Excel bestand voor uitgaven?
+12
Leska
Lonne
Ambivalence
ShallY
Dennenappel
studiebol
Lies
Tsjip
Live Laugh Love
Sneeuwvlok
Zwerver
Lynn_
16 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Excel bestand voor uitgaven?
Hallo allemaal,
Ik lees hier regelmatig dat er gebruikt gemaakt wordt van een excel bestand om een goed beeld te krijgen van alle uitgaven die gedaan worden. Wie heeft er zo'n bestand gemaakt en wie zou die met mij (en eventueel andere forummers) willen delen? Alvast ontzettend bedankt. Vanaf april ga ik samenwonen en het lijkt mij zeker in het begin goed om alles bij te houden zodat ik weet waar het geld iedere maand gebleven is.
Ik lees hier regelmatig dat er gebruikt gemaakt wordt van een excel bestand om een goed beeld te krijgen van alle uitgaven die gedaan worden. Wie heeft er zo'n bestand gemaakt en wie zou die met mij (en eventueel andere forummers) willen delen? Alvast ontzettend bedankt. Vanaf april ga ik samenwonen en het lijkt mij zeker in het begin goed om alles bij te houden zodat ik weet waar het geld iedere maand gebleven is.
Lynn_- Kletskop
- Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10
Re: Excel bestand voor uitgaven?
Ik heb mijn rabobank telebankieren erbij gepakt en elke uitgave overgenomen in excel (in de eerste kolom even niks, in de tweede kolom de winkel ofzo en in de derde kolom het bedrag). Daarna heb ik in de eerste kolom een code gezet, bv boodschappen, gas-water-licht, kadootjes, kleding, telefoon, enz. Ik heb er afkortingen voor gemaakt. In excel maak ik dan een tabblad per maand, waarin je via verticaal zoeken optellingen kunt maken van alle kosten met een bepaalde kostencode. Je telt dus in het ene tabblad alle kosten op die in het tabblad januari onder bv de kostensoort boodschappen vallen. Dan past het totaaloverzicht steeds automatisch aan wanneer ik extra kosten toevoeg. Ik heb ook een verdeling gemaakt in vaste kosten en bijkomende kosten, de vaste kosten (hypotheek, gas water licht, telefoon, tv internet, enz) gaan nu van de ene rekening af, en een gedeelte van mijn geld gaat naar de spaarrekening en wat er dan nog op mijn lopende rekening overblijft, kan ik die maand besteden. Toch wel handig om het dan een beetje bij te houden. Ik heb nu beter zicht op wat ik uitgeef en waaraan, en waarop ik kan besparen.
Gast- Gast
Ik ben ook wel benieuwd, is er iemand die zij excel beschikbaar wil stellen? En dan natuurlijk zonder de gegevens?
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10
Bobbie schreef:Ik heb mijn rabobank telebankieren erbij gepakt en elke uitgave overgenomen in excel (in de eerste kolom even niks, in de tweede kolom de winkel ofzo en in de derde kolom het bedrag). Daarna heb ik in de eerste kolom een code gezet, bv boodschappen, gas-water-licht, kadootjes, kleding, telefoon, enz. Ik heb er afkortingen voor gemaakt. In excel maak ik dan een tabblad per maand, waarin je via verticaal zoeken optellingen kunt maken van alle kosten met een bepaalde kostencode. Je telt dus in het ene tabblad alle kosten op die in het tabblad januari onder bv de kostensoort boodschappen vallen. Dan past het totaaloverzicht steeds automatisch aan wanneer ik extra kosten toevoeg. Ik heb ook een verdeling gemaakt in vaste kosten en bijkomende kosten, de vaste kosten (hypotheek, gas water licht, telefoon, tv internet, enz) gaan nu van de ene rekening af, en een gedeelte van mijn geld gaat naar de spaarrekening en wat er dan nog op mijn lopende rekening overblijft, kan ik die maand besteden. Toch wel handig om het dan een beetje bij te houden. Ik heb nu beter zicht op wat ik uitgeef en waaraan, en waarop ik kan besparen.
Bedankt! Klinkt erg goed. Ik hoop ook beter zicht te krijgen op wat ik uitgeef en vooral ook waaraan. Want soms vraag ik me af waar het geld naartoe gegaan is terwijl ik dan voor mijn gevoel niet niks 'geks' gedaan heb.
Lynn_- Kletskop
wc-eend schreef:Ik ben ook wel benieuwd, is er iemand die zij excel beschikbaar wil stellen? En dan natuurlijk zonder de gegevens?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar! Zou ook graag zoiets willen inzien
Sneeuwvlok- Prater
- Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10
Ik hou idd een excel bestand bij voor de inkomsten/ uitgaven. Links een kolom met alle vaste uitgaven, boodschappen geld etc. Recht een som met de inkomsten.
Dat van elkaar aftrekken en ik zie hoeveel ik per maand overhoud (of soms tekort kom)
Dat van elkaar aftrekken en ik zie hoeveel ik per maand overhoud (of soms tekort kom)
Live Laugh Love- Fluisteraar
- Aantal berichten : 340
Punten : 504
Registratiedatum : 20-11-10
Ik heb deze gekregen van iemand van hier!
Weet even niet meer precies van wie
Gast- Gast
Ik denk van Doedell maar die naam staat nu overal als 'gast'. Is ze weg van het forum of heeft ze een nieuwe naam?Anousch schreef:Ik heb deze gekregen van iemand van hier!
Lynn_- Kletskop
Lynn_ schreef:Ik denk van Doedell maar die naam staat nu overal als 'gast'. Is ze weg van het forum of heeft ze een nieuwe naam?Anousch schreef:Ik heb deze gekregen van iemand van hier!
Zou ze dan toch echt weg zijn? Ze twitterde gisteren al wel bye bye forum....
Tsjip- Prater
- Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Zou jij hem naar mij willen sturen?Anousch schreef:Ik heb deze gekregen van iemand van hier!
Lynn_- Kletskop
jqa en mij? hahaha
of een printscreen maken voor een overzicht zonder bedragen, maar dat we een idee krijgen hoe jullie t overzichtelijk hebben?
Formules enzo kan ik zelf namelijk wel
of een printscreen maken voor een overzicht zonder bedragen, maar dat we een idee krijgen hoe jullie t overzichtelijk hebben?
Formules enzo kan ik zelf namelijk wel
Zwerver- Ratel
En naar mij?
Wil dit ook heel graag duidelijk hebben, wat uitgaven en inkomen zijn. Weet soms niet waar het geld blijft...
Maar kom er zelf niet zo goed uit, een voorbeeld is welkom!!
Wil dit ook heel graag duidelijk hebben, wat uitgaven en inkomen zijn. Weet soms niet waar het geld blijft...
Maar kom er zelf niet zo goed uit, een voorbeeld is welkom!!
Lies- Prater
- Aantal berichten : 767
Punten : 885
Als jullie je email adres willen PMen wil ik het wel sturen!
Gast- Gast
Ook PM van mij :-).
Lynn_- Kletskop
Doedell is van het forum...
Zwerver- Ratel
Ja Doedell heeft haar account laten verwijderen
Ik heb dat bestand ook van Doedell, moet zeggen dat hij echt ideaal is. Ze heeft het van haar hypotheker.
Ik heb dat bestand ook van Doedell, moet zeggen dat hij echt ideaal is. Ze heeft het van haar hypotheker.
Gast- Gast
Ben heel benieuwd. Ik hoop dat Doedell het niet er vindt.Liva schreef:Ja Doedell heeft haar account laten verwijderen
Lynn_- Kletskop
En jammer dat Doedell gestopt is met het forum zeg!
Lynn_- Kletskop
Lynn_ schreef:En jammer dat Doedell gestopt is met het forum zeg!
Waarom is ze eigenlijk gestopt?
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Je hebt ook een PM van mij
Lies- Prater
- Aantal berichten : 767
Punten : 885
Zou iemand het mij ook willen mailen?
simplified_sheila@hotmail.com
Ik zou wel eens een jaartje alles bij willen houden.
simplified_sheila@hotmail.com
Ik zou wel eens een jaartje alles bij willen houden.
Gast- Gast
Ik heb ook een PM gestuurd, je krijgt het nog druk zo!
Iemand enig idee waarom Doedel weg is gegaan?
Iemand enig idee waarom Doedel weg is gegaan?
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
En dan kom ik ook nog vragen of iemand het naar mij wil sturen !
Ik ga over 2 weken samenwonen en lijkt me ook wel erg makkelijk!
Ik ga over 2 weken samenwonen en lijkt me ook wel erg makkelijk!
ShallY- Prater
- Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe houden jullie inkomsten/uitgaven bij?
» Soort bestand voor video's op smartphone?
» Hoe zet je een pfd-bestand om in een Word-bestand?
» Uitgaven delen
» Het houd-je-uitgaven bij-topic
» Soort bestand voor video's op smartphone?
» Hoe zet je een pfd-bestand om in een Word-bestand?
» Uitgaven delen
» Het houd-je-uitgaven bij-topic
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: