Bevalling filmen?
+23
Slakje
Mamsie
RYW
Wennes
Aggi
Dora
Theeleut
nisavi
Sophiee
Liadan
Floor
Susan
Tania
Novalee
Lousanne
Lonely Goatherd
_Lana_
Teddyaapje
PapillonRose
duckie
Puggle
Printje
Flower_L
27 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Bevalling filmen?
_Lana_ schreef:Het mooiste moment van de film vind ik juist als ik mijn dochter er uit zie komen. Helemaal geen raar gezicht ofzo, juist heel erg bijzonder. En het moment dat ze op mijn buik werd gelegd, geweldig!
Grappig dat bijna niemand het toch gefilmd wil hebben.
+1, alleen dan de foto waarop T. er half uit is. Echt heel mooi! Mocht de co-assistent gynaecologie haar studie niet afmaken dan moet ze fotografe worden!
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb geen film van de bevalling, dat hoeft van mij ook niet. Zou ik bij een evt. volgende ook niet willen. Ik heb wel van alledrie foto's dat ze geboren worden. Bij de oudste was er toevallig wisseling van de verpleegkundigen dus ik had even twee verpleegkundigen erbij, van wie er een foto's gemaakt heeft. Ik riep nog dat ik geen foto's wilde, toch gedaan, en ik ben er heel blij mee. Heb er twee van dat hij eruit komt. Bij de tweede waren alleen VK en vriend erbij en mijn vriend stond tussen mijn benen en die heeft wel tien foto's gemaakt. Was ik achteraf heel blij mee, ik vond de bevalling erg heftig en dit was wel goed voor de verwerking. Bij de derde waren VK, stagiaire, kraamhulp en vriend erbij, en de VK heeft foto's gemaakt terwijl de stagiaire de bevalling deed. Heel waardevol zijn die foto's!
Gast- Gast
Mijn man heeft de bevalling van onze dochter gefilmd en hoewel het me eerst echt niets leek, ben, ik er nu erg bij mee. Mijn man heeft het gewoon zelf gefilmd, geen statief.
nisavi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 236
Punten : 243
Registratiedatum : 18-11-10
Bij de bevalling van de eerste was ik zo van de wereld door de pinstilling dat ik zelf amper iets van de bevalling had meegekregen en door steeds te vragen aan aanwezigen kon ik min of meer een totaalplaatje maken van hoe het gegaan was. Zo jammer vond ik dat! Toen ik de tweede verwachtte leek het me wel fijn beelden te hebben, maar verder hebben we daar geen afspraken over gemaakt. Blijkt dat mijn man tijdens de start van persen de camera ergens neer had gezet die aanhet opnemen was. Achteraf ben ik zou blij die beelden te hebben! Zo mooi moment, ik heb hetnog regelmatig terug gekeken.
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
Hier is er ook gefilmd bij de bevalling van M., alleen had het van mij wel meer mogen zijn.
Ben overigens wel heel erg blij met de beelden die ik heb!
Ben overigens wel heel erg blij met de beelden die ik heb!
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Lousanne schreef:
Oja, ik was even vergeten dat ieder woord hier op t forum doordacht moet zijn en op een weegschaal wordt gelegd..
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Bedankt dat je voor me opkwam SusanLousanne schreef:Susan schreef:Lekker subtiel dit. Dat jij het nooit zou willen, best, maar doe niet net of het volslagen bizar is als een ander het wel zo doet.Lousanne schreef:PapillonRose schreef:Ik heb het wel laten filmen. Mijn broertje heeft het gefilmd. Moet zeggen dat hij best een goede cameraman bleek te zijn, het is niet zo dat je de hele tijd vol in mijn kruis kijkt ofzo Hij heeft het mooi gefilmd. Heb het al een paar keer teruggekeken en ben erg blij dat het op film staat. Heel bijzonder om te hebben!
Holy crap had je je broer bij je bevalling?? Dat zou ik echt nooooit willen (oke, ik heb niet eens een broer, maar dan nog..) Het idee dat m'n broer recht in m'n punani kijkt lijkt me echt niet tof, ik zou ook echt nooooooit m'n vader/schoonvader en zelfs moeder/schoonmoeder erbij willen hebben.. On topic: ik zou m'n bevalling ook niet gefilmd willen hebben, dat hoef ik echt niet terug te zien..
Oja, ik was even vergeten dat ieder woord hier op t forum doordacht moet zijn en op een weegschaal wordt gelegd..
Bedoelde het iig niet zo, Papillon Rose mooi dat t bij jullie zo kon en voor je vertrouwd voelde en dat t van beide kanten prima was het zou alleen mijn keuze niet zijn, maar dat geeft niet.
Lousanne, ik begrijp dat niet iedereen dezelfde keuze zou maken, iedereen moet zelf beslissen wat wel en niet prettig is.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Hier is ook gefilmd tijdens mijn bevalling, de camera stond schuin achter mij zeg maar... de zusters in het ziekenhuis kwamen er later achter en toen moest hij uit want we mochten niet filmen...
Heb de film helaas nog niet terug gezien, wil dit wel toch binnenkort maar eens even kijken binnenkort
Heb de film helaas nog niet terug gezien, wil dit wel toch binnenkort maar eens even kijken binnenkort
Aggi- Prater
- Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Wij hebben bij D de bevalling gefilmd: de camera stond op een kast.
Mijn vliezen zijn spontaan tijdens een wee gebroken en hierbij kwam een enorme vloedgolf met een enorme kracht vrij. De kasten waren helemaal nat! Mijn man controleerde de camera en deze was als enige nog droog, dat had zo moeten zijn.
Mijn bevalling ging zo snel en het was fijn om het terug te kunnen zien, zo kom ik het beter een plekje geven en de spannende zwangerschap afsluiten.
En ik begrijp nu waarom de onderkant zo beurs was
Mijn vliezen zijn spontaan tijdens een wee gebroken en hierbij kwam een enorme vloedgolf met een enorme kracht vrij. De kasten waren helemaal nat! Mijn man controleerde de camera en deze was als enige nog droog, dat had zo moeten zijn.
Mijn bevalling ging zo snel en het was fijn om het terug te kunnen zien, zo kom ik het beter een plekje geven en de spannende zwangerschap afsluiten.
En ik begrijp nu waarom de onderkant zo beurs was
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Ja, beide bevallingen zijn door mijn zwager gefilmd. Het zijn echt hele mooie documenten geworden en ik ben er erg blij mee.
Gast- Gast
Een vraagje voor degene die de bevalling gefilmd hebben, wie heeft de film gezien, alleen jij en je man, of heb je hem aan meerdere mensen (die er misschien naar vroegen) laten zien?
En wil je het terug kijken met je kinderen, nu, of later wanneer ze ouder zijn?
Ik heb de foto's van de bevalling aan mijn (schoon)ouders en aan een vriendin laten zien. Ik heb ze nu allemaal in een insteekalbum gedaan en wil voor de 'enge' foto's een zwart velletjes doen, zodat áls iemand ze wil zien ze zelf kunnen beslissen of ze ernaar willen kijken en niet in shock raken haha.
Er is trouwens op geen enkele foto iets van mijn onderkant te zien, op de een of andere manier had de co-assistent gynaecologie de gave om die delen te over- of onderbelichten! Heeft ze echt super gedaan!
En wil je het terug kijken met je kinderen, nu, of later wanneer ze ouder zijn?
Ik heb de foto's van de bevalling aan mijn (schoon)ouders en aan een vriendin laten zien. Ik heb ze nu allemaal in een insteekalbum gedaan en wil voor de 'enge' foto's een zwart velletjes doen, zodat áls iemand ze wil zien ze zelf kunnen beslissen of ze ernaar willen kijken en niet in shock raken haha.
Er is trouwens op geen enkele foto iets van mijn onderkant te zien, op de een of andere manier had de co-assistent gynaecologie de gave om die delen te over- of onderbelichten! Heeft ze echt super gedaan!
Teddyaapje- Ratel
Ik laat het gewoon zien als iemand er om vraagt maar het is ook niet zo dat ik gezellig de film opzet en de fotoboeken erbij pak op een verjaardag.
Gast- Gast
Hier is de film echt alleen voor mijn man en mij.
Ik ga 'm zeker aan niemand laten zien.
Een paar stukjes heb ik er tussenuit gehaald om aan mijn moeder te laten zien, maar verder niet.
Ik ga 'm zeker aan niemand laten zien.
Een paar stukjes heb ik er tussenuit gehaald om aan mijn moeder te laten zien, maar verder niet.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Hier hebben mijn moeder en schoonmoeder de film gezien, zij waren beiden bij mijn 1e bevalling dus ik geneerde me niet, vond het wel speciaal om hen toch iets te kunnen laten zien. Mijn beste vriendin heeft het gezien en een tijdje terug ook mijn dochter. We hadden het over bevallingen en die van haar broertje toen kwam de filmopname ter sprake, ze wilde het heel graag zien. Prima
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
Nee, voor mij hoeft het niet. Sterker nog, bij de eerste is er een stukje gefilmd terwijl we de verloskamer inliepen. Je hoort mijn ex nog net op de band zeggen 'hier gaat het allemaal gebeuren', en daarna mij 'doe die KUTcamera uit en kom me verdomme helpen!!!' en dan is het even zwart, en het volgende beeld is dat de navelstreng wordt doorgeknipt
Maar bij de tweede waren er op een gegeven moment zoveel mensen in de verloskamer (3 van de verpleging, verloskundige, gynaecoloog, assistent-gynaecoloog en weet ik wie allemaal) dat ik op een gegeven moment gezegd heb dat ze wat mij betreft net zo goed de cameraploeg van SBS6 erbij konden halen, aangezien toch al half Nederland aan het meegenieten was. Het interesseerde me geen meter meer wie erbij was, al was het de tuinman. Als ze dat kind er maar uithaalden
Maar bij de tweede waren er op een gegeven moment zoveel mensen in de verloskamer (3 van de verpleging, verloskundige, gynaecoloog, assistent-gynaecoloog en weet ik wie allemaal) dat ik op een gegeven moment gezegd heb dat ze wat mij betreft net zo goed de cameraploeg van SBS6 erbij konden halen, aangezien toch al half Nederland aan het meegenieten was. Het interesseerde me geen meter meer wie erbij was, al was het de tuinman. Als ze dat kind er maar uithaalden
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Ik heb het bij de 2e gedaan omdat ik zo veel kwijt was van de bevalling van de 1e. Ik was/ben er erg blij mee. Bij de 3e was er weinig tijd en zijn er wel foto's gemaakt en wel filmpjes erna.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Ik had van vrienden het aanbod gekregen dat zij kwamen filmen tegen dat het zo ver was. Ik heb vriendelijk bedankt :'')
We hebben foto's van toen ik nog aan de monitor lag zonder weeën en foto's van toen ze Louise gingen wegen en aankleden.
We hebben foto's van toen ik nog aan de monitor lag zonder weeën en foto's van toen ze Louise gingen wegen en aankleden.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
ik heb zelf geen behoefte om de bevalling te filmen, maar wat flower_l zegt kan ik me wel voorstellen, zonde als je delen van de bevalling 'mist' doordat je van de wereld bent..
een volgende keer zou ik wel graag het moment willen zien dat de kleine geboren wordt, maar dan dmv een spiegel. ik hoop dat dit mogelijk gaat zijn..
een volgende keer zou ik wel graag het moment willen zien dat de kleine geboren wordt, maar dan dmv een spiegel. ik hoop dat dit mogelijk gaat zijn..
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
Ik bedoelde ook niet de heftige weeën die je weg moet puffen. Dat hoef ik ook niet per se terug te zien. Ik doelde meer op het begin, van als je weet dat de bevalling is begonnen maar ik zelf nog in staat ben te praten zodat ik wat tegen N. kon vertellen over hoe ik me voelde etc. Ik heb nu wel een foto van m'n buik terwijl ik al weeën had._Lana_ schreef:Novalee schreef:Ik heb niks op film en ook geen foto's van de bevalling zelf, pas vanaf dat ze op m'n buik werd gelegd. Wel hebben we er één van de placenta. Een film van het bevallen zelf hoef ik niet te hebben, ik wilde ook absoluut geen spiegel. Maar ik had wel graag even willen filmen tijdens de weeën (het begin dan ). Toen ik "ineens" toch naar het ziekenhuis moest hebben we daar niet meer aan gedacht.
Tijdens de weeën hebben we niet echt gefilmd hoor trouwens.
Alleen de verpleegster heeft eventjes de weeën gefilmd. Leuk om later terug te kijken, zei ze, haha, nou enig .
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Nee, de bevalling zelf wil ik niet gefilmd hebben, maar wel foto's en dat niet full frontal shots.
Wel hou ik een videodagboek voor hem bij, dan laat ik hem mijn buik zien, en vertel ik gewoon wat er die week is gebeurd en hoe het met hem gaat etc. Wie zijn papa is en opa en oma zijn. Hoe mama en papa's oude huis eruit ziet. Dus ik wil wel dat we de rit naar het ziekenhuis zullen filmen, en zijn aankomst in het huis.
Wel hou ik een videodagboek voor hem bij, dan laat ik hem mijn buik zien, en vertel ik gewoon wat er die week is gebeurd en hoe het met hem gaat etc. Wie zijn papa is en opa en oma zijn. Hoe mama en papa's oude huis eruit ziet. Dus ik wil wel dat we de rit naar het ziekenhuis zullen filmen, en zijn aankomst in het huis.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Als hier een 3de komt dan wil ik ook graag het op film hebben.
Bij de eerste heb ik wel wat foto's maar bij de 2de ging het zo snel dat er maar een enkele foto is gemaakt en de meeste zijn ook nog is wazig, ik baal daar verschrikkelijk van.
Bij de eerste heb ik wel wat foto's maar bij de 2de ging het zo snel dat er maar een enkele foto is gemaakt en de meeste zijn ook nog is wazig, ik baal daar verschrikkelijk van.
Gast- Gast
Paper Crown schreef:Nee, de bevalling zelf wil ik niet gefilmd hebben, maar wel foto's en dat niet full frontal shots.
Wat leuk zeg! Ik begrijp dat je tijdens de zwangerschap het videodagboek gaat filmen?
Teddyaapje- Ratel
wij hebben foto's vanaf het moment dat t. op mijn buik werd gelegd,
de kraamverzorgende heeft deze foto's gemaakt.
enige wat ik jammer vind is dat ik geen shirt of zo aan had en de foto's niet echt voor de ogen van iedereen bestemd zijn.. en vooraf had ik nog wel zo hard geroepen dat ik daar echt niet in mijn nakie ging liggen, maar op het moment zelf maakt het niets uit; ik had het warm en alles móest uit!
de kraamverzorgende heeft deze foto's gemaakt.
enige wat ik jammer vind is dat ik geen shirt of zo aan had en de foto's niet echt voor de ogen van iedereen bestemd zijn.. en vooraf had ik nog wel zo hard geroepen dat ik daar echt niet in mijn nakie ging liggen, maar op het moment zelf maakt het niets uit; ik had het warm en alles móest uit!
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
Teddyaapje schreef:Paper Crown schreef:Nee, de bevalling zelf wil ik niet gefilmd hebben, maar wel foto's en dat niet full frontal shots.
Wat leuk zeg! Ik begrijp dat je tijdens de zwangerschap het videodagboek gaat filmen?
ja doen we al! laatst keek ik terug had mijn man gefilmd welke datum het was hoe laat en dat papa voor mama met spoed naar de Albert Heijn moest. Dat zijn echt leuke dingen voor uk om later terug te zien, en als wij er op een dag niet meer zijn of zijn opa's en oma's er niet meer zijn.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Paper Crown schreef:Teddyaapje schreef:Paper Crown schreef:Nee, de bevalling zelf wil ik niet gefilmd hebben, maar wel foto's en dat niet full frontal shots.
ja doen we al! laatst keek ik terug had mijn man gefilmd welke datum het was hoe laat en dat papa voor mama met spoed naar de Albert Heijn moest. Dat zijn echt leuke dingen voor uk om later terug te zien, en als wij er op een dag niet meer zijn of zijn opa's en oma's er niet meer zijn.
Wat een leuk idee!
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» De bevalling....
» Sex na de bevalling
» Wie bij de bevalling?
» De bevalling....
» In bad na bevalling