Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vrouwen die mooie mensen bekritiseren...

+15
Sugarfall
SuperGrover
Antibes
Susan
Rumble
SoGood
Toet
Guus
Bacio
Arwyn
RYW
_Nina
Rapunzel
Liz
ladycat
19 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Vrouwen die mooie mensen bekritiseren... Empty Vrouwen die mooie mensen bekritiseren...

Bericht  ladycat vr 13 jul 2012 - 5:30

...op basis van flauwekul. Laughing

Laatst hadden ik en een vriendin over een muzikant die ik persoonlijk ken en er erg leuk uit ziet. Het eerste wat ze zegt is: 'oh ja, hij! Dat is zo'n sukkel. Hij denkt dat hij heel wat is en hij vindt zichzelf zo geweldig!' Ik vraag vervolgens: 'ken jij hem dan?' Zegt ze: 'nee, maar zo bijzonder is hij niet. Hij mag er dan wel leuk uit zien, maar van binnen is hij vast en zeker een eikel.' Ik moest toen keihard lachen want hij is in het echt een schatje en doet geen vlieg kwaad.

Hetzelfde geval gebeurde toen ik laatst bij Wicked was geweest. Vol enthousiasme vertel ik over de musical wanneer ineens mijn zus tegen mij zegt: 'Oh ja, met Chantal Janzen? God, zij is zo stom!' Dan vraag ik: wat vind je zo stom aan haar dan?' En geen enkele goed onderbouwd argument komt uit haar woorden behalve 'dat ze stom is en zichzelf vast en zeker helemaal geweldig vind omdat ze de looks heeft'.

Sorry hoor, maar hoe irrationeel kan je zijn om iemand op zo'n denigrerende en kinderachtige manier af te katten op basis van het uiterlijk? Als Chantal Janzen nou slecht acteerde of die muzikant slecht speelde, dan had ik het nog wel kunnen begrijpen. Maar beiden zijn erg goed in wat ze doen.

Ik verbaas me echt van de achterlijkheid van zoiets. laughcry
ladycat
ladycat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 267
Punten : 291
Registratiedatum : 10-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrouwen die mooie mensen bekritiseren... Empty Re: Vrouwen die mooie mensen bekritiseren...

Bericht  Liz vr 13 jul 2012 - 5:31

Ik vind Chantal Janzen dan ook echt niet mooi en verder is het maar waar je je druk om maakt. Denk dat veel mensen snel oordelen, ik ook..
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Vrouwen die mooie mensen bekritiseren... Empty Re: Vrouwen die mooie mensen bekritiseren...

Bericht  Gast vr 13 jul 2012 - 5:31

Ik snap dat ook nooit. Ik ken iemand die daar ook zo'n handje van heeft. Misschien onzekerheid? Jaloers op iemands succes :P

Gast
Gast

Bericht  ladycat vr 13 jul 2012 - 5:32

Punk'd schreef:Ik snap dat ook nooit. Ik ken iemand die daar ook zo'n handje van heeft. Misschien onzekerheid? Jaloers op iemands succes :P

Het zal me niks verbazen dat die factoren ermee te maken hebben. laughcry
ladycat
ladycat
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast vr 13 jul 2012 - 5:32

Liz schreef:Ik vind Chantal Janzen dan ook echt niet mooi en verder is het maar waar je je druk om maakt. Denk dat veel mensen snel oordelen, ik ook..

Maar vind je haar dan lelijk?

Ik bedoel. Iemand moet er voor mij wel heel onverzorgd bijlopen wil ik die persoon echt als lelijk bestempelen. (of ja heel vervelend maar iets van een misvorming o.i.d. hebben) En dan nog heb ik het puur over uiterlijk.

Gast
Gast

Bericht  Rapunzel vr 13 jul 2012 - 5:32

Volgens mij is dat in 9 van de 10 gevallen gewoon jaloezie Vrouwen die mooie mensen bekritiseren... 561177
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 13 jul 2012 - 5:34

Ik verbaas me net als jij vaak over de achterlijke dingen die mensen eruit kunnen kramen.Wink Ach ja, veel mensen praten veel en zeggen weinig. Ik krijg heel vaak te horen dat ik een arrogant 'wijf' lijk, totdat iemand met me heeft gesproken en dan opeens blijkt dat dit niet zo is en ik 'niet zo'n kutwijf ben als ze aanvankelijk hadden gedacht'. Jaja, het zal allemaal wel. smile

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 13 jul 2012 - 5:35

Rapunzel schreef:Volgens mij is dat in 9 van de 10 gevallen gewoon jaloezie Vrouwen die mooie mensen bekritiseren... 561177

Of gewoon echt domheid.

Gast
Gast

Bericht  _Nina vr 13 jul 2012 - 5:36

Je kunt mensen ook beoordelen op basis van wat je wél ziet. En dat je die mensen niet persoonlijk kent, maar je alleen oordeelt op wat je op tv, in de bladen of in het voorbijgaan ziet, betekent niet dat je mening altijd maar positief hoeft te zijn 'omdat je iemand niet kent en niet wete hoe hij of zij echt is'. Ik vind dat zo'n dooddoener...
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Bericht  Gast vr 13 jul 2012 - 5:37

chantal jansen vind ik ook irritant en een beetje dommig overkomen. Misschien dat je vriendin dat ook vindt?

Gast
Gast

Bericht  ladycat vr 13 jul 2012 - 5:38

Nour schreef:Ik verbaas me net als jij vaak over de achterlijke dingen die mensen eruit kunnen kramen.Wink Ach ja, veel mensen praten veel en zeggen weinig. Ik krijg heel vaak te horen dat ik een arrogant 'wijf' lijk, totdat iemand met me heeft gesproken en dan opeens blijkt dat dit niet zo is en ik 'niet zo'n kutwijf ben als ze aanvankelijk hadden gedacht'. Jaja, het zal allemaal wel. smile

Haha zo herkenbaar! Laughing

Statler schreef:Je kunt mensen ook beoordelen op basis van wat je wél ziet. En dat je die mensen niet persoonlijk kent, maar je alleen oordeelt op wat je op tv, in de bladen of in het voorbijgaan ziet, betekent niet dat je mening altijd maar positief hoeft te zijn 'omdat je iemand niet kent en niet wete hoe hij of zij echt is'. Ik vind dat zo'n dooddoener...

Dan nog is het heel irrationeel en ongenuanceerd om mensen woorden in de mond nemen zonder er bij stil te staan hoe zijzelf het zouden vinden als er zoiets over jezelf werd vertelt.
Ik kan er uiteindelijk maar om lachen, maar ik vind het zo typisch.. smile

Rejoy. schreef:chantal jansen vind ik ook irritant en een beetje dommig overkomen. Misschien dat je vriendin dat ook vindt?

Dus op basis van persoonlijke aannames heeft iemand het recht om hem of haar dan maar te veroordelen?

Laatst aangepast door ladycat op vr 13 jul 2012 - 5:40; in totaal 1 keer bewerkt
ladycat
ladycat
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  _Nina vr 13 jul 2012 - 5:41

ladycat schreef:
Statler schreef:Je kunt mensen ook beoordelen op basis van wat je wél ziet. En dat je die mensen niet persoonlijk kent, maar je alleen oordeelt op wat je op tv, in de bladen of in het voorbijgaan ziet, betekent niet dat je mening altijd maar positief hoeft te zijn 'omdat je iemand niet kent en niet wete hoe hij of zij echt is'. Ik vind dat zo'n dooddoener...

Dan nog is het heel irrationeel en ongenuanceerd om mensen woorden in de mond nemen zonder er bij stil te staan hoe zijzelf het zouden vinden als er zoiets over jezelf werd vertelt.
Ik kan er uiteindelijk maar om lachen, maar ik vind het zo typisch.. Vrouwen die mooie mensen bekritiseren... 561177
Och, ik ga ervan uit dat mensen ook wel hun mening klaar hebben over mij, dat hou je toch wel. Ook op het forum heeft iedereen hier wel een mening over elkaar, terwijl we elkaar lang niet allemaal écht kennen. What's the difference...
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Bericht  RYW vr 13 jul 2012 - 5:43

Het hoort er wel bij als je een publieke persoon bent, dan hebben mensen eerder iets van je te vinden. Maar inhoudelijk begrijp ik het ook nooit zo goed. Ik ben ook wel eens als arrogant betiteld terwijl ik in het echt best leuk bleek, en ik begreep ook niet waarop dat gebaseerd werd. Maar we hebben met zijn allen vaak en snel een hoop meningen, zonder de tijd te nemen die meningen te vormen.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Arwyn vr 13 jul 2012 - 6:12

Tsja, je kunt nou eenmaal niet door iedereen leuk gevonden worden.
Of het gelijk jaloersheid is als je niet positief over iemand bent weet ik niet hoor.. Ik zeg ook wel eens wat negatiefs over iemand. Vaak is het dan de uitstraling die het 'm doet.
Zal vast wel voorkomen hoor, dat mensen negatief over iemand zijn uit jaloersheid. Iedereen zal daar wel eens last van hebben.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Bacio vr 13 jul 2012 - 6:16

Iedereen heeft toch een mening (of je nou wilt of niet) over bekende mensen die je niet persoonlijk kent. Of heeft iemand dat hier niet ?

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Bericht  ladycat vr 13 jul 2012 - 6:17

Arwyn schreef:Tsja, je kunt nou eenmaal niet door iedereen leuk gevonden worden.

Oh, maar daar gaat het ook niet om.
Ik snap enkel niet wat iemand ermee wilt bereiken met zo'n instelling.
ladycat
ladycat
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast vr 13 jul 2012 - 6:20

Ik stoor mij hier ook wel eens aan. Dan zijn we op stap met de vriendinnengroep en dan worden de meiden die jongens om hun heen hebben hangen vaak bekritiseerd. Ik doe hier echt niet aan mee, vind het ook zonde van mijn energie en tijd.

Gast
Gast

Bericht  Guus vr 13 jul 2012 - 6:40

Ik irriteer me dood aan Chantal Janzen, en nee ik ken haar niet persoonlijk en baseer dat op het beeld wat ik krijg van tv o.a.

Maar net als ik mensen leuk mag vinden op basis van dat beeld, mag ik met precies hetzelfde recht toch ook iemand irritant vinden?
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989

Bericht  ladycat vr 13 jul 2012 - 6:46

Dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Persoonlijk vind ik het nogal zwak en goedkoop.
Zo kunnen we alles wel gaan bagatelliseren...
ladycat
ladycat
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Toet vr 13 jul 2012 - 6:49

ladycat schreef:Dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Persoonlijk vind ik het nogal zwak en goedkoop.

Haha nou sorry hoor, volgens mij is het gewoon een doodnormale menselijke reactie/gedachten dat je ergens een mening over hebt. Of die nou positief is of negatief.
Het gaat er om wat je er mee doet.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Bacio vr 13 jul 2012 - 6:51

ladycat schreef:Dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Persoonlijk vind ik het nogal zwak en goedkoop.
Jij hebt dus over niemand een ietwat negatieve mening die je niet persoonlijk kent?

Bacio
Prater
Prater

Bericht  Guus vr 13 jul 2012 - 6:54

Ik heb er verder geen last van hoor, zap gewoon weg als ik haar tegenkom.

Zwak en goedkoop, daar zeg je nogal wat. Want bij mij gaat het er écht niet in dat jij iedereen die maar even leuk mooi lief en aardig vind, nogal onmenselijk zelfs als dat echt zo zou zijn. Soort van afgestompt.

Kijk wat je in je begin post zegt 'die is vast een zak irl' vind ik idd ook nergens op slaan. Maar gewoon een mening baseren op het beeld wat je hebt lijkt me niet meer dan natuurlijk.

Ik ga chantalleke heus niet opbellen met mijn kritische noot
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989

Bericht  ladycat vr 13 jul 2012 - 6:55

Bacio schreef:
Jij hebt dus over niemand een ietwat negatieve mening die je niet persoonlijk kent?

Nee.
ladycat
ladycat
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Bacio vr 13 jul 2012 - 6:56

ladycat schreef:
Bacio schreef:

Nee.
Wat ben jij een goed persoon, waren we allemaal maar zo.

Bacio
Prater
Prater

Bericht  _Nina vr 13 jul 2012 - 6:57

ladycat schreef:
Bacio schreef:

Nee.
Chantal Janszen niet, Jan de Hoop niet, Yolanthe niet, Willibrord Frequin niet, Joran van der Sloot niet, Geert Wilders niet?

Sorry, dat gaat er bij mij niet in, dat je over helemaal níémand jezelf weleens negatief uitlaat.

Laatst aangepast door Statler op vr 13 jul 2012 - 6:59; in totaal 1 keer bewerkt
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: