Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

+82
yes1984
Fiwen
Océane
Bimbam
Aggi
Shy
M-G
Viva
hellowkitty
LDJ
bolus26
Lilypie
Filoria
VeryCherry
sabje
kwak
Pandora
Makamba
pindaatje
M@niek
Sophiee
Snoes
vlinder-19
Tania
Lavendel
Mama Titty
Bloem86
Jasmine
Earane
SarahKey
L!ND@
Theezakje13
Laced
-Ieniemienie-
Fearie
Puggle
Novalee
Tiara
RYW
Flip Fluitketel
Jezzie
Jazzlyn
Linda
mickey
Coco
_Lana_
sanne-84
Dora
Mysterious
Teddyaapje
Dille
Slakje
Flower_L
Catwoman79
Mida4you
Floor
Happydobby
Muppetje
Bruintje Beer
Aimee
ellibre
Parisienne
Liadan
Thunder
Darius
Lejow
Bacio
Ella
*Lookie*
Parel
Annemie
Fiebje
ProudMom
Gizmo
chipa
Printje
Supertalentje
Papillio
Susan
PapillonRose
Star007
Vlinder26
86 plaatsers

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  Gast zo 15 jul 2012 - 9:07

Elodie schreef:
Rejoy. schreef:Zo zie je maar dat leeftijd niet altijd iets zegt over hoe bewust iemand wel of niet begint aan kinderen en in het ouderschap staat. Ik moet wel heel vaak zeggen dat ik me wel heel vaak moet 'bewijzen' als ouder, zeker omdat ik er ook nog heel jong uit zie (ik werd laatst nog 16 geschat laughcry ).

Dat laatste lijkt me wel heel vervelend.
Ik merk dat ik tot nu toe weinig aansluiting heb met ouders van klasgenootjes van mijn zoon. Dan denk ik ook altijd dat dat komt omdat hun niet op zo'n jonkie zitten te wachten. Dat vind ik wel vervelend.

Dat heb ik nu ook inderdaad. Ik zie er niet heel jong uit maar ben ook 24 nu en soms komt het wel eens ter sprake dat ik nog studeer en dan zie je mensen zich ook afvragen hoe oud ik precies ben. Of als ik zeg dat de juf van mijn zoontje ook mijn juf was in groep 1, en die is helemaal niet oud. Ik mis ook die aansluiting tot nu toe.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  Dora zo 15 jul 2012 - 9:14

Op mijn 26ste verjaardag wisten we dat mijn vrouw zwanger was van ons 1ste kindje.
En ik was 27 toen ik zwanger raakte en beviel van de 2de.

Achteraf denk ik wel, misschien toch eerst carriere/baanswitch moeten doen, nu doe je dat niet zo makkelijk meer (een vast contract opgeven).
Maar hoe is het leeftijdsverschil tussen de meiden hier en hun man/vriend of vrouw/vriendin? Bij ons zit er namelijk een verschil van 9 jaar in. Mijn vrouw was 35 toen ze zwanger raakte en beviel van de 1ste en 36 toen ik zwanger raakte van de 2de en net 37 toen ik beviel. Dus die valt daarom al wel in de groep 'oudere mama'.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  sanne-84 zo 15 jul 2012 - 9:16

Ik ben nu pas 28 en we beginnen nu.
Ik had al wel veel eerder gewild (mss ook wel omdat je weet dat het kan, omdat je al lang bij elkaar bent) maar man niet.
Toen het even uit was vond ik dat ook het ergste, ik was bijna 27, en voordat je dan een vriend hebt enz ben je alweeer tijd verder. Mensen zeiden dan ook tegen mij, ah je bent nog jong. Maar zo voelde dat helemaal niet.

Daarbij, heb 2 vriendinnen van 30, 1 met relatie, ander niet, maar beide geen kinderen. En ander vriendin is 29 en zijn nu een beetje bezig.
Dus allemaal wat aan de 'oudere' kant, maar erg? Nee, zoalng je er zelf achter stat
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  _Lana_ zo 15 jul 2012 - 9:24

Bacio schreef:Wat veel jonge moeders! Ik ken zelf alleen moeders van 33 of ouder. De meiden onder de 26, wilden jullie niet eerst je studie afmaken en een aantal jaar "carriere" maken?

Niet iedereen heeft de behoefte om lang te studeren en carriere te maken natuurlijk.
En dan doel ik niet perse op mezelf.

Ik was net 31 toen mijn kids geboren werden.
Het had van mij wel wat jaartjes eerder gemogen, maar zo liep het niet.
Achteraf gezien vind ik dit echt een prima leeftijd.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  Coco zo 15 jul 2012 - 9:28

Ik was 25 toen ze werden geboren. Prima leeftijd voor mij.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  Teddyaapje zo 15 jul 2012 - 9:29

Rejoy. schreef:
Elodie schreef:
Rejoy. schreef:Zo zie je maar dat leeftijd niet altijd iets zegt over hoe bewust iemand wel of niet begint aan kinderen en in het ouderschap staat. Ik moet wel heel vaak zeggen dat ik me wel heel vaak moet 'bewijzen' als ouder, zeker omdat ik er ook nog heel jong uit zie (ik werd laatst nog 16 geschat Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 4 394967 ).

Dat laatste lijkt me wel heel vervelend.
Ik merk dat ik tot nu toe weinig aansluiting heb met ouders van klasgenootjes van mijn zoon. Dan denk ik ook altijd dat dat komt omdat hun niet op zo'n jonkie zitten te wachten. Dat vind ik wel vervelend.


is inderdaad niet altijd leuk..
Of als mensen niet precies weten hoe oud ik ben en dan zeggen: 'ooh, dan was je zeker heel jong moeder geworden' en er dan zo'n stilte valt, waarin ze hopen dat ik vertel hoe oud ik toen was Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 4 1578173417 Meestal zeg ik dan iets in de richting van: 'jong wel, héél jong niet' en dan zie je balen dat ze dan nog niet weten hoe houd ik was lol!

En dat laatste wat je zegt ben ik ook wel bang voor. Ik sta straks bij het schoolplein als ik 24 ben, ik ben ook bang dat ik weinig aansluiting heb bij ouders van kinderen van dezelfde leeftijd als mijn dochter.

Hier ben ik toen ik zwanger was ook wel eens bang voor geweest maar tot nu toe heb ik daar weinig last van. Ik denk ook dat het te maken heeft met hoe je hier zelf tegenover staat. Als je zelf bang bent dat anderen je als een jong meisje zien ipv een 'gelijkwaardige mama' (een hele stomme woordkeuze maar weet het even niet anders te benoemen, jullie zullen wel snappen wat ik bedoel hoop ik?) dan denk ik dat je onbewust automatisch dat gevoel naar boven haalt bij de andere ouders aan het schoolplein.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  mickey zo 15 jul 2012 - 9:31

Op mijn 27e verjaardag was ik 37 weken zwanger. Uiteindelijk hebben we nog bijna 5 weken gewacht tot de geboorte van onze zoon. Ik ben dus op mijn 27e voor het eerst moeder geworden. Mijn vriend was toen nog 28, is inmiddels 29. Ik hoop vóór mijn 30e nog een kindje erbij te mogen krijgen, maar mijn vriend wilt er nu nog niet over nadenken. Bovendien wilt hij graag verhuizen, vóórdat er eventueel een tweede komt, en met de huidige huizenmarkt, zie ik dat voorlopig nog niet gebeuren. Dus ergens denk ik wel dat áls er hier een tweede komt, dat dat ná mijn 30e zal zijn.

Als ik geen partner zou hebben, maar wel een kinderwens, zou ik me na mijn 30e gaan oriënteren op mogelijkheden om toch moeder te worden. Ik heb namelijk altijd een zeer sterke kinderwens gehad en kon me een leven zonder eigen kind(eren) niet voorstellen.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  Linda zo 15 jul 2012 - 9:33

Ik was 25 toen dochter werd geboren.
Ik was ruim 4 jaar daarvoor afgestudeerd en werkte al 5 jaar in het vakgebied van m'n opleiding.
Prima timing voor ons.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  Teddyaapje zo 15 jul 2012 - 9:33

Bacio schreef:Wat veel jonge moeders! Ik ken zelf alleen moeders van 33 of ouder. De meiden onder de 26, wilden jullie niet eerst je studie afmaken en een aantal jaar "carriere" maken?


Ik had dit op mn 24ste allemaal voor elkaar. 2 opleidingen en diverse cursussen afgerond (mbo), eigen bedrijf, koophuis, woon vanaf mn 19e samen, vriend had (en heeft nog steeds) een goede en vaste baan.


We zijn niet getrouwd maar dat hoeft van ons niet zo nodig en ik wil nog wel wat verre reizen maken maar dat kan ook als de kind(eren) ouder zijn of zelfs t huis uit zijn. Als je een baby wilt en je bent er beide klaar voor, waarom dan niet?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  Jazzlyn zo 15 jul 2012 - 9:35

22 smile
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  Gast zo 15 jul 2012 - 9:36

Weet ik niet hoor, teddyaapje. Ik probeer echt gesprekjes aan te knopen en doe zoveel mogelijk aan activiteiten mee. Mijn onzekerheid laat ik echt niet merken. Overigens waren er op de vorige school van mijn zoon (hij gaat na de vakantie naar een andere, en hopelijk gaat dit dan ook beter) wel een paar jongere moeders maar dat waren niet mijn type mensen. In deze stad zijn best wat ordinaire jonge moeders, maar het lijkt me toch vrij makkelijk te zien dat ik daar niet onder val Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  Jezzie zo 15 jul 2012 - 9:36

Ik ben 23 en zwanger van de 1e.
Als ik single zou zijn, zou ik, denk ik, pas rond mijn 30e om me heen gaan kijken naar mogelijkheden om alleen voor een kindje te gaan.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  Flip Fluitketel zo 15 jul 2012 - 9:37

Ik was 28jr toen onze dochter werd geboren.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  RYW zo 15 jul 2012 - 9:39

Ik was 22 toen de eerste geboren werd en 25 toen de tweede kwam.

Ik heb me er trouwens niet door laten weerhouden gewoon aan mijn toekomst te bouwen, en heb een master gehaald en een hele goede vaste baan op een niveau dat totaal niet bij mijn leeftijd past (ik ben verreweg de jongste van mijn collega's) en mijn eigen koophuis, allemaal in mijn eentje met mijn jongens. Is allemaal tegelijk gebeurd, heeft een DIJK van een planning aan ten grondslag gelegen en als ik terug mocht in de tijd weet ik niet of ik er nog een keer zo voor zou kiezen, maar ik heb mijn leven echt prima op de rit gekregen inclusief carriere, en die zit op het moment echt steil in de lift. Ik ben er erg trots op dat ik dat allemaal bereikt heb. Het hoeft elkaar natuurlijk niet uit te sluiten.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  Gast zo 15 jul 2012 - 9:39

Rejoy, ik vind het een goede; zeggen dat je jong was maar niet heel jong. Ik geef eigenlijk altijd gewoon antwoord maar voel me vaak helemaal niet fijn bij de manier waarop het gevraagd wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  Tiara zo 15 jul 2012 - 9:43

Ik was 23 toen onze dochter geboren werd.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  Novalee zo 15 jul 2012 - 9:47

Ik was 26.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  Puggle zo 15 jul 2012 - 9:48

27
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  Teddyaapje zo 15 jul 2012 - 9:59

Elodie schreef:Weet ik niet hoor, teddyaapje. Ik probeer echt gesprekjes aan te knopen en doe zoveel mogelijk aan activiteiten mee. Mijn onzekerheid laat ik echt niet merken. Overigens waren er op de vorige school van mijn zoon (hij gaat na de vakantie naar een andere, en hopelijk gaat dit dan ook beter) wel een paar jongere moeders maar dat waren niet mijn type mensen. In deze stad zijn best wat ordinaire jonge moeders, maar het lijkt me toch vrij makkelijk te zien dat ik daar niet onder val Wink

Dan zullen de mensen hier misschien 'makkelijker' zijn. Of ik heb gewoon een plank voor mn kop en heb niet in de gaten dat ze me eigenlijk wel zo zien haha
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  Fearie zo 15 jul 2012 - 10:01

Ik was 23 toen D werd geboren.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  Gast zo 15 jul 2012 - 12:27

Als alles goed gaat word ik op mijn 25e moeder. Mijn eigen moeder was een stuk ouder toen ze mij kreeg en ik zie ook veer oudere moeders om mij heen, daardoor heb ik niet het idee dat je voor je 30e 'klaar' moet zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  -Ieniemienie- zo 15 jul 2012 - 18:14

Ik was 24 toen de oudste geboren werd, en 26 toen de jongste geboren werd
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  Laced zo 15 jul 2012 - 18:16

24

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  Theezakje13 zo 15 jul 2012 - 18:23

IK was 25
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  L!ND@ zo 15 jul 2012 - 19:09

Ik was 25, anderhalve week na haar geboorte werd ik 26.
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 4 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum