Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het houd-je-uitgaven bij-topic

+20
Happinaz
Gympie
Tiana
Bliss
Lousanne
nijntje4
Feline
Shisha
Error
SuzieQ
Blond
Arwyn
Mizz_S
Stuiterbal
Atelier Madame
Esperanza
loura
Suus
Jeanette
Poubelle
24 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Het houd-je-uitgaven bij-topic Empty Het houd-je-uitgaven bij-topic

Bericht  Poubelle za 14 jul 2012 - 10:58

Dit topic is meer voor mezelf, ik kom net thuis van een ontzettend leuke dag en ik kreeg een warm welkom van een aantal flinke rekeningen waar ik geen rekening mee heb gehouden.
Ik heb al eerder gezegd dat ik ging stoppen met shoppen en dat is dus ontzettend mislukt.
En daar baal ik van. Ik ben eigenlijk een beetje teleurgesteld in mezelf, en nu ik deze rekeningen zie liggen moet ik gewoon even normaal doen met m'n geld.
Ik heb de 28e nog een shopafspraak staan waar ik gewoon nog naartoe ga en lekker meewinkel, maar dan mag ik daar maar 1 ding kopen.
Vanaf nu ga ik elke dag in dit topic bijhouden hoeveel geld ik heb uitgegeven, ik hoop dat dit mij helpt om echt niets te kopen, omdat ik voor mijn gevoel met de billen bloot moet van wat ik uitgeef.
Dus, of iemand het leest of niet, ik ga m'n leven beteren en dit topic bijhouden!
Wish me luck!

En als je mee wilt doen, leuk! Gedeelde smart is halve smart.. laughcry
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het houd-je-uitgaven bij-topic Empty Re: Het houd-je-uitgaven bij-topic

Bericht  Gast za 14 jul 2012 - 11:04

Ik meld me alvast af Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het houd-je-uitgaven bij-topic Empty Re: Het houd-je-uitgaven bij-topic

Bericht  Poubelle za 14 jul 2012 - 11:12

Haha, als je maar aangemeld blijft voor de tour door Nederland Wink
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het houd-je-uitgaven bij-topic Empty Re: Het houd-je-uitgaven bij-topic

Bericht  Gast za 14 jul 2012 - 11:38

Dit zou veel te confronterend zijn.. Dat was mijn saldo vandaag al. silent :nopompom:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het houd-je-uitgaven bij-topic Empty Re: Het houd-je-uitgaven bij-topic

Bericht  Poubelle za 14 jul 2012 - 11:41

Ik heb dat confronterende nodig ben ik bang..
Heb nu al koppijn van die kloterekeningen.. Ik denk ,dat ik mn verkooptopic morgen aanvul laughcry
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het houd-je-uitgaven bij-topic Empty Re: Het houd-je-uitgaven bij-topic

Bericht  Jeanette za 14 jul 2012 - 13:46

Oeh, herkenbaar! Maar ik probeer heeeeel lang geen kleding meer te kopen, want heb mijn inloopkamer barst uit zijn voegen haha!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het houd-je-uitgaven bij-topic Empty Re: Het houd-je-uitgaven bij-topic

Bericht  Jeanette za 14 jul 2012 - 13:48

Oh gosh, kan merken dat ik ney terug kom zweven van Extrema. Typen gaat niet zo soepel haha. Heb je het ookeuk gehad Pixie?
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het houd-je-uitgaven bij-topic Empty Re: Het houd-je-uitgaven bij-topic

Bericht  Suus za 14 jul 2012 - 18:26

Ik ben momenteel ook bezig met zo min mogelijk uitgeven. Ik heb al sinds maart geen kleren meer gekocht (wel gekregen overigens Wink), maar het gaat eigenlijk best goed zolang er niks op mijn rekening staat Rolling Eyes
Het komt bij mij vooral doordat ik aan het sparen ben voor onze bruiloft, dus aan het begin van de maand zet ik op de spaarrekening wat ik kan missen en verder moet ik het er maar mee doen.
Succes Pixie!
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het houd-je-uitgaven bij-topic Empty Re: Het houd-je-uitgaven bij-topic

Bericht  loura za 14 jul 2012 - 21:47

Hoeveel geven jullie uit aan shoppen dan? Voor mij zou het dan echt helpen niet de stad in te gaan Very Happy. Ik ben wel meer van het internetshoppen maar op de 1 of andere manier denk ik dan nog 3x na voor dat ik de bestelling echt ga plaatsen als ik een beetje krap bij kas zit.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het houd-je-uitgaven bij-topic Empty Re: Het houd-je-uitgaven bij-topic

Bericht  Esperanza za 14 jul 2012 - 21:58

Wat vervelend Pixie! Dat is zo balen als je onverwachts rekeningen krijgt.

Zelf heb ik het heel lang ontzettend krap gehad, nu ik al weer een poosje werk heb ik het eindelijk allemaal op orde. In tegenstelling tot jou vind ik het nu juist heel erg moeilijk om geld aan kleding en schoenen uit te geven, juist omdat ik dat zo lang niet heb gedaan.

Ik heb wel een tip die voor mij heel goed werkt, en waarvan ik denk dat die andersom ook goed zou kunnen werken. Als ik mijn loon binnen krijg dan haal ik alle vaste lasten en andere onkosten eraf. Van wat er dan overblijft zet ik een deel op m'n spaarrekening en het andere deel daar koop ik leuke dingen van.
In jouw geval zou je ook nog dat bedrag kunnen pinnen, zodat je het cash hebt. Dan kun je nooit meer uitgeven dan dat je gereserveerd hebt.

Voor mij werkt dat heel goed omdat ik me dan niet zo schuldig voel dat ik geld voor mezelf uit geef (ja I know klinkt een beetje sneu, maar ik heb zolang op van alles en nog wat moeten bezuinigen, dat krijg je er niet zo makkelijk uit).
In jouw geval kun je op die manier kun je nog wel allemaal leuke dingen kopen, zonder veel te veel uit te geven.

En dit topic is ook wel goed, vaak als je op een rijtje zet wat je allemaal koopt dan is het ineens heel confronterend en zie je dat je heel veel dingen helemaal niet nodig hebt.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het houd-je-uitgaven bij-topic Empty Re: Het houd-je-uitgaven bij-topic

Bericht  Atelier Madame za 14 jul 2012 - 22:00

Ik heb in dit voorjaar een periode niet mogen winkelen van mezelf, ik gaf ook echt teveel geld uit aan kleding en werd er door afgeleid van mn studie. Uiteindelijk heb ik het iets van 6 weken volgehouden. Voor mij een hele prestatie.
Wat ik wel merkte was dat ik alleen maar meer in de verleiding werd gebracht toen ik een keertje wat had gekocht, daardoor slaagde ik na die 6 weken niet meer om door te gaan. Dus ik zou je bijna willen adviseren als je met die vriendin gaat winkelen, koop gewoon niets. Ja misschien een paar dingen die je echt nodig hebt (dus een basic, ondergoed, sokken, panty) maak daar een uitdaging van. Maar probeer gewoon niets te kopen want dan is het hek meestal weer van de dam.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het houd-je-uitgaven bij-topic Empty Re: Het houd-je-uitgaven bij-topic

Bericht  loura za 14 jul 2012 - 22:03

Esperanza schreef:Wat vervelend Pixie! Dat is zo balen als je onverwachts rekeningen krijgt.

Zelf heb ik het heel lang ontzettend krap gehad, nu ik al weer een poosje werk heb ik het eindelijk allemaal op orde. In tegenstelling tot jou vind ik het nu juist heel erg moeilijk om geld aan kleding en schoenen uit te geven, juist omdat ik dat zo lang niet heb gedaan.

Ik heb wel een tip die voor mij heel goed werkt, en waarvan ik denk dat die andersom ook goed zou kunnen werken. Als ik mijn loon binnen krijg dan haal ik alle vaste lasten en andere onkosten eraf. Van wat er dan overblijft zet ik een deel op m'n spaarrekening en het andere deel daar koop ik leuke dingen van.
In jouw geval zou je ook nog dat bedrag kunnen pinnen, zodat je het cash hebt. Dan kun je nooit meer uitgeven dan dat je gereserveerd hebt.

Voor mij werkt dat heel goed omdat ik me dan niet zo schuldig voel dat ik geld voor mezelf uit geef (ja I know klinkt een beetje sneu, maar ik heb zolang op van alles en nog wat moeten bezuinigen, dat krijg je er niet zo makkelijk uit).
In jouw geval kun je op die manier kun je nog wel allemaal leuke dingen kopen, zonder veel te veel uit te geven.

En dit topic is ook wel goed, vaak als je op een rijtje zet wat je allemaal koopt dan is het ineens heel confronterend en zie je dat je heel veel dingen helemaal niet nodig hebt.

Dat is idd een goede tip, eerst je rekeningen betalen en dan het geld pinnen waarvan je leuke dingen mag doen. Ik vind het veel moeilijker om cash geld uit te geven omdat je dan precies ziet hoeveel je verliest. Pinnen gaat echt te makkelijk Wink
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het houd-je-uitgaven bij-topic Empty Re: Het houd-je-uitgaven bij-topic

Bericht  Poubelle za 14 jul 2012 - 22:27

Dat is zeker een goede tip Esperanza, thanks!
Wat ook meespeelt is dat ik na de vakantie een dag minder ga werken.
Tenminste, ik sta wel op de invallijst maar dan is het afwachten of ik meer kan werken, zeker in het begin.
Mijn kasten zijn echt overvol, en een groot gedeelte ervan draag ik gewoon niet en dat is zonde.
Pinnen gaat idd te makkelijk en daar moet ik ook mee ophouden.
Vanaf vandaag ga ik alles contant betalen.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het houd-je-uitgaven bij-topic Empty Re: Het houd-je-uitgaven bij-topic

Bericht  Stuiterbal za 14 jul 2012 - 22:36

Ik houd mijn uitgaven al meer dan 5 jaar bij in een exel bestand.
Daarin staat precies welke rekeningen elke maand betaalt moeten worden, wat mijn inkomsten zijn en wat ik dan na het betalen van de rekeningen nog over houd voor overige dingen.
Dit werkt perfect en zo kom ik amper voor verrassingen te staan.
Ik zou echt in paniek raken als ik een rekening krijg en mijn saldo laat het niet toe.

Dus misschien is dat wel een tip voor je ???
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het houd-je-uitgaven bij-topic Empty Re: Het houd-je-uitgaven bij-topic

Bericht  Poubelle za 14 jul 2012 - 22:45

Stuiterbal schreef:Ik houd mijn uitgaven al meer dan 5 jaar bij in een exel bestand.
Daarin staat precies welke rekeningen elke maand betaalt moeten worden, wat mijn inkomsten zijn en wat ik dan na het betalen van de rekeningen nog over houd voor overige dingen.
Dit werkt perfect en zo kom ik amper voor verrassingen te staan.
Ik zou echt in paniek raken als ik een rekening krijg en mijn saldo laat het niet toe.

Dus misschien is dat wel een tip voor je ???

Dat heb ik geprobeerd te maken, maar ik ben niet zo'n Excel-held..
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het houd-je-uitgaven bij-topic Empty Re: Het houd-je-uitgaven bij-topic

Bericht  Gast za 14 jul 2012 - 23:08

Ik heb 2 betaalrekeningen. De eerste komt mijn salaris op binnen en gaan mijn vaste lasten vanaf. Op de 2 rekening (mijn 'leefrekening') komt wekelijks een vast bedrag van mijn 1e rekening. Dit heb ik berekend nav mijn salaris en mijn vaste lasten (ook de lasten die bijv per kwartaal of per jaar komen). Van wat er over blijft spaar ik een deel en een deel wordt dus wekelijks naar mijn leefrekening gestort. Dat kan ik dan onbeperkt uitgeven en dat lukt best aardig.

Misschien is dat voor jou Pixie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het houd-je-uitgaven bij-topic Empty Re: Het houd-je-uitgaven bij-topic

Bericht  Stuiterbal za 14 jul 2012 - 23:09

Pixie schreef:
Stuiterbal schreef:Ik houd mijn uitgaven al meer dan 5 jaar bij in een exel bestand.
Daarin staat precies welke rekeningen elke maand betaalt moeten worden, wat mijn inkomsten zijn en wat ik dan na het betalen van de rekeningen nog over houd voor overige dingen.
Dit werkt perfect en zo kom ik amper voor verrassingen te staan.
Ik zou echt in paniek raken als ik een rekening krijg en mijn saldo laat het niet toe.

Dus misschien is dat wel een tip voor je ???

Dat heb ik geprobeerd te maken, maar ik ben niet zo'n Excel-held..

Hahaha het is ook best een hele opzet.
Ik zou je wel een exemplaar willen mailen. Dan haal ik mijn bedragen eruit en kun je het zo over nemen evt ?
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het houd-je-uitgaven bij-topic Empty Re: Het houd-je-uitgaven bij-topic

Bericht  Poubelle za 14 jul 2012 - 23:10

Oh dat is ook een handige, Therapy!
Heb je dan gewoon een extra rekening geopend bij dezelfde bank?

Ik vind het lief dat ik zoveel tips krijg! I love you
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het houd-je-uitgaven bij-topic Empty Re: Het houd-je-uitgaven bij-topic

Bericht  Gast za 14 jul 2012 - 23:44

Pixie schreef:Oh dat is ook een handige, Therapy!
Heb je dan gewoon een extra rekening geopend bij dezelfde bank?

Ik vind het lief dat ik zoveel tips krijg! I love you

Ja, eigenlijk is het nog iets ingewikkelder Wink

Ik heb 4 rekeningen bij dezelfde bank; 2 spaarrekeningen en 2 betaalrekeningen.
Qua betaalrekeningen zie mijn vorige post.

Qua spaarrekeningen heb ik het als volgt;
1 spaarrekening waar ik echt op spaar voor bijv vakantie of als de auto stuk gaat ofzo.
Die andere rekening is voor de vaste lasten die niet per maand komen, bijv de sportschool (1x per jaar), de WOZ0-belasting (1x per jaar) of de APK (1x per jaar). Ik heb de jaarlijkse kosten teruggerekend naar hoeveel het per maand kost en die maak ik maandelijks automatisch over van mijn 1e rekening naar die spaarrekening.
Wanneer ik dan die jaarlijkse kosten heb, kan ik het zo terugboeken van mijn spaarrekening en zit ik niet de hele maand krap.

Ik hoop dat je het snapt, tis lastig om het makkelijk te omschrijven. Voor mij werkt het helemaal prima! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het houd-je-uitgaven bij-topic Empty Re: Het houd-je-uitgaven bij-topic

Bericht  Mizz_S zo 15 jul 2012 - 2:19

Pixie, misschien helpt het ook als je een concreet 'doel' bedenkt om voor te sparen. Dan weet je waar je het voor doet zeg maar, en denk je misschien ook sneller, dit geld kan ik beter sparen want dan kan ik sneller ... kopen.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het houd-je-uitgaven bij-topic Empty Re: Het houd-je-uitgaven bij-topic

Bericht  Arwyn zo 15 jul 2012 - 2:40

Ik koop eigenlijk nooit dingen waarvan ik later de rekening nog krijg, behalve bij de H&M (maar aangezien dat 9 van de 10 keer tegenvalt, ik alles terug moet sturen en uiteindelijk dus 6,- verzend+retour kosten betaal voor niks, wil ik daar echt mee stoppen).
Elke maand als mijn geld binnen komt, schrijf ik een bepaald bedrag over naar de gezamenlijke rekening. Daarna maak ik een bedrag over naar mijn spaarrekening en wat er dan nog overblijft is voor leuke dingen. Stiekem sjoemel ik nog wel eens, dat ik aan het eind toch weer iets terugschrijf van mijn spaarrekening.. Moet ik nu echt niet doen, met 6 weken geen werk!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het houd-je-uitgaven bij-topic Empty Re: Het houd-je-uitgaven bij-topic

Bericht  Blond zo 15 jul 2012 - 3:47

Ik doe met je mee. Ik moet echt zwaar gaan minderen met kleren kopen, want ik heb echt niets nodig.

Vandaag goed begonnen, want naar Bataviastad geweest, en niets gekocht. Volgende week ga ik wel naar de Primark met mijn moeder en heel toevallig heb ik ook op 28 juli een shopmiddag gepland staan Wink, dus dan mag ik ook wat leuks kopen van mezelf. Maar daartussen dus niet, en daarna eigenlijk ook niet. Als ik dat nou volhoudt, dan kan ik in september mijn leuke Sacha laarsjes kopen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het houd-je-uitgaven bij-topic Empty Re: Het houd-je-uitgaven bij-topic

Bericht  Poubelle zo 15 jul 2012 - 3:49

Mizz_S schreef:Pixie, misschien helpt het ook als je een concreet 'doel' bedenkt om voor te sparen. Dan weet je waar je het voor doet zeg maar, en denk je misschien ook sneller, dit geld kan ik beter sparen want dan kan ik sneller ... kopen.

Ja dat helpt zeker. Vooral toen ik nog rijlessen had, of als ik op vakantie ga.
Nu heb ik zo'n doel dus niet en dan gaat het mis.. Ik ga maar eens goed nadenken over een doel.

Therapy, bedankt voor je uitleg, ik vind 'm duidelijk!
Dat zou ook nog wel goed voor mij zijn, ik ga er even over nadenken hoe ik dat dan aan zou pakken!
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het houd-je-uitgaven bij-topic Empty Re: Het houd-je-uitgaven bij-topic

Bericht  Poubelle zo 15 jul 2012 - 3:50

Chance schreef:Ik doe met je mee. Ik moet echt zwaar gaan minderen met kleren kopen, want ik heb echt niets nodig.

Vandaag goed begonnen, want naar Bataviastad geweest, en niets gekocht. Volgende week ga ik wel naar de Primark met mijn moeder en heel toevallig heb ik ook op 28 juli een shopmiddag gepland staan Wink, dus dan mag ik ook wat leuks kopen van mezelf. Maar daartussen dus niet, en daarna eigenlijk ook niet. Als ik dat nou volhoudt, dan kan ik in september mijn leuke Sacha laarsjes kopen.

Ahh, we gaan elkaar steunen de 28e! Komt helemaal goed!
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het houd-je-uitgaven bij-topic Empty Re: Het houd-je-uitgaven bij-topic

Bericht  SuzieQ ma 16 jul 2012 - 0:38

Ik houd het ook altijd goed bij. Maar de laatste tijd vooral uit noodzaak. Het gaat niet zo goed op mijn werk, waardoor we steeds niet op tijd ons salaris krijgen en ik soms wel 2 weken zonder geld zit en me moet zien te redden met 50 euro ofzo. Meestal haal ik dan 1000 euro van mijn spaarrekening, waarmee ik mijn deel van de vaste lasten (780 euro) alvast aflos op de gezamelijke rekening en de rest kan ik dan gebruiken om te tanken en om leuke dingen mee te doen. Al;s mijn salaris dan komt, zet ik die 1000 euro weer terug op mijn spaarrekening.

Ik doe het eigenlijk altijd zo: salaris komt binnen, 780 euro op de gezamelijke rekening en 200 euro op de spaarrekening. Wat dan nog over is (ca 600 euro), is voor tanken, kleding en make up, uitgaan, kadootjes, medicijnen, enz. Gek genoeg moet ik daar heel zuinig mee doen, omdat het toch weinig blijkt te zijn in de praktijk (ik verbaas me daar elke keer weer over, het is gewoon 1300 gulden!!). Als ik nieuwe schoenen moet of een andere dure aankoop, moet ik dat meestal van mijn spaarrekening doen.

We merken samen dat we met de gezamelijke rekening eigenlijk elke maand de min in gaan. Ilk betaal 780 en mijn vriend 480 en we krijgen 220 van de belasting (het is mijn huis dus ik betaal de aflossing en ook mijnn ziektekosten en telefoon rekening gaan van die rekening af, vandaar dat ik meer betaal). We hebben nu bedacht om een bepaald bedrag voor boodschappen te pinnen en dat als boodschappengeld te gebruiken. Als je gaat kijken hoeveel er wordt uitgegeven aan boodschappen dan is dat echt schrikbarend bij ons.

Ik vind het zelf belangrijk om te sparen (heb net een nieuwe auto gekocht en wil thuis nog het eea verbouwen) en heb dan ook een bepaald bedrag per maand te besteden, die 200 euro die ik spaar, bestaat in mijn hoofd dan niet meer (stamt uit de tijd dat ik nog geen pasje had van mijn spaarrekening, en ook niks kon overzetten. Dus eenmaal gespaard, dan was dat geld voorlopig "weg"). Ik overweeg altijd goed wat ik nodig heb (of als ik het echt heel graag wil), en weet dat ik iets anders dan niet kan kopen die maand.

Staan jullie eigenlijk vaak rood?

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het houd-je-uitgaven bij-topic Empty Re: Het houd-je-uitgaven bij-topic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum