Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

29 kleuters, hoe dan?

+11
Floor
Arwyn
SuzieQ
Kat1980
Darius
Printje
SparklingEyes
woezel
meisjesmama
Liadan
Lejow
15 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

29 kleuters, hoe dan? - Pagina 3 Empty Re: 29 kleuters, hoe dan?

Bericht  Printje wo 18 jul 2012 - 8:49

Liadan schreef:Dat is bij jullie dan wel beter geregeld vind ik. Wij hebben nu eerst een informatiegesprek/rondleiding van de directeur gehad, daarna heb ik haar bij hem ingeschreven. In mei hebben we een intakegesprek gehad met de onderbouwcoordinator. Een gesprek met 1 van haar juffen krijgen we niet meer, dat vind ik wel jammer.

Geen gesprek met de juf? dat is idd wel jammer, ik wil altijd graag weten of er bijzonderheden oid zijn en bovendien vind ik het fijn om het kindje al eens gezien te hebben zonder al mijn andere kleuters erbij. Gewoon even tijd voor het nieuwe kindje dus.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

29 kleuters, hoe dan? - Pagina 3 Empty Re: 29 kleuters, hoe dan?

Bericht  Liadan wo 18 jul 2012 - 8:55

Printje schreef:
Liadan schreef:Dat is bij jullie dan wel beter geregeld vind ik. Wij hebben nu eerst een informatiegesprek/rondleiding van de directeur gehad, daarna heb ik haar bij hem ingeschreven. In mei hebben we een intakegesprek gehad met de onderbouwcoordinator. Een gesprek met 1 van haar juffen krijgen we niet meer, dat vind ik wel jammer.

Geen gesprek met de juf? dat is idd wel jammer, ik wil altijd graag weten of er bijzonderheden oid zijn en bovendien vind ik het fijn om het kindje al eens gezien te hebben zonder al mijn andere kleuters erbij. Gewoon even tijd voor het nieuwe kindje dus.
Dat zou ik inderdaad ook fijn gevonden hebben. Gelukkig hebben we wel de kans om de juffen al te zien op de ouderavond in augustus, maar dan zijn alle andere ouders er natuurlijk ook dus veel tijd is er dan niet.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

29 kleuters, hoe dan? - Pagina 3 Empty Re: 29 kleuters, hoe dan?

Bericht  bolus26 wo 18 jul 2012 - 20:54

bij ons hebben de ouders intake met de orthopedagoog/psycholoog(werk nu in het speciaal onderwijs) en wij intake met het kindje.Je stelt je dan even aan de ouders voor,bekijken samen de klas dan gaan de ouders even koffie drinken en heb je gesprekje met het kind. vind ik echt super werken!

de onderbouwcoordinator zal alles wel doorgeven aan de juffen.Zal wel zijn om de werklast van de juffen iets te verlagen. en de juf zie je dan de eerste keer als ze gaan wennen maar snap wel dat je ze graag eerst gesproken had.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

29 kleuters, hoe dan? - Pagina 3 Empty Re: 29 kleuters, hoe dan?

Bericht  Liadan wo 18 jul 2012 - 21:16

Bolus, dat klinkt inderdaad ook fijn!
De onderbouwcoordinator geeft inderdaad alles door, ze heeft ook een vrij uitgebreid formulier over onze dochter ingevuld (al kan dat in januari natuurlijk al wel een eind achterhaald zijn).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

29 kleuters, hoe dan? - Pagina 3 Empty Re: 29 kleuters, hoe dan?

Bericht  Lejow wo 18 jul 2012 - 21:36

Bij ons heb je de intake met de (adjunct)directrice, vaak is dan nog niet bekend in welke klas de kindjes komen.
Het gebeurd bij ons dan ook best wel eens dat ik ouders en kindje pas voor de eerste keer zie als ze komen wennen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

29 kleuters, hoe dan? - Pagina 3 Empty Re: 29 kleuters, hoe dan?

Bericht  Kat1980 do 19 jul 2012 - 1:49

Lejow schreef:Dat lijkt me sterk elodie.

Ik denk dat wat darius zegt, dat het stagiair of onderwijs assistent is.
Wow, altijd twee leerkrachten, dat zou wat zijn smile

Ok, tja dacht het zijn toch 2 groepen dus 2 leerkrachten is zo gek nog niet Wink
Hij heeft trouwens wel 2 juffen, want er stonden 2 namen onder de uitnodiging voor de wen-ochtend bedenk ik me nu, dus misschien toch 2 part-timers???
Maar ik mag blijkbaar nog van geluk spreken dat J in een klas met maar 22 kinderen terecht komt.
Welk kind-aantal mag je dan als kleuter-juf hebben of zitten daar geen regels aan verbonden zoals op een kdv?

Edit: Ik heb in januari ook alleen gesprek gehad met de directeur en de juf(fen) pas voor het eerst gezien op die wen-ochtend.


Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

29 kleuters, hoe dan? - Pagina 3 Empty Re: 29 kleuters, hoe dan?

Bericht  Liadan do 19 jul 2012 - 2:05

Kat, heeft J. nu al wenochtenden gehad op school? Begint hij meteen na de zomervakantie? En hoe vond hij het?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

29 kleuters, hoe dan? - Pagina 3 Empty Re: 29 kleuters, hoe dan?

Bericht  Kat1980 do 19 jul 2012 - 2:38

Liadan schreef:Kat, heeft J. nu al wenochtenden gehad op school? Begint hij meteen na de zomervakantie? En hoe vond hij het?
De scholen beginnen hier weer 3 september en aangezien J de 21ste september 4 wordt, mag hij meteen na de vakantie beginnen. Hij heeft maar 1 keer gewend, normaal mogen ze 5 keer wennen een paar weken vantevoren, maar dat kwam nu niet uit vanwege de vakantie.
J vond het erg leuk, wilde de volgende dag graag weer. Hij had wel moeite met het afscheid, maar dat was zo over. En hij was vrij stil, maar dat heeft hij altijd in nieuwe situaties.

Wanneer begint Y dan?
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

29 kleuters, hoe dan? - Pagina 3 Empty Re: 29 kleuters, hoe dan?

Bericht  Liadan do 19 jul 2012 - 3:41

Het is wel fijn dat hij dan meteen vanaf het begin van het schooljaar mag beginnen denk ik. Gelukkig vindt hij het leuk:-)
Yara wordt 27 december 4 jaar en begint na de kerstvakantie, we laten haar niet voor de vakantie oefenen maar beginnen daarmee na de vakantie als ze dus al 4 is.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

29 kleuters, hoe dan? - Pagina 3 Empty Re: 29 kleuters, hoe dan?

Bericht  Lejow do 19 jul 2012 - 4:36

Voor zover ik weet zitten er geen regels aan vast.
Wat ik overigens belachelijk vind..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

29 kleuters, hoe dan? - Pagina 3 Empty Re: 29 kleuters, hoe dan?

Bericht  Happinaz do 19 jul 2012 - 5:59

SP....naar welke school gaat C.iske? Mijn jongens gaan ook na de zomer...
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

29 kleuters, hoe dan? - Pagina 3 Empty Re: 29 kleuters, hoe dan?

Bericht  Kat1980 do 19 jul 2012 - 7:00

Lejow schreef:Voor zover ik weet zitten er geen regels aan vast.
Wat ik overigens belachelijk vind..
Belachelijk inderdaad! Raar dat er op kdv's wel kind-aantallen per leidster hebt en dat ze die regels op school opeens aan hun laars lappen.
Petje af hoor! Ik ben al bekaf na een dagje met 5 kids Wink
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

29 kleuters, hoe dan? - Pagina 3 Empty Re: 29 kleuters, hoe dan?

Bericht  Kat1980 do 19 jul 2012 - 7:05

Liadan schreef:Het is wel fijn dat hij dan meteen vanaf het begin van het schooljaar mag beginnen denk ik. Gelukkig vindt hij het leuk:-)
Yara wordt 27 december 4 jaar en begint na de kerstvakantie, we laten haar niet voor de vakantie oefenen maar beginnen daarmee na de vakantie als ze dus al 4 is.
Ja, lijkt me ook wel fijn dat hij aan het begin van het schooljaar begint en dus niet de enige is die nieuw is.
Duurt dus nog een paar maanden voor Yara. Kijkt ze er wel al naar uit? Hoe vaak gaat ze wennen voor ze echt begint?
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

29 kleuters, hoe dan? - Pagina 3 Empty Re: 29 kleuters, hoe dan?

Bericht  Liadan do 19 jul 2012 - 7:09

Ze heeft er nog geen zin in. Ze zegt steeds: 'als ik 4 jaar ben ga ik naar de basisschool, maar dat wil ik altijd niet' :nopompom:. Maar ze weet ook niet echt wat school precies is, ik leg het wel uit maar het wordt toch pas echt duidelijk denk ik als ze er naartoe gaat.
Ik denk dat ze het wel leuk zal vinden op school, maar ze is gewoon niet zo van de onbekende situaties.
Ik denk dat ze de eerste week dat ze gaat alle ochtenden zal gaan en dan zien we daarna wel hoe we het op gaan bouwen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

29 kleuters, hoe dan? - Pagina 3 Empty Re: 29 kleuters, hoe dan?

Bericht  Printje do 19 jul 2012 - 7:14

Liadan schreef:Ze heeft er nog geen zin in. Ze zegt steeds: 'als ik 4 jaar ben ga ik naar de basisschool, maar dat wil ik altijd niet' :nopompom:. Maar ze weet ook niet echt wat school precies is, ik leg het wel uit maar het wordt toch pas echt duidelijk denk ik als ze er naartoe gaat.
Ik denk dat ze het wel leuk zal vinden op school, maar ze is gewoon niet zo van de onbekende situaties.
Ik denk dat ze de eerste week dat ze gaat alle ochtenden zal gaan en dan zien we daarna wel hoe we het op gaan bouwen.

dit is wel herkenbaar hoor, dat kinderen zo denken. Ik had dit jaar een kindje dat zei; ik vind je erg lief juf maar ik ben wel weer klaar met leren, ik blijf nu toch maar weer liever thuis. hahaha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

29 kleuters, hoe dan? - Pagina 3 Empty Re: 29 kleuters, hoe dan?

Bericht  Kat1980 do 19 jul 2012 - 7:16

Is ze wel al wezen kijken op school, toen jullie je gingen oriënteren? J vond het meteen al leuk, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat zijn nicht daar ook op school zit. Ik denk ook niet dat il hem meteen hele dagen naar school laat gaan, zal wel weer vermoeiend zijn al die nieuwe indrukken.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

29 kleuters, hoe dan? - Pagina 3 Empty Re: 29 kleuters, hoe dan?

Bericht  Liadan do 19 jul 2012 - 7:21

Ja, ze is mee geweest toen we gingen kijken. Ze vond het toen erg leuk, ging zelf overal kijken en ging zelfs zomaar naast een meisje zitten die achter de computer bezig was. Ze weet alleen dat wij straks niet blijven als ze naar school gaat en dat vindt ze niet leuk, ik denk dat ze ook wel wat moeite gaat krijgen met afscheid nemen.
Ik ben pas wel met haar langs de school gaan wandelen toen er net kinderen aan het buitenspelen waren en dat vond ze wel interessant (ga ik dus vaker doen).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

29 kleuters, hoe dan? - Pagina 3 Empty Re: 29 kleuters, hoe dan?

Bericht  Gast do 19 jul 2012 - 8:08

Happinaz schreef:SP....naar welke school gaat C.iske? Mijn jongens gaan ook na de zomer...

De P.rorege. Naar welke school gedaan jullie jongens?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

29 kleuters, hoe dan? - Pagina 3 Empty Re: 29 kleuters, hoe dan?

Bericht  GeKKiE do 19 jul 2012 - 8:30

Wel leuk dat je voor onze school hebt gekozen!
Het is een grote school, maar je gaat er geen spijt van krijgen.
Hij komt bij een leuke juf hoor!

GeKKiE
GeKKiE
Prater
Prater

Aantal berichten : 801
Punten : 840
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Haarlem

Terug naar boven Ga naar beneden

29 kleuters, hoe dan? - Pagina 3 Empty Re: 29 kleuters, hoe dan?

Bericht  Happinaz do 19 jul 2012 - 8:31

Oh echt joh! Een andere tweeling die ik ken gaan daar ook heen.
Het is een hele goede school hoor! Mijn vriend en ik zelf hebben ook op die school gezeten vroeger. Wij wilden die herinneringen zo houden en hebben daarom voor een andere school gekozen! Bovendien wilde wij een school waar ze iets meer met creativiteit enzo deden.

Mijne gaan naar De Z.evenspr.ong in N.ieuw S.loten. Dat is een j.enaplan.
We hebben wel nog getwijfeld over de pro. Grappig, dan waren ze klasgenootjes geworden!

Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

29 kleuters, hoe dan? - Pagina 3 Empty Re: 29 kleuters, hoe dan?

Bericht  Printje do 19 jul 2012 - 8:33

Happinaz; ik werk ook op een Jenaplanschool en zou nooit meer anders willen, je geeft je kinderen nu zoveel andere vaardigheden ook mee naast alleen maar de leervakken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

29 kleuters, hoe dan? - Pagina 3 Empty Re: 29 kleuters, hoe dan?

Bericht  Happinaz do 19 jul 2012 - 8:33

GeKKiE schreef:Wel leuk dat je voor onze school hebt gekozen!
Het is een grote school, maar je gaat er geen spijt van krijgen.
Hij komt bij een leuke juf hoor!


Geef jij les op de Pro, Gekkie? Nouja! Wat een toeval!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

29 kleuters, hoe dan? - Pagina 3 Empty Re: 29 kleuters, hoe dan?

Bericht  Happinaz do 19 jul 2012 - 8:36

Printje schreef:Happinaz; ik werk ook op een Jenaplanschool en zou nooit meer anders willen, je geeft je kinderen nu zoveel andere vaardigheden ook mee naast alleen maar de leervakken.

Leuke reactie!
Ik denk dat mijn jongens vooral gebaat zijn bij de vele dans, zang en andere creatieve uitingen die ze doen. Lijkt me leuk!

De klassen daar zijn trouwens óók groot hoor! Maak me daar ook wel
Zorgen over.
Vooral omdat ze altijd samen zijn geweest en nu, ook op eigen verzoek, uit elkaar zullen gaan. Spannend! Voor ons allemaal!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

29 kleuters, hoe dan? - Pagina 3 Empty Re: 29 kleuters, hoe dan?

Bericht  Printje do 19 jul 2012 - 8:38

Happinaz schreef:
Printje schreef:Happinaz; ik werk ook op een Jenaplanschool en zou nooit meer anders willen, je geeft je kinderen nu zoveel andere vaardigheden ook mee naast alleen maar de leervakken.

Leuke reactie!
Ik denk dat mijn jongens vooral gebaat zijn bij de vele dans, zang en andere creatieve uitingen die ze doen. Lijkt me leuk!

De klassen daar zijn trouwens óók groot hoor! Maak me daar ook wel
Zorgen over.
Vooral omdat ze altijd samen zijn geweest en nu, ook op eigen verzoek, uit elkaar zullen gaan. Spannend! Voor ons allemaal!

Het 'voordeel' van de grotere klassen daar is dat er jongere en oudere kinderen in de klas zitten, zo leren ze van elkaar en kunnen ze elkaar helpen. Ik snap je zorgen over grotere klassen, die deel ik ook, maar helaas is er vrij weinig aan te doen voor scholen, wederom met dank aan onze geweldige overheid.....(niet geweldig dus)

Ik vind het Jenaplan zoveel meer bieden dan het regulier onderwijs maar ik sta er natuurlijk ook bevooroordeeld in..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

29 kleuters, hoe dan? - Pagina 3 Empty Re: 29 kleuters, hoe dan?

Bericht  Arwyn do 19 jul 2012 - 8:43

SP en Liadan: ik snap dat het lastig is om je oudste naar school te hebben, maar probeer je er toch een beetje overheen te zetten..
De kids merken echt wel dat mama het er moeilijk mee heeft, hoe erg je ook je best doet dit niet te laten merken. Ik had afgelopen jaar een nieuw meisje wiens moeder het ook echt lastig vond om haar achter te laten en het kind ging dan ook elke keer keihard huilen als mama weg ging. Op een gegeven moment was moeder daar een beetje overheen en had ze er geen moeite meer mee, ze wist dat haar kind in goede handen was. Meisje heeft sindsdien ook geen een keer meer moeilijk gedaan in de groep en had altijd het grootste plezier op school!

Maar ja, ik ben nog geen moeder, dus ik weet ook nog niet hoe het voel om je kindje voor de eerste keer op school te laten en zelf naar huis te gaan, terwijl je de juffen en de school nog niet zo goed kent..
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

29 kleuters, hoe dan? - Pagina 3 Empty Re: 29 kleuters, hoe dan?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum