Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vanaf welke leeftijd slaapt je kind op zolder?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd slaapt je kind op zolder?  Empty Vanaf welke leeftijd slaapt je kind op zolder?

Bericht  Darius do 6 jan 2011 - 1:44

Onze zolderkamer is net omgetoverd tot logeerkamer, maar dat wordt in de toekomst waarschijnlijk een kinderkamer. Als Laurens 4 / 4,5 is zou het leuk zijn als er een derde komt. Mijn man en ik vroegen ons af wanneer een kind eigenlijk oud genoeg is om op zolder te slapen. Wat zouden jullie doen?

(of we gaan zelf op de zolder)
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd slaapt je kind op zolder?  Empty Re: Vanaf welke leeftijd slaapt je kind op zolder?

Bericht  missmarm do 6 jan 2011 - 1:51

Wij slapen zelf op zolder maar een kind van 4 dat zelfstandig trap kan en durft te lopen kan als je zorgt dat hij zelf de lamp aan kan doen. Onze oudste van ruim 3,5 loopt in donker de trap stiekem af en gaat in het donker zitten beneden op de bank dus zelf lampen aan kunnen doen vind ik best belangrijk.

missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd slaapt je kind op zolder?  Empty Re: Vanaf welke leeftijd slaapt je kind op zolder?

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 1:55

Ik hang er geen leeftijd aan. Als ik hopelijk nog een keer zwanger mag worden, moet onze dochter sowieso naar de zolder, want we hebben dan geen plek meer op de eerste verdieping.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd slaapt je kind op zolder?  Empty Re: Vanaf welke leeftijd slaapt je kind op zolder?

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 1:56

Wij durven het nu nog niet aan met onze oudste van 3,5. Ook omdat de trap wat glad is.
Voor nu redden we ons nog prima met de 3 slaapkamers. Onze zoon en dochter gaan gewoon een tijdje samen op een kamer, en de tweeling ook, al is dat echt een heel klein kamertje, en kan dat echt net.

Als de tweeling er eenmaal is, en we dus ook de geslachten weten, willen we de zolderkamer verder afmaken, en gaan we kijken wie daar in de toekomst gaan slapen. Ik denk dat ik het niet eerder doe dan wanneer diegene 5 is. Zal dan ws. de oudste zijn die daar naartoe gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd slaapt je kind op zolder?  Empty Re: Vanaf welke leeftijd slaapt je kind op zolder?

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 2:01

Ik heb zelf geen ervaring met kinderen van die leeftijd, want D. is nog jong, maar een kind gaat dan toch maximaal twee keer op een dag naar bed en dan kun je je kind toch net zo goed de trap opdragen? Of denk ik hier veel te simpel (kan ook hoor)?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd slaapt je kind op zolder?  Empty Re: Vanaf welke leeftijd slaapt je kind op zolder?

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 2:10

Hier slaapt de oudste sinds hij 3,5 is op zolder. Dat gaat hartstikke goed. Wel hebben we het overloop licht snachts aan omdat hier de lichtknopjes heel hoog zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd slaapt je kind op zolder?  Empty Re: Vanaf welke leeftijd slaapt je kind op zolder?

Bericht  knets do 6 jan 2011 - 2:32

Toen wij hier kwamen wonen was de oudste 4,5 en hij kreeg de zolderkamer. Maar na een half jaar vond hij het ineens doodeng om op zolder te slapen en wij onder hem.. Sindsdien slaapt hij bij z'n broertje samen op de kamer en willen ze niet meer zonder elkaar slapen..
knets
knets
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd slaapt je kind op zolder?  Empty Re: Vanaf welke leeftijd slaapt je kind op zolder?

Bericht  Ugly Betty vr 7 jan 2011 - 2:16

Twellie schreef:Ik heb zelf geen ervaring met kinderen van die leeftijd, want D. is nog jong, maar een kind gaat dan toch maximaal twee keer op een dag naar bed en dan kun je je kind toch net zo goed de trap opdragen? Of denk ik hier veel te simpel (kan ook hoor)?

Ik denk dat het voor een kind fijn is als hij/zij zelf naar papa en mama toe kan komen. Als hij nog niet kan trap lopen wordt dit lastig.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd slaapt je kind op zolder?  Empty Re: Vanaf welke leeftijd slaapt je kind op zolder?

Bericht  minoessepoes vr 7 jan 2011 - 3:28

Ugly Betty schreef:
Twellie schreef:Ik heb zelf geen ervaring met kinderen van die leeftijd, want D. is nog jong, maar een kind gaat dan toch maximaal twee keer op een dag naar bed en dan kun je je kind toch net zo goed de trap opdragen? Of denk ik hier veel te simpel (kan ook hoor)?

Ik denk dat het voor een kind fijn is als hij/zij zelf naar papa en mama toe kan komen. Als hij nog niet kan trap lopen wordt dit lastig.

En als een kindje zindelijk is en dus zelf 's nachts de trap af en op moet om naar de toilet te gaan, lijkt me ook niet zo handig als ze nog ze heel klein zijn!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd slaapt je kind op zolder?  Empty Re: Vanaf welke leeftijd slaapt je kind op zolder?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum