Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat deed jij toen je zwanger wilde worden?

+20
Flip Fluitketel
holaagirl
Pien
miss22
PapillonRose
Muppetje
Bruintje Beer
studiebol
duckie
Teddyaapje
*Lookie*
Mel
Knillis
sheila123
moepie
Mida4you
koNijntje
Pussycat
L!ND@
Live Laugh Love
24 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat deed jij toen je zwanger wilde worden? Empty Wat deed jij toen je zwanger wilde worden?

Bericht  Live Laugh Love za 30 apr 2011 - 23:20

Gister op het terras lekker broodje eten, toen dacht ik ineens ohh.. shit misschien is Filet American niet zo handig..
Letten jullie al op je eten toen jullie probeerde zwanger te worden?
En met sporten, mag dan gewoon alles?
We gaan vandaag een boek bestellen, want heb veel vragen.
Behalve opletten wat ik eet en foliumzuur doen we niets bijzonders. Wat deden jullie?
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 340
Punten : 504
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deed jij toen je zwanger wilde worden? Empty Re: Wat deed jij toen je zwanger wilde worden?

Bericht  L!ND@ za 30 apr 2011 - 23:24

Ik deed weinig bijzonders. Ik slikte foliumzuur en dronk geen alcohol meer, maar dat deed ik sowieso al niet veel. Maar ik denk ook dat je niet te streng voor jezelf moet wezen. Wat nou als het 9 maanden duurt, voordat je zwanger raakt? Zou je al die tijd geen filet mogen eten?! Nu ben ik toch al niet gek op de dingen die dan "verboden" zijn, maar toch...
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deed jij toen je zwanger wilde worden? Empty Re: Wat deed jij toen je zwanger wilde worden?

Bericht  L!ND@ za 30 apr 2011 - 23:26

En wat betreft sporten zou ik me ook niet teveel zorgen gaan maken. Ik ben pas gestopt toen ik daadwerkelijk zwanger was. Niet, omdat ik het wilde, maar ik was ontzettend misselijk en erg moe. Dansen gaat dan niet zo makkelijk meer. Ik reed ook paard en dan vind ik het sowieso niet verstandig om daar eeuwig mee door te gaan.
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deed jij toen je zwanger wilde worden? Empty Re: Wat deed jij toen je zwanger wilde worden?

Bericht  Live Laugh Love za 30 apr 2011 - 23:27

L!ND@ schreef:Ik deed weinig bijzonders. Ik slikte foliumzuur en dronk geen alcohol meer, maar dat deed ik sowieso al niet veel. Maar ik denk ook dat je niet te streng voor jezelf moet wezen. Wat nou als het 9 maanden duurt, voordat je zwanger raakt? Zou je al die tijd geen filet mogen eten?! Nu ben ik toch al niet gek op de dingen die dan "verboden" zijn, maar toch...

Precies, dat heb ik dus ook.. ik eet het maar allemaal gewoon met mate. Probeer wel op te letten, maar het zou zomaar idd heeel lang kunnen gaan duren. Alcohol neem ik niet.
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 340
Punten : 504
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deed jij toen je zwanger wilde worden? Empty Re: Wat deed jij toen je zwanger wilde worden?

Bericht  Pussycat za 30 apr 2011 - 23:32

Ik heb niks laten staan qua eten en drinken. (nu dronk ik sowieso niet veel, maar af en toe een glaasje nam ik nog wel eens hoor) En toen ik erachter kwam dat ik zwanger was natuurlijk niks meer.
Roken deed ik nog wel ik was al geminderd, maar gestopt toen ik zwanger wilde worden.
En verder heel veel sex Laughing

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deed jij toen je zwanger wilde worden? Empty Re: Wat deed jij toen je zwanger wilde worden?

Bericht  Gast za 30 apr 2011 - 23:39

Als je nog niet zwanger bent kun je gewoon alles eten en drinken hoor...

En als je dan toch zwanger blijkt te zijn kun je geloof ik tot 6 weken ook gewoon filet enzo eten.
Dan komt er nog niks bij de baby.

Normaal gezien weet je de eerste 4 weken ook nog niet dat je zwanger bent.
Beetje raar natuurlijk om overal mee te stoppen omdat je er mee bezig bent.
Je maakt je dan zelf volgens mij ook echt helemaal gek... Wat nou als het een jaar duurt voor je zwanger raakt?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deed jij toen je zwanger wilde worden? Empty Re: Wat deed jij toen je zwanger wilde worden?

Bericht  koNijntje za 30 apr 2011 - 23:52

ik de 2 weken tussen de eisprong en het wel/niet ongesteld worden hield ik wel rekening met wat ik at/dronk. als ik ongesteld werd at ik rustig filet american of dronk ik een glaasje (maar niet altijd, ik dronk nooit veel..). wat sporten betreft hoef je nergens rekening mee te houden zolang je nog niet zwanger bent.
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deed jij toen je zwanger wilde worden? Empty Re: Wat deed jij toen je zwanger wilde worden?

Bericht  Mida4you za 30 apr 2011 - 23:59

Ik deed ook gewoon mijn dagelijkse dingen. Het geluk is dat ik verder niet rookte of dronk. Verder slikte ik wel foliumzuur. En sporten deed ik op dat moment niet maar als ik wel sportte zou ik pas stoppen wanneer ik me er niet meer goed bij zou voelen. En veel sex haha zoals Pussycat zeg :P
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deed jij toen je zwanger wilde worden? Empty Re: Wat deed jij toen je zwanger wilde worden?

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 0:01

Het enige waar ik op let is dat ik gezond eet en foliumzuur slik.

Voor ik zwanger bleek van mijn zoontje had ik op een weekend weg van werk heerlijk mee gedronken met de wijn en de week erna bleek ik zwanger. Zo 'geforceerd' moet je ook niet gaan denken. De eerste weken kan het echt nog geen kwaad.

Qua sporten heb ik zelfs toen ik zwanger was, tot 6 maanden zwangerschap nog wekelijks gesport. Er werd mij aangeraden gewoon lekker te doen wat ik al deed, maar niet meer dan dat. En zolang het goed gaat gewoon lekker door gaan.


Laatst aangepast door Jetje op zo 1 mei 2011 - 0:03; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deed jij toen je zwanger wilde worden? Empty Re: Wat deed jij toen je zwanger wilde worden?

Bericht  moepie zo 1 mei 2011 - 0:03

alcohol dronk ik al niet en verder heb ik alles gegeten wat ik normaal ook at, doe ik nu ook. Zodra ik wist dat ik zwanger was ben ik gestopt met dingen zoals filet american. En zo zal ik het nu weer doen.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deed jij toen je zwanger wilde worden? Empty Re: Wat deed jij toen je zwanger wilde worden?

Bericht  sheila123 zo 1 mei 2011 - 0:05

IK deed ook gewoon de dingen die ik deed. Op z'n tijd een wijntje en ik rookte. Ik slikte wel trouw elke dag foliumzuur. Ik ben natuurlijk gelijk gestopt met roken toen ik erachter kwam dat ik zwanger was. God zij dank ben ik er ook nooit weer aan begonnen. O ja en natuurlijk wel gewoon regelmatig sex hebben maar niet gedwongen. Vooral de eerste tijd niet anders maak je jezelf gek.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deed jij toen je zwanger wilde worden? Empty Re: Wat deed jij toen je zwanger wilde worden?

Bericht  Knillis zo 1 mei 2011 - 0:11

Toen ik zwanger wilde worden van de 1e, heb ik de 1e maanden wel alcohol, filet e.d. vermeden. Sporten deed ik niet aan angel Maar het duurde en het duurde maar, en uiteindelijk heb ik gewoon alles gegeten (het duurde 1,5 jaar voordat ik zwanger werd van de 1e, en zo lang kan ik echt niet zonder filet Very Happy).

Bij de 2e heb ik gewoon alles gegeten en gedronken, zo heb ik tijdens de kerstborrel best wel wat wijn gedronken (terwijl ik dus toen net zwanger was) en heb ik 2 dagen voordat ik de test zou kunnen doen, nog een broodje met filet op (onder het mom van nu weet ik nog niet of ik zwanger ben dus nu kan het nog smile)...
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deed jij toen je zwanger wilde worden? Empty Re: Wat deed jij toen je zwanger wilde worden?

Bericht  Mel zo 1 mei 2011 - 0:19

Mijn eerste reactie op de titel was: seks! nerd

Maar uit je topic begrijp ik dat je wat anders bedoelde! Ik dronk al niet vaak alcohol, ben dat gewoon blijven doen totdat ik positief testte. Ik heb getennist tot 29 weken zwangerschap, daar ben ik dus ook niet mee gestopt. Wat eten betreft, alle "verbode" dingen eet ik bijna nooit, dus daar hoefde ik geen rekening mee te houden.
Ben wel gestart met foliumzuur en zodra ik positief testte overgestapt op zwangerschapsvitamines.
Ik denk dat je je vooral niet al te druk moet maken over allerlei dingen!!
Mel
Mel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 146
Punten : 158
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deed jij toen je zwanger wilde worden? Empty Re: Wat deed jij toen je zwanger wilde worden?

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 0:25

Seks hebben en er verder niet teveel bij nadenken en er vooral niet op gaan letten wat ik ging eten voordat ik uberhaubt maar zwanger was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deed jij toen je zwanger wilde worden? Empty Re: Wat deed jij toen je zwanger wilde worden?

Bericht  *Lookie* zo 1 mei 2011 - 0:26

Foliumzuur en ik probeerde zoveel mogelijk gezond te eten (maar dat deed ik eigenlijk altijd al wel). Verder niet, en omdat het ruim anderhalf jaar geduurd heeft voor ik zwanger werd ben ik daar ook blij om.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deed jij toen je zwanger wilde worden? Empty Re: Wat deed jij toen je zwanger wilde worden?

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 0:33

Ik doe ook niks anders als normaal. Roken en drinken doe ik toch al niet. Sporten doe ik gewoon 2 per week. Ik eet ook gewoon alles, alleen probeer wat gezonder te eteb naar dat is meer voor mijn eigen gezondheid. Ik ben er verder ook niet meer mee bezig alleen dat we wat actiever seks hebben smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deed jij toen je zwanger wilde worden? Empty Re: Wat deed jij toen je zwanger wilde worden?

Bericht  Teddyaapje zo 1 mei 2011 - 0:35

Ik lette vanaf mijn ei op met wat ik at en dronk geen alcohol. In de week en de week nadat ik weer ongesteld was lette ik nergens op, nam alleen foliumzuur in.

Ik heb redelijk intensief gesport (volleybal) tot ik 20w zwanger was...
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deed jij toen je zwanger wilde worden? Empty Re: Wat deed jij toen je zwanger wilde worden?

Bericht  duckie zo 1 mei 2011 - 0:46

ik heb eigenlijk niet heel specifiek opgelet, alleen foliumzuur gebruikt.
we kwamen terug van vakantie toen ik erachter kwam dat ik zwanger was...
had op vakantie nog cocktails gehad ed, (normaal drink ik bijna nooit) en verder wel wat biefstuk ed. en wat vlees in blauwe schimmelkaassaus.... riep nog wel tegen mn man van als ik wel zwanger zou zijn ik niet helemaal goed bezig zou zijn, maar ja anders kan je vanaf dat je stopt helemaal niets meer eten/doen. Embarassed
toen ik wist dat ik zwanger was heb ik direct niet meer gedaan.
volleyballen heb ik gedaan tot ongeveer 18 weken maar dit kwam omdat we toen de zomerstop hadden, anders had ik wel langer doorgedaan.
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deed jij toen je zwanger wilde worden? Empty Re: Wat deed jij toen je zwanger wilde worden?

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 1:03

Teddyaapje schreef:Ik lette vanaf mijn ei op met wat ik at en dronk geen alcohol. In de week en de week nadat ik weer ongesteld was lette ik nergens op, nam alleen foliumzuur in.

Ik heb redelijk intensief gesport (volleybal) tot ik 20w zwanger was...

Mag ik dan vragen waarom je dat deed ? Ik lees dat weleens vaker en ik vraag me af waar daar dan de rede van is ?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deed jij toen je zwanger wilde worden? Empty Re: Wat deed jij toen je zwanger wilde worden?

Bericht  studiebol zo 1 mei 2011 - 2:05

Vanaf het moment dat ik weet dat ik zwanger ben let ik op dingen zoals eten en alcohol. Maar ik ben tijdens onze vakantie zwanger geraakt en toen heb ik echt wel cocktails gedronken en dingen gegeten die ik nu niet meer eet.

Ik denk dat het goed is om op dingen te letten maar ga er niet te ver in door, je bent nog niet zwanger en dat kan ook nog even een poosje duren. En ik denk zelf dat het niet erg is als je zolang je nog niet zwanger bent af en toe een broodje filet american eet.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deed jij toen je zwanger wilde worden? Empty Re: Wat deed jij toen je zwanger wilde worden?

Bericht  Bruintje Beer zo 1 mei 2011 - 2:10

Ik slikte alleen foliumzuur. Verder hield ik nergens rekening mee. Net wat iemand zei het kan maanden duren dan ontzeg je de dingen die juist lekker vind. Nee hoor gewoon lekker gezond blijven eten en eten wat je al deed. Als je zwanger ben moet je al zoveel laten staan.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deed jij toen je zwanger wilde worden? Empty Re: Wat deed jij toen je zwanger wilde worden?

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 2:14

Mama_van2 schreef:
Teddyaapje schreef:Ik lette vanaf mijn ei op met wat ik at en dronk geen alcohol. In de week en de week nadat ik weer ongesteld was lette ik nergens op, nam alleen foliumzuur in.

Ik heb redelijk intensief gesport (volleybal) tot ik 20w zwanger was...

Mag ik dan vragen waarom je dat deed ? Ik lees dat weleens vaker en ik vraag me af waar daar dan de rede van is ?

dit deed ik ook, gevoelskwestie denk ik, ik vond het geen prettig idee dat ik een broodje filet naar binnen zat te werken, of aan de wijn zat, in de wetenschap dat ik zwanger zou kunnen zijn. Of het heel erg uit maakt of je dat al doet voor je 4 weken zwanger bent weet ik niet, maar ik vond het idee prettiger.

overigens drink ik bijna nooit en eet ik ook weinig risicovol voedsel wat dat betreft. Ik had het dus ook maar weinig bij de hand en heb het ook niet echt gemist.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deed jij toen je zwanger wilde worden? Empty Re: Wat deed jij toen je zwanger wilde worden?

Bericht  Muppetje zo 1 mei 2011 - 2:19

Wij dronken al niet veel,en zijn dat nog minder gaan doen, schijnt beter te zijn voor de vruchtbaarheid.

Verder doe ik niets anders

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deed jij toen je zwanger wilde worden? Empty Re: Wat deed jij toen je zwanger wilde worden?

Bericht  PapillonRose zo 1 mei 2011 - 3:04

Mijn situatie is iets anders omdat ik de zwangerschap niet gepland had, het was wel heel welkom overigens. Gelukkig zat er al foliumzuur in mijn multivitamine dus daar had ik wel al van binnen gekregen en nadat ik het wist ben ik meteen speciale zwangerschapsvitamines gaan gebruiken.

Gelukkig rook ik niet (toen ook niet) en drink ik geen alcohol dus dat maakte ook niet uit. En voor het geval ik toch iets binnen had gekregen (ben wel van de kaasjes) zei mijn huisarts dat het geen kwaad kon. Ik was er vroeg achter en in het begin heeft de baby een gescheiden stofwisseling en komt wat jij neemt nog niet bij de baby aan.

Dus als je toch wat op hebt kan het geen kwaad. Hoewel ik persoonlijk denk bij een volgende voor de zekerheid ook maar van de kaasjes en filet af te blijven als we aan het proberen zijn, maar dat is denk ik meer een gevoelskwestie. Kan me namelijk ook goed voorstellen dat je bepaalde voedingsmiddelen graag eet en het minder leuk zou zijn als je dat bijvoorbeeld een jaar niet kan eten omdat je bezig bent met zwanger worden (+ de 9 maanden van de zwangerschap ook nog erbij opgeteld).
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deed jij toen je zwanger wilde worden? Empty Re: Wat deed jij toen je zwanger wilde worden?

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 7:45

Ik heb er niks voor gelaten, ik eet geen kaasjes, drink geen alcohol, en rook niet. Rauw vlees lust ik ook niet, vacuüm verpakte vis ook niet (lust überhaupt geen vis) en alles wat je verder niet mag doe en deed ik toch al niet.

Foliumzuur slikte ik al wel, gewoon puur foliumzuur zoals meer hier. Toen ik een aantal weken zwanger was ook zwangerschapsvitamines gekocht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deed jij toen je zwanger wilde worden? Empty Re: Wat deed jij toen je zwanger wilde worden?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum