Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal "

+8
Teddyaapje
sheila123
Nana
kletskousje
snoezel
Susan
Liadan
sandra
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal " Empty Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal "

Bericht  sandra zo 27 feb 2011 - 23:35

gewoon even nieuwschierig!

Tot welke leeftijd vinden jullie borstvoeding normaal?

Hier zou ik zelf niet langer als 2 jaar willen voeden.. ik heb daar verder geen wetenschappelijke reden of onderbouwing voor.. gewoon een gevoel dat ik het dan lang genoeg vind en ik de kids ook gewoon te groot vind worden..

En wat vinden jullie?
sandra
sandra
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 213
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal " Empty Re: Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal "

Bericht  Liadan zo 27 feb 2011 - 23:40

Ik kan daar geen leeftijd bij noemen. Ik heb zelf 2 jaar borstvoeding gegeven (2 jaar en een paar weken) en mijn dochter is er zelf mee gestopt. Dat was ook precies wat ik wilde, als ze met 3 jaar was gestopt was het ook goed geweest (al vind ik het nu wel fijn dat ze is gestopt zodat ik er straks geen 2 aan de borst heb, dat lijkt me erg zwaar namelijk).
Maar ouder dan drie vind ik ook niet 'raar'.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal " Empty Re: Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal "

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 23:41

Ik vind maximaal 1 eigenlijk...smile Waarom zou je het langer willen doen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal " Empty Re: Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal "

Bericht  Liadan zo 27 feb 2011 - 23:42

Waarom zou je het niet langer willen doen?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal " Empty Re: Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal "

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 23:44

Ja daar heb ik ook niet echt een antwoord op eigenlijk Wink haha

Moet zoiezo niet aan borstvoeding denken, dus denk dat als ik het wel had gedaan ik er ook zo snel mogelijk weer vanaf zou willen komen Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal " Empty Re: Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal "

Bericht  Susan zo 27 feb 2011 - 23:57

Tot wanneer mensen dat willen, dat gaat een ander toch geen zak aan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal " Empty Re: Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal "

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 0:05

Susan schreef:Tot wanneer mensen dat willen, dat gaat een ander toch geen zak aan.

Dat zegt ze toch ook niet Wink Ik ben wel benieuwd wat jij persoonlijk vind. Heb je zelf geen gevoel bij een bepaald moment dat het 'leuk' geweest is? Of zou je de keuze aan je kind laten?

Ik persoonlijk vind dat als een kind naar de basisschool gaat de borstvoeding wel klaar 'moet' zijn. Het mooiste zou ik het vinden zoals Liadan, dat mijn kind zelf zou aangeven dat het niet meer hoeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal " Empty Re: Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal "

Bericht  snoezel ma 28 feb 2011 - 0:33

Het is net wat je zelf acceptabel vind. Ik heb altijd gezegd dat ik heel graag borstvoeding wilde geven, tot een half jaar. Dan kwamen de tandjes en vond ik het een mooi moment om te stoppen. Nu is dat mqoment er bijna, een tandjes heeft ze al, maar ik zie op het moment geen reden om te stoppen. Ze.doet het prima erop, het lukt mij prima om alles te combineren... voor mezelf heb ik nu zoiets can-tot een jaar. Maar goed, wie weet hoe ik er dan over denk. Mijn collega heeft een kindje van 5 die nog borstvoeding krijgt, maar daar zou ik persoonlijk niet voor kiezen.... dan zit ze al op de basisschool. Ik hoop dat mijn dochtertje zelf op een gegeven moment aangeeft dat het goed is geweest... we zullen zien... maar 1,5 jaar is voor mijn gevoel toch wel max.

Maar goed, ik weet ondertussen dat mijn mening nogal verandert over dit onderwerp. Toen ik zwanger was riep ik altijd nooit bv te gaan geven in het openbaar of bij anderen... Whahaha... en dan móet je.me nu zien... het boeit me echt niet meer...
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal " Empty Re: Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal "

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 0:35

Ik vind tot een jaar wel mooi, al ben ik zelf met 10 maanden gestopt. Maar ik zou dus niet langer dan een jaar willen voeden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal " Empty Re: Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal "

Bericht  kletskousje ma 28 feb 2011 - 0:47

Als ik naar mezelf kijk..
Ik wilde het eerst een half jaar volhouden, maar toen ze eenmaal een half jaar was vond ik het nog niet het juiste moment om te stoppen.
Toen was de grens eigenlijk een jaar.
Toen ze 10-11 maanden was, werd ik opnieuw zwanger. Mijn bv begon heel erg terug te lopen, maar ik wilde het jaar nu wel graag volmaken. dat heb ik gedaan (1 jaar en 1 week) en toen ben ik ineens gestopt.

Ik vond het goed zo..
Maar als ze nog langer had gewild, had ik dat denk ik ook niet erg gevonden.
Nu ze gestopt is vind ik het ook wel fijn.
kletskousje
kletskousje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 386
Punten : 455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal " Empty Re: Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal "

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 0:49

Voor mezelf zou ik ook 2 jaar voldoende vinden, maar misschien als ze dan nog gewoon goed drinken, dat ik dan wel langer door zou gaan. Ik ben er wel voor om ze zelf te laten afbouwen. Mijn zoontje heb ik 16 maanden bv gegeven, en ik wilde nog best een tijdje doorgaan, maar meneer was er zelf klaar mee. Prima dus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal " Empty Re: Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal "

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 0:58

Ik heb helaas maar 3,5 maand borstvoeding kunnen geven maar voor mij zou het rond de 1 jaar ook wel klaar zijn. Iedereen moet het allemaal lekker zelf weten maar voor mij zou veel langer niet fijn voelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal " Empty Re: Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal "

Bericht  sandra ma 28 feb 2011 - 0:59

Susan schreef:Tot wanneer mensen dat willen, dat gaat een ander toch geen zak aan.

Wat een gezellige reactie!

Ik was gewoon benieuwd naar de meningen van anderen.. als jij die niet wil geven, doe het dan vooral niet.

sandra
sandra
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 213
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal " Empty Re: Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal "

Bericht  Nana ma 28 feb 2011 - 1:01

Tot 1 jaar in het openbaar en tot 1,5 jaar in de thuissituatie... daar zou ik me persoonlijk 'prettig' bij voelen. Wat anderen doen moeten ze lekker zelf weten.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal " Empty Re: Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal "

Bericht  sandra ma 28 feb 2011 - 1:02

Leuk al die verschillende meningen!

Zelf had ik ook gehoopt dat C er zelf mee zou stoppen, maar die gaf niet aan het zat te zijn.. met 19 maanden vond ik het toen zelf mooi geweest en ben ik af gaan bouwen.. het ging we heel geleidelijk en meneer heeft er verder geen problemen mee gehad..

S krijgt nu ook nog, maar na ontelbaar keer spruw, verstopte melkkanaaltjes en 2 borstontstekingen weet ik gewoon niet hoe lang ik hem nog ga geven..



sandra
sandra
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 213
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal " Empty Re: Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal "

Bericht  Susan ma 28 feb 2011 - 1:03

Ja sorry hoor, maar ik vind het woord 'normaal' een beetje vervelend in dit verband. Heb zelf nota bene tijdens een kraambezoek moeten aanhoren hoe abnormaal het wel niet was dat ik Ezra nog voedde met bijna twee, heb meerdere keren op fora moeten lezen hoe raar het wel niet was en ik vond al die meningen heel vervelend. Niet dat ik me er iets van aantrok, maar toch. Het is niet echt leuk om niet normaal bevonden te worden op basis van zo'n persoonlijke keuze.

De vraag tot wanneer je borstvoeding wil geven vind ik niet vervelend, maar ik weet er ook niet echt een antwoord op. Ezra heeft uiteindelijk 27 maanden borstvoeding gehad, Yrsa krijgt het nog steeds, maar ik weet niet tot wanneer ik doorga. Zou op zich wel weer tot minimaal twee jaar willen voeden, maar ik weet niet of ik dat nog ga volhouden, ik ben nu in totaal al vier jaar bezig met zwanger zijn, borstvoeding geven of een combinatie.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal " Empty Re: Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal "

Bericht  sandra ma 28 feb 2011 - 1:05

Nana schreef:Tot 1 jaar in het openbaar en tot 1,5 jaar in de thuissituatie... daar zou ik me persoonlijk 'prettig' bij voelen. Wat anderen doen moeten ze lekker zelf weten.

Openbaar voed ik ook niet meer.. tot een jaar deed ik dat wel, maar nu ook niet meer.. Niet dat ik me er voor schaam, ik kom er openlijk voor uit.. maar S is nogal snel afgeleid waardoor ik dan wel in genante situaties zou komen Laughing sproeiende melk en zichtbare tepel... nee dat liever niet!
sandra
sandra
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 213
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal " Empty Re: Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal "

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 1:06

Ik heb geen idee eigenlijk. Als ik borstvoeding had gegeven, zou ik er met een jaar denk ik wel klaar mee zijn. Maar wat een ander doet, moet ze zelf weten.

Al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik het wel apart vond om te zien dat er nog kinderen van een jaar of 6 zijn die borstvoeding krijgen. Zou ik me niet zo in kunnen vinden. Maar wie weet, als je in een omgeving zou zijn waar dat de normaalste zaak van de wereld was, dan had je dat ook niet raar gevonden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal " Empty Re: Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal "

Bericht  sandra ma 28 feb 2011 - 1:21

Susan schreef:Ja sorry hoor, maar ik vind het woord 'normaal' een beetje vervelend in dit verband. Heb zelf nota bene tijdens een kraambezoek moeten aanhoren hoe abnormaal het wel niet was dat ik Ezra nog voedde met bijna twee, heb meerdere keren op fora moeten lezen hoe raar het wel niet was en ik vond al die meningen heel vervelend. Niet dat ik me er iets van aantrok, maar toch. Het is niet echt leuk om niet normaal bevonden te worden op basis van zo'n persoonlijke keuze.

De vraag tot wanneer je borstvoeding wil geven vind ik niet vervelend, maar ik weet er ook niet echt een antwoord op. Ezra heeft uiteindelijk 27 maanden borstvoeding gehad, Yrsa krijgt het nog steeds, maar ik weet niet tot wanneer ik doorga. Zou op zich wel weer tot minimaal twee jaar willen voeden, maar ik weet niet of ik dat nog ga volhouden, ik ben nu in totaal al vier jaar bezig met zwanger zijn, borstvoeding geven of een combinatie.

Daarom staat het woordje normaal ook tussen aanhalingstekens.. Ik zou niet weten welk woord ik er anders voor zou moeten gebruiken.. Ik ben niet benieuwd hoe lang mensen zelf BV willen geven.. maar wat ze 'normaal' vinden.. Ik vind het interresant om die uiteenlopende meningen te lezen..

Ik hoor ook vaak zat dat het niet normaal is dat ik S nog aan de borst heb.. tsja ach, dat vinden hun, ik vind dat niet.
sandra
sandra
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 213
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal " Empty Re: Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal "

Bericht  sheila123 ma 28 feb 2011 - 1:58

Ik heb zelf mijn dochter tot de 11 maanden gevoed. Ze vond het zelf genoeg,wilde niet meer. Voor mij was dat ook goed zo..ik hoop mijn 2e kindje weer te mogen voeden. Tot hoelang dat zien we dan wel weer. En wat is 'normaal'?? Ik vind dat iedereen dat voor zichzelf moet beslissen. Het zijn jouw kids dus iedereen is vrij in de keuze hoelang je die kids bv wil geven. Zo denk ik erover.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal " Empty Re: Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal "

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 2:04

Mijn gevoel zegt ook 2 jaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal " Empty Re: Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal "

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 2:05

ik vind eigenlijk niet iets normaal. ik vind helemaal geen borstvoeding geven normaal, 2 maanden ook, 6 maanden ook, maar 2 jaar ook nog. Ik zou alleen wel wat vreemd staan te kijken als een schoolgaand kind nog uit de borst drinkt, maar ik zou dat niet weerzinwekkend of abnormaal vinden ofzo.


Laatst aangepast door Dromertje op ma 28 feb 2011 - 2:10; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal " Empty Re: Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal "

Bericht  Teddyaapje ma 28 feb 2011 - 2:08

Ik heb geen idee hoelang ik bv geven normaal vind. Ik ben zelf vanplan om mijn zoontje tot 6 maanden volledige bv te geven. Ik hoor van veel mensen dat het knap is dat ik het zolang volhoud (T is nu 4m) maar mijn vriend heeft zoveel allergieën dat ik dat niet knap vind, maar normaal.
Hoelang ik er daarna mee doorga...geen idee. Ik wil T bijvoeding geven via de rapleymethode en de bedoeling daarmee is dat hij zelf aangeeft wanneer hij het niet meer hoeft. Op het moment zit ik zelf aan 9m tot een jaar te denken maar we zien wel.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal " Empty Re: Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal "

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 2:09

Ik heb een kindje op mijn groep van bija een jaar van wie de moeder nog elke dag dat 't kindje er is, 'live' komt voeden. Als 't een jaar is, bijna dus, wil ze ermee stoppen, maar ik had er echt totaal niet vreemd van opgekeken als ze nog even een aantal maanden, of misschien nog langer mee door zou gaan. Het zag er namelijk altijd zo ontzettend vertrouwd uit. Heb ook echt nooit het idee gehad dat er een bijna-dreumes aan de borst lag ofzo, pas nu met dit topic realiseer ik me dat moeder het best wel lang heeft volgehouden, en dat terwijl ik afgelopen week nog vrij verbaasd reageerde, toen moeder meldde dat ze met een jaar wilde stoppen. Het zag er ook gewoon zo vertrouwd uit, heel gewoontjes, het hoort gewoon zo.

Maar wat normaal is, is voor iedereen verschillend. En al keis je ervoor om tot de drie jaar te voeden, wie zijn wij dan om te beweren dat dat niet normaal zou zijn?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal " Empty Re: Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal "

Bericht  SparklingEyes ma 28 feb 2011 - 2:14

sandra schreef:gewoon even nieuwschierig!

Tot welke leeftijd vinden jullie borstvoeding normaal?

Hier zou ik zelf niet langer als 2 jaar willen voeden.. ik heb daar verder geen wetenschappelijke reden of onderbouwing voor.. gewoon een gevoel dat ik het dan lang genoeg vind en ik de kids ook gewoon te groot vind worden..

En wat vinden jullie?

Tot een jaar zou ik zeggen, al blijf ik het mooi vinden als moeders zo lang mogelijk nog één moment op de dag bv geven.

Ik kon het helaas niet bij N., hij kon niet goed drinken (kreeg de techniek niet te pakken). Ik heb een tijdje gekolfd, maar ik voelde me zo'n melkkoe dat ik er mee gestopt ben. Ik kreeg er donkere buien van en zat soms huilend te kolven.

Toen ik stopte, was dat werkelijk zo'n pak van mijn hart.

Ondanks mijn ervaring met BV blijf ik het mooi vinden dat anderen zo lang bv kunnen geven!

Ik zeg nu steeds heel stellig dat ik niet meer aan BV begin, misschien denk ik daar straks anders over wanneer ik weer zwanger ben..
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal " Empty Re: Tot welke leeftijd vinden jullie BV "normaal "

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum