Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat is wijsheid

5 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is wijsheid  Empty Wat is wijsheid

Bericht  ShallY ma 11 jun 2012 - 22:04

Mijn vriend en ik zijn druk op zoek naar een huis in Breda, mede omdat ik dichter bij mijn familie wil wonen en als we in Breda wonen, kunnen we allebei ons werk aanhouden. We wonen nu in een huur appartement en zijn nu dus ook op zoek naar een één gezinswoning, omdat we ook graag kinderen willen. Maar zolang we hier wonen gaat het niet wegens ruimte gebrek (is natuurlijk altijd een mouw aan te passen mocht het nodig zijn). We hebben ook tegen elkaar gezegd, zodra we verhuisd zijn, dat we voor een kindje willen gaan.
Er zijn genoeg huizen te vinden maar mijn vriend vind niks mooi...dan is het huis te oud, dan moet er te veel aan gedaan worden enz. We hadden al een huis op het oog maar daar zijn we toch weer niet mee doorgegaan omdat hij twijfelde.

Afgelopen weekend kwamen op een website terecht van nieuwbouw woningen in een wijk waar we eventueel zouden kunnen gaan wonen. Ik heb gisteren inlichtingen gevraagd en na de bouwvak gaan ze met de bouw beginnen en dan zouden de huizen in juni 2013 klaar zijn. Mijn vriend vind dit wel een optie, het is nieuwbouw, in Breda en redelijk dicht bij de snelweg. Mij lijkt het ook wel wat maar ik wil eigenlijk niet zo lang wachten. Aan de ene kant, wat is nou een jaar maar er zijn ook wel genoeg argumenten waarom ik nu weg zou willen zoals het niet naar mijn zin hebben hier en kan alleen nog maar denken aan een kindje krijgen, en wil echt niet nog een jaar wachten. Maar ja, als ik dan weer logisch nadenk..het is wel een nieuwbouwhuis wat je zelf helemaal kan inrichten, en mocht ik eerder zwanger zijn is het ook geen ramp om hier tijdelijk met een kindje te zitten. Ik vind het zo moeilijk..


ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is wijsheid  Empty Re: Wat is wijsheid

Bericht  Atelier Madame ma 11 jun 2012 - 22:21

Het zijn tweede losse dingen, die natuurlijk wel sterk met elkaar samenhangen he.

De aankoop van een huis is de grootste aankoop van je leven, dus daar moet je allebei wel volledig achter staan. Sowieso lijkt het me goed dat je de keuze bestaande bouw of nieuwbouw eerst maakt en daarna verder gaat met zoeken. Als je dan kiest voor bestaande zou ik je vriend een lijstje laten maken met huizen die volgens internet al aan zijn eisen zouden kunnen voldoen.

Als je voor een kindje gaat ben je misschien niet gelijk zwanger, en het kan aan de andere kant heel snel gaan. Dus ik zou als je zeker weet dat je in je huidige huis geen kindje wil krijgen, niet daar mee beginnen voordat je zeker weet wat de toekomstige huizenplannen zijn.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is wijsheid  Empty Re: Wat is wijsheid

Bericht  Parisienne ma 11 jun 2012 - 22:41

Als dit nieuwbouwhuis een huis is waar je echt zou willen wonen dan zou ik persoonlijk daarvoor gaan. Je hebt dan in ieder geval iets om naar uit te kijken, je hebt de zekerheid dat je over ongeveer een jaar echt een ander huis hebt. Als je nu overhaaste beslissingen neemt om NU maar te verhuizen zodat jullie aan kinderen kunnen beginnen zou je daar later spijt van kunnen krijgen.

Mochten jullie besluiten voor het nieuwbouwhuis te gaan dan kan je kiezen om nog te wachten met kinderen of om toch voor een kindje te gaan en het de eerste maanden nog even 'krap' te hebben in jullie eigen huis. Een baby heeft echt niet heel veel ruimte nodig. Heb je plek voor een box? Heb je plek voor een wiegje op jullie slaapkamer? Heb je plek voor wat babykleding en overige benodigdheden in jullie kast of een andere kast? Eventueel nog plaats voor een commode (alhoewel je een baby ook prima op bed/bank kunt verschonen)? Als je je huidige huis goed opruimt valt er vaak echt wel meer plek te creëren. Het zal krap worden, maar je hebt in ieder geval dan het vooruitzicht dat jullie snel gaan verhuizen zodra de baby er is.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is wijsheid  Empty Re: Wat is wijsheid

Bericht  Ella ma 11 jun 2012 - 23:19

Ik zou ool voor het nieuwbouwhuis gaan. Voor het zelfde geld zit de winter mee en is het veel eerder klaar. En er zitten gewoon zoveel voordelen aan. Maar snap dat je twijfeld
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is wijsheid  Empty Re: Wat is wijsheid

Bericht  ShallY di 12 jun 2012 - 3:40

Parisienne schreef:Als dit nieuwbouwhuis een huis is waar je echt zou willen wonen dan zou ik persoonlijk daarvoor gaan. Je hebt dan in ieder geval iets om naar uit te kijken, je hebt de zekerheid dat je over ongeveer een jaar echt een ander huis hebt. Als je nu overhaaste beslissingen neemt om NU maar te verhuizen zodat jullie aan kinderen kunnen beginnen zou je daar later spijt van kunnen krijgen.

Mochten jullie besluiten voor het nieuwbouwhuis te gaan dan kan je kiezen om nog te wachten met kinderen of om toch voor een kindje te gaan en het de eerste maanden nog even 'krap' te hebben in jullie eigen huis. Een baby heeft echt niet heel veel ruimte nodig. Heb je plek voor een box? Heb je plek voor een wiegje op jullie slaapkamer? Heb je plek voor wat babykleding en overige benodigdheden in jullie kast of een andere kast? Eventueel nog plaats voor een commode (alhoewel je een baby ook prima op bed/bank kunt verschonen)? Als je je huidige huis goed opruimt valt er vaak echt wel meer plek te creëren. Het zal krap worden, maar je hebt in ieder geval dan het vooruitzicht dat jullie snel gaan verhuizen zodra de baby er is.

Misschien heb ik te veel de nadruk gelegd op verhuizen vanwege een kindje maar dat is niet zo hoor. Ten eerste willen we hier gewoon weg omdat we (vooral ik) het hier niet naar me zin hebt en ik dichter bij mijn familie wil wonen. We hebben gekozen voor Breda omdat het voor beide ouders op de helft is, mijn zus daar al woont, en we wel allebei kunnen blijven werken waar we nu werken. Dat is eigenlijk het belangrijkste!! En daarbij komt dus, dat als we verhuisd zijn, we eindelijk kunnen gaan 'nadenken' over kinderen, wat we allebei ook graag willen.

We hebben hier wel, mocht het nodig zijn, de ruimte. We hebben 2 slaapkamers, waarvan 1 kleine en die staat echt stamp vol met troep. maar wat je al zei, er valt altijd wel iets te fixen om meer ruimte te creëren. Ik zie het probleem ook niet echt, mijn vriend des te meer Wink

Vanavond gaan we het er nog eens samen over hebben maar we neigen toch allebei naar dat nieuwbouw huis.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is wijsheid  Empty Re: Wat is wijsheid

Bericht  Snoes di 12 jun 2012 - 3:55

Ik zou het wel doen hoor (als het nieuwbouwhuis jullie echt aanspreekt natuurlijk) en jullie zeker niet laten tegenhouden door jullie kinderwens. Ten eerste kan het namelijk goed zijn dat als je nu verder blijft zoeken naar een eengezinswoning, het ook nog wel een jaar kan duren voordat je wat gevonden hebt wat naar jullie zin is. Ten tweede weet je nooit hoe het loopt in het leven. Jullie kunnen nu al wel zeggen voor een kindje te willen gaan, maar dat kan gemakkelijk een jaar of langer duren voordat je zwanger bent. Voor hetzelfde geld ben je binnen de maand zwanger, maar je geeft zelf aan dat het niet zo'n probleem is om tijdelijk met een kindje in jullie huidige woning te wonen. Ik zou dat dus zeker niet laten meespelen in jullie overweging om dat nieuwbouwhuis wel of niet te kopen. Gewoon doen wat jullie hart ingeeft, en als dat betekent dat jullie die nieuwbouwwoning willen kopen en dat jullie over een paar maanden al voor een kindje willen gaan, dan is dat zo. Zoals je zelf al zegt: er valt altijd wel wat te regelen, jullie hebben een tweede slaapkamer dus het kan in theorie best lukken.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is wijsheid  Empty Re: Wat is wijsheid

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum