Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's van kleuters ff een vraagje

+9
Ezzer
Juutjepetuutje
Aziraphale
Dolphinne
Mamsie
Manderijn
Balloon
Liadan
Printje
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Mama's van kleuters ff een vraagje Empty Mama's van kleuters ff een vraagje

Bericht  Printje do 18 apr 2013 - 8:26

En graag jullie eerlijke antwoord;)

Af en toe probeer ik graag eens iets nieuws uit in de klas. Nu heb ik, het is geen nieuw concept ofzo, een eigen soort nieuwkrantje waarin ik vertel over wat we doen aan welk thema, welke woorden er daarbij 'aangeboden' worden etc. Er staan ook wat leuke verhaaltjes in van kinderen etc.

Zouden jullie zoiets leuk vinden of zou je denken mmm laat maar zitten.

Een klein voorbeeldje uit mijn nieuwsbrief, heb even de namen vd kinderen weggehaald.

Brandoefening:
Vanmorgen, donderdag 18 april, hebben we een brandoefening gehad met de hele school. In de klas hadden we al uitvoerig besproken wat we moesten doen wanneer het alarm afging. Op het moment dat het alarm afging stonden de kinderen enorm snel in de rij naast hun maatje. Superknap natuurlijk! Alle kinderen wisten precies wat ze moesten doen en hierdoor liep de ontruiming van onze klas vlot en rustig.

Hieperdepiep hoera:
Onze feestvarkens van de maand april zijn:
xxx is op 3 april 4 jaar geworden,
xxx is vandaag jarig en wordt alweer 5 jaar,
Ook xxx is vandaag jarig en wordt 4 jaar,
Op 20 april is het groot feest bij xxx thuis want dan wordt zij 4 jaar.
xxx blaast op 29 april 6 kaartjes uit!

Een fijne verjaardag voor jullie allemaal!

Foto’s en filmpjes over het weekend.
We vinden het nog steeds erg leuk om foto’s en/ of filmpjes te zien van de weekendgebeurtenissen van de kinderen. Let u er wel op dat deze foto’s en/of filmpjes naar mijn xxx e-mailadres gestuurd worden? Dat is het emailadres waarvan u ook deze nieuwsbrief ontvangt!

Dus graag jullie mening, vinden jullie dit een leuk idee of overbodig?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's van kleuters ff een vraagje Empty Re: Mama's van kleuters ff een vraagje

Bericht  Liadan do 18 apr 2013 - 8:30

Ik vind het leuk. Ik mis nu Y. naar school gaat wel een beetje de overdracht die ik op het kdv wel had en zo hoor je wat meer over wat ze allemaal meemaken op school.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's van kleuters ff een vraagje Empty Re: Mama's van kleuters ff een vraagje

Bericht  Balloon do 18 apr 2013 - 8:30

Leuk idee! Zo word je als ouder nog meer betrokken bij de gebeurtenissen in de klas.

Op de school van m'n zoontje worden ook regelmatig nieuwsbrieven verstuurd met dit soort info en bij elke activiteit worden er foto's gemaakt. Superleuk!
Balloon
Balloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's van kleuters ff een vraagje Empty Re: Mama's van kleuters ff een vraagje

Bericht  Manderijn do 18 apr 2013 - 8:31

Ik zou het overbodig vinden.

Ten eerste omdat mijn dochter altijd wel vertelt wat ze gedaan hebben, en al helemaal als dat bijzonderheden zijn.
Ten tweede omdat het mijn interesse niet heeft wie wanneer jarig is geweest, en vaak hoor je dat ook wel van je kind terug.
En over het laatste stukje; onze school heeft een schrijf/memobord boven de kapstokken hangen, daar staan bijvoorbeeld zulke dingen op geschreven. Ik denk dat dat beter werkt, omdat je dat dagelijks leest in plaats van maar 1 keer. Een brief gooi je sneller weg.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's van kleuters ff een vraagje Empty Re: Mama's van kleuters ff een vraagje

Bericht  Printje do 18 apr 2013 - 8:31

Bedankt voor jullie reacties, ik mail sowieso de ouders af en toe met vragen, berichtjes oid maar ik wilde er iets structurelers (mmm raar woord zo) voor in de plaats.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's van kleuters ff een vraagje Empty Re: Mama's van kleuters ff een vraagje

Bericht  Printje do 18 apr 2013 - 8:32

Manderijn schreef:Ik zou het overbodig vinden.

Ten eerste omdat mijn dochter altijd wel vertelt wat ze gedaan hebben, en al helemaal als dat bijzonderheden zijn.
Ten tweede omdat het mijn interesse niet heeft wie wanneer jarig is geweest, en vaak hoor je dat ook wel van je kind terug.
En over het laatste stukje; onze school heeft een schrijf/memobord boven de kapstokken hangen, daar staan bijvoorbeeld zulke dingen op geschreven. Ik denk dat dat beter werkt, omdat je dat dagelijks leest in plaats van maar 1 keer. Een brief gooi je sneller weg.

Kleuters weten vaak niet meer wat ze op een dag gedaan hebben, dat is erg lastig op die leeftijd. Ik heb idd ook een memobord maar dat vd foto's is om het weer ff warm te houden. Dit hangt al vanaf dag 1 op het bord maar ik zie niet veel foto's meer van eht weekend en dat is erg jammer.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's van kleuters ff een vraagje Empty Re: Mama's van kleuters ff een vraagje

Bericht  Mamsie do 18 apr 2013 - 8:34

Je zou het ook online kunnen doen in een (besloten) blog met foto's erbij.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's van kleuters ff een vraagje Empty Re: Mama's van kleuters ff een vraagje

Bericht  Dolphinne do 18 apr 2013 - 8:35

Ik zou dat wel leuk vinden.
Ook bijvoorbeeld af en toe met een liedje dat vaak gezongen wordt in de klas. Of idd het thema en activiteiten van die periode.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's van kleuters ff een vraagje Empty Re: Mama's van kleuters ff een vraagje

Bericht  Manderijn do 18 apr 2013 - 8:36

Oh dat vind ik hier dan wel mee vallen hoor. Naast de gewone dingen die ze dagelijks doen, springen de bijzonderheden er wel uit. Mocht er inderdaad een brandoefening zijn dan hoor ik dat wel. Net als wanneer ze ineens een andere juf hebben omdat er halverwege de dag ziekte was. Ik kan me voorstellen dat er inderdaad veel kinderen zijn die dan niet mee krijgen waarom, of thuis niet meer weten hoe of wat.
Maar goed, ging om persoonlijke mening he?

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's van kleuters ff een vraagje Empty Re: Mama's van kleuters ff een vraagje

Bericht  Aziraphale do 18 apr 2013 - 8:36

Ik typ elke week een stukje in de algemene nieuwsbrief wat we die week hebben gedaan en wat er speelt, dus ik vind het een leuk idee Wink Verder hebben wij een Facebook-page van onze school en daarop post ik elke dag tenminste één foto, vaak meer Wink
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's van kleuters ff een vraagje Empty Re: Mama's van kleuters ff een vraagje

Bericht  Liadan do 18 apr 2013 - 8:36

Ik heb gelukkig een dochter die wel heel veel vertelt over wat ze op school mee maakt en als ik doorvraag dan vertelt ze nog meer. Maar ik vind zo'n soort nieuwsbrief wel leuk. De school van Y. stuurt elke 2 weken een nieuwsflits en daar staan 'grotere' gebeurtenissen beknopt beschreven. Verjaardagen lees ik trouwens ook nooit, vind ik niet interessant, ik zie het op school wel als 1 van de kinderen jarig is.
Ik zou het ook wel een grote meerwaarde vinden als er af en toe foto's worden toegevoegd aan zo'n nieuwsbrief.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's van kleuters ff een vraagje Empty Re: Mama's van kleuters ff een vraagje

Bericht  Printje do 18 apr 2013 - 8:41

Wij hebben idd als school een website en daarop heb ik ook een eigen stukje zeg maar, daarop staan veel foto's vertel ik uitgebreid over thema's etc maar hierin kan ik dus ook andere info kwijt die ik overbodig vind op een schoolwebsite.
Ik heb dus al regelmatig e-mailcontact met de ouders maar dat zijn vaker vragen vanuit mij, mededelingen etc.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's van kleuters ff een vraagje Empty Re: Mama's van kleuters ff een vraagje

Bericht  Aziraphale do 18 apr 2013 - 8:47

Een school website hebben we ook, maar de Facebook is bedoeld voor de bijzonderheden die jij beschrijft in je nieuwsbrief en extra foto's. Erg handig en makkelijk, kan zo even tussendoor met m'n telefoon smile Op de website hebben we ook regelmatig foto's want niet elke ouder heeft Facebook.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's van kleuters ff een vraagje Empty Re: Mama's van kleuters ff een vraagje

Bericht  Juutjepetuutje do 18 apr 2013 - 8:48

ik vind het leuk!
als ouders het niet willen lezen kunnen ze het weggooien toch?!
wij hadden dat vroeger ook volgens mij, ook met leuke uitspraken die kinderen deden enzo!

mijn zoon vertelt niet zo veel uit zichzelf dus ik zou het wel op prijs stellen
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's van kleuters ff een vraagje Empty Re: Mama's van kleuters ff een vraagje

Bericht  Printje do 18 apr 2013 - 8:48

Aziraphale schreef:Een school website hebben we ook, maar de Facebook is bedoeld voor de bijzonderheden die jij beschrijft in je nieuwsbrief en extra foto's. Erg handig en makkelijk, kan zo even tussendoor met m'n telefoon smile Op de website hebben we ook regelmatig foto's want niet elke ouder heeft Facebook.

Ik vind het wel een erg leuk idee, en dan kun je idd snel een foto erop zetten. Ik ga het onthouden en eventueel ook eens proberen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's van kleuters ff een vraagje Empty Re: Mama's van kleuters ff een vraagje

Bericht  Ezzer do 18 apr 2013 - 8:53

Op mijn werk hebben we een afgesloten facebookpagina waar alleen ouders lid van mogen worden.
Op deze pagina plaatsen wij dat soort dingen die jij in je nieuwsbrief wilt plaatsen.
Ik vind het fijn werken zo'n pagina, toch wat drempelverlagend. Ik zou denk ik ook niet zo snel foto's van ons weekend naar de juf d'r mail sturen. Een fotootje op FB doe je eerder als ouder denk ik.
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's van kleuters ff een vraagje Empty Re: Mama's van kleuters ff een vraagje

Bericht  Printje do 18 apr 2013 - 8:55

Ezzer; ik krijg juist heel veel foto's van kinderen maar nu na mijn verlof is het enorm afgezwakt dus het is weer ff een boost. Kinderen vertellen zo veel meer en weten weer wat ze gedaan hebben. Overigens kunnen ouders ook een usb stick meegeven met wat foto's en daar werd altijd veel gebruik van gemaakt. Kinderen vinden eht geweldig en ook ouders zijn er erg enthousiast over.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's van kleuters ff een vraagje Empty Re: Mama's van kleuters ff een vraagje

Bericht  Liadan do 18 apr 2013 - 9:13

Wat doe je met de foto's die ouders naar je toesturen? Laat je die in de klas zien?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's van kleuters ff een vraagje Empty Re: Mama's van kleuters ff een vraagje

Bericht  Printje do 18 apr 2013 - 9:15

Liadan schreef:Wat doe je met de foto's die ouders naar je toesturen? Laat je die in de klas zien?

Ja en dan vertellen de kinderen daarbij dus over hun weekend. Kinderen vinden het vaak erg lastig om te vertellen wat ze allemaal gedaan hebben, dit helpt ze en ze vinden het erg leuk om foto's te laten zien.

Het zijn ook gewoon normale foto's hoor van de kinderen die bijv. gourmetten, naar zwemles zijn geweest etc.

Mijn ouders vonden het allemaal een erg leuk idee en de kinderen genieten ervan.

Na de weekendkring gooi ik al die mailtjes weer weg, ze komen sowieso binnen op mijn account waar niemand anders op kan.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's van kleuters ff een vraagje Empty Re: Mama's van kleuters ff een vraagje

Bericht  Liadan do 18 apr 2013 - 18:50

Leuk zeg!

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's van kleuters ff een vraagje Empty Re: Mama's van kleuters ff een vraagje

Bericht  Parisienne do 18 apr 2013 - 19:36

Ik zou eigenlijk alle extra info over mijn kind in de klas wel waarderen. Wat ik ook altijd wel leuk vind zijn de 'wist-je-dat-jes'. Misschien leuk om dat eens per week bij te houden?

Wist je dat:
... Pietje graag zwemt?
... Marietje goed kan graven in de zandbak?
... Lisa het erg leuk vindt om met plakband te spelen?
... Niek heel goed poppen kan aankleden?

Dit soort dingen vind ik altijd leuk om te lezen! Very Happy
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's van kleuters ff een vraagje Empty Re: Mama's van kleuters ff een vraagje

Bericht  Gast do 18 apr 2013 - 19:43

Manderijn schreef:Oh dat vind ik hier dan wel mee vallen hoor. Naast de gewone dingen die ze dagelijks doen, springen de bijzonderheden er wel uit. Mocht er inderdaad een brandoefening zijn dan hoor ik dat wel. Net als wanneer ze ineens een andere juf hebben omdat er halverwege de dag ziekte was. Ik kan me voorstellen dat er inderdaad veel kinderen zijn die dan niet mee krijgen waarom, of thuis niet meer weten hoe of wat.
Maar goed, ging om persoonlijke mening he?
Mijn zoon antwoord standaard 'goed' als ik vraag hoe zijn dag was en als ik vraag wat hij gedaan heeft is het 'weet ik niet meer'. Een brandoefening krijg ik echt niet te horen hoor... Laatst waren ze op excursie geweest, en het enige wat hij thuis vertelde was dat hij getekend had op school. laughcry
En dat hij de halve dag onderweg was geweest was hem helemaal ontschoten.

Printje, ik vind het een leuk idee, maar als ik naar mezelf kijk: ik word overspoeld met mails en brieven van school, en ik lees de helft niet of te laat... Dus het zou bij mij ongelezen in de prullenbak verdwijnen, ookal vind ik het een leuk idee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's van kleuters ff een vraagje Empty Re: Mama's van kleuters ff een vraagje

Bericht  M@niek do 18 apr 2013 - 19:43

Ik zou het echt leuk vinden om zoiets te krijgen!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's van kleuters ff een vraagje Empty Re: Mama's van kleuters ff een vraagje

Bericht  Pineco do 18 apr 2013 - 21:06

De school van mijn dochter heeft een blog waar de juffen vaak foto's op plaatsen met een kort verhaaltje erbij. Ik vind het heel leuk om zo een beetje op de hoogte te blijven, want mijn dochter vertelt nooit heel veel over wat ze heeft gedaan op school. Het blijft meestal bij "vanalles" Laughing
Na een bepaald thema of na Sinterklaas of Carnaval wordt de blog weer bijgewerkt. Erg leuk!

Deze blog is overigens niet besloten, aan het begin van het jaar kun je aangeven of je wilt dat foto's met jouw kind erop geplaatst worden of niet. Daar houdt de juf zich ook aan. Ik weet dat er twee meisjes zijn van wie de ouders niet willen dat foto's worden geplaatst en ik zie hen dan ook nooit erop staan.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's van kleuters ff een vraagje Empty Re: Mama's van kleuters ff een vraagje

Bericht  Bolleke do 18 apr 2013 - 21:17

Haha Artemis, dat is echt herkenbaar! Ik krijg altijd precies dezelfde antwoorden.

Ik vind het een leuk idee!
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's van kleuters ff een vraagje Empty Re: Mama's van kleuters ff een vraagje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum