Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stedentrip; Iets anders dan Londen en Parijs

+11
Marin
Lise_E
Zonnetje
Susan
Pompoen
Arwyn
Blond
mzcharlotte
Ooh La La!
Atelier Madame
Sterre
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Stedentrip; Iets anders dan Londen en Parijs Empty Stedentrip; Iets anders dan Londen en Parijs

Bericht  Gast vr 13 jul 2012 - 1:58

Van mijn schoonouders hebben mijn vriend en ik voor zijn afstuderen, een stedentrip gekregen. Super leuk! Nu wil mijn vriend graag naar Londen, maar daar is hij echt al zo vaak geweest dat ik dat zonde vind. Natuurlijk blijft het zijn reis, en als hij het echt wil dan gebeurd dat, maar we zouden ook even naar andere opties kijken.
Barcelona hebben we ook op het oog, maar ik ken eigenlijk net niks van de stad.

Welke stad zouden jullie kiezen als jullie zoiets werd aangeboden? Of welke stad kan je aanraden?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Stedentrip; Iets anders dan Londen en Parijs Empty Re: Stedentrip; Iets anders dan Londen en Parijs

Bericht  Gast vr 13 jul 2012 - 2:20

Madrid vond ik geweldig, Barcelona ook hoor.Wink Ken iemand die in Polen woont (Krakau) en dat schijnt ook geweldig te zijn. Rome is natuurlijk ook super, Praag en Boedapest ook top. Je moet ff kijken naar je budget, want als je niet heel veel uit wil geven ter plaatse, zou ik Rome skippen van je lijstje.smile Ik vond Praag erg mooi. Zou btw zelf voor stedentripje in Marokko kiezen.

Gast
Gast

Stedentrip; Iets anders dan Londen en Parijs Empty Re: Stedentrip; Iets anders dan Londen en Parijs

Bericht  Gast vr 13 jul 2012 - 2:23

Naja, het wordt betaald. Toen mijn vriend gisteren zei dat hij wel even zou kijken naar een goedkope optie zei mijn schoonmoeder: 'Dat hoeft niet, jullie moeten wel een beetje goed zitten'.

Wat het budget dus is, weet ik niet. En wil ik eigenlijk ook helemaal niet weten, voel me daar nu al schuldig over :P

En ik dacht zelfs even: Een week Turkije is net zo duur... silent

Gast
Gast

Bericht  Sterre vr 13 jul 2012 - 2:24

Ik kreeg een stedentrip voor mijn afstuderen, toen ben ik met mijn vriend naar Barcelona geweest. Geweldige stad! Als jullie dat beiden nog niet hebben gezien, zou ik zeker daar voor kiezen. Je maakt me ook blij met een stedentrip naar Brugge, Gent of Brussel. Alle drie mooie steden waar het overal naar chocola ruikt en waar ook veel te doen en te zien is.

Als het me nu zou worden aangeboden, zou ik naar Kopenhagen gaan. Daar ben ik nog steeds heel benieuwd naar!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 13 jul 2012 - 2:25

Ok, maar ik bedoelde meer het verschil in prijzen als je ergens in stad A of B bent. Zo ben ik vorig jaar in Valencia geweest en dat is echt aanzienlijk goedkoper dan Madrid of Barcelona. Relaxte stad, btw.smile Salamanca ook prachtig! Maar ik weet dus niet hoe lang jullie gaan, want als je bijvoorbeeld voor Madrid kiest, is het te bereizen per trein (afstand Groningen-A'dam).

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 13 jul 2012 - 2:33

Madrid! Kopenhagen vond ik ook heel leuk!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 13 jul 2012 - 2:40

Wat hier al genoemd is: Madrid en Valencia. Beide ben ik geweest en ik vond beide erg leuk. Maar als ik moest kiezen, kies ik Madrid, dat vond ik toch nét iets leuker.

Wat ook erg leuk is, is Sevilla. Ben ik vorig jaar in september geweest en het is echt een prachtige stad. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat het in de zomertijd loeiheet kan zijn daar.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 13 jul 2012 - 2:50

Toen ik klaar was met de Havo mocht ik ook een stedentrip 'uitzoeken'. Ben toen naar Stockholm geweest.

Als je vriend zo'n Londen fan is dan weet ik zeker dat hij Stockholm ook gaat waarderen. (Madrid, Barcelona, Milaan etc. zijn toch allemaal van die mediterrane steden).

Verder is er een oud en een nieuw centrum. (Dat oude centrum heeft trouwens wel echt iets spaans vind ik :P . Wij waren er in Juni en toen liepen we door een smal straatje en toevallig spraken daar 2 mensen Spaans. Ik had echt het idee dat ik in Spanje liep).

Het nieuwe Centrum is echt Noord-Europees. Verder zijn de mensen echt geweldig aardig (en knap haha) en heerst er een hele relaxte sfeer.

Ik ben in Londen, Stockholm, Berlijn, Praag, Barcelona, Madrid en Rome geweest en ik vond Stockholm (en Londen) echt de meest fijne steden Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame vr 13 jul 2012 - 2:51

Stockholm schijnt heel leuk te zijn

Ik vond Boedapest geweldig! En Lissabon is ook heel erg leuk! barcel, Madrid en Valencia ook. Of Praag is ook super!! Wenen heeft ook wel iets. Pff zoveel te zien :-D
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast vr 13 jul 2012 - 2:52

+ dat je in Stockholm geweldig kunt shoppen :P

Wat ik ook leuk vind is dat de hele stad op eilandjes is gebouw en deze allemaal met elkaar verbonden zijn via bruggen etc. Jaa nu ik het er zo over heb wil ik zelf weer terug Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Ooh La La! vr 13 jul 2012 - 3:01

Istanbul, Marrakech, Kopenhagen, Reykjavik, Lissabon.. allemaal aanraders Wink

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Bericht  mzcharlotte vr 13 jul 2012 - 3:19

Ik had ook alleen van Barcelona gehoord. Ik ben erheen geweest met mijn zusje en hebben daar echt een geweldige tijd gehad. We zijn toen in het onderstaande hotel verbleven (zonder ontbijt, maar er zitten genoeg leuke tentjes in de buurt) en het was een perfecte uitvalsbasis. We hadden toen een pakketdeal.

http://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review-g187497-d232781-Reviews-EuroPark_Hotel-Barcelona_Catalonia.html
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Blond vr 13 jul 2012 - 3:33

Stockholm en Oslo vond ik beide erg leuk.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Arwyn vr 13 jul 2012 - 3:42

Barcelona, Praag, Stockholm, Kopenhagen, Wenen, Boedapest...
Ik wil zoveel steden nog zien!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Pompoen vr 13 jul 2012 - 5:02

De steden die ik echt de moeite waard vind en bezocht heb zijn; Praag, Budapest, Istanbul, Athene, Barcelona, Berlijn, Brussel en als je van iets aparter houd, Vilnius (Litouwen).

Laatst aangepast door тыквашка op vr 13 jul 2012 - 10:14; in totaal 1 keer bewerkt
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Susan vr 13 jul 2012 - 5:06

Ik vond Krakow heel leuk. Als ik naar een nieuwe stad zou gaan, zou ik naar Stockholm of Oslo willen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Zonnetje vr 13 jul 2012 - 6:15

Ik vind zelf Rome, Istanbul, Barcelona, Berlijn, Lissabon en met name Sevilla aanraders.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  Lise_E vr 13 jul 2012 - 9:28

Barcelona en Berlijn zijn aanraders. Very Happy
Lise_E
Lise_E
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 86
Punten : 117
Registratiedatum : 10-12-10

Bericht  Marin vr 13 jul 2012 - 10:06

Ik zou aanraden: Oslo, Stockholm (hoewel niet zelf geweest), Kopenhagen, Liverpool, Barcelona, Praag, Boedapest, Berlijn en Istanbul.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Jeanette vr 13 jul 2012 - 11:05

Barcelona is leuk!! Ben er nu 3 keer geweest en zou zo weer gaan. Stockholm staat ook nog op mijn lijstje om ooit eens heen te gaan.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  Twellie vr 13 jul 2012 - 12:23

Gdansk (voormalig Danzig) in Polen vind ik een van de mooiste steden waar ik geweest ben. Verder Istanbul, puur al om de goede sfeer. Riga in Letland is ook mooi, alleen als je lekker eten belangrijk vind in een vakantie kun je beter weg blijven.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Pompoen vr 13 jul 2012 - 19:04

Tuinstoel schreef:Gdansk (voormalig Danzig) in Polen vind ik een van de mooiste steden waar ik geweest ben. Verder Istanbul, puur al om de goede sfeer. Riga in Letland is ook mooi, alleen als je lekker eten belangrijk vind in een vakantie kun je beter weg blijven.

Ja in Vilnius word je daar ook niet helemaal vrolijk van, hoewel je wel dingen als pizza en chinees kunt eten. Istanbul daarentegen kom je waarschijnlijk in een weekend een paar kilo aan...ooooh yogurtlu kebab...ekmek balik of tavuk...en ga zo maar even door!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Zininzon za 14 jul 2012 - 4:49

Rome, Dublin, Stockholm, Boedapest, Berlijn
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  Twellie za 14 jul 2012 - 7:35

тыквашка schreef:
Tuinstoel schreef:Gdansk (voormalig Danzig) in Polen vind ik een van de mooiste steden waar ik geweest ben. Verder Istanbul, puur al om de goede sfeer. Riga in Letland is ook mooi, alleen als je lekker eten belangrijk vind in een vakantie kun je beter weg blijven.

Ja in Vilnius word je daar ook niet helemaal vrolijk van, hoewel je wel dingen als pizza en chinees kunt eten. Istanbul daarentegen kom je waarschijnlijk in een weekend een paar kilo aan...ooooh yogurtlu kebab...ekmek balik of tavuk...en ga zo maar even door!

Jaaaaa, eten in Istanbul was geweldig. Ze verkochten er ook op elke straathoek gepofte kastanjes in een puntzakje en dat is ook al zo lekker.

In Letland hebben we ons volgens mij twee keer aan de plaatselijke keuken gewaagd, daarna zijn we maar overgestapt op Aziatisch en Italiaans eten Stedentrip; Iets anders dan Londen en Parijs 561177.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Minx za 14 jul 2012 - 20:56

Ik vond zelf Oslo erg leuk smile. Mijn vriend is vorig jaar ik kiev geweest en kwam daar erg enthousiast vandaag. Zelf trok mij dat niet zo al zagen de foto's er wel gaaf uit. En anders misschien New york ook leuk :p lijkt mij.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: