Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spelen met baby

+16
Printje
Paper Crown
sanne-84
Shisha
Annemie
Jezzie
Darius
Bimbam
Coco
Lot
Pompoen
SarahKey
Pineco
Urban Naked
Kalishi
Caroow
20 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Spelen met baby Empty Spelen met baby

Bericht  Caroow wo 24 apr 2013 - 3:31

Wanneer zijn jullie begonnen met spelen met jullie kinderen? En wat deden jullie dan?

Ik lig nu vaak samen met R op de grond, met een ritselboekje of iets anders met geluid. Ik leg hem op zijn buik en probeer hem zijn hoofd te laten draaien of op zijn rug en probeer het hem dan vast te laten pakken.

Hij vindt het wel leuk volgens mij, hij lacht er iig om smile Maar ben ik niet wat te vroeg met deze dingen?

Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen met baby Empty Re: Spelen met baby

Bericht  Kalishi wo 24 apr 2013 - 3:46

Ik weet niet wanneer ik daar mee begon maar ik doe de volgende dingen:
-Liedjes zingen ( in de manen schijn bijvoorbeeld)
-Door het huis lopen of haar kamertje en alles opnoemen of de knuffels pakken en gedag zeggen.
- onder muziekmobiel laten spelen
Verder te vroeg, welnee waarom? als de kleine het leuk vind is het goed toch. En daarbij lekker samen bezig zijn met mama is toch heerlijk.
Kalishi
Kalishi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 355
Punten : 377
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen met baby Empty Re: Spelen met baby

Bericht  Urban Naked wo 24 apr 2013 - 7:06

Ik speel al vanaf week 1 met hem. Liedjes met gebaren, aantikken met geluidjes, dat werk in de eerste maanden. Nu veel meer kiekeboe en wat licht stoeien. Bal overgooien/rollen.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen met baby Empty Re: Spelen met baby

Bericht  Pineco wo 24 apr 2013 - 9:11

Volgens mij kun je niet vroeg genoeg beginnen hoor, zolang hij het leuk vindt ben je goed bezig Spelen met baby 561177
Je merkt vanzelf wanneer hij bepaalde dingen niet leuk genoeg meer vindt en toe is aan wat meer uitdaging. Maar liedjes en boekjes doen het altijd goed. Ze genieten op die leeftijd volgens mij vooral van je stem en je aandacht, in welke vorm dan ook.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen met baby Empty Re: Spelen met baby

Bericht  Gast wo 24 apr 2013 - 18:27

Ik zit op de bank met mijn knieën omhoog en zet haar dan neer. Dan tik ik haar ook aan met geluidjes, kietel wat om het gezichtje etc. Ik doe ook steeds hop hop hop Dochter in galop haha. Dan moet ze ook altijd lachen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen met baby Empty Re: Spelen met baby

Bericht  SarahKey wo 24 apr 2013 - 18:40

Ik speel vanaf het begin al met hem. Ook in de vorm van voorlezen (Jip en Janneke vooral), liedjes zingen, dingen laten zien, verschillende soorten geluid maken. Met een veertje langs zijn kinnetje. Dat vond hij heerlijk. Massage en later fysio oefeningen. Kiekeboe en zingen met gebaren kwam later pas. Of speelgoed aangeven.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen met baby Empty Re: Spelen met baby

Bericht  Pompoen wo 24 apr 2013 - 21:36

Ik voelde me even een hele slechte moeder dat ik nog niet met L. speel, maar toen bedacht ik me dat dat meer is omdat L. nog zo ongeveer van voeding tot voeding slaapt. Die enkele keer dat hij wakker is praat ik tegen hem, knuffel ik hem en geef ik hem een speelkubus waar een belletje in zit. Hij zit daar dan naar te kijken. Zingen doe ik sowieso veel, ik zong al voor hem in de buik. Maar er is hier nog nauwelijks echt tijd om te spelen. Hoe was dat bij jullie in het prille begin?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen met baby Empty Re: Spelen met baby

Bericht  Caroow wo 24 apr 2013 - 21:49

R is na elke voeding even wakker, en soms tussen 2 voedingen de hele tijd. Maar nogal logisch dat je niet met hem speelt als hij nog niet zo vaak wakker is, dan zit hij er vast ook niet op te wachten smile
Bij het aankleedkussen van R heb ik een beertje, Meneer Beer. Ik laat R altijd aan hem vertellen wat hij heeft gedaan en dan wil Meneer Beer graag even knuffelen.
(Hahaha dit staat echt belachelijk he? Maar ik ben bloedserieus)
Misschien is dit helemaal niet je ding, maar dat kan je bij L misschien ook proberen? Ik ben er mee begonnen toen R nog echt in diepe slaap viel tijdens het drinken, dan verschoonde ik hem tussendoor en zo werd hij weer een beetje wakker.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen met baby Empty Re: Spelen met baby

Bericht  SarahKey wo 24 apr 2013 - 21:54

Ik had na de kraamweek alle tijd om met hem te spelen. Ik gaf geen bv meer en hij wou haast niet slapen overdag (ook vervelend hoor, had hem liever slapend gezien een paar uur overdag) Pas na een paar maanden ging hij meer slapen overdag.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen met baby Empty Re: Spelen met baby

Bericht  Pompoen wo 24 apr 2013 - 22:26

Caroow schreef:R is na elke voeding even wakker, en soms tussen 2 voedingen de hele tijd. Maar nogal logisch dat je niet met hem speelt als hij nog niet zo vaak wakker is, dan zit hij er vast ook niet op te wachten smile
Bij het aankleedkussen van R heb ik een beertje, Meneer Beer. Ik laat R altijd aan hem vertellen wat hij heeft gedaan en dan wil Meneer Beer graag even knuffelen.
(Hahaha dit staat echt belachelijk he? Maar ik ben bloedserieus)
Misschien is dit helemaal niet je ding, maar dat kan je bij L misschien ook proberen? Ik ben er mee begonnen toen R nog echt in diepe slaap viel tijdens het drinken, dan verschoonde ik hem tussendoor en zo werd hij weer een beetje wakker.

Haha, nou ik ben niet zo van het poele poele moet ik zeggen. Maar ik praat de hele dag 'met' hem, als hij wakker is dan knuffel ik met hem en praat ik met hem en ik vertel hem dat hij zulke mooie ogen heeft of mooie oortjes en dat ik hem zo lief vind of ik zeg dat het niet handig is als hij over me heen poept en dat hij dat maar niet meer moet doen. Maar heb ook het idee dat hij verder nog niet zo toe is aan echt spelen, vanwege dat slapen ook. Hij heeft gewoon al zijn energie nog nodig voor die groei-inhaalslag geloof ik.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen met baby Empty Re: Spelen met baby

Bericht  Pineco wo 24 apr 2013 - 22:33

Maar dat praten en aandacht geven is voor die leeftijd ook echt al genoeg hoor Pompoen, je merkt vanzelf wanneer hij toe is aan meer en die kleintjes slapen inderdaad nog heel veel. Gaat het verder goed met je kleine ventje?
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen met baby Empty Re: Spelen met baby

Bericht  Caroow wo 24 apr 2013 - 22:34

Haha ja ik ben een beetje een idioot met die beer Laughing Maarr R kan er om lachen, dat is het belangrijkste.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen met baby Empty Re: Spelen met baby

Bericht  Pompoen wo 24 apr 2013 - 23:10

L. lacht nog niet haha, anders zou ik zo de gekste fratsen uithalen om hem aan het lachen te krijgen hoor. En hij krijgt inderdaad een hoop aandacht, in feite is hij gewoon 24/7 bij mij of bij zijn vader, hij ligt wel af en toe te slapen, maar meestal bij ons in de buurt. Hij slaapt zelfs in de wasmand op zolder zodat hij lekker dichtbij zijn vader is (op een veilige manier). En verder draag ik hem vaak in de doek.

Het gaat goed met L., hij drinkt goed, groeit goed en slaapt veel. Hij heeft wel wat meer last van krampjes helaas, maar ik vind dat hij nog redelijk goed te troosten is. Verder drinkt hij vaak uit de borst, dat is soms wel vermoeiend, maar liever dat dan dat ik een troosteloze huilende baby heb. En ik heb niets te klagen want als hij eenmaal tevreden is kan ik hem rustig in de wagenbak of in zijn co-sleeper leggen en gaat hij slapen.

Ik merk wel dat ik toe ben aan de 'volgende fase', maar ja officieel zou hij pas 4 dagen oud zijn vandaag dus mijn baby is wat langer een echt piepkleine baby die nog maar weinig anders doet.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen met baby Empty Re: Spelen met baby

Bericht  Caroow wo 24 apr 2013 - 23:14

Lukt het om hem te voeden in de doek Pompoen? Mij lukt dat helaas niet. Of ja, het lukt wel, maar R is zo'n smeertoeke, alles zit onder de melk als hij drinkt en om die doek nou dagelijks te wassen is ook zo iets.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen met baby Empty Re: Spelen met baby

Bericht  Pompoen do 25 apr 2013 - 1:57

Caroow schreef:Lukt het om hem te voeden in de doek Pompoen? Mij lukt dat helaas niet. Of ja, het lukt wel, maar R is zo'n smeertoeke, alles zit onder de melk als hij drinkt en om die doek nou dagelijks te wassen is ook zo iets.

Nee, het is een grote worstelpartij! Het is me nog maar 1 keer zonder worstelen gelukt maar de andere keren was het brullen omdat het te lang duurde. Het lukt niet met aanhappen, het voeden op zich zou verder prima kunnen in de doek. Maar goed hij is sowieso de laatste dagen enorm aan het miepen aan de borst. Hard aan mijn tepel trekken, kaakklemmen, verslikken, kronkelen en afzakken (tepel niet goed vast houden). Geen idee wat er aan de hand is met hem!

Maar kun je R. niet in een hydrofieldoek in de doek doen? Of een slabbetje om doen?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen met baby Empty Re: Spelen met baby

Bericht  Caroow do 25 apr 2013 - 2:43

Misschien dat het met een hydrofiel wel lukt, dat kan ik wel proberen. Maar ik kan hem ook prima met 1 hand rondsjouwen terwijl hij aan het drinken is, daar doet hij niet moeilijk over smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen met baby Empty Re: Spelen met baby

Bericht  Lot do 25 apr 2013 - 4:05

- liedjes zingen
- iets geven om naar te kijken (en dat een beetje bewegen)
- kletsen met een hogere stem/gekke geluidjes maken
- in de spiegel laten kijken
- kiekeboe
- lichamelijk contact, blazen op de voetjes/buik etc. (is ook heel goed voor de hechting)
Lot
Lot
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen met baby Empty Re: Spelen met baby

Bericht  Caroow ma 19 aug 2013 - 2:38

Ik up even een topic van mezelf..

Ik werk heel weinig (5 halve dagen, waarvan 2 avonden en 2 hele vroege diensten) dus ik ben heel veel thuis met R. En ik weet niet zo goed wat ik allemaal nog meer met hem kan doen..

We spelen elke dag even op het grote bed, vliegtuigje ed., ik luister liedjes met hem, ik probeer hem uit te dagen wat te bewegen door zijn speelgoed net iets buiten zijn bereik te houden en we spelen kiekeboe. Ook ga ik als het droog is elke dag wandelen.

Maar toch heb ik het idee ik nog te weinig met hem doe. Hij slaapt over de hele dag max 3,5 uur, dus er is echt veeeel tijd. Hij ligt heel vaak in de box of op het speelkleed op de grond zelf te spelen. Hij ligt nu bijvoorbeeld al een half uur in de box met een knuffel en een speen te spelen. Als ik ga was vouwen, strijken of afwassen zet ik hem bij mij in de wipstoel en speelt hij daar in.

Doe ik hem niet te kort door zo weinig met hem bezig te zijn? Of is het juist goed dat hij wat voor zich zelf doet?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen met baby Empty Re: Spelen met baby

Bericht  Coco ma 19 aug 2013 - 2:47

Je doet het hardstikke goed zo hoor. Doe lekker wat voor jezelf of in huis als hij zich goed vermaakt. Zolang hij tevreden is hoef je je echt geen zorgen te maken. Als hij meer wilt laat hij zich wel horen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen met baby Empty Re: Spelen met baby

Bericht  Bimbam ma 19 aug 2013 - 3:06

Juist super dat hij zich zo goed zelf kan vermaken! En verder eens met Coco.
Bimbam
Bimbam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen met baby Empty Re: Spelen met baby

Bericht  Darius ma 19 aug 2013 - 3:25

Saai he, zo'n baby! Very Happy 
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen met baby Empty Re: Spelen met baby

Bericht  Jezzie ma 19 aug 2013 - 3:29

Gaat prima toch! Zo deed ik het ook altijd!
Nog steeds, L kan zich erg goed vermaken met heel weinig. Zo is ze nu al een kwartier in de weer met mijn lege waterflesje. Maar ik zet haar ook regelmatig even in de box zodat ik de vaatwasser kan uitruimen zonder dat ze er in klimt of als ik wil stofzuigen o.i.d. als ze het zat is komt ze vanzelf wel piepend bij mij en spelen we weer even samen.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen met baby Empty Re: Spelen met baby

Bericht  Annemie ma 19 aug 2013 - 3:31

Mijn zoontje lag als baby ook vaak in de box, hij vermaakte zich soms wel 1 uur tot 1,5 uur. Nou kan hij zich nog steeds prima zelf vermaken, dus denk dat je er alleen maar profijt van hebt als je niet telkens met hem in de weer bent.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen met baby Empty Re: Spelen met baby

Bericht  Shisha ma 19 aug 2013 - 3:49

D. kan zichzelf ook wel een tijdje vermaken (en hij slaapt nog wel iets meer dan R.) maar tussendoor ga ik voorlezen, liedjes zingen, met hem langs voorwerpen in huis lopen en benoemen wat het is, gekke bekken trekken etc. Hij vindt het volgens mij wel prima allemaal, soms gaat hij huilen wanneer ik hem in de box leg maar als ik dan wat anders aanbied (wipstoel bv) is het vaak ook weer goed.
En fijn toch dat je zo tussendoor je handen vrij hebt voor andere dingen. smile
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen met baby Empty Re: Spelen met baby

Bericht  Snoes ma 19 aug 2013 - 4:20

Mijn zoontje kan zich ook prima zelf vermaken. Als hij gedronken/gegeten heeft, leg ik hem op de speelmat en speel ik eerst een tijdje samen met hem. Daarna speelt hij gerust nog een uurtje alleen, terwijl ik dan het huishouden doe. Echt heerlijk dat hij zichzelf zo goed weet te vermaken, hoop dat hij dat later dan ook beter kan.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spelen met baby Empty Re: Spelen met baby

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum