hoe maak ik dit?
+6
Zininzon
Moon
Prosecco
Angela_1986
Rovine
JD
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
hoe maak ik dit?
Ik heb onderstaande houten wandplaat gezien op internet, maar helaas....is ie niet in de kleur leverbaar die ik wil, dus....ik wil het zelf gaan maken.
Nu wil ik bij de houthandel gewoon een dunne houten plaat halen, deze verven en lakken en dan op internet een tekst bestellen en erop plakken... alleen heb ik geen idee hoe ik dat hartje er netjes uit krijg.
Ik heb geen figuurzaag ofzo, geen idee hoe je zoiets anders doet....iemand enig idee?
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Re: hoe maak ik dit?
Ik gok dat die op het plaatje via de computer is gegaan (bijv watersnijden), zelf zou je het misschien met een decoupeerzaag kunnen doen.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Ik denk dat je toch echt 'n decoupeer/figuurzaag of iets dergelijks nodig zult hebben, ander zou ik niet weten hoe je dat hart eruit krijgt.
Misschien kunnen ze dat bij de bouwmarkt voor je doen?
Hij is wel heel leuk!
Misschien kunnen ze dat bij de bouwmarkt voor je doen?
Hij is wel heel leuk!
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Ik vermoed dat een decoupeerzaag iets te grof is hiervoor. Ik denk dat figuurzagen nog het handigst is.
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
weten jullie of een figuurzaag duur is om te kopen? of dat je zoiets kunt huren bij de praxis ofzo?.....misschien koop ik er wel eentje... als het goed lukt om het te maken, wil ik er misschien wel meer gaan maken en dan op mp verkopen ofzo....ik vind ze zó leuk!
JD- Ratel
Ik denk idd ook dat je dat met een fijne figuurzaag moet doen. Ik zie niet echt hoe het anders zou moeten. Een klein figuurzaagje kost volgens mij echt niet veel bij de bouwmarkt. Wel een leuk ding
Gast- Gast
Je kan eventueel ook als je het teveel werk vindt, een hart kopen en deze boven aan bevestigen.
Volgens mij geeft dat aardig hetzelfde effect.
Ook is het heel lastig om zoon hart vormpje zo mooi te zagen.
Volgens mij geeft dat aardig hetzelfde effect.
Ook is het heel lastig om zoon hart vormpje zo mooi te zagen.
Moon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10
Als je het zelf wilt zagen, kun je het volgende doen:
je tekent het hartje op de juiste plek op het hout - ergens in het hartje maak je een gaatje (door er een spijkertje doorheen te slaan of een gaatje in te boren) - je maakt het zaagje in de figuurzaag los, doet deze door het gaatje en maakt de zaag weer dicht - je zaagt het hartje uit - je schuurt het hartje met schuurpapier zodat het een mooie gladde vorm krijgt.
je tekent het hartje op de juiste plek op het hout - ergens in het hartje maak je een gaatje (door er een spijkertje doorheen te slaan of een gaatje in te boren) - je maakt het zaagje in de figuurzaag los, doet deze door het gaatje en maakt de zaag weer dicht - je zaagt het hartje uit - je schuurt het hartje met schuurpapier zodat het een mooie gladde vorm krijgt.
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10
thanx voor de tips! ik ga morgen meteen even bij de bouwmarkt kijken:)
die op de foto is niet echt mijn kleur, en dan nog kost ie 80 euro....en ik denk zomaar dat dat wel goedkoper moet kunnen....ben benieuwd!
die op de foto is niet echt mijn kleur, en dan nog kost ie 80 euro....en ik denk zomaar dat dat wel goedkoper moet kunnen....ben benieuwd!
JD- Ratel
Een figuurzaag kost misschien max 10-15 euro dus dat valt wel mee.
Overigens zou ik wel MDF nemen voor dit en geen triplex want triplez trekt sneller krom.
Overigens zou ik wel MDF nemen voor dit en geen triplex want triplez trekt sneller krom.
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
Ik dacht 'die zal wel willen weten hoe ze 't best die tekst op een plank kan maken', maar 't ging dus om 't hartje...
...
Maar hoe ga je die tekst op de plank maken?
...
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Als het uitzagen niet lukt, zou je ook nog kunnen overwegen om een ander hartje erop te plakken en die evt. in een andere kleur te verven. Leuk idee trouwens, ik denk ook zeker dat je het zelf goedkoper kan maken als die €80,-!
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Heel leuk idee! Maar inderdaad gewoon figuurzagen, decoupeerzaag kan misschien wel maar zaagt een stuk grover.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Ik snap de combi van het hart niet met een appeltaart. Doe dan qua vorm een appel!!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Jerry schreef:Ik dacht 'die zal wel willen weten hoe ze 't best die tekst op een plank kan maken', maar 't ging dus om 't hartje...
...
hetzelfde als hoe je een tekst op een muur plakt:)
ga de tekst op internet bestellen en erop plakken....waterpasje erbij et voila!
en Pien, daar heb je wel een punt in haha! maar ik ga denk ik sowieso voor een andere tekst/recept...want ik hou helemaal niet van appeltaart
JD- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe maak je een bed op?
» Maak de zin af....
» Hoe maak ik een Bas?
» Hoe maak jij je bed op?
» Hoe maak jij goulash?
» Maak de zin af....
» Hoe maak ik een Bas?