Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Er tegenop zien om weer te gaan werken

3 plaatsers

Ga naar beneden

Er tegenop zien om weer te gaan werken Empty Er tegenop zien om weer te gaan werken

Bericht  Gast zo 22 jul 2012 - 9:12

Mijn laatste week vakantie gaat nu in. Ik ben nu twee weken vrij geweest en het was heerlijk! Ik heb een erg drukke baan als manager van 2 kinderdagverblijven. De afgelopen maanden waren pittig, hard werken, veel overuren, teruglopende kindaantallen, onrustig personeel.
Vooral dat laatste heeft me ontzettend veel energie gekost. De meeste meiden aan wie ik leiding geef, zijn allemaal nog jong en zijn om de haverklap ziek, zwak of misselijk. Het ziekteverzuim is erg hoog en ik weet dat er in de afgelopen twee weken ook weer 2 zieken zijn geweest.
Ik heb een contract van 24 uur, maar ik werk altijd meer. Mijn baas is erg druk en doet het kinderdagverblijf er eigenlijk maar een beetje bij. Bij calamiteiten of ziekte moet ik bereikbaar zijn, ook op mijn vrije dagen. Het gebeurt regelmatig dat ik op vrije dagen alsnog zaken aan het regelen ben. Kortom, ik heb altijd stress als ik geen vakantie heb.
Ik heb op m'n tenen gelopen de laatste weken en voel me nu eindelijk eens relaxed. Mijn baas is zich hiervan bewust, maar er is geen geld voor extra personeel, we moeten roeien met de riemen die we hebben en that's it. Voor mij kan hij op dit moment zo 10 anderen krijgen, dus ik wil me sterk en flexibel opstellen. Maar vaak verlies ik daarmee mezelf en soms ook m'n gezin uit het oog.

Als ik er nu aan denk dat ik volgende week weer moet werken, vliegt het me aan. Ik heb een leuke baan, als alles op rolletjes loopt, maar nu vreet het aan me. Ik voel constant spanning als ik moet werken.

Wat moet ik hiermee? Hoe los ik dit op?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Er tegenop zien om weer te gaan werken Empty Re: Er tegenop zien om weer te gaan werken

Bericht  Bay ma 23 jul 2012 - 4:55

Ik kan je niet echt tips geven maar het lijkt mij wel vervelend. Ik zal wel je grenzen aan blijven geven waar mogelijk. Wellicht kunnen jullie ook eens kijken naar het ziekteverzuim wat daar de reden van is of andere maatregelen in nemen. Bijvoorbeeld dat de 1e dag ziek voor de werknemer is of een bepaalde bonusconstructie wanneer iemand niet ziek is geweest over een bepaalde periode.
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Er tegenop zien om weer te gaan werken Empty Re: Er tegenop zien om weer te gaan werken

Bericht  Flower_L ma 23 jul 2012 - 8:45

ik zou idd serieus nadenken over ziekteverzuim, hoe je dat kunt doen minderen.
Niet alleen voor een werkgever direct vervelend (ivm vervanging regelen e.d.), maar ook richting ouders.
Ik sta aan de andere kant (jij wellicht ook) en als ouder zijnde zit ik niet te wachten op leidsters die te pas en te onpas ziek zijn.

Bij ons is het zo dat wanneer je je een jaar niet ziek meldt, je het jaar erop een extra dag krijgt.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Stuiterbal ma 23 jul 2012 - 9:10

Ik kan me deels wel voorstellen hoe je je voelt. Ik ben zelf een leidster maar echt de spanningen en onrust zijn enorm aanwezig. Er gaan nu al 2 meiden weg en wie weet hoe het verder gaat en er is al gesproken over locatie's samen te voegen.
Jij als team leider krijgt behoorlijk wat op je dak hiermee.

Ik heb niet echt een tip voor je want ik denk dat deels ook de door maatschappij komt waar wij nu helemaal niks aan kunnen doen. Wel kun je miss afspraken maken over het ziekte verzuim. Die is bij ons ook erg hoog overigens.
Wij hebben onderling afgesproken bij een "griepje" om evt een verlof dag in te leveren ipv meteen ziek te melden. Vaak doen collega's dat om ff een dagje bij te tanken wat we ook wel nodig hebben door al die spanningen.
Verder krijg je bij onze stichting naar 3 ziek meldingen een verzuim gesprek.
Hoe en wat er besproken word in dat gesprek weet ik niet aangezien ik hem nog nooit gehad heb. Maar ik denk wel dat jullie wat strenger mogen optreden in geval van ziekte.

Hoe is dat nu ???
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: