Gitaar spelen
+5
Blond
Rizzo
Feline
Bliss
Toet
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Gitaar spelen
Oké ik heb weer iets in m'n hoofd haha. Ik wil leren gitaar spelen, ik vind het altijd zo jammer dat ik nooit heb geleerd een instrument te spelen en ik vind dat juist zo leuk en gezellig als je dat kan. Pas waren we met een paar vrienden aan het borrelen bij een vriendin thuis en toen kwamen haar ouders thuis van een feestje en toen ging die vader gitaar spelen en gingen we allemaal liedjes zingen en dat was zó leuk, ik wil dat ook!
Maargoed, dat is verder helemaal niet boeiend ik weet niet waar ik moet beginnen. Moet ik al gelijk zelf een gitaar kopen? Of moet ik ergens op les gaan en een gitaar lenen ofzo, om te kijken of het me wel ligt? Moet ik überhaupt op les? Hoe werkt dat? Help
Maargoed, dat is verder helemaal niet boeiend ik weet niet waar ik moet beginnen. Moet ik al gelijk zelf een gitaar kopen? Of moet ik ergens op les gaan en een gitaar lenen ofzo, om te kijken of het me wel ligt? Moet ik überhaupt op les? Hoe werkt dat? Help
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Re: Gitaar spelen
Jaaa ik vind het ook zó leuk om met een groepje gitaar te spelen en te zingen! Ik heb dit schooljaar voor het eerst 16 gitaarlessen gehad en ik kan je zeggen: het is verrekte moeilijk! Komend schooljaar ga ik ermee door, maar thuis doe ik er geen reet aan (hallo chronisch zelfdisciplinegebrek). Ik heb een gitaar in bruikleen, dat zou ik je ook aanraden, voor als het een bevlieging is Lange nagels is niet aan te raden. Ergens les nemen is wel het beste denk ik, maar op YouTube staan ook een hoop filmpjes geloof ik!
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zat een beetje op marktplaats te kijken voor een gitaar maar ik heb ook werkelijk geen idee waar ik op moet letten, wat goed is en wat niet goed. Mijn nagels moet ik ook kort houden voor mijn werk dus dat is geen probleem. Ik denk zelf dat les ook het beste is inderdaad (ook gezien met zelfdiscipline haha) maar dat is zeker ook hartstikke duur?
Toet- Lady Post-a-lot
Ik heb onlangs een 'half gitaartje' gekocht voor op reis en in het park. En zodat mijn vriend als ie bij mij is ook kan spelen. Was 120 euro.
Ik vind het ongelooflijk moeilijk en heb er het geduld niet voor. Maar ik vind het sowieso leuk om een gitaar te hebben en 120 vind ik wel meevallen.
Ik vind het ongelooflijk moeilijk en heb er het geduld niet voor. Maar ik vind het sowieso leuk om een gitaar te hebben en 120 vind ik wel meevallen.
Feline- Kletskop
- Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10
Het leek mij ook zo leuk om dat te kunnen. Ik vind vrouwen die goed gitaar kunnen spelen (vooral elektrisch), bij voorbaat al tof haha . Probleem is alleen dat ik het dan meteen wil kunnen, maar zo werkt dat niet helaas. Heb nu acht lessen gehad en ken de akkoorden nu een beetje, maar om die vloeiend achter elkaar te spelen dat lukt nog niet. Heb helaas ook de discipline niet om thuis te oefenen.. Volgens mij betaal ik zo'n 22 euro voor 45 minuten privéles, dus dat vind ik op zich wel meevallen. Ik heb 1x per 2 weken les. Oh en wat betreft een gitaar, heb je geen mensen in je omgeving die hetzelfde plan hadden als jij maar afgehaakt zijn? Ik heb mijn gitaar geleend. Soms heb je ook wel gitaren bij de Blokker ofzo voor 50 euro. Zal wel niet echt wat zijn, maar als je nog niet weet of je gitaar spelen überhaupt leuk vindt is dat misschien een optie.
Rizzo- Fluisteraar
- Aantal berichten : 209
Punten : 241
Registratiedatum : 17-09-11
Leuk Rizzo! Ik zie er ook wel een beetje tegenop dat het zo moeilijk is ahha (meestal haak ik snel af als iets me niet snel genoeg gaat) maar tot nu toe ben ik wel helemaal gemotiveerd. Ik zie mezelf ook al helemaal hier zitten achter m'n laptop, filmpjes van YouTube oefenen haha. Anyways, ik kan een akoestisch gitaar van een vriend lenen, voor in ieder geval een paar weken, zodat ik kan kijken of het iets is voor me. Ik heb al contact gehad met iemand die les geeft en als het even meezit kan ik over een week of 2-3 beginnen
Toet- Lady Post-a-lot
Mijn vader speelt gitaar. En gaat er vreselijk vals bij zingen. Ik zou me doodschamen als hij de gitaar pakte als ik een feestje zou hebben haha!
Maar leuk Toet!
Maar leuk Toet!
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Leuk! Ik ben benieuwd hoe lang je het volhoudt Ik wil je niet ontmoedigen, maar voor je zelf een beetje fatsoenlijk liedjes kan begeleiden, ben je jaren verder vrees ik. Hoop dat je zo enthousiast blijft!
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Ik heb een gitaar en een chronisch gebrek aan talent
Nee, niet helemaal waar... ik ben 't mezelf aan't leren dmv Youtube filmpjes en blijven proberen. Inmiddels kan ik 2 liedjes en ben maar 2 maten te laat
Nee, niet helemaal waar... ik ben 't mezelf aan't leren dmv Youtube filmpjes en blijven proberen. Inmiddels kan ik 2 liedjes en ben maar 2 maten te laat
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Leuk Toet! Ben benieuwd wat je er van vindt!
Bazinga, oh maar dat vind ik wel knap hoor. Van Youtube leren daar moet je echt vet geduld voor hebben toch? Ik haak na een minuut ongeveer af omdat ik het niet kan volgen haha. Welke liedjes kun je?
Bazinga, oh maar dat vind ik wel knap hoor. Van Youtube leren daar moet je echt vet geduld voor hebben toch? Ik haak na een minuut ongeveer af omdat ik het niet kan volgen haha. Welke liedjes kun je?
Rizzo- Fluisteraar
- Aantal berichten : 209
Punten : 241
Registratiedatum : 17-09-11
Ik heb anderhalf jaar geleden een gitaar gekocht met de instelling `ik leer het zelf wel aan `. Ik kan nu nog niets spelen . Ik raad les dus wel aan, want het is echt wel lastig!
Gioia- Fluisteraar
- Aantal berichten : 19
Punten : 20
Registratiedatum : 24-09-12
Ik heb zelf wel een gitaar maar en ik denk ook wel eens dat ik moet leren spelen, dat zou tof zijn. Alleen afgezien van dat ik het op youtubefilmpjes misschien wel kan leren...hoe stém je zo'n ding? Want wat heb ik aan een gitaar die hartstikke vals is?!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Pompoen schreef:Ik heb zelf wel een gitaar maar en ik denk ook wel eens dat ik moet leren spelen, dat zou tof zijn. Alleen afgezien van dat ik het op youtubefilmpjes misschien wel kan leren...hoe stém je zo'n ding? Want wat heb ik aan een gitaar die hartstikke vals is?!
neem hem een keer mee, R kan hem voor je stemmen! Die heeft een een kastje voor.
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
Hm zelfs 't stemmen klooi ik zelf mee aan Maar mijn achterneef kan wel gitaar spelen, die wil 't ook voor me doen.
Verder vind ik 't echt onwijs moeilijk, hoor, krijg soms ook kramp in m'n pols of zo maar ik vind 't wel leuk en kan een hoop op gehoor! Gewoon lekker proberen! (Moet ik wel eerlijk toegeven dat ik een gitaar gekregen heb... Als ik 'm had moeten kopen, had ik 't wss niet gedaan)
Verder vind ik 't echt onwijs moeilijk, hoor, krijg soms ook kramp in m'n pols of zo maar ik vind 't wel leuk en kan een hoop op gehoor! Gewoon lekker proberen! (Moet ik wel eerlijk toegeven dat ik een gitaar gekregen heb... Als ik 'm had moeten kopen, had ik 't wss niet gedaan)
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Soortgelijke onderwerpen
» Waar opletten bij aankoop gitaar?
» Spelen
» Vriendjes spelen......
» Spelen met baby
» Mahjong, waar spelen?
» Spelen
» Vriendjes spelen......