Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wat is wijsheid ?????

+4
Tinus
TukTuk
Jeanette
frolic
8 plaatsers

Ga naar beneden

wat is wijsheid ????? Empty wat is wijsheid ?????

Bericht  frolic zo 18 dec 2011 - 0:15

Ik heb als begeleider gewerkt , en nu tot de conclusie gekomen dat ik liever de zorg inga ..

Nu wil ik in Belgie een verzorgende opleiding doen ( is voor mij handiger woon op de grens) Nu is het volgens mij het verstandigste om ouderzorg te gaan doen , bedoel daar is zóveel werk in en eigenlijk was dat ook wel mn bedoeling ( zou dat ook echt wel leuk vinden )

Maar de opleiding tot kinderverzorgster trekt me zo aan , eigenlijk zo dat als ik echt in mn hart kijk daar mijn voorkeur naar uitgaat. Alleen volgens mij is daar helemaal niet zoveel werk in Neutral

Wat zouden jullie doen , kiezen voor hetgeen waarvan je zeker weet dat er veel werk in is , of wat je echt heel graag wilt ?

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wat is wijsheid ????? Empty Re: wat is wijsheid ?????

Bericht  Jeanette zo 18 dec 2011 - 0:29

Wat voor diploma heb je nu dan? Kan je daar mee geen baan als verzorgende doen? Collega van mij (ben woonbegeleider) had gesolliciteerd bij kraamzorg en is daar ook voor aan genomen.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat is wijsheid ????? Empty Re: wat is wijsheid ?????

Bericht  TukTuk zo 18 dec 2011 - 0:35

Ik zou gaan voor wat je echt graag wilt.. Kan je geen opleiding vinden waarbij je beide kan gaan doen daarna? Of eventueel eerst het ene en dan nog 1 of 2 jaar het andere door een andere afstudeer richting te doen?

Je kan wel iets kiezen waar veel werk in is, maarja overal in de zorg wordt bezuinigd, dus twijfel of er echt nou zo heel veel meer werk is in de ouderen zorg?
Uiteindelijk moet je het werk wel echt leuk vinden.. Ik zou nooit maar iets kiezen omdat er meer werk is..
Misschien is er over 5 tot 10 jaar ineens wel weer heel veel werk in de kinderopvang en dergelijk, dat weet je nu ook niet..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat is wijsheid ????? Empty Re: wat is wijsheid ?????

Bericht  Jeanette zo 18 dec 2011 - 0:43

Nou, er is genoeg werk in de zorg hoor. Alleen het probleem is dat je nergens (bijna) meer fulltime aan de slag kunt, maar alleen als oproeper of een contract met weinig uren. En dat moet je maar net willen natuurlijk.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat is wijsheid ????? Empty Re: wat is wijsheid ?????

Bericht  Tinus zo 18 dec 2011 - 1:51

Zou altijd iets kiezen wat ik heel graag wil. Daarnaast eventueel een ander baantje als ik geen werk in dat gebied zou kunnen vinden. En net wat er al gezegd is; misschien is er over een aantal jaar wel genoeg werk te vinden!
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wat is wijsheid ????? Empty Re: wat is wijsheid ?????

Bericht  Antibes zo 18 dec 2011 - 2:31

Dan zou ik denk ik toch voor kinderverzorgster gaan. Ik heb altijd zoiets van als je het wilt, echt proberen. Je wilt niet op je veertigste denken 'had ik maar'.

Bovendien, als we met de toenemende vergrijzing op den duur meer ouderenverzorgers nodig gaan hebben, dan rol je daar vanzelf weer in denk ik.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wat is wijsheid ????? Empty Re: wat is wijsheid ?????

Bericht  Caresses zo 18 dec 2011 - 3:07

foutje smile

Ik zou kiezen waar je hart ligt. Anders krijg je daar achteraf vast spijt van en dat zou echt zonde zijn.


Laatst aangepast door Caresses op zo 18 dec 2011 - 3:34; in totaal 1 keer bewerkt

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat is wijsheid ????? Empty Re: wat is wijsheid ?????

Bericht  Caramba zo 18 dec 2011 - 3:21

Caresses schreef:Als je spw3 en daarna nog 1 jaartje spw4 doet dan kan je zowel in de kinderopvang werken als in de ouderenzorg (bijvoorbeeld als activiteitenbegeleider).

Natuurlijk kan je ook alleen 4 doen, maar ik weet niet of je dan je stages in de kinderopvang mag doen.

Kinderopvang en kinderverzorgster is wel een wereld van verschil.

TO: Ik zou doen wat je het meest aantrekt. Je kan, mocht het toch niets zijn, kinderverzorgster, altijd nog de ouderenzorg in gaan.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wat is wijsheid ????? Empty Re: wat is wijsheid ?????

Bericht  Caresses zo 18 dec 2011 - 3:33

Ow jah, niet goed gelezen Embarassed

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat is wijsheid ????? Empty Re: wat is wijsheid ?????

Bericht  frolic ma 19 dec 2011 - 1:23

Heb spw gedaan , en die kant wil ik dus niet meer op .. ook niet op een kinderdagverblijf o.i.d smile Niet als begeleidster dan toch.

Zit inderdaad te denken om het allebij te doen , kinderzorg is 15 maanden met vrijstellingen dan van spw , dan kan daar best nog ouderenzorg achteraan ( als ik niet een heel leuk baantje vind dan )

Ik wil trouwens mmaar een klein contract - oproepbasis mijn max nu de kinderen klein zijn zou zo'n 20 uur p.w zijn.

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wat is wijsheid ????? Empty Re: wat is wijsheid ?????

Bericht  TukTuk ma 19 dec 2011 - 1:24

frolic schreef:Heb spw gedaan , en die kant wil ik dus niet meer op .. ook niet op een kinderdagverblijf o.i.d smile Niet als begeleidster dan toch.

Zit inderdaad te denken om het allebij te doen , kinderzorg is 15 maanden met vrijstellingen dan van spw , dan kan daar best nog ouderenzorg achteraan ( als ik niet een heel leuk baantje vind dan )

Ik wil trouwens mmaar een klein contract - oproepbasis mijn max nu de kinderen klein zijn zou zo'n 20 uur p.w zijn.

Wat houdt kinderzorg dan precies in?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat is wijsheid ????? Empty Re: wat is wijsheid ?????

Bericht  Caramba ma 19 dec 2011 - 1:31

Kinderopvang ben je begeleidter.
Kinderzorg houdt in dat je zorg taken doet, bv: (ernstig) zieke kinderen verzorgen. Kinderen die bv.net uit het ziekenhuis vandaan komen.

Ik wilde dit eerst ook erg graag naast mijn werk doen, maar toen ik hoorde hoe jong de kinderen kunnen zijn, heb ik er van af gezien. Ik moest mij dan ook omscholen tot een kinderverpleegkundige, dat was niet erg, maar meer de leeftijdscatagorie sprak mij niet aan. Ik kan niet aanzien dat een pasgeboren kindje doodziek is en dat je bv. een sonde moet vervangen.
Daarbij komt ook kijken dat ik een kinderwens heb. Dit zou mij daar dan van afschrikken.
Ik blijf daarom maar fijn bij de ouderen werken.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wat is wijsheid ????? Empty Re: wat is wijsheid ?????

Bericht  Blond ma 19 dec 2011 - 1:54

frolic schreef:Heb spw gedaan , en die kant wil ik dus niet meer op .. ook niet op een kinderdagverblijf o.i.d smile Niet als begeleidster dan toch.

Zit inderdaad te denken om het allebij te doen , kinderzorg is 15 maanden met vrijstellingen dan van spw , dan kan daar best nog ouderenzorg achteraan ( als ik niet een heel leuk baantje vind dan )

Ik wil trouwens mmaar een klein contract - oproepbasis mijn max nu de kinderen klein zijn zou zo'n 20 uur p.w zijn.

Lijkt mij een goede keuze.

Iedereen zegt altijd heel leuk volg je hart, ookal is er weinig/geen werk in te vinden. Toch, als ik nu weer een studiekeuze moest maken zou ik iets kiezen waarmee je wel baangarantie hebt.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat is wijsheid ????? Empty Re: wat is wijsheid ?????

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 2:22

ik heb zelf de opleiding kinderopvang in belgie gevolgd. Alleen daar is hier heel moeilijk full-time werk in te vinden (daarom werk ik nu ook niet in deze sector) en bejaardenzorg is inderdaad genoeg werk in. Waar je alleen wel op moet letten is als je met een buitenlands diploma hier wil werken dat dat diploma hier erkend moet worden. (heb ik ook moeten doen) Een kennis die op dezelfde school zat als bij en bejaardenzorgd heeft gedaan heeft hier geloof ik via de instelling extra cursussen en opleidingen moeten volgen omdat het niveau van haar diploma te laag was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat is wijsheid ????? Empty Re: wat is wijsheid ?????

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum