Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Weer werken...

4 plaatsers

Ga naar beneden

Weer werken... Empty Weer werken...

Bericht  Kat1980 di 29 maa 2011 - 3:47

Nog een kleine 3 weken vakantie en dan ga ik weer aan het werk. Ik zie er echt als een berg tegenop... Ten eerste, omdat ik mijn kleine mannetje dan 3 dagen per week moet missen. En ten tweede, omdat ik geen idee heb hoe ik het 's ochtends moet redden om 2 kids aan te kleden, eten te geven, mezelf aan te kleden, naar het kdv of oma te brengen en dan zorgen om om 8 uur op mijn werk te zijn (een half uurtje rijden hier vandaan). T krijgt ook nog steeds een nachtvoeding tussen 3.30 en 4 uur. Normaal gesproken geef ik hem dan om 8 uur zijn volgende fles, maar dat kan niet als hij naar het kdv gaat, want vanwege de drukte 's ochtends van het brengen van kinderen en het feit dat de tweede collega pas om 9.30 uur begint, kunnen ze pas vanaf 9.30 uur flesjes geven. Dus dan moet ik T echt 's ochtends nog iets geven. Natuurlijk zal mijn vriend wel helpen 's ochtends, maar die moet ook nog de hond uit laten, dus verwacht ik toch dat ik het meeste zal doen.

Hoe ging dit bij jullie? Na hoeveel tijd hadden jullie een beetje een ritme gevonden toen jullie weer aan het werk gingen?
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer werken... Empty Re: Weer werken...

Bericht  Filoria di 29 maa 2011 - 9:13

Wat betreft die drukke ochtenden: ik sta dan altijd al om 5.00u op zodat ik alle tijd heb. En dan de avond ervoor heel vroeg naar bed natuurlijk.

Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet! hug
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Darius di 29 maa 2011 - 20:44

Filoria, om vijf uur???!!!! Mensen zeg!

Kat, ik kan natuurlijk nog niet meepraten over twee kindjes, maar snap best dat je hier tegenop ziet. Ik heb hier 1 ochtend in de week dat ik alleen ben en ik weet nog niet hoe ik dat met twee kindjes ga doen.
Wat ik nu doe, is zorgen dat ik alles wel klaar heb liggen, de tas voor het kinderdagverblijf en het brood alvast ontdooit. Ik sta dan om 0645 uur op, aankleden, lenzen in, brood smeren, daarna Laurens uit bed halen, eten, hem aankleden, tandenpoetsen en dan ben ik rond 8 uur op het kdv.

Is het niet een idee dat je de wekker zet voor de nachtvoeding en dat je deze tegen een uur of 1 snachts geeft? Misschien wil T dan wel sochtends eerder de fles.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast di 29 maa 2011 - 21:19

Ik sta ook altijd vroeg op (6.00), zodat ik al klaar ben als de kindjes wakker worden. Dat scheelt voor mij een hoop stress.
Verder leggen we 's avonds alle kleren al klaar en pak ik de tassen al in.

Gast
Gast

Bericht  Kat1980 di 29 maa 2011 - 23:46

Filoria: Sta je om 5 uur op??? Hoe vroeg moet je dan beginnen?

Om 6 uur opstaan zal ik zeker moeten ja. Toen ik nog alleen J had, stond ik altijd iets voor half 7 op, smeerde snel een broodje voor J en ging hem dan uit bed halen (meestal is hij toch rond half 7 wakker), deed zijn kleren aan en zette hem aan tafel met zijn broodje en melk terwijl ik ondertussen mezelf ging aankleden. Daarna voor mezelf brood smeren en om 7.15/7.20 uur in de auto springen om J weg te brengen (en in de auto op weg naar mijn werk ontbijten Embarassed )... En nu moet tussendoor T nog aan gekleed worden en de fles hebben.

Om 1 uur 's nachts T de fles gaan geven, trek ik denk ik niet. Voor mijn gevoel heb ik dan weer 2 nachtvoedingen, omdat ik de eerste dan rond 6 uur zou geven. Het zou handiger zijn als hij tussen 5 en 5.30 uur kwam voor zijn fles, want dan redt hij het wel tot 9.30 uur. Maar ja, dat kan ik helaas niet zelf bepalen.

Verder een goed idee om 's avonds alles klaar te hebben staan voor mezelf en de kids. Misschien zelfs het brood voor J en mij 's avonds al smeren en in de koelkast leggen.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  Darius wo 30 maa 2011 - 1:45

Kwart over zeven moet je dus in de auto zitten? En dat drie dagen per week? En man is er wel bij? Dan kan hij eventueel T de fles geven?

Het is trouwens handiger om jezelf aan te kleden voordat je de kids uit bed haalt. Je kleed je nu aan terwijl J. een broodje eet. In die tijd kun je zelf ook nog even rustig aan tafel zitten en de fles geven aan T.

Mijn ervaring met L.aurens is wel dat het schema zo weer kan veranderen, misschien komt hij over drie weekjes wel netjes om 6 uur voor de ochtendfles en slaapt hij de hele nacht door.

Maar goed, nogmaals, het is voor mij makkelijk praten, ik heb er nog maar 1.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Filoria wo 30 maa 2011 - 2:31

Op sommige ochtenden moet ik zorgen dat Tomas om 7.30 op de opvang is. Als ik dan om 6.00 opsta zou ik het redden, maar ik vind dat uurtje extra zo lekker! Kan ik rustig douchen, de ontbijttafel dekken, m'n krantje lezen...

Ik ben wel een beetje een ochtendmens. Jullie moeten er niet aan denken zo te lezen, 5u op? laughcry
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Mikki wo 30 maa 2011 - 2:41

Wij staan beide rond zes uur op. Kleden aan, en eten eerst zelf. Dan halen we ieder een kind uit bed, kleden die aan en zorgen voor fles/boterham. Om kwart over zeven gaan we dan allemaal de deur uit.
Ik zorg wel altijd dat alle tassen klaarstaan, brood al gesmeerd is, kleertjes klaarliggen etc. In het begin is het even wennen, maar je krijgt er snel handigheid in.

Mikki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Kat1980 wo 30 maa 2011 - 3:52

Darius: Ja, niets zo onvoorspelbaar als een kind. Wie weet dat hij over 3 weken inderdaad doorslaapt tot 6 uur, zou lekker zijn. Misschien dan inderdaad om 6 uur opstaan, mezelf aankleden en dan T de fles geven (en als hij toch nog steeds 's nachts komt, hem gewoon een half flesje geven, zodat hij het in ieder geval tot 9.30 uur volhoudt). En dan kan mijn vriend J uit bed halen, aankleden en aan tafel zetten met een broodje. Terwijl J zijn broodje eet, kan mijn vriend dan de hond uit laten.

Filoria: Nee, ben absoluut geen ochtendmens! Als ik mijn ochtendritueel bij wijze van spreken in 30 minuten zou kunnen redden, ga ik echt geen 35 minuten van te voren opstaan. Ieder extra minuutje in mijn bed is heilig Wink Nu ik nog verlof heb, gaat alles er 's ochtends super langzaam aan toe.

Mikki: Klinkt ideaal, hoop dat ik over een paar weken ook kan zeggen dat het hier zo gaat.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud