Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

+82
yes1984
Fiwen
Océane
Bimbam
Aggi
Shy
M-G
Viva
hellowkitty
LDJ
bolus26
Lilypie
Filoria
VeryCherry
sabje
kwak
Pandora
Makamba
pindaatje
M@niek
Sophiee
Snoes
vlinder-19
Tania
Lavendel
Mama Titty
Bloem86
Jasmine
Earane
SarahKey
L!ND@
Theezakje13
Laced
-Ieniemienie-
Fearie
Puggle
Novalee
Tiara
RYW
Flip Fluitketel
Jezzie
Jazzlyn
Linda
mickey
Coco
_Lana_
sanne-84
Dora
Mysterious
Teddyaapje
Dille
Slakje
Flower_L
Catwoman79
Mida4you
Floor
Happydobby
Muppetje
Bruintje Beer
Aimee
ellibre
Parisienne
Liadan
Thunder
Darius
Lejow
Bacio
Ella
*Lookie*
Parel
Annemie
Fiebje
ProudMom
Gizmo
chipa
Printje
Supertalentje
Papillio
Susan
PapillonRose
Star007
Vlinder26
86 plaatsers

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 3 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  Gast zo 15 jul 2012 - 8:12

Bacio schreef:
Rejoy. schreef:
Bacio schreef:
Parisienne schreef:
Bacio schreef:Wat veel jonge moeders! Ik ken zelf alleen moeders van 33 of ouder. De meiden onder de 26, wilden jullie niet eerst je studie afmaken en een aantal jaar "carriere" maken?
Dat was wel mijn planning, maar alles is anders gegaan dan gepland. Dat kan dus ook nog Wink

Ik was 22 toen mijn dochter geboren werd.
haha ja dat kan natuurlijk altijd gebeuren! Ben er altijd wel benieuwd naar waarom mensen er op een jonge leeftijd voor gekozen hebben.

misschien omdat de wens er gewoon is en die mensen zich niet door allerlei praktische bezwaren tegen laten houden? Waarom moet je per se eerst carrière maken, reizen of jaren losbandig leven? Reizen wil ik niet, losbandig leven heb ik wel gedaan en die carrière komt er wel, waarom zou ik dan niet voor kinderen kiezen als de wens er wel is?
Ik bedoel ook niet dat je eerst dingen gedaan moet hebben. Vraag me gewoon af of mensen alleen hebben gedacht "dit wil ik" of ook hebben nagedacht over andere praktische dingen. Op mn 22e wilde ik de ene week verhuizen naar afrika en de week erna knalroze haar, maar dat kan ook heel persoonlijk zijn dat ik toen heel onvolwassen was vergeleken met anderen.

dan was óf jij heel onvolwassen óf ik heel volwassen, want die bevliegingen heb ik dus echt niet, die had ik eerder toen ik een jaar of 14/15 was. Volgens mij is het voor jou heel moeilijk voor te stellen dat wanneer je ouders wordt op je 20e, 22e of 24e, dit niet per se een bevlieging hoeft te zijn, maar ook een optie waar serieus over nagedacht is. Ik denk dat ik als -nu- 22 jarige heel erg bewust in het ouderschap sta en juist iemand ben die heel realistisch over situaties na kan denken en een goede afweging kan maken tussen gevoel en praktische situatie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 3 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  Gast zo 15 jul 2012 - 8:14

Bacio, die 'bevliegingen' had ik op mijn 16e. Echt niet meer op mijn 22e.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 3 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  Happydobby zo 15 jul 2012 - 8:15

28, zwanger met 27.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 3 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  Vlinder26 zo 15 jul 2012 - 8:18

Thanks voor jullie reacties en de bemoedigende woorden.

Ik ben niet iemand die perse carrière wil maken! Ik heb een leuke baan, maar heb niet het gevoel gehad dat ik eerst carrière wilde maken, ben nog geen leuke man tegengekomen en heb dus ook nog geen kinderen. Ik ben niet eerder toe geweest aan een relatie denk ik zelf. Soms twijfel ik daar nog wel over, maar ja..die twijfels zijn vast weg als je je prins op het witte paard tegenkomt en misschien is alles (samenwonen, kinderen) dan wel binnen een jaar gepiept...of niet...
Vlinder26
Vlinder26
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 21
Punten : 34
Registratiedatum : 19-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 3 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  Gast zo 15 jul 2012 - 8:33

[


Laatst aangepast door Lotje op di 25 sep 2012 - 6:55; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 3 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  Floor zo 15 jul 2012 - 8:35

Ik was bijna 29 toen onze zoon net was geboren (mijn man bijna 30).
Ik weet niet of het oud of jong is, wij vonden het er nu tijd voor. Ik weet niet of dat als ik single was op deze leeftijd ik zou gaan denken aan andere stappen (BAM worden), ik kan me namelijk niet voorstellen hoe ik zou leven zonder partner, wij zijn namelijk zo'n 13 jaar bij elkaar.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 3 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  Mida4you zo 15 jul 2012 - 8:37

Ik was 22 toen ik zwanger werd, en op mijn 23ste ben ik bevallen van Z.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 3 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  Gast zo 15 jul 2012 - 8:37

Rejoy ben jij pas 22!! Ik vind jou echt zo'n volwassen vrouw op foto's en in je reacties! Niet dat je dat niet kan zijn met 22 maar ik dacht dat je ouder was.

Bacio, ik rond in februari mijn universitaire studie af en heb tussendoor drie kinderen gekregen. Mijn carriere komt daarna wel (of niet, maar dat ligt meer aan de banen die er nu niet zijn en niet aan mijn ambitie).

Ik was 19 toen ik zwanger werd van de oudste en 20 toen ik beviel, 21 toen ik zwanger werd van de tweede en 22 toen ik beviel, en 24 toen ik zwanger werd en beviel van de derde.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 3 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  Gast zo 15 jul 2012 - 8:39

Arden schreef:Rejoy ben jij pas 22!! Ik vind jou echt zo'n volwassen vrouw op foto's en in je reacties! Niet dat je dat niet kan zijn met 22 maar ik dacht dat je ouder was.


ik ben écht nog maar 22, als ik zeg dat ik uit 1990 kom, dan lijkt het nóg jonger zeker Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 3 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  Printje zo 15 jul 2012 - 8:39

Rejoy. schreef:
Arden schreef:Rejoy ben jij pas 22!! Ik vind jou echt zo'n volwassen vrouw op foto's en in je reacties! Niet dat je dat niet kan zijn met 22 maar ik dacht dat je ouder was.


ik ben écht nog maar 22, als ik zeg dat ik uit 1990 kom, dan lijkt het nóg jonger zeker Laughing

hahaha ja dan klink je helemaal jong hahaha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 3 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  Gast zo 15 jul 2012 - 8:40

Rejoy. schreef:
Arden schreef:Rejoy ben jij pas 22!! Ik vind jou echt zo'n volwassen vrouw op foto's en in je reacties! Niet dat je dat niet kan zijn met 22 maar ik dacht dat je ouder was.


ik ben écht nog maar 22, als ik zeg dat ik uit 1990 kom, dan lijkt het nóg jonger zeker Laughing

Ja, net zo oud als mijn broertje, en hij is nog echt een kind. Ik was ook 22 toen ik mijn tweede kreeg dus ik was denk ik net zo volwassen maar het verbaasde me gewoon dat je nog zo jong bent.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 3 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  Catwoman79 zo 15 jul 2012 - 8:41

ik was 30 toen R. werd geboren.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 3 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  Flower_L zo 15 jul 2012 - 8:43

24 zwanger, 25 toen hij geboren werd.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 3 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  Gast zo 15 jul 2012 - 8:44

Ik vind Rejoy ook heel volwassen overkomen in het echt. Ik kan niet merken dat ze 4/5 jaar jonger is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 3 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  Printje zo 15 jul 2012 - 8:45

Luce schreef:Ik vind Rejoy ook heel volwassen overkomen . Ik kan niet merken dat ze 4/5 jaar jonger is.

+1, ik weet dat je nog zo jong bent maar vergeet het door hoe je reageert op topics en omdat je al zwanger bent vd tweede. Mijn broertje is ouder maar echt niet zo volwassen als jij Rejoy.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 3 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  Slakje zo 15 jul 2012 - 8:51

19
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 3 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  Dille zo 15 jul 2012 - 8:52

Ik was 27 bij de eerste, 29 bij de tweede. In de 'hoogopgeleide kringen' (vrienden, kennissen, collega's) waarin ik mij begeef ( Rolling Eyes ) ben ik er vroeg bij. Gemiddelde leeftijd voor een eerste kind ligt in die kringen rond de 32 geloof ik. Hoewel de aanleiding natuurlijk gewoon mijn klepperend eierstokken waren, ben ik ook heel blij dat ik eerst mijn kinderen heb gekregen en nu weer ruimte voor mezelf krijg om aan mijn carrière te werken; ik hoef geen rekening meer te houden met komende zwangerschappen, ik weet hoeveel ik wil en kan werken in combinatie met mijn kinderen en weet waar mijn prioriteiten de komende x jaar liggen.

Ik zou het best begrijpen als je vanaf je 30e je begint te oriënteren op het BAM-gebeuren, maar vergeet ook niet dat er in 3 jaar nog een hoop kan gebeuren, zowel op liefdes-/ kindergebied als met je visie op 'het leven' en op 'de ideale leeftijd'. Snap wel dat het nu begint te spelen in je hoofd hoor, maar ik hoop dat het niet al te overheersend wordt, dat zou zonde zijn.
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 3 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  Gast zo 15 jul 2012 - 8:52

Ik was 22. Dat was niet gepland en daar zou ik zeker ook niet bewust voor hebben gekozen. Maar het is gewoon zo gelopen en dat is prima gegaan allemaal, ook al was ik nog een echte losbol.

Het is zo persoonlijk natuurlijk maar ik zou echt niet 30 jaar als grens nemen. Dat vnd ik nog best jong voor zoiets. Het is makkelijk gezegd, maar probeer het nog even los te laten. De kans is groot dat je iemand tegen komt en als dat toch niet gebeurd dan heb je nog tijd zat. Bewust daarvoor kiezen zou ik niet doen maar het is ook geen ramp om achter in de dertig nog kinderen te krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 3 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  Gast zo 15 jul 2012 - 8:55

Zo zie je maar dat leeftijd niet altijd iets zegt over hoe bewust iemand wel of niet begint aan kinderen en in het ouderschap staat. Ik moet wel heel vaak zeggen dat ik me wel heel vaak moet 'bewijzen' als ouder, zeker omdat ik er ook nog heel jong uit zie (ik werd laatst nog 16, maar zéker niet ouder dan 18, geschat laughcry ).


Laatst aangepast door Rejoy. op zo 15 jul 2012 - 8:58; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 3 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  Teddyaapje zo 15 jul 2012 - 8:56

Ik was 23 toen ik zwanger werd en 24 toen ik beviel
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 3 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  Gast zo 15 jul 2012 - 8:58

Ik ben ook ongepland zwanger geraakt. Het was in een periode waarin ik net samenwoonde en volop het uitgaan aan het ontdekken was. Heb ik er spijt van dat ik de keuze heb gemaakt om mijn zoontje geboren te laten worden, absoluut niet. Ook al was het totaal niet onder de juiste omstandigheden, ik ben toch heel blij dat hij geboren is en dat mijn vriend en ik nog samen zijn.

In september ga ik beginnen met een nieuwe studie en daarna zal ik waarschijnlijk 'carriére' maken. Mijn vriend heeft nu een eigen bedrijf en begint in september ook met een leuke nieuwe baan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 3 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  Gast zo 15 jul 2012 - 9:00

Rejoy. schreef:Zo zie je maar dat leeftijd niet altijd iets zegt over hoe bewust iemand wel of niet begint aan kinderen en in het ouderschap staat. Ik moet wel heel vaak zeggen dat ik me wel heel vaak moet 'bewijzen' als ouder, zeker omdat ik er ook nog heel jong uit zie (ik werd laatst nog 16 geschat laughcry ).

Dat laatste lijkt me wel heel vervelend.
Ik merk dat ik tot nu toe weinig aansluiting heb met ouders van klasgenootjes van mijn zoon. Dan denk ik ook altijd dat dat komt omdat hun niet op zo'n jonkie zitten te wachten. Dat vind ik wel vervelend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 3 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  Gast zo 15 jul 2012 - 9:01

Elodie schreef:
Rejoy. schreef:Zo zie je maar dat leeftijd niet altijd iets zegt over hoe bewust iemand wel of niet begint aan kinderen en in het ouderschap staat. Ik moet wel heel vaak zeggen dat ik me wel heel vaak moet 'bewijzen' als ouder, zeker omdat ik er ook nog heel jong uit zie (ik werd laatst nog 16 geschat Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 3 394967 ).

Dat laatste lijkt me wel heel vervelend.
Ik merk dat ik tot nu toe weinig aansluiting heb met ouders van klasgenootjes van mijn zoon. Dan denk ik ook altijd dat dat komt omdat hun niet op zo'n jonkie zitten te wachten. Dat vind ik wel vervelend.
Dat heb ik ook op de peuterspeelzaal. Erg vervelend gevoel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 3 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  Gast zo 15 jul 2012 - 9:05

Elodie schreef:
Rejoy. schreef:Zo zie je maar dat leeftijd niet altijd iets zegt over hoe bewust iemand wel of niet begint aan kinderen en in het ouderschap staat. Ik moet wel heel vaak zeggen dat ik me wel heel vaak moet 'bewijzen' als ouder, zeker omdat ik er ook nog heel jong uit zie (ik werd laatst nog 16 geschat laughcry ).

Dat laatste lijkt me wel heel vervelend.
Ik merk dat ik tot nu toe weinig aansluiting heb met ouders van klasgenootjes van mijn zoon. Dan denk ik ook altijd dat dat komt omdat hun niet op zo'n jonkie zitten te wachten. Dat vind ik wel vervelend.


is inderdaad niet altijd leuk..
Of als mensen niet precies weten hoe oud ik ben en dan zeggen: 'ooh, dan was je zeker heel jong moeder geworden' en er dan zo'n stilte valt, waarin ze hopen dat ik vertel hoe oud ik toen was Razz Meestal zeg ik dan iets in de richting van: 'jong wel, héél jong niet' en dan zie je balen dat ze dan nog niet weten hoe houd ik was lol!

En dat laatste wat je zegt ben ik ook wel bang voor. Ik sta straks bij het schoolplein als ik 24 ben, ik ben ook bang dat ik weinig aansluiting heb bij ouders van kinderen van dezelfde leeftijd als mijn dochter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 3 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  Mysterious zo 15 jul 2012 - 9:06

Als alles goed gaat ben ik 32 als ons kindje geboren wordt.

Eerder was de situatie er nog niet naar.
Mysterious
Mysterious
Prater
Prater

Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind? - Pagina 3 Empty Re: Op welke leeftijd kregen jullie je eerste kind?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum