Vrouwen die mooie mensen bekritiseren...
+15
Sugarfall
SuperGrover
Antibes
Susan
Rumble
SoGood
Toet
Guus
Bacio
Arwyn
RYW
_Nina
Rapunzel
Liz
ladycat
19 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Vrouwen die mooie mensen bekritiseren...
'Mooi' is volgens mij ook een subjectief begrip, toch? Je kunt over een enkeling zeggen dat er algehele consensus bestaat dat diegene geclassificeerd kan worden als zijnde 'mooie' man/vrouw, ook al betekent dat niet per se dat je er op hoeft te vallen.
Gast- Gast
RYW schreef:Sugarfall schreef:Ik snap het punt wel, ik zeg niet dat Chantal Janzen prive helemaal niet leuk is, of dat ze wel een bitch zal zijn, dat vind ik ook dom om te roepen, maar ik snap niet in waarom het raar is, of dat ik jaloers zou zijn, wanneer ik een mening over haar en haar gedrag heb door middel van hoe ze op tv overkomt. Ik heb dat niet alleen met bekende personen, maar ook weleens met collega's, studiegenootjes, sommige vind ik vanaf het allereerste moment niet leuk overkomen, soms stel ik mijn mening daarna bij, maar vaak ook niet. Je kunt toch niet iedereen leuk vinden? Ik zie echt niet in waarom dat zo erg zou zijn, en nog minder waarom dat met jaloezie te maken heeft. Ik vind het ook heel erg ''knap'' als je echt over niemand een mening vormt voordat je ze echt goed kent/persoonlijk kent, ik kan dat in ieder geval niet.
Edit: Zoals RYW het zegt begrijp ik het wel, maar dan nog, ik vind Chantal Janzen heel vervelend overkomen, maar dat doet er niets aan af dat ik bijvoorbeeld wel vind dat ze goed in haar werk (musicals) is, in presenteren dan weer niet, maar ik vind niet dat ik daar geen mening over kan hebben omdat ik haar niet persoonlijk ken, en ik zeg dus niet dat omdat ik haar vervelend vind, niet goed in haar vak is.
Maar dat is dan dus wat anders, SF. Jij vindt haar dan irritant omdat ze, ik noem maar wat, een vervelende stem heeft, stom lacht of wat dan ook, maar niet omdat ze mooi is en DUS wel arrogant zal zijn. En daar heeft ladycat het over.
Oh, als het specifiek gaat over mooi zijn en dan dus ook maar meteen arrogant, vind ik het ook een stom argument. Ik ging even in op dat ladycat zei dat ze echt over geen enkel bekend iemand een mening heeft, omdat ze diegene simpelweg niet persoonlijk kent.
Sugarfall- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10
Zo komt het op mij ook over.Sugarfall schreef:RYW schreef:Sugarfall schreef:Ik snap het punt wel, ik zeg niet dat Chantal Janzen prive helemaal niet leuk is, of dat ze wel een bitch zal zijn, dat vind ik ook dom om te roepen, maar ik snap niet in waarom het raar is, of dat ik jaloers zou zijn, wanneer ik een mening over haar en haar gedrag heb door middel van hoe ze op tv overkomt. Ik heb dat niet alleen met bekende personen, maar ook weleens met collega's, studiegenootjes, sommige vind ik vanaf het allereerste moment niet leuk overkomen, soms stel ik mijn mening daarna bij, maar vaak ook niet. Je kunt toch niet iedereen leuk vinden? Ik zie echt niet in waarom dat zo erg zou zijn, en nog minder waarom dat met jaloezie te maken heeft. Ik vind het ook heel erg ''knap'' als je echt over niemand een mening vormt voordat je ze echt goed kent/persoonlijk kent, ik kan dat in ieder geval niet.
Edit: Zoals RYW het zegt begrijp ik het wel, maar dan nog, ik vind Chantal Janzen heel vervelend overkomen, maar dat doet er niets aan af dat ik bijvoorbeeld wel vind dat ze goed in haar werk (musicals) is, in presenteren dan weer niet, maar ik vind niet dat ik daar geen mening over kan hebben omdat ik haar niet persoonlijk ken, en ik zeg dus niet dat omdat ik haar vervelend vind, niet goed in haar vak is.
Maar dat is dan dus wat anders, SF. Jij vindt haar dan irritant omdat ze, ik noem maar wat, een vervelende stem heeft, stom lacht of wat dan ook, maar niet omdat ze mooi is en DUS wel arrogant zal zijn. En daar heeft ladycat het over.
Oh, als het specifiek gaat over mooi zijn en dan dus ook maar meteen arrogant, vind ik het ook een stom argument. Ik ging even in op dat ladycat zei dat ze echt over geen enkel bekend iemand een mening heeft, omdat ze diegene simpelweg niet persoonlijk kent.
_Nina- Prater
- Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12
Ja, maar als het gaat om mooi = arrogant dan zou je dus alle mooie mensen arrogant moeten vinden, als dat niet zo is dan zal degene die je niet sympathiek vindt toch nog wel iets hebben wat je niet aanspreekt.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Dat kwam later, ja. Maar dat jaloezie-stukje ging mijns inziens over het mooi-verhaal.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Maar ladycat, ik ben oprecht benieuwd, als jij iedere week een programma met Chantal Janzen kijkt, of naar een interview van Wilders waar de ene na de andere domme opmerking voorbij komt, dan denk je nooit ''Wat een sukkel!'' of ''Wat staat ze zich weer aan te stellen'' of iets? Dan denk je alleen ''Daar ben ik het niet mee eens'' en dan laat je het daarbij?
Sugarfall- Kletskop
Susan schreef:Ja, maar als het gaat om mooi = arrogant dan zou je dus alle mooie mensen arrogant moeten vinden, als dat niet zo is dan zal degene die je niet sympathiek vindt toch nog wel iets hebben wat je niet aanspreekt.
Ik vind Sugarfall ook echt een arrogante bitch..
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Antibes schreef:Susan schreef:Ja, maar als het gaat om mooi = arrogant dan zou je dus alle mooie mensen arrogant moeten vinden, als dat niet zo is dan zal degene die je niet sympathiek vindt toch nog wel iets hebben wat je niet aanspreekt.
Ik vind Sugarfall ook echt een arrogante bitch..
Vanzelfsprekend.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Leer me eerst maar eens persoonlijk kennen!
Sugarfall- Kletskop
Sugarfall schreef:Maar ladycat, ik ben oprecht benieuwd, als jij iedere week een programma met Chantal Janzen kijkt, of naar een interview van Wilders waar de ene na de andere domme opmerking voorbij komt, dan denk je nooit ''Wat een sukkel!'' of ''Wat staat ze zich weer aan te stellen'' of iets? Dan denk je alleen ''Daar ben ik het niet mee eens'' en dan laat je het daarbij?
Wat Wilders betreft: ik ben het niet eens met zijn standpunten en dan richt ik me enkel waarom ik het niet eens ben en hoe ik daar over denk. Hetzelfde geldt voor Chantal Janzen.
Maar ik zie geen reden om uitspraken te doen die jij nu als voorbeeld geeft. Dat zou ik persoonlijk voor mezelf beschouwen als iemand woorden in de mond leggen.
Dus om een lang verhaal kort te maken: ja daar laat ik het dan bij.
ladycat- Fluisteraar
- Aantal berichten : 267
Punten : 291
Registratiedatum : 10-04-11
ladycat schreef:Tja, noem het maar idealistisch. Ik zie niet bepaald een reden om iemand die ik niet ken op een denigrerende manier af te rekenen op zijn of haar manier van voorkomen op tv of what ever. Ik richt me enkel op de kwaliteit die iemand aflevert. Als iemand goed is in acteren of goed is met muziek, dan richt ik me ook enkel daarop. Zelfs als die persoon wellicht een bepaalde persoonlijkheid heeft die als asociaal of hoogmoedig wordt beschouwd in de algemene zin, dan denk ik altijd: hij is goed in wat hij doet. Wellicht ligt er een achtergrond dat die persoon zo is, maar dan nog zie ik geen reden om iemand honend belachelijk te maken.
En als ik verschil van mening met een ander persoon dan is steken onder water geven het allerminste wat ik zou doen.
Daar hoef je toch ook helemaal geen reden voor te hébben. Als ik bijv kijk naar Jersey Shore denk ik: "Goh, wat 'n oelewapper is die Mike toch ook!" dat basseer ik dan op zijn gedrag in alle 5 de seizoenen. Ik kan me niet voorstellen dat jij je nooit irriteert aan een personage op tv. Dan zou tv kijken voor mij helemaal niet leuk meer zijn als ik er geen gevoel bij zou hebben, want zo komt 't op mij over.
Blair- Kletskop
- Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Nee, ik geloof hier niet in. Lelijke mensen worden ook door de wc gespoeld hoor. Dat heb je gewoon als je beroemd/bekend ben, dan zijn er altijd mensen die geen goed beeld van je krijgen. Kan maar door 1 klein dingetje zijn.
Ik denk niet dat dit jaloezie is, maar gewoon onwetendheid. Of soms, zoals een van mijn vrienden het verwoord ; ' ik ben niet jaloers, ik ben gewoon niets gunnend '
Gast- Gast
Nour schreef:Ik verbaas me net als jij vaak over de achterlijke dingen die mensen eruit kunnen kramen. Ach ja, veel mensen praten veel en zeggen weinig. Ik krijg heel vaak te horen dat ik een arrogant 'wijf' lijk, totdat iemand met me heeft gesproken en dan opeens blijkt dat dit niet zo is en ik 'niet zo'n kutwijf ben als ze aanvankelijk hadden gedacht'. Jaja, het zal allemaal wel.
Oh, dit is zooooo herkenbaar!
Mensen oordelen nou eenmaal snel en denken zogenaamd iemand al snel te kennen.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Blahh, ik ben dan vast heel dom en jaloers, maar ik vind het heel normaal en menselijk om af en toe een lekker oppervlakkige, ongefundeerde mening over iemand te hebben. Ik bel diegene heus niet op om ze dat te vertellen en natuuuuurlijk weet ik dat iedereen z'n positieve kanten heeft etc. Maar jeetje, wat ben ík blij dat ik gewoon tegen mijn vriend(inn)en kan zeggen: 'wat is Pietje of Marietje toch een doos, ik krijg er de kriebels van' zonder dat ik een preek over me heen krijg. Dan maar geen plekje in de hemel tussen alle politiek correcte mensen.
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Lonely Goatherd schreef:Blahh, ik ben dan vast heel dom en jaloers, maar ik vind het heel normaal en menselijk om af en toe een lekker oppervlakkige, ongefundeerde mening over iemand te hebben. Ik bel diegene heus niet op om ze dat te vertellen en natuuuuurlijk weet ik dat iedereen z'n positieve kanten heeft etc. Maar jeetje, wat ben ík blij dat ik gewoon tegen mijn vriend(inn)en kan zeggen: 'wat is Pietje of Marietje toch een doos, ik krijg er de kriebels van' zonder dat ik een preek over me heen krijg. Dan maar geen plekje in de hemel tussen alle politiek correcte mensen.
Hahaha, heel erg +1!
Gast- Gast
Sogood schreef:Nik verkeerds over Jan de Hoop.
Jan is cool.
En heel lief volgens mij. Als je zijn tweets leest, zou je niet denken dat hij daar achter zit
Gast- Gast
Lonely Goatherd schreef:Blahh, ik ben dan vast heel dom en jaloers, maar ik vind het heel normaal en menselijk om af en toe een lekker oppervlakkige, ongefundeerde mening over iemand te hebben. Ik bel diegene heus niet op om ze dat te vertellen en natuuuuurlijk weet ik dat iedereen z'n positieve kanten heeft etc. Maar jeetje, wat ben ík blij dat ik gewoon tegen mijn vriend(inn)en kan zeggen: 'wat is Pietje of Marietje toch een doos, ik krijg er de kriebels van' zonder dat ik een preek over me heen krijg. Dan maar geen plekje in de hemel tussen alle politiek correcte mensen.
Ik denk dat er ook helemaal niks mis is met af en toe ongefundeerd te zijn. Maar het is vaak ook op de manier hoe je het brengt, denk dat er maar weinig mensen zijn die heel erg opjectief naar andere mensen kunnen kijken. Iedereen denk en vind overal wel iets van. Mensen trekken vaak hun mening terug als ze een heel anders beeld van de persoon zelf zien. Zo ook met Chantal janssen of Pietje Puk bij wijze dan.
Gast- Gast
Jeanette schreef:Nour schreef:Ik verbaas me net als jij vaak over de achterlijke dingen die mensen eruit kunnen kramen. Ach ja, veel mensen praten veel en zeggen weinig. Ik krijg heel vaak te horen dat ik een arrogant 'wijf' lijk, totdat iemand met me heeft gesproken en dan opeens blijkt dat dit niet zo is en ik 'niet zo'n kutwijf ben als ze aanvankelijk hadden gedacht'. Jaja, het zal allemaal wel.
Oh, dit is zooooo herkenbaar!
Mensen oordelen nou eenmaal snel en denken zogenaamd iemand al snel te kennen.
Ow herkenbaar! Alleen niet met arrogantie maar vanwege mijn non-verbale communicatie. Ik schijn nogal een boze- ontwijkende blik te hebben. Waardoor ik vaak de opmerking krijg: "ben je boos of doe eens lachen?" Of goh eigenlijk ben je een hele lieve meid achter dat strakke gezichtje van je?
Gast- Gast
Je overdrijft.
ladycat- Fluisteraar
- Aantal berichten : 267
Punten : 291
Registratiedatum : 10-04-11
Jij ook, hebben we tóch nog wat gemeen.ladycat schreef:Je overdrijft.
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Ik denk dat het vaak wel afgunst is, om dan toch even iets negatiefs te zoeken. Maar zeg nou zelf: je hoeft iemand maar heel even te zien om al een indruk te hebben (de eerste indruk ontstaat toch binnen een halve seconde ofzo?). Die indruk hoeft dan helemaal niet te kloppen, ik heb zelf ook meerdere keren gehad dat iemand heel erg meeviel na de eerste indruk, of juist tegenviel.
Chantal Jansen komt op mij ook niet heel leuk over op tv maar dat komt doordat ze jaren geleden in een show die zij presenteerde een valse opmerking maakte over Fatima Moreiro (volgens mij klopt de achternaam zo niet helemaal maar ik bedoel die hockeyster) Daarna zag ik haar toch wat anders. Maar misschien is ze thuis hartstikke leuk, ik denk het eigenlijk wel.
Chantal Jansen komt op mij ook niet heel leuk over op tv maar dat komt doordat ze jaren geleden in een show die zij presenteerde een valse opmerking maakte over Fatima Moreiro (volgens mij klopt de achternaam zo niet helemaal maar ik bedoel die hockeyster) Daarna zag ik haar toch wat anders. Maar misschien is ze thuis hartstikke leuk, ik denk het eigenlijk wel.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Wat vind jij mooie vrouwen lingerie?
» Als ik op vrouwen zou vallen, dan....
» Voor- en nadelen voor mooie mensen
» Goede mensen, slechte mensen?
» Vrouwen vs mannen
» Als ik op vrouwen zou vallen, dan....