Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat is wijsheid?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is wijsheid? Empty Wat is wijsheid?

Bericht  Midwife wo 22 aug 2012 - 3:22


Omdat ik zelf enorm twijfel wat wijsheid is in deze situatie, zou ik graag jullie meningen wwillen horen. Eind juni van dit jaar ben ik afgestudeerd als verloskundige. Tijdens de laatste 3 maanden heb ik veel open sollicitatiebrieven verstuurd naar zowel de 1e als 2e lijn (verloskundigenpraktijken en ziekenhuizen).
Al snel merkte ik dat er haast geen vacatures waren in de regio waar ik woon en er waren zelfs geen mogelijkheden tot tijdelijk/vakantie/invulling zwangerschapsverlof. Hierdoor ben ik mijn zoekgebied gaan uitbreiden en heb ik een baan op waarneembasis gevonden in de 1e lijn!

Inmiddels heb ik daar 7 weken met ontzettend veel plezier gewerkt en heb ik een tijdelijke kamer gehuurd terwijl mijn vriend in onze huurwoning bleef wonen. Dit is qua afstand ongeveer 1 uur met de auto.
Tijdens mijn waarneming ben ik nogmaals verder gaan zoeken omdat ik wist dat ik die praktijk geen mogelijkheden waren voor langere periode.
Al snel vond ik een praktijk die per direct een verloskundige zoekt. Het betreft een startende praktijk met 1 verloskundige. Om het verhaal in te korten: ik heb een onbepaalde tijd contract gekregen in loondienst! Ik ben er sinds deze week begonnen en hoewel het een (veel) rustigere praktijk is dan de andere, bevalt het me tot nu toe erg goed.

De reden waarom ik dit topic open is dat ik nu nog steeds in deze kamer woon. Mijn vriend komt in de weekenden hierheen en als ik vrij ben (+/- 1 dag in de week), ga ik naar 'huis'. We hebben de afgelopen maand veel koopwoningen bezichtigd omdat we ons graag hier willen vestigen. Alleen er komen zoveel twijfels naar boven.. Eigenlijk zou huren veel slimmer zijn want stel we kunnen ons hier niet 'aarden'? We laten toch familie en vrienden 'achter' hoewel ik denk dat 1 uur afstand geen probleem zal moeten vormen.
Wat is een juiste keuze? Huurwoningen zijn hier nauwelijks en als ze er al zijn dan moet er qua onderhoud genoeg aan gedaan worden wat we op dit moment beide niet zien zitten omdat we echt toe zijn aan een huis kopen + we veel geld gestoken hebben in onze huidige huurwoning..

Gevoelsmatig zou ik de 'gok' willen nemen en hopen dat we hier gelukkig gaan worden. Verstand zegt dat het beter is om een aantal maanden af te wachten totdat we de grote stap nemen en een huis kopen. Maar eerlijk gezegd vind ik het erg eenzaam op deze kamer, alleen, zonder mijn vertrouwde spullen en leven vanuit een koffer..
Wat is wijsheid?

Midwife
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 8
Punten : 30
Registratiedatum : 10-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is wijsheid? Empty Re: Wat is wijsheid?

Bericht  Caresses wo 22 aug 2012 - 3:26

Gefeliciteerd met het vinden van een baan!
Waarschijnlijk zakt de woningmarkt nog verder in. Financieel gezien is nog even wachten met kopen daarom een beter idee.
Zijn er echt geen vrije sector woningen die wat duurder zijn en geen onderhoud nodig hebben?

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is wijsheid? Empty Re: Wat is wijsheid?

Bericht  Midwife wo 22 aug 2012 - 3:30

Caresses schreef:Gefeliciteerd met het vinden van een baan!
Waarschijnlijk zakt de woningmarkt nog verder in. Financieel gezien is nog even wachten met kopen daarom een beter idee.
Zijn er echt geen vrije sector woningen die wat duurder zijn en geen onderhoud nodig hebben?

Dankjewel!
Ja die zijn er wel, alleen betaal je rond de 1000 euro p/m. Omdat we zoveel geld in onze huidige huurwoning hebben gestoken wil mijn vriend deze niet meteen opzeggen. Daarom zitten we dan met dubbele vaste lasten waardoor die 1000 euro extra voor een woning mij wat teveel is.

Midwife
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 8
Punten : 30
Registratiedatum : 10-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is wijsheid? Empty Re: Wat is wijsheid?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum