Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

In of uit de zon laten spelen..

+13
Ezzer
Coco
Jazzlyn
Linda
Annemie
sabje
Susan
Liadan
kwak
PapillonRose
Tania
Flower_L
Printje
17 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

In of uit de zon laten spelen.. - Pagina 2 Empty Re: In of uit de zon laten spelen..

Bericht  Susan ma 23 jul 2012 - 7:46

Ik smeer meestal met die P20, dat spoelt er ook niet zo snel af. Ze verbranden ook niet zo snel, want ze hebben Indisch bloed. Yrsa wordt echt jaloersmakend snel bruin. We zijn een week in Frankrijk geweest met matig weer en veel bewolking en zij kwam terug alsof ze een maand op de Canarische Eilanden had gezeten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In of uit de zon laten spelen.. - Pagina 2 Empty Re: In of uit de zon laten spelen..

Bericht  Jazzlyn ma 23 jul 2012 - 8:01

In de zon.. Hij bepaald hier zelf wel waar hij speelt en ik maak mij daar niet te druk om. Ondanks zijn gevoelige huid is hij nog nooooit verbrand. Echt wow!
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In of uit de zon laten spelen.. - Pagina 2 Empty Re: In of uit de zon laten spelen..

Bericht  Coco ma 23 jul 2012 - 8:08

Mijn kinderen zijn getint en verbranden niet zo snel, dus daar hoef ik mij gelukkig niet druk om te maken. De zandbak en trampoline staan onder de kersenboom, maar het zwembadje en de watertafel staan grotendeels in de zon.
Ik ben zelf een keer zo ziek geweest van een zonnesteek met 42 graden koorts dat ik daar best panisch voor ben geworden. Ben heel blij dat ze de kleur van mijn man hebben meegekregen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In of uit de zon laten spelen.. - Pagina 2 Empty Re: In of uit de zon laten spelen..

Bericht  Ezzer ma 23 jul 2012 - 8:17

Hier staat het badje en zijn speeltjes in de schaduw. Ik smeer hem in met factor 50 maar hem volledig in de schaduw houden lukt niet. Hij wil overal spelen.
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In of uit de zon laten spelen.. - Pagina 2 Empty Re: In of uit de zon laten spelen..

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 8:21

Speelgoed staat in de schaduw maar ze komen ook in de zon. We moeten niet vergeten dat de zon ook gezond is. Natuurlijk mag je niet verbranden maar een beetje vitamine d kan geen kwaad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In of uit de zon laten spelen.. - Pagina 2 Empty Re: In of uit de zon laten spelen..

Bericht  Susan ma 23 jul 2012 - 8:33

Nois schreef:Mijn kinderen zijn getint en verbranden niet zo snel, dus daar hoef ik mij gelukkig niet druk om te maken. De zandbak en trampoline staan onder de kersenboom, maar het zwembadje en de watertafel staan grotendeels in de zon.
Ik ben zelf een keer zo ziek geweest van een zonnesteek met 42 graden koorts dat ik daar best panisch voor ben geworden. Ben heel blij dat ze de kleur van mijn man hebben meegekregen.

Volgens mij staat een zonnesteek los van het huidtype dat je hebt, het is iets anders dan verbranden, dus ik zou evengoed oppassen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In of uit de zon laten spelen.. - Pagina 2 Empty Re: In of uit de zon laten spelen..

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 8:34

Rejoy. schreef:een badje oid zou ik wel in de schaduw zetten, maar het is hier echt niet te doen om haar steeds in de schaduw te laten spelen. Dan ben ik haar continu aan het commanderen dat ze naar een ander plekje in de schaduw moet.

Ja hier ook zo!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In of uit de zon laten spelen.. - Pagina 2 Empty Re: In of uit de zon laten spelen..

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 8:35

Sunprincess schreef:Speelgoed staat in de schaduw maar ze komen ook in de zon. We moeten niet vergeten dat de zon ook gezond is. Natuurlijk mag je niet verbranden maar een beetje vitamine d kan geen kwaad.

+1,

met 40+ in de felle zon rond 14.00u zou ik ook niet doen, maar zoals vanochtend heeft onze dochter rond 10u even heerlijk in het zonnetje gespeeld. Heb haar toen ook niet ingesmeerd. Ik was zelf overigens ook niet ingesmeerd. Op momenten dat de kans op verbranden groter is, zoals als we gaan fietsen of als ze met water speelt smeer ik haar wel in met factor 30.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In of uit de zon laten spelen.. - Pagina 2 Empty Re: In of uit de zon laten spelen..

Bericht  Susan ma 23 jul 2012 - 8:45

Met 40+ in de felle zon, dat is ook wel erg heet, zo heet wordt het niet snel in Nederland.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In of uit de zon laten spelen.. - Pagina 2 Empty Re: In of uit de zon laten spelen..

Bericht  silly_85 ma 23 jul 2012 - 19:27

Rejoy. schreef:
Sunprincess schreef:Speelgoed staat in de schaduw maar ze komen ook in de zon. We moeten niet vergeten dat de zon ook gezond is. Natuurlijk mag je niet verbranden maar een beetje vitamine d kan geen kwaad.

+1,

met 40+ in de felle zon rond 14.00u zou ik ook niet doen, maar zoals vanochtend heeft onze dochter rond 10u even heerlijk in het zonnetje gespeeld. Heb haar toen ook niet ingesmeerd. Ik was zelf overigens ook niet ingesmeerd. Op momenten dat de kans op verbranden groter is, zoals als we gaan fietsen of als ze met water speelt smeer ik haar wel in met factor 30.

+1
Sochtends smeer ik haar ook niet in , wij gaan om 12 uur naar binnen voor er broodje daarna gaat ze slapen tot 3 uur en dan weer lekker naar buiten , zo zijn we uit de middag zon eb daarna weer lekket in de zon want heb geen schaduw in de tuin.
silly_85
silly_85
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 87
Punten : 150
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : omg amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

In of uit de zon laten spelen.. - Pagina 2 Empty Re: In of uit de zon laten spelen..

Bericht  Printje ma 23 jul 2012 - 19:29

Jullie weten toch hopelijk wel dat je zelfs in de schaduw kunt verbranden? Dat verbranden niet alleen maar te maken heeft met direct zonlicht? En dat je altijd moet insmeren omdat ze dan ook beschermd zijn tegen de uv stralen etc.? Dat is tegenwoordig veel belangrijker dan jaren geleden door alle rommel in de lucht.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In of uit de zon laten spelen.. - Pagina 2 Empty Re: In of uit de zon laten spelen..

Bericht  silly_85 ma 23 jul 2012 - 20:19

Printje schreef:Jullie weten toch hopelijk wel dat je zelfs in de schaduw kunt verbranden? Dat verbranden niet alleen maar te maken heeft met direct zonlicht? En dat je altijd moet insmeren omdat ze dan ook beschermd zijn tegen de uv stralen etc.? Dat is tegenwoordig veel belangrijker dan jaren geleden door alle rommel in de lucht.


Ja klopt helemaal wat je zegt , de rest van de dag sneer ik er gewoon in, maar omdat E nu bruin is sinds de vakantie ben ik er sochtends eR makelijker in , als ze geen zon nog had gezien was ik de hele dag aan het smeren .
silly_85
silly_85
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 87
Punten : 150
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : omg amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

In of uit de zon laten spelen.. - Pagina 2 Empty Re: In of uit de zon laten spelen..

Bericht  Printje ma 23 jul 2012 - 20:25

silly_85 schreef:
Printje schreef:Jullie weten toch hopelijk wel dat je zelfs in de schaduw kunt verbranden? Dat verbranden niet alleen maar te maken heeft met direct zonlicht? En dat je altijd moet insmeren omdat ze dan ook beschermd zijn tegen de uv stralen etc.? Dat is tegenwoordig veel belangrijker dan jaren geleden door alle rommel in de lucht.


Ja klopt helemaal wat je zegt , de rest van de dag sneer ik er gewoon in, maar omdat E nu bruin is sinds de vakantie ben ik er sochtends eR makelijker in , als ze geen zon nog had gezien was ik de hele dag aan het smeren .

Dan is het goed haha maar ik hoorde dit een tijdje terug op een Mylene avond en wist het zelf, niet helemaal. En nu ik hier lees, ik smeer sóchtends niet in..dan denk ik maar ook dan kan het al 'gevaarlijk' zijn.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In of uit de zon laten spelen.. - Pagina 2 Empty Re: In of uit de zon laten spelen..

Bericht  moepie ma 23 jul 2012 - 20:27

Hier staat de zandbak s'morgens in de zon, daar zet ik dan de parasol boven. s'middags staat het badje in de zon, dus dan verplaatsen we de parasol. Ze speelt verder door de hele tuin, dus ook in de zon, dat is niet te voorkomen. We smeren haar wel goed in.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In of uit de zon laten spelen.. - Pagina 2 Empty Re: In of uit de zon laten spelen..

Bericht  Parisienne ma 23 jul 2012 - 20:45

Wij hebben geen tuin, dus ik heb geen gedoe met dingen in of uit de zon zetten. Op het balkon komt eind van de middag zon, maar dan is het zo ontzettend heet (zit tussen muren in, dus geen wind) dat ik altijd een parasol heb staan. Soms komt N. wat in de zon maar dat vind ik prima. Ik smeer haar gewoon elke keer goed in met factor 50. Toen N. gisterochtend de hele ochtend in het zwembad bij opa en oma zat was ze ook goed ingesmeerd en stond de parasol boven haar. Soms in de zon, soms in de schaduw, maar uren in de volle zon laten zitten zou ik niet doen. De zon helemaal vermijden vind ik ook niet nodig.

Ik heb N. vanochtend helemaal ingesmeerd, straks voor we naar buiten gaan nog even extra haar schouder, nek en neusje. Daarna gaan we lekker naar buiten (het park) en genieten we beiden lekker van de zon! smile
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In of uit de zon laten spelen.. - Pagina 2 Empty Re: In of uit de zon laten spelen..

Bericht  Paper Crown ma 23 jul 2012 - 20:51

Je moet ze goed in de gaten houden maar met een hoofddeksel en goed insmeren, regelmatig insmeren en afentoe naar binnen of de parasol op het badje zetten, is volgens mij wel OK. Je laat ze niet in de felle zon uren zitten. Ik vond het zo leuk uren in de tuin spelen met mijn broertje!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In of uit de zon laten spelen.. - Pagina 2 Empty Re: In of uit de zon laten spelen..

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 21:16

Printje schreef:Jullie weten toch hopelijk wel dat je zelfs in de schaduw kunt verbranden? Dat verbranden niet alleen maar te maken heeft met direct zonlicht? En dat je altijd moet insmeren omdat ze dan ook beschermd zijn tegen de uv stralen etc.? Dat is tegenwoordig veel belangrijker dan jaren geleden door alle rommel in de lucht.


Klopt maar aan de andere kant komt er steeds meer vit d tekortvoor omdat mensen angstvallig de zon vermijden. Zonlicht heeft ook een hele belangrijke functie dus hetis ook niet goed om het helemaal te mijden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In of uit de zon laten spelen.. - Pagina 2 Empty Re: In of uit de zon laten spelen..

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 22:17

ik denk dat het met zon ook gewoon een stuk gezond verstand is. Iedereen zal het ermee eens zijn dat je je kind niet op het warmste moment van de dag onbeschermd 2 uur lang in de zon moet laten spelen op een tropische dag, maar de zon angstvallig vermijden hoeft ook niet. Teveel zon is gevaarlijk, maar gedoseerde zon is juist gezond.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In of uit de zon laten spelen.. - Pagina 2 Empty Re: In of uit de zon laten spelen..

Bericht  Paper Crown ma 23 jul 2012 - 22:26

Sunprincess schreef:
Printje schreef:Jullie weten toch hopelijk wel dat je zelfs in de schaduw kunt verbranden? Dat verbranden niet alleen maar te maken heeft met direct zonlicht? En dat je altijd moet insmeren omdat ze dan ook beschermd zijn tegen de uv stralen etc.? Dat is tegenwoordig veel belangrijker dan jaren geleden door alle rommel in de lucht.


Klopt maar aan de andere kant komt er steeds meer vit d tekortvoor omdat mensen angstvallig de zon vermijden. Zonlicht heeft ook een hele belangrijke functie dus hetis ook niet goed om het helemaal te mijden.

In de schaduw verbranden kan inderdaad, maar als jij je kind goed in de gaten houdt, goed insmeert en goed laat drinken en nog eens goed bedekt, dan zal hij niet zo gauw verbranden hoor. En natuurlijk moet je verbranden absoluut voorkomen, maar het is (als volwassene dan) niet zo'n ramp als je een keer wat rood ziet. Bij mijn kind zou ik dat koste wat kost voorkomen, maar zeg nou eerlijk, lekker in de tuin rotzooien met water en lekker warm zonntje is toch ook heerlijk.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In of uit de zon laten spelen.. - Pagina 2 Empty Re: In of uit de zon laten spelen..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum