Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat is wijsheid?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is wijsheid? Empty Wat is wijsheid?

Bericht  Sjaantje wo 18 jul 2012 - 8:43

Ik ben flink bezig met puinruimen op zolder, vanwege de aanstaande renovatie en nu heb ik een kennis bereid gevonden om komende week met me mee naar de stort te gaan.
Nu heb ik op zolder nog een hoop stukken linoleum en vloerbedekking liggen, wat er is overgebleven na het leggen. De vraag is nu: wat zal ik ermee doen, wat is wijsheid? Enerzijds ligt het daar al 8 jaar zonder dat ik het ooit nodig heb gehad, anderzijds vind ik het ook zonde om weg te gooien want het is (voor mij iig) kostbaar spul en stel nou dat ik het toch nog eens kan gebruiken? Normaalgesproken ligt het ook écht niet in de weg, het ligt gewoon achteraan op zolder, daar waar het dak bij de vloer uitkomt, achter de verwarmingspijpen. Maar nu moet het daar (even) weg omdat de renovatie / isolatie-mannen daar bij moeten kunnen.

Zal ik de gulden middenweg kiezen en de kleinere stukken wegdoen en de grotere stukken bewaren? ik ben zo slecht in knopen doorhakken
Wie heeft hier wat zinnigs over te zeggen?
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is wijsheid? Empty Re: Wat is wijsheid?

Bericht  Gast wo 18 jul 2012 - 9:05

Ik zou alles weg doen op 2 a 3 grote stukken na

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is wijsheid? Empty Re: Wat is wijsheid?

Bericht  Gast wo 18 jul 2012 - 9:08

hoe groot zijn de stukken, kun je ze niet verkopen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is wijsheid? Empty Re: Wat is wijsheid?

Bericht  Sjaantje wo 18 jul 2012 - 9:12

Razz, dat was dus idd ook mijn idee Very Happy

Ik kan niet alles goed zien want ik kon er zelf niet echt bij. Maar heb wat stukken gezien die misschien 20cm breed zijn en dan een paar meter lang. En verderop liggen wat rolletjes die wat breder zijn.

Ben altijd (ja echt) zo bang dat ik dingen nodig ga hebben vlak nadat ik ze weggegooid heb Wat is wijsheid? 394967 Ook al liggen deze stukken al ruim 8 jaar onberoerd op zolder..
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is wijsheid? Empty Re: Wat is wijsheid?

Bericht  Gast wo 18 jul 2012 - 9:13

Waarom ligt het nog op zolder? Als je het niet mooi vindt of het heeft niet de juiste grootte, hup weg ermee! Als je er nog iets mee kan en je hebt er nu toch geen last van dan zou ik het nog bewaren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is wijsheid? Empty Re: Wat is wijsheid?

Bericht  Sjaantje wo 18 jul 2012 - 9:22

Shoesdontlie schreef:Waarom ligt het nog op zolder? Als je het niet mooi vindt of het heeft niet de juiste grootte, hup weg ermee! Als je er nog iets mee kan en je hebt er nu toch geen last van dan zou ik het nog bewaren.

Dit is dus mijn verstand vs. gevoel - dilemma. Ik heb het acht jaar niet nodig gehad, dus zou het best weg mogen. Maar stel nou dat ik het ooit nog wel kan gebruiken?
En zo kan ik mezelf dus helemaal gek zitten maken... :S
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is wijsheid? Empty Re: Wat is wijsheid?

Bericht  Gast wo 18 jul 2012 - 11:22

Ik ben daar gelukkig iets makkelijker in geworden. Maar dat is ook puur uit noodzaak.

Ik heb onlangs mijn keukenkasten uitgemest en daarbij fluitjes, mokken en theeglazen weggegooid. Waarom? Het stond al bijna vier jaar onaangeraakt in de kast. En dat heb ik mezelf afgevraagd:" Ga ik het ooit nog gebruiken?" Antwoord was natuurlijk:"Misschien?" Nou niet dus en weg ermee.

Maar bij jou staat het op zolder en dan is het wat makkelijker. Het staat niet in de weg. Dan zou ik de grote stukken bewaren voor 'wat als' en de kleinere stukken gewoon meegeven voor naar de stort.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is wijsheid? Empty Re: Wat is wijsheid?

Bericht  Gympie wo 18 jul 2012 - 11:30

Ooh, ik ben daar heel makkelijk in. Weggooien die handel. Zeker als het er al 8 jaar ligt.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is wijsheid? Empty Re: Wat is wijsheid?

Bericht  Gast wo 18 jul 2012 - 18:33

Bij mij is de regel: een jaar niet gebruikt = weg ermee!


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is wijsheid? Empty Re: Wat is wijsheid?

Bericht  Gast wo 18 jul 2012 - 20:01

Maura schreef:Ik ben daar gelukkig iets makkelijker in geworden. Maar dat is ook puur uit noodzaak.

Ik heb onlangs mijn keukenkasten uitgemest en daarbij fluitjes, mokken en theeglazen weggegooid. Waarom? Het stond al bijna vier jaar onaangeraakt in de kast. En dat heb ik mezelf afgevraagd:" Ga ik het ooit nog gebruiken?" Antwoord was natuurlijk:"Misschien?" Nou niet dus en weg ermee.

Maar bij jou staat het op zolder en dan is het wat makkelijker. Het staat niet in de weg. Dan zou ik de grote stukken bewaren voor 'wat als' en de kleinere stukken gewoon meegeven voor naar de stort.

Je had het ook gratis op MP kunnen zetten, dan had je er nog mensen blij mee kunnen maken die niet zoveel te besteden hebben.

On topic, ik zou een paar grote stukken bewaren en de rest weggooien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is wijsheid? Empty Re: Wat is wijsheid?

Bericht  Minx wo 18 jul 2012 - 20:29

Kan pompoen niet wat met het linoleum? Dan word het iig niet zo maar weg gedaan
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is wijsheid? Empty Re: Wat is wijsheid?

Bericht  Jeanette wo 18 jul 2012 - 21:06

Op marktplaats zetten? Je kunt er vast wel iemand blij mee maken.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is wijsheid? Empty Re: Wat is wijsheid?

Bericht  Sjaantje do 19 jul 2012 - 4:06

Ok, ik ben eruit. Het merendeel gaat weg, alleen ff kijken of er idd nog wat grote stukken bij zitten die héél misschien nog mogen blijven. Ik denk dat de stukken te klein zijn om iemand nog blij mee te kunnen maken via MP maar ik zal eens kijken wat daar het aanbod is en of er überhaupt vraag naar is.

Thnx voor jullie inzichten!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is wijsheid? Empty Re: Wat is wijsheid?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum