Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Contract vraagje.. Mag dit?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Contract vraagje.. Mag dit? Empty Contract vraagje.. Mag dit?

Bericht  SleepingBeauty wo 18 jul 2012 - 3:19

Wellicht zijn hier mensen die mij antwoord kunnen geven.

Zal even de situatie vertellen + de bijbehorende contracten.

Januari 2011: contract voor 16u vervanging detachering 1/2 jaar
Juli 2011; verlening contract vervanging detachering + 8u ouderschapsverlof vervanging 1/2 jaar;
Januari 2012; Vast contract voor onbepaalde tijd voor 1 uur per week (oproep bij ons) + clausule in opgenomen dat ik voor 20 uur collega vervang voor detachering, mocht collega terug komen dan vervalt mijn contract i.p. geld deze 20 uur tot juli 2012
Juli 2012; Nieuwe wijzing tot december 2012 20 uur per week waarneming ter vervanging van detachering.

Op die manier heb ik dus al 4 contracten gehad en nog geen vast contract.
Het was altijd toch dat je na 3 contracten vaste aanstelling moest krijgen?

Dus mijn vraag is mag dit zo?

Ik val trouwens onder CAO ziekenhuis. ( ik heb zelf al gekeken maar kan er niet uitkomen)
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract vraagje.. Mag dit? Empty Re: Contract vraagje.. Mag dit?

Bericht  Twellie vr 20 jul 2012 - 11:06

Ik snap het niet helemaal, bij Januari 2012 noem je al onbepaalde tijd of is dat een schrijffout?

Ik ken de ziekenhuis CAO niet, maar ik weet wel dat het in het algemeen makkelijker is geworden om werknemers langer en meer contracten voor bepaalde tijd te geven.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract vraagje.. Mag dit? Empty Re: Contract vraagje.. Mag dit?

Bericht  Gast vr 20 jul 2012 - 11:14

Hoeveel uren per week werk je?

Zou je veertig uur werken en je hebt een vast contract voor 1u, dan is er voor de overige 39 nog iets te zeggen. Dus op die manier zou het kunnen dat ze je elke keer een contract aanbieden?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Contract vraagje.. Mag dit? Empty Re: Contract vraagje.. Mag dit?

Bericht  Gast zo 22 jul 2012 - 10:20

En die detacheringen? Zijn dat contracten via een uitzend/detacheringsbureau? Want als dat het geval is, gaat het een beetje anders. Officieel kan het gezien worden als opvolgend werkgeverschap, maar dat is een flinterdun lijntje op het gebied van arbeidsrecht. Een rechter kan daar gevoelig voor zijn, maar of je zo ver wilt gaan..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Contract vraagje.. Mag dit? Empty Re: Contract vraagje.. Mag dit?

Bericht  SleepingBeauty zo 22 jul 2012 - 17:50

Tuinstoel schreef:Ik snap het niet helemaal, bij Januari 2012 noem je al onbepaalde tijd of is dat een schrijffout?

Ik ken de ziekenhuis CAO niet, maar ik weet wel dat het in het algemeen makkelijker is geworden om werknemers langer en meer contracten voor bepaalde tijd te geven.
Ja een oproepcontract voor onbep. tijd. Maar 20uur voor januari tot juli
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract vraagje.. Mag dit? Empty Re: Contract vraagje.. Mag dit?

Bericht  SleepingBeauty zo 22 jul 2012 - 17:53

Maura schreef:Hoeveel uren per week werk je?

Zou je veertig uur werken en je hebt een vast contract voor 1u, dan is er voor de overige 39 nog iets te zeggen. Dus op die manier zou het kunnen dat ze je elke keer een contract aanbieden?

Gemiddeld werk ik 20u per week en heb dus een 1 uurs vastcontract en krijg elke x een los contact voot die 20 uur
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract vraagje.. Mag dit? Empty Re: Contract vraagje.. Mag dit?

Bericht  SleepingBeauty zo 22 jul 2012 - 17:55

Oreo schreef:En die detacheringen? Zijn dat contracten via een uitzend/detacheringsbureau? Want als dat het geval is, gaat het een beetje anders. Officieel kan het gezien worden als opvolgend werkgeverschap, maar dat is een flinterdun lijntje op het gebied van arbeidsrecht. Een rechter kan daar gevoelig voor zijn, maar of je zo ver wilt gaan..

Ja mijn collega werkt op basis van detachering voor een andr bedrijf, ze is nog wel in dienst bij ons maar werkt elders. T is de bedoeling dat zij tzt helemaal overgaat.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Contract vraagje.. Mag dit? Empty Re: Contract vraagje.. Mag dit?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum