Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vanaf welke leeftijd mag jouw kind...

+12
Caulfield
RYW
Jazzlyn
Tania
Katjing
Printje
Parel
SarahKey
Annemie
-Ieniemienie-
Twellie
Parisienne
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd mag jouw kind... Empty Vanaf welke leeftijd mag jouw kind...

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 9:42

- televisie kijken;
- een mobiele telefoon;
- computeren achter een PC, internetten bijv.;
- spelletjes doen op op bijv. een tablet, de Nintendo DS of Wii?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd mag jouw kind... Empty Re: Vanaf welke leeftijd mag jouw kind...

Bericht  Parisienne vr 5 okt 2012 - 9:51

- televisie kijken; dit mocht N. al af en toe vanaf dat ze een paar maanden oud was
- een mobiele telefoon; het liefst als ze naar de middelbare school gaat, maar in praktijk zal het waarschijnlijk iets eerder worden. In groep 7/8 denk ik.
- computeren achter een PC, internetten bijv.; wanneer ik weet dat ze het snapt en met een muis om kan gaan. Vanaf een jaar of 3 denk ik
- spelletjes doen op op bijv. een tablet, de Nintendo DS of Wii? N. doet nu al spelletjes op de tablet en op mijn telefoon
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd mag jouw kind... Empty Re: Vanaf welke leeftijd mag jouw kind...

Bericht  Twellie vr 5 okt 2012 - 10:00

- televisie kijken: mijn oudste heeft tot en met haar tweede nauwelijks televisie gekeken, geen idee nog wat we met onze jongste gaan doen, ben er wel soepeler in geworden.
- een mobiele telefoon: eind basisschool, denk ik.
- computeren achter een PC, internetten bijv: Zo snel als ze dat kan.
- spelletjes doen op op bijv. een tablet, de Nintendo DS of Wii: Dat mocht vanaf het moment dat ze dat kon.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd mag jouw kind... Empty Re: Vanaf welke leeftijd mag jouw kind...

Bericht  -Ieniemienie- vr 5 okt 2012 - 18:43

- televisie kijken;
M mag elke ochtend vanaf dat ze 1,5jr is een half uurtje tv kijken. T kijkt automatisch mee dus die kijkt eerder.

- een mobiele telefoon;
Voorlopig niet haha! Geen idee wanneer wel. Misschien op een gegevenmoment een mee als nood. Waar ze ons me kan bellen. Maar dat duurt echt nog heel lang.

- computeren achter een PC, internetten bijv.;
M zit bij mn ouders wel eens achter de laptop. Ze zet dan een filmpje van Dora oid via youtube op. Thuis zit ze er nog niet op.

- spelletjes doen op op bijv. een tablet, de Nintendo DS of Wii?

Voor haar verjaardag heeft M een spelletje van Dora voor op de Wii gekregen. Ze heeft het een paar ker gespeeld.
Maar eigenlijk is ze er echt nog te klein voor. Het leukste vind ze ook als wij het spelen, en zij kan kijken.
Dus we hebben hem weer opgeborgen voor een tijdje.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd mag jouw kind... Empty Re: Vanaf welke leeftijd mag jouw kind...

Bericht  Annemie vr 5 okt 2012 - 19:20

Tv kijken:

Vanaf de geboorte heb ik altijd de tv wel aan staan, dus kon hij kijken. Nu kijkt hij ook veel tv.

Mobiele telefoon:

Vanaf de middelbare school denk ik, ligt er ook aan hoe het tegen die tijd is en wat dan normaal is.

Pc, internet enz.

Hij kijkt nu weleens filmpjes op youtube, maar echt zelf op de pc vanaf 5 jaar ofzo, ik blijf er dan wel bij zitten.

Spelletjes doen op een tablet, nintendo ds of wii.

Vanaf dat hij het snapt, 4 jaar ofzo.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd mag jouw kind... Empty Re: Vanaf welke leeftijd mag jouw kind...

Bericht  SarahKey vr 5 okt 2012 - 19:44

- televisie kijken; jaar of 1,5. Nu kijkt hij nog geen tv alleen hij ziet tv als wij hem ook toevallig aanhebben. Maar hier staat de tv overdag nauwelijks aan (voorheen keek ik dan tv als S de fles nodig had)

- een mobiele telefoon; Begin middelbare school

- computeren achter een PC, internetten bijv.; Vanaf groep 3 en als het echt nodig is voor school oid.

- spelletjes doen op op bijv. een tablet, de Nintendo DS of Wii? Wij hebben een wii en een ds dus daar zal hij wel snel mee spelen. Hij ziet ons dat ook doen. Maar vanaf 2-3 jaar?
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd mag jouw kind... Empty Re: Vanaf welke leeftijd mag jouw kind...

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 19:59

Vanaf groep 3 computeren? Dat gaat hier al niet op, in de kleuterklassen werken ze al op de PC Vanaf welke leeftijd mag jouw kind... 561177

Hier kijken ze televisie vanaf ongeveer 1,5 jaar.

Computer vanaf 3 ongeveer.

DS, Wii of andere spelcomputer vanaf 4 ofzo.

Mobiele telefoon als het nodig is, zeker niet voordat ze een jaar of 10 zijn denk ik.

Ik zie ook niet in waarom je bijvoorbeeld een computer zou verbieden tot 6/7 jaar. Ten eerste omdat ze hier op school bijv. leren rekenen op de computer met een programma op internet, ze zitten vanaf 4 af en toe in de klas op de computer. Vanaf groep 3 werken ze op een laptop (niet de hele dag, wel elke dag eventjes)

Mijn zoon van bijna 5 doet de meeste computerspelletjes beter dan zijn vader Vanaf welke leeftijd mag jouw kind... 561177

Mijn dochter zit regelmatig even op de site van zappelin of sesamstraat, ze kan lezen en schrijven, dus ze stuurt ook weleens een email (ja echt, ze is 6... bizar...) vanaf mijn adres naar oma smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd mag jouw kind... Empty Re: Vanaf welke leeftijd mag jouw kind...

Bericht  Parel vr 5 okt 2012 - 20:08

Ik laat het allemaal op z'n beloop, als zij aangeeft dat ze dat wil dan doen we dat, vind het geen dingen om echt te verbieden. Ze is zo druk dat de tv wel echt een heerlijk rustmomentje is af en toe, maar meer dan 5 min kijkt ze niet.

Mobiele telefoon denk ik vanaf eind basisschool/begin middelbare, al moet ik tegen die tijd even kijken hoe 'gewoon' het is.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd mag jouw kind... Empty Re: Vanaf welke leeftijd mag jouw kind...

Bericht  Parisienne vr 5 okt 2012 - 20:16

Wat betreft die mobiel: ik kreeg er eentje toen ik naar de brugklas ging. Dat was toen heel normaal. Ik moest toen een flink stuk verder fietsen, dus als er wat gebeurde kon ik mijn mobiel gebruiken om te bellen. In groep 8 was het wel heel zeldzaam als je er al eentje had. Ik heb er toen ook nog nooit om gevraagd. Ik weet dat het nu al heel normaal is dat kinderen in groep 7/8 een mobiel hebben. Over een paar jaar kan het steeds weer eerder 'normaal' worden. Ik denk dat je daar als ouder uiteindelijk toch in meegaat.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd mag jouw kind... Empty Re: Vanaf welke leeftijd mag jouw kind...

Bericht  Printje vr 5 okt 2012 - 20:20

- televisie kijken;
Dit mocht hij al vrij vroeg.
- een mobiele telefoon;
Als het aan mij ligt ongeveer vanaf de middelbare school
- computeren achter een PC, internetten bijv.;
Vanaf groep 5 oid, liefst zolang mogelijk niet. Ik ben meer voor het echte spelen.
- spelletjes doen op op bijv. een tablet, de Nintendo DS of Wii?
Ook dit wil ik zolang mogelijk niet, ik vind het voor kinderen (en voor de motoriek) erg belangrijk om gewoon normaal te spelen met speelgoed/ruimtelijke materialen ed. Ik ben voor jonge kinderen anti computerspul.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd mag jouw kind... Empty Re: Vanaf welke leeftijd mag jouw kind...

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 20:22

Gewoon wanneer ze er interesse voor hebben, ik zet daar echt geen leeftijdsgrens aan. Mobiele telefoon ook op tijd voor mijn jongste ivm zijn ziekte (dan kan hij ons bereiken als er iets is) En ja, als hij er 1 heeft zal de oudste ook wel willen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd mag jouw kind... Empty Re: Vanaf welke leeftijd mag jouw kind...

Bericht  Katjing vr 5 okt 2012 - 20:30

Ik wil het allemaal het liefst zo laat mogelijk. Nu kijken wij zelden televisie en staat onze televisie op de plek waar we het minste zitten, dus best kans dat het kindje vanzelf niet heel snel televisie gaat kijken.
Computeren doen wij dan weer wel heel veel allebei en we hebben ook een ipad. Maar ik vind dat in het begin echt nog niet nodig!
Mobiele telefoon vind ik een beetje lastig, ik zelf heb er pas een gekocht toen ik het huis uit ging, maar ja toen was het gewoon ook nog niet zo gebruikelijk allemaal. Ik vond het niet nodig! Maar dat betekend niet dat mijn kind er ook dan pas eentje mag. Ik kijk gewoon of ik denk dat het nodig is. En ik heb van dichtbij gezien dat twee kinderen die heel graag wilden een mobieltje kregen en er werkelijk waar alleen het beltegoed van hebben opgemaakt en daarna nooit meer gebruikt hebben!! Die kinderen zijn tussen puberleeftijd en bijna volwassen!
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 341
Punten : 365
Registratiedatum : 29-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd mag jouw kind... Empty Re: Vanaf welke leeftijd mag jouw kind...

Bericht  Tania vr 5 okt 2012 - 20:37

Shoesdontlie schreef:
- televisie kijken; Vanaf een maand of 8 bij de eerste, M. kijkt nu al klanger tv, die kijkt mee als J. tv mag kijken. Maar zij vindt het niet zo interessant meestal.
- een mobiele telefoon; J. heeft mijn oude iphone om mee te spelen. Echt een telefoon om mee te bellen weet ik nog niet. Zal wel ergens op de basisschool zijn.
- computeren achter een PC, internetten bijv.; Als ze het kunnen en interessant vinden. Maar dan in het begin wel samen want als ze nog klein zijn wil ik niet dat ze alles op internet lezen.
- spelletjes doen op op bijv. een tablet, de Nintendo DS of Wii? Tablet mogen ze van mij op spelen, die is makkelijk weg te halen als ik het lang genoeg vind. Wii heb ik nog nooit laten zien, denk als J. een jaar of 4-5 is en dan zal M. natuurlijk ook wel mee willen doen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd mag jouw kind... Empty Re: Vanaf welke leeftijd mag jouw kind...

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 20:43

Waarom zo laat mogelijk? We leven tegenwoordig toch in een maatschappij waar heel gebruik wordt gemaakt van visuele media? Waarom zou je je kind dat ontzeggen? Als je hem of haar niet de hele dag voor de televisie gooit is het toch prima? Gewoon met mate.

Televisie is vaak heel leerzaam, tablets/pc's ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd mag jouw kind... Empty Re: Vanaf welke leeftijd mag jouw kind...

Bericht  Printje vr 5 okt 2012 - 20:48

Luce schreef:Waarom zo laat mogelijk? We leven tegenwoordig toch in een maatschappij waar heel gebruik wordt gemaakt van visuele media? Waarom zou je je kind dat ontzeggen? Als je hem of haar niet de hele dag voor de televisie gooit is het toch prima? Gewoon met mate.

Televisie is vaak heel leerzaam, tablets/pc's ook.

Het kan ook leerzaam zijn maar ik vind het voor jonge kinderen veel belangrijker dat ze echte dingen leren ervaren, ik zie het als een extra hulpmiddel maar zou het nooit voor echte vaardigheden aanleren gebruiken. Het is leuk voor af en toe erbij maar ik vind het vreselijk om het continue in te zetten, zowel thuis als op school.

En idd met mate is het goed, en werk ik er ook op school mee, maar alleen maar ter extra ondersteuning, ik leer liever met de kinderen adhv echte dingen.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd mag jouw kind... Empty Re: Vanaf welke leeftijd mag jouw kind...

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 20:51

Ja natuurlijk is de 'echte' omgeving belangrijker, maar dat betekent toch niet dat zo nu en dan televisie kijken of op een computer bezig zijn schadelijk is? Ik vind dat zo overdreven..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd mag jouw kind... Empty Re: Vanaf welke leeftijd mag jouw kind...

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 20:52

Parisienne schreef:Wat betreft die mobiel: ik kreeg er eentje toen ik naar de brugklas ging. Dat was toen heel normaal. Ik moest toen een flink stuk verder fietsen, dus als er wat gebeurde kon ik mijn mobiel gebruiken om te bellen. In groep 8 was het wel heel zeldzaam als je er al eentje had. Ik heb er toen ook nog nooit om gevraagd. Ik weet dat het nu al heel normaal is dat kinderen in groep 7/8 een mobiel hebben. Over een paar jaar kan het steeds weer eerder 'normaal' worden. Ik denk dat je daar als ouder uiteindelijk toch in meegaat.

Dan is een mobiel wel handig ja. Ik moest in de brugklas 15 km fietsen enkele reis en ben dus een keer aangereden en niemand van het groepje waar ik mee fietste had een telefoon bij zich..dus daar lag ik dan.

Mijn zoon mag denk ik al wel wat eerder een telefoon, maar nu in ieder geval nog niet. En ik ken kinderen van zijn leeftijd die er al één hebben hoor.

Computeren doet hij nauwelijks eigenlijk. Wel zit hij graag op de iPad en de Wii. Maar vanaf groep 1 hebben ze inderdaad al computers in de klas en dat hoort er wel echt bij.
Nu ik erover nadenk kan ik hem dan ook beter meer wegwijs maken op de pc dan de iPad. Met de iPad kan ie al lezen en schrijven Wink

Ook ken ik kinderen van zijn leeftijd (5-6jaar) die al een tv en pc op hun kamer hebben staan. Daar ben ik het al niet mee eens omdat het dan lastiger te beperken is, en je hebt veel te weinig toezicht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd mag jouw kind... Empty Re: Vanaf welke leeftijd mag jouw kind...

Bericht  Printje vr 5 okt 2012 - 20:52

Luce schreef:Ja natuurlijk is de 'echte' omgeving belangrijker, maar dat betekent toch niet dat zo nu en dan televisie kijken of op een computer bezig zijn schadelijk is? Ik vind dat zo overdreven..

Nee maar zo bedoel ik het ook niet. Maar ik vind het wel 'schadelijk' wanneer ik hoor dat sommige kinderen alleen nog maar achter zo'n apparaat zitten 'spelen' ipv in het echt. R kijkt ook echt wel af en toe tv en dat vind ik helemaal prima maar het moet idd een goede balans zijn en die mis ik bij sommige ouders wel eens.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd mag jouw kind... Empty Re: Vanaf welke leeftijd mag jouw kind...

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 21:16

Maar niemand zet zijn kind toch voortdurend achter dat soort middelen? Op school wordt het 1x per dag gebruikt, thuis mag mijn zoon 1x per dag achter een computer. Mijn dochter vraagt er hoogstens 1/2x per week om. Mijn zoon moet ik wat afremmen, die zit het liefst achter een pc of spelcomputer (en leert daar echt heel veel van merk ik), en dat wil ik niet hebben. Maar naast een uurtje per dag op een computer heeft hij nog tijd genoeg over voor 'echte' dingen (al vind ik computers net zo goed een 'echt' ding, dat is tegenwoordig gewoon een middel waar ze veel mee moeten leren werken).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd mag jouw kind... Empty Re: Vanaf welke leeftijd mag jouw kind...

Bericht  Printje vr 5 okt 2012 - 21:18

Eucalypta; er zijn echt wel mensen die hun kind continue voor zo'n ding zetten (computer, wii etc) Een uurtje per dag zou ik prima vinden hoor maar langer ook niet.

Op school wordt het trouwens wel vaker ingezet ( in hogere groepen) omdat er dan spelletjes zijn waar ze een x aantal minuten mee moeten werken. Dat vind ik goed maar voor mijn kleuters niet nodig. Wanneer ze bij mij op de touchscreen mogen wisselen ze elkaar af en ik laat ze er ook niet iedere dag mee werken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd mag jouw kind... Empty Re: Vanaf welke leeftijd mag jouw kind...

Bericht  Jazzlyn vr 5 okt 2012 - 21:19

Luce schreef:Waarom zo laat mogelijk? We leven tegenwoordig toch in een maatschappij waar heel gebruik wordt gemaakt van visuele media? Waarom zou je je kind dat ontzeggen? Als je hem of haar niet de hele dag voor de televisie gooit is het toch prima? Gewoon met mate.

Televisie is vaak heel leerzaam, tablets/pc's ook.

+`1
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd mag jouw kind... Empty Re: Vanaf welke leeftijd mag jouw kind...

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 21:23

Printje schreef:Eucalypta; er zijn echt wel mensen die hun kind continue voor zo'n ding zetten (computer, wii etc) Een uurtje per dag zou ik prima vinden hoor maar langer ook niet.

Op school wordt het trouwens wel vaker ingezet ( in hogere groepen) omdat er dan spelletjes zijn waar ze een x aantal minuten mee moeten werken. Dat vind ik goed maar voor mijn kleuters niet nodig. Wanneer ze bij mij op de touchscreen mogen wisselen ze elkaar af en ik laat ze er ook niet iedere dag mee werken.

Tja, op school is er een laptop, die krijgen ze elke dag even. Rekenen, taal, aardrijkskunde, toetsen, gaat allemaal op de laptop. Niet zo gek ook, want op de middelbare school zit je ook véél achter de pc. Bij de gemiddelde baan zit je de halve dag achter de computer. Op de BSO hebben ze een Wii, daar mogen ze per kind een kwartier op, ze hebben ook een tv en ze kijken regelmatig film. De kleuters kijken 1x per week tv met de klas, de groteren geloof ik 2x per week. Lijkt me allemaal prima. Het is volgens mij niet nodig om bang te zijn voor dergelijke zaken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd mag jouw kind... Empty Re: Vanaf welke leeftijd mag jouw kind...

Bericht  Printje vr 5 okt 2012 - 21:28

Eucalypta schreef:
Printje schreef:Eucalypta; er zijn echt wel mensen die hun kind continue voor zo'n ding zetten (computer, wii etc) Een uurtje per dag zou ik prima vinden hoor maar langer ook niet.

Op school wordt het trouwens wel vaker ingezet ( in hogere groepen) omdat er dan spelletjes zijn waar ze een x aantal minuten mee moeten werken. Dat vind ik goed maar voor mijn kleuters niet nodig. Wanneer ze bij mij op de touchscreen mogen wisselen ze elkaar af en ik laat ze er ook niet iedere dag mee werken.

Tja, op school is er een laptop, die krijgen ze elke dag even. Rekenen, taal, aardrijkskunde, toetsen, gaat allemaal op de laptop. Niet zo gek ook, want op de middelbare school zit je ook véél achter de pc. Bij de gemiddelde baan zit je de halve dag achter de computer. Op de BSO hebben ze een Wii, daar mogen ze per kind een kwartier op, ze hebben ook een tv en ze kijken regelmatig film. De kleuters kijken 1x per week tv met de klas, de groteren geloof ik 2x per week. Lijkt me allemaal prima. Het is volgens mij niet nodig om bang te zijn voor dergelijke zaken.

Ik ben er niet bang voor maar vind het thuis (mij mezelf dus) en in de klas nog niet nodig bij kleuters. Als kleuterjuf (in hart en nieren) vind ik het juist zo belangrijk om met echte materialen te werken, beter voor de motoriek etc etc. Door die technische dingen van tegenwoordig worden de basisvaardigheden nog wel eens vergeten.

Wij kijken in de klas idd ook weleens tv en daar gaat het me niet om, het gaat me erom dat het op die leeftijd beter is om met echte dingen te werken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd mag jouw kind... Empty Re: Vanaf welke leeftijd mag jouw kind...

Bericht  RYW vr 5 okt 2012 - 21:55

Televisie: ik heb niet een moment gehad van: en NU zijn ze oud genoeg om televisie te gaan kijken. Dat gebeurde gewoon. Ik keek ernaar toen zij baby waren, en met, wat zal het zijn, een jaar of één ben ik kinderdingen gaan aanzetten.

Pc gebruiken ze vanaf een jaar of 3, en ook op school. Ik heb een paar rekenspelletjes op de iPad staan en die gebruiken ze dus ook. Ook zoeken we vaak dingen samen op, als ze vragen stellen die ik niet kan beantwoorden.

Mobiele telefoon: ik dacht eerst ook: niet voor groep 8. Maar ik begin steeds vaker te overwegen mijn zoon voor zijn 8e verjaardag een mobiele telefoon te geven. Wij wonen in een dijkdorp, en alles is een stukje fietsen. Vriendjes, school, voetbal, speelplaats, noem maar op. Hij wordt steeds zelfstandiger en komt steeds verder van huis, dus ik wil daar wel vroeger aan beginnen dan ik eerst had gedacht. En dan een wat simpel telefoontje zonder internet en met beltegoed, en de nummers van mij, zijn vader, mijn vriend en zijn oma voorgeprogrammeerd.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd mag jouw kind... Empty Re: Vanaf welke leeftijd mag jouw kind...

Bericht  Gast vr 5 okt 2012 - 23:48

- televisie kijken;
Vanaf een jaar, een half uurtje. Nu wel wat meer.

- een mobiele telefoon;
Wanneer ik dat nodig vind. Ik kan nu wel zeggen niet voor hun 10de maar stel nou dat ze straks vanaf 8 jaar zelf naar school fietsen dan vind ik t misschien wel een prettig idee dat ze een mobiel bij zich hebben. Daar kan ik dus nog niet over oordelen.

- computeren achter een PC, internetten bijv.;
Dat doet hij nu nog niet, geen idee wanneer dat wel mag.

- spelletjes doen op op bijv. een tablet, de Nintendo DS of Wii?
De wii die we hebben doet t niet meer en de rest hebben we niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd mag jouw kind... Empty Re: Vanaf welke leeftijd mag jouw kind...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum