Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe maak je van je werkplek, ook écht je werkplek?

+4
Guus
Zora
Blond
Winegum
8 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe maak je van je werkplek, ook écht je werkplek? Empty Hoe maak je van je werkplek, ook écht je werkplek?

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 5:23

Ik ga waarschijnlijk de komende tijd (als het allemaal lukt :P) voornamelijk vanuit huis werken. Nu zit ik steeds met de laptop op de bank, maar daar krijg ik een verkeerde houding van, en dus rugpijn, nekpijn, hoofdpijn, etc. Nu wil ik dus eigenlijk in de slaapkamer gaan zitten, aan het bureau. Maar hoe krijg ik het voor elkaar dat ik daar blijf zitten? Ik heb nu wel een goede motivatie, maar het is zo makkelijk om op de bank te ploffen en mijn laptop op schoot te zetten. Hoe doen jullie dat met studie/werk thuis? (mozz? ik weet van jou in ieder geval dat je een werkplek thuis hebt)

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maak je van je werkplek, ook écht je werkplek? Empty Re: Hoe maak je van je werkplek, ook écht je werkplek?

Bericht  Winegum di 25 jan 2011 - 5:28

Ik denk dat het een kwestie is van wennen. Je bent nu heel erg gewend om op de bank te zitten met je laptop, maar zo kun je natuurlijk niet werken. Zeer waarschijnlijk heb je ook dingen nodig naast je laptop om te werken, die kun je niet allemaal naast je neerleggen op de bank, dat scheelt al een hoop denk ik.

Maak je werkplek een beetje leuk (zover dat kan) zodat je er ook wat liever zit. Zorg voor een goede en lekkere stoel, dat is heel erg belangrijk voor je. En tsja, verder gewoon doen en je daartoe dwingen, uiteindelijk zul je niet beter weten.

Ik werk altijd vanaf de eettafel (studie), ik doe dat al vanaf het begin. Juist omdat ik ook spullen nodig hebt voor mijn studie, dat kan ik gewoon niet vanaf de bank doen.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Hoe maak je van je werkplek, ook écht je werkplek? Empty Re: Hoe maak je van je werkplek, ook écht je werkplek?

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 5:29

Ja ik legde dat gewoon dan naast me op de bank, echt niet goed :P Ik heb iig al wel een goede, maar toch relaxte bureaustoel smile Ik denk dat ik het inderdaad maar een beetje leuk ga maken en dan gewoon mezelf dwingen om er te blijven zitten :P

Gast
Gast

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 5:37

Inderdaad het is wennen. Maar zorg ook dat je daar alles neerlegt wat je nodig hebt. Maak het daar ook gezellig met dingen wat jij fijn vind tijdens werken.
Misschien een waterkoker of zo ook daar zetten Wink Zodat je niet telkens weg hoeft.

Iig succes smile

Gast
Gast

Bericht  Blond di 25 jan 2011 - 9:58

Ik ga juist niet op mijn slaapkamer zitten als ik een paper moet schrijven (of een thesis), maar op een andere plek in huis. Of de woonkamer, of de studeerkamer. Daar heb ik de minste afleiding. Ik zorg dat ik een opgeruimd bureau heb, waar ik al mijn artikelen/boeken/andere benodigdheden kwijt kan en makkelijk kan vinden en dan ga ik schrijven. Ik "mag" van mezelf één keer per uur een kop thee of koffie halen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Zora di 25 jan 2011 - 10:14

Merk op dat je met een muis (een echte, met een draadje, je weet wel Very Happy) sneller en nauwkeuriger kan werken. En een muis op de bank kan natuurlijk echt niet :p

Als ik even moet werken doe ik dat ook wel op de bank, maar voor langere tijd zit ik toch aan tafel. Merk dat ik dan geconcentreerder en beter werk, alleen al door de actievere houding. Pot thee klaarzetten, classic fm op (kan niet met muziek werken, maar classic fm werkt zeeeeeer goed), en gaan! Zo maak je ook beter het onderscheid tussen werken en ontspannen... anders zit je straks én te werken én te relaxen op de bank, mét je laptop.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 19:59

Zorg ook dat je werk en privé strict gescheiden houdt. Dus niet op de bank werken, maar ook niet achter je bureau privé dingen doen. Op die manier kan je het ook makkelijker loslaten en raak je wel gewend aan wat je waar moet doen. Ik deed dat altijd bij studeren (maar liep dan wel 50m naar de bieb) en dat werkt wel goed. Op die manier wordt je relax plekje ook niet 'vertroebelt' met werk zaken.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 20:39

_Chance schreef:Ik ga juist niet op mijn slaapkamer zitten als ik een paper moet schrijven (of een thesis), maar op een andere plek in huis. Of de woonkamer, of de studeerkamer. Daar heb ik de minste afleiding. Ik zorg dat ik een opgeruimd bureau heb, waar ik al mijn artikelen/boeken/andere benodigdheden kwijt kan en makkelijk kan vinden en dan ga ik schrijven. Ik "mag" van mezelf één keer per uur een kop thee of koffie halen.

Ja jammer genoeg heb ik geen studeerkamer :P anders was ik daar ook wel gaan zitten hahaha. Ik kan of in de slaapkamer gaan zitten, waar een bureau staat, of in de kamer aan de eettafel. En dan denk ik dat ik in de slaapkamer minder snel afgeleid wordt.

Zora, dat van die muis is echt een goed idee, dat ga ik sowieso doen. Al werkt mijn vriend weleens mét muis op de bank, snap ook niet dat hij dat fijn vind.

Marin, ja in de bieb zitten vond ik vroeger ook zoo fijn. Ik ben gewoon benieuwd of ik me lang kan concentreren hier thuis, het verleden met essays en scripties heeft dat nog niet echt bewezen hahah.

Gast
Gast

Bericht  Blond wo 26 jan 2011 - 1:33

Is er geen bibliotheek in D waar je kan werken? De bibliotheek in mijn woonplaats heeft volgens mij wifi, dus daar kan je gratis werken.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 2:01

Ja die is er wel, maar ze hebben geen wifi (ja vraag me niet waarom, niet zo handig :S) en op de computers van de bieb zelf valt niet te werken (moet je elke 20 min opnieuw vragen of je in mag loggen). En ik vind het er niet stil genoeg smile Heb het wel overwogen tijdens mijn scriptieperiode, dus ik heb het ook weleens geprobeerd haha.

Edit: ik heb trouwens ons bureau even ingericht met mijn eigen dingen smile Heb mijn mappen er neer gezet, mijn woordenboeken en naslagwerken er neergezet, het ziet er meteen leuker uit haha. Ik wil er nog een plank boven, dan kan ik daar leuk een plantje neerzetten ofzo smile Zucht, ik wil een extra kamer, dan maak ik er gewoon een hele werkplek a la Darcy van Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Guus wo 26 jan 2011 - 2:12

Ik heb ook kantoor aan huis, maar heb wel echt mijn eigen kantoor. Daar staat mijn computer, al mijn mappen en spullen en eigenlijk is het een soort van logisch dat ik daar ga zitten en ik moet zeggen dat het me enorm meevalt hoe vaak ik op de bank plof. Vaak heb ik rond vier uur een "he is het al weer zolaat' momentje (en dan forum ik wel en mijn prive mail, facebook... maar dat deed ik anders op kantoor ook) Radio aan helpt altijd bij mij!

Nu zit ik tijdelijk aan de eettafel ivm de pup, volgende maand ga ik weer op kantoor werken. Al moet ik zeggen dat het ook hier aan tafel redelijk goed gaat, ik merk het vooral in mijn rug dat het er niet voor bedoeld is Wink

Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 2:16

Oh heerlijk lijkt me dat, echt een eigen kamertje. Ik heb het in gedachten al helemaal ingericht! Maar goed, dat gaat hier in huis gewoon niet, of ik moet in de badkamer gaan zitten :P

Gast
Gast

Bericht  Sterre wo 26 jan 2011 - 3:14

Als je alleen een laptop hebt zou ik misschien zo'n steun aanschaffen waar je hem inzet, en met een los toetsenbord werken. Dat is echt veel beter voor je nek en schouders, omdat je dan op ooghoogte kijkt en niet steeds naar beneden. Of is dat al gezegd.. angel ?

Daarnaast zou ik het ook lastig vinden hoor, met studeren lukte het me ook niet. Meestal deed ik dat aan de eettafel, en alleen achter mijn bureau als ik de computer nodig had. Maar die stond weer op mijn kamer met 100 afleidende dingen ;-).

Wat voor freelance klussen ga je eigenlijk doen?

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 3:31

Ik werk idd veel thuis. Ik heb een kamer helemaal speciaal ingericht voor mijn werk. Inclusief printer, papier en alle boeken en materialen die ik nodig heb. Ik zit hier veel liever dan op de bank omdat het comfortabeler is en ik alles bij de hand heb. Zorg dat je een plek als werkplek inricht waar je je prettig voelt, dan ga je er ook zitten. Ik zit hier dan ook veel en graag en hoewel ik een bankhanger ben werk ik altijd in mijn kamer. Ik zit lekker bij de verwarming en aan het raam en het is gewoon een fijn plekje.

Gast
Gast

Bericht  Roze Roos wo 26 jan 2011 - 5:02

Maaaaaaar volgens mij kan je wel met de Wifi-code van dhvdb ( is dat te vaag? ) bij de bieb inloggen en anders misschien gewoon zo'n internet-usb-stick?
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Zora wo 26 jan 2011 - 8:57

Ja, die muis werkt toch wel ideaal voor mij. Zodra ik dat ding inplug is het echt serieus Very Happy
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 9:00

Roze Roos schreef:Maaaaaaar volgens mij kan je wel met de Wifi-code van dhvdb ( is dat te vaag? ) bij de bieb inloggen en anders misschien gewoon zo'n internet-usb-stick?

Dat zou kunnen maar dan nog vind ik het er niet prettig werken Wink Het is er te rumoerig.

Gast
Gast

Bericht  Minx wo 26 jan 2011 - 9:06

Je hebt pm
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Roze Roos do 27 jan 2011 - 8:22

Darcy schreef:
Roze Roos schreef:Maaaaaaar volgens mij kan je wel met de Wifi-code van dhvdb ( is dat te vaag? ) bij de bieb inloggen en anders misschien gewoon zo'n internet-usb-stick?

Dat zou kunnen maar dan nog vind ik het er niet prettig werken Wink Het is er te rumoerig.

Sorry, fatsoenlijk lezen is deze week niet zo mijn ding! Ik gooi het op het snot in mijn hoofd Embarassed
Maar inderdaad, duidelijke afscheiding maken van werk/privè, aan tafel gaan werken enzo en met jezelf afspreken wanneer iets werk en wanneer iets privè is!
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Susan do 27 jan 2011 - 21:30

Hier zijn heel veel koffietentjes met wifi waar vaak mensen zitten te werken, bijvoorbeeld bij Bagels & Beans is het door de weeks vrij rustig. Ik zit thuis ook vaak op de bank met de laptop, ik merk dat ik gek genoeg juist meer pijn in mijn nek en mijn rug krijg als ik aan een tafel werk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: