfde als die ik met de taarten gebruik) genoeg dun. Volgens mij wel iets dikker als de wraps uit de winkel maar zeker geen hele dikke.
SarahKey schreef:Ik gebruik altijd deze verhoudingen:
500 gram bloem
300 ml lauw water
100 ml olie
1 theelepel zout.
Ik heb hem genoteerd, ga ik ook eens uitproberen.
Elke keer 1 pak word zuinig en zo kunnen we er meer maken.
Ben benieuwd
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
En gebruik je gewoon witmeel? Want in Mexicaanse tortilla's zit meestal wel iets van maismeel maar dat is wat lastiger in NL te krijgen volgens mij.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
woezel schreef:SarahKey schreef:Ik gebruik altijd deze verhoudingen:
500 gram bloem
300 ml lauw water
100 ml olie
1 theelepel zout.
Ik heb hem genoteerd, ga ik ook eens uitproberen.
Elke keer 1 pak word zuinig en zo kunnen we er meer maken.
Ben benieuwd
Haha woezel, je leert het nog wel En weet geen eens wat een pak wraps kost in de winkel, maar het scheelt echt wel wat.
Marin schreef:En gebruik je gewoon witmeel? Want in Mexicaanse tortilla's zit meestal wel iets van maismeel maar dat is wat lastiger in NL te krijgen volgens mij.
Ik wel, gebruik gewoon bloem van de lidl. Die koop ik per 10 pakken tegelijk en gebruik ik overal voor.
Alleen voor brood gebruik ik wel tarwemeel. Soms in pannenkoeken. Maar voor wraps gebruik ik gewone bloem.
Dit ga ik ook een keer proberen! Zou je ze ook in kunnen vriezen denk je?
Leine- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1089
Registratiedatum : 11-06-11
Leine schreef:Dit ga ik ook een keer proberen! Zou je ze ook in kunnen vriezen denk je?
Ja dat kan. Dat doe ik ook want onegveer 9 krijg ik niet in 1 keer op
Maar moet wel zeggen, zo vers uit de pan zijn ze lekkerder, maar het kan wel.
Hebben jullie ook nog een lekker recept voor de vulling, zonder pakje.
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
woezel schreef:Hebben jullie ook nog een lekker recept voor de vulling, zonder pakje.
Ik ga er eigenlijk van alles in. Heb wel eens shoarma wraps op, ook erg lekker! Of gewoon paprika, kip, sla, tomaat, komkommer en een lekker sausje. Of koude wraps vind ik ook heerlijk!
Davinia- Prater
- Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11
SarahKey schreef:Leine schreef:Dit ga ik ook een keer proberen! Zou je ze ook in kunnen vriezen denk je?
Ja dat kan. Dat doe ik ook want onegveer 9 krijg ik niet in 1 keer op
Maar moet wel zeggen, zo vers uit de pan zijn ze lekkerder, maar het kan wel.
Ah okee, ga ik uitproberen!
Woezel, ik maak ze vaak met vlees (kip, gehakt, maar ook schnitzel in stukjes gesneden) of bijv. walnoten, groenten (courgette, champignons, paprika, tomaat) en dan een klein beetje mayo of creme fraiche op de wrap gesmeert. Super lekker en makkelijk!
Leine- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1089
Registratiedatum : 11-06-11
Oh, ik probeerde ze van tarwebloem (aldi, 0,49 voor 1kg) te maken.
Is dat dan minder lekker?
Had overigens van de week een pakket, 8 wraps (grote) voor 1,25 (bonus)
Is dat dan minder lekker?
Had overigens van de week een pakket, 8 wraps (grote) voor 1,25 (bonus)
Viva- Kletskop
Viva, ik vind dat juist lekkerder. Ik maak het altijd met volkoren meel.
Met maismeel kan je het ook maken.
Met maismeel kan je het ook maken.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Gelukkig! Nou, ik ga het volgende week proberen!
Viva- Kletskop
Soortgelijke onderwerpen
» Wraps dag van te voren maken?
» Zelf ijs maken
» Zelf shoarmapizza maken
» Zelf sushi maken
» Zelf een fotoshoot maken
» Zelf ijs maken
» Zelf shoarmapizza maken