Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Uitgaven delen

+15
June
Fortissimo
Rush
Bliss
Urban Naked
Joli86
Elliot
Reeza
TukTuk
Tiana
Lady4
Hoochie
Sam
Tania
Feline
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Uitgaven delen Empty Uitgaven delen

Bericht  Feline zo 30 dec 2012 - 4:00

Hoe regelen jullie de uitgaven? Wij zijn pas kort bij elkaar dus alles is nieuw! Ik wil voorkomen dat één van ons steeds meer geld uitgeeft (vooral omdat ik iets zuiniger ben dan m'n vriend) maar wat is de meest praktische oplossing? Ik stelde voor om beide een bepaald bedrag te pinnen per maand en dat in één pot. Maar dan zit je met veel contant geld steeds..

Hoe doen jullie dat?
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgaven delen Empty Re: Uitgaven delen

Bericht  Tania zo 30 dec 2012 - 4:02

Gewoon om en om betalen? De ene keer jij de bios, de andere keer hij en zo ook met uit eten enz.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgaven delen Empty Re: Uitgaven delen

Bericht  Sam zo 30 dec 2012 - 4:21

Ik zou ook een pot maken, of samen een rekening openen.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgaven delen Empty Re: Uitgaven delen

Bericht  Hoochie zo 30 dec 2012 - 4:27

Nu hebben we naast onze eigen rekening een gezamenlijk, maar toen we net bij elkaar waren betaalden we meestal om en om
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgaven delen Empty Re: Uitgaven delen

Bericht  Feline zo 30 dec 2012 - 4:30

Ja, wij doen nu ook om en om maar we doen echt ontzettend veel! Zijn nooit een weekend thuis en geven dus behoorlijk veel uit, lastig bij te houden.. Gezamenlijke rekening lijkt me uiteindelijk de oplossing maar dat vind ik best wel een stap..
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgaven delen Empty Re: Uitgaven delen

Bericht  Sam zo 30 dec 2012 - 4:31

Ja, dat deden wij ook. Om en om betalen.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgaven delen Empty Re: Uitgaven delen

Bericht  Sam zo 30 dec 2012 - 4:32

Feline schreef:Ja, wij doen nu ook om en om maar we doen echt ontzettend veel! Zijn nooit een weekend thuis en geven dus behoorlijk veel uit, lastig bij te houden.. Gezamenlijke rekening lijkt me uiteindelijk de oplossing maar dat vind ik best wel een stap..

Nee joh dat valt best mee.
Kunt toch gewoon en/of rekening openen met 1 pasje.
Stort daar elke maand bv 50-100 euro pp op en weg alle trubbels.
Zo'n rekening is ook, mocht he nodig zijn, zo weer opgeheven hoor. Wink
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgaven delen Empty Re: Uitgaven delen

Bericht  Lady4 zo 30 dec 2012 - 4:33

Toen wij nog niet samenwoonden, ging het een beetje vanzelf. De ene keer betaalde R. een etentje, de andere keer ik. Boodschappen ging ook ongeveer zo, maar net hoe het uitkwam. Soms haalde ik vaker en meer boodschappen, soms hij. Al met al zal het aardig verdeeld zijn geweest.

Nu we samenwonen hebben we, naast onze eigen spaar- en lopende rekeningen, een gezamelijke spaar en een gezamelijke lopende rekening. Ideaal. Boodschappen, vaste lasten, etentjes, etc, betalen we allemaal van de gezamelijke lopende. En we leggen samen een vast bedrag in op de spaar.

Maar het gaat dus nog steeds helemaal super tussen jullie? Zo leuk!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgaven delen Empty Re: Uitgaven delen

Bericht  Tiana zo 30 dec 2012 - 4:35

Je kunt ook kijken hoeveel je per maand ongeveer uitgeeft en dat de een daar de helft van overmaakt naar de ander. Dit wissel je om per maand. Dus de ene maand maakt hij geld over naar jou en de andere maand jij naar hem.
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgaven delen Empty Re: Uitgaven delen

Bericht  TukTuk zo 30 dec 2012 - 4:46

Wij hebben een gezamenlijke rekening voor alle (gezamelijke) vaste lasten (Huur, gwl, KPN etc). De boodschappen doen we weer van een andere rekening, zodat ik makkelijker het budget bij kan houden. Hierop storten we beide aan het begin van de maand ons aandeel op, ieder evenveel. Daarnaast hebben we onze persoonlijke rekening beide aangehouden, en alle persoonlijke dingen zoals zorgverzekering, telefoon etc gaan nog steeds van onze eigen rekening af. Ook persoonlijke aankopen. Als we iets samen gaan doen betalen we of om en om, of als er iets over is op de gezamenlijke rekening, dan doen we het daarvan.

Zodra mijn vriend weer een vast/stabiel inkomen heeft willen we wel overgaan naar 1 totale rekening, waar we dus alles van doen. Grote uitgaves overleggen we dan wel natuurlijk.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgaven delen Empty Re: Uitgaven delen

Bericht  Reeza zo 30 dec 2012 - 5:13

Wij hebben uiteindelijk een gezamelijke pot gemaakt en nu net afgelopen week een gezamelijke rekening geopend. Heel handig die rekening, wou dat we het eerder hadden gedaan!
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgaven delen Empty Re: Uitgaven delen

Bericht  Elliot zo 30 dec 2012 - 5:38

Ik vind het eigenlijk best wel gek om een gezamenlijke rekening te openen als je nog maar heel kort bij elkaar bent, alleen om de gezamenlijke uitjes van te betalen? Je kunt toch gewoon een beetje afwisselen? Toen mijn vriend en ik net samen waren betaalde hij dan bijvoorbeeld de kaartjes voor de bios, en ik betaalde dan het drinken en de snacks voor tijdens de film.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgaven delen Empty Re: Uitgaven delen

Bericht  Gast zo 30 dec 2012 - 5:40

Ik heb er echt nooit bij stil gestaan hoe dat moest eigenlijk, dat ging gewoon vanzelf. De ene keer betaalde ik, de andere keer mijn vriend. En hij wat meer, omdat hij ook meer te besteden had op dat moment! Ik ging het in ieder geval niet op de weegschaal leggen, of uitrekenen zodat ieder de helft zou betalen, vond ik niet nodig. Nu we samenwonen is het gewoon 1 en kijken we sowieso niet naar wie wat betaald.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgaven delen Empty Re: Uitgaven delen

Bericht  Joli86 zo 30 dec 2012 - 5:42

Ik zou het ook raar vinden om een gezamenlijke rekening te hebben als je nog maar pas samen bent. Gewoon om en om betalen is denk ik wel het handigste. Dan komt het meestal qua kosten wel overheen.
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgaven delen Empty Re: Uitgaven delen

Bericht  Sam zo 30 dec 2012 - 5:57

Elliot schreef:Ik vind het eigenlijk best wel gek om een gezamenlijke rekening te openen als je nog maar heel kort bij elkaar bent, alleen om de gezamenlijke uitjes van te betalen?

Er zijn anders genoeg vriendengroepen die het zo doen voor het wekelijkse stappen.
Dus waarom niet als je in een relatie zit?

Edit: wij deden het ook zoals jullie het deden. Maar als dat niet handig is voor hun.
Niks makkelijker dan een rekening.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgaven delen Empty Re: Uitgaven delen

Bericht  Urban Naked zo 30 dec 2012 - 6:18

Ik heb een gezamelijke rekening met m'n vriend voor de boodschappen en vaste lasten.
Maar ik heb ook een speciale groepswhatsapp met hem lopen die 'te verrekenen' heet. Daar whatsappen we de gemaakte kosten in die we nog moeten splitten. Aan het einde vd maand rekenen we het uit en trekken we het recht.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgaven delen Empty Re: Uitgaven delen

Bericht  Bliss zo 30 dec 2012 - 6:25

Ik zou ook niet nu al een gezamenlijke rekening openen, dat vind ik meer wat voor als je samenwoont. Met mijn ex deed ik het een beetje om en om, ging wel goed eigenlijk. Hij betaalde wel iets meer, maar hij verdient ook veel meer dan ik, dus dan vind ik dat wel kunnen. Als jullie er idd lastig uitkomen, zou ik gewoon een portemonnee voor jullie samen nemen en daar idd allebei elke maand een bedrag in doen!

Leuk dat het zo goed gaat en jullie zo veel ondernemen!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgaven delen Empty Re: Uitgaven delen

Bericht  Feline zo 30 dec 2012 - 6:29

Lady, het gaat heel goed ja! Het wordt eigenlijk steeds leuker.

Bedankt voor alle reacties. We doen ook wel om en om maar ik vind t steeds zo'n gezeik.. Vandaar mijn nieuwsgierigheid naar anderen smile
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgaven delen Empty Re: Uitgaven delen

Bericht  Rush zo 30 dec 2012 - 6:36

Gewoon om en om, of half bijv. hij de bioskaartjes en ik het lekkers en drinken. Wij doen het nog steeds zo en letten niet echt op of iemand meer betaald en terugbetalen doen we ook niet aan. Uiteindelijk betaald mn vriend waarschijnlijk meer, maar hij verdiend ook meer en ik geef dan weer vaker geld uit aan iets voor hem, zoals een riem of iets anders wat hij nodig heeft.

We gaan absoluut niet zitten rekenen of exact splitten. Het gaat gewoon op gevoel!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgaven delen Empty Re: Uitgaven delen

Bericht  Fortissimo zo 30 dec 2012 - 6:45

Wij verrekenden het vaak. Als de een uiteindelijk meer had betaald dan de ander, of het was bijvoorbeeld een groot bedrag (auto, benzine etc) dan deden we het bedrag splitten. Nu hebben we een gezamenlijke rekening waar we ieder een bedrag op storten.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgaven delen Empty Re: Uitgaven delen

Bericht  Feline zo 30 dec 2012 - 6:53

Probleem is dat ik soms best wel veel moeite heb met geld uitgeven terwijl m'n vriend alles maar koopt. Ben soms bang dat hij daardoor 3 x zoveel betaald. Hij weet dit ook van mij hoor, dat ik een beetje een 'uitgaveprobleem' heb. We moeten even een middenweg vinden.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgaven delen Empty Re: Uitgaven delen

Bericht  Elliot zo 30 dec 2012 - 7:00

Sam schreef:
Elliot schreef:Ik vind het eigenlijk best wel gek om een gezamenlijke rekening te openen als je nog maar heel kort bij elkaar bent, alleen om de gezamenlijke uitjes van te betalen?

Er zijn anders genoeg vriendengroepen die het zo doen voor het wekelijkse stappen.
Dus waarom niet als je in een relatie zit?

Edit: wij deden het ook zoals jullie het deden. Maar als dat niet handig is voor hun.
Niks makkelijker dan een rekening.

Echt? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Bij mij in de omgeving is dat blijkbaar minder normaal Wink
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgaven delen Empty Re: Uitgaven delen

Bericht  Sam zo 30 dec 2012 - 7:02

Elliot schreef:
Sam schreef:
Elliot schreef:Ik vind het eigenlijk best wel gek om een gezamenlijke rekening te openen als je nog maar heel kort bij elkaar bent, alleen om de gezamenlijke uitjes van te betalen?

Er zijn anders genoeg vriendengroepen die het zo doen voor het wekelijkse stappen.
Dus waarom niet als je in een relatie zit?

Edit: wij deden het ook zoals jullie het deden. Maar als dat niet handig is voor hun.
Niks makkelijker dan een rekening.

Echt? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Bij mij in de omgeving is dat blijkbaar minder normaal Wink

Nou 'normaal' is het niet.
Vriend zit in financiele wereld en hoor zo wel eens wat Wink
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgaven delen Empty Re: Uitgaven delen

Bericht  June zo 30 dec 2012 - 7:10

Wat toevallig, wij hadden het er vandaag juist over dat we het nut niet zo zien van een gezamenlijke rekening. Bovendien geloof ik dat wij dat allebei wel heel erg serieus vinden, het legt voor mijn gevoel wel wat vast, ook al kun je hem zo opheffen. Maar buiten dat, heb ik hem ook niet nodig. Als je samenwoont, lijkt het me heel handig, maar nu betalen wij inderdaad ook gewoon om en om. Ik vind daar geen gedoe aan. We doen allebei niet zo moeilijk over geld, dus dat komt altijd wel goed. We gaan binnenkort vijf dagen naar Barcelona en dat verrekenen we dan wel, maar laatst had ik bijvoorbeeld het hotel in Antwerpen betaald en hij heeft het etentje dan weer betaald daar. Er is vast iemand van ons twee die vijf of tien euro meer heeft betaald, maar dat maakt me echt niets uit en hem ook niet. Hij zei ook al dat hij niet het gevoel had dat iemand van ons ontzettend benadeeld werd. Niet echt nuttige tips dus vanuit mij, ik vind dat om en om gewoon echt geen probleem.

Edit: Mijn vader wilde ook nooit een gezamenlijke rekening toen hij niet samenwoonde met mijn stiefmoeder, maar zij hadden dan gewoon een gezamenlijke portemonnee die ze aanvulden wanneer het nodig was. In Barcelona doen wij dat denk ik ook zo.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgaven delen Empty Re: Uitgaven delen

Bericht  TukTuk zo 30 dec 2012 - 7:20

Is het echt alleen voor de uitjes etc?

Je zou een gezamenlijke rekening kunnen openen, waar je beide automatisch iedere maand een bedrag naar overmaakt, zodat je daar van alles van kan doen, zoals dagjes weg, boodschappen samen etc. Als jullie dat beide gemakkelijker vinden dan om en om uitgeven, waarom niet? Je hebt hem zo aangevraagd, je kan via internetbankieren alles regelen, en je hoeft niet met contant geld te slepen iedere keer.
Tegenwoordig werkt het zo makkelijk met internetbankieren, dat ik daar ook wel voor zou kiezen als je zovaak dingen doet samen die geld kosten. Scheelt een hoop rekenwerk / denkwerk over wie nu weer zou betalen etc.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgaven delen Empty Re: Uitgaven delen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum