Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een huilbaby......of iets anders?

+6
duckie
Annie24
loesje
Pussycat
Ugly Betty
Susan
10 plaatsers

Ga naar beneden

Een huilbaby......of iets anders? Empty Een huilbaby......of iets anders?

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 21:38

Denken jullie dat een huilbaby bestaat of denken jullie dat er altijd iets mis moet zijn met het kindje en dat het daarom huilt.

Ik geloof niet in een 'simpele' huilbaby. Zelf denk ik dat er altijd iets 'mis' is met die baby's. Ik geloof nooit dat baby's 'zomaar' huilen. Wat denken jullie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een huilbaby......of iets anders? Empty Re: Een huilbaby......of iets anders?

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 21:41

Ik geloof ook niet dat een baby huilt omdat hij daar zin in heeft
Dus in mijn ogen heeft een huilbaby gewoon ergens pijn of voelt zich gewoon niet goed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een huilbaby......of iets anders? Empty Re: Een huilbaby......of iets anders?

Bericht  Susan di 5 apr 2011 - 21:45

Lastige vraag. Ik denk niet dat het per se in alle gevallen zo is, maar er moet natuurlijk wel heel goed naar alle mogelijke oorzaken worden gekeken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een huilbaby......of iets anders? Empty Re: Een huilbaby......of iets anders?

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 21:48

Susan schreef:Lastige vraag. Ik denk niet dat het per se in alle gevallen zo is, maar er moet natuurlijk wel heel goed naar alle mogelijke oorzaken worden gekeken.

Mee eens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een huilbaby......of iets anders? Empty Re: Een huilbaby......of iets anders?

Bericht  Ugly Betty di 5 apr 2011 - 21:57

Ik denk dat er in 9 van de 10 gevallen zeker een oorzaak is voor het huilen. Ik vind het ook te makkelijk om te zeggen 'O dat is gewoon een huilbaby'. Het is belangrijk om eerste alle mogelijke oorzaken uit te sluiten...
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een huilbaby......of iets anders? Empty Re: Een huilbaby......of iets anders?

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 21:59

Ik weet wel zeker dat er altijd een oorzaak is voor het huilen, misschien niet altijd pijn, maar misschien huidhonger, een heimwee gevoel naar de baarmoeder, angst, eenzaamheid, noem maar op. Ik geloof niet dat een kindje huilt omdat het daar zin in heeft. Het is soms alleen zo moeilijk om de oorzaak te vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een huilbaby......of iets anders? Empty Re: Een huilbaby......of iets anders?

Bericht  Susan di 5 apr 2011 - 21:59

Ik denk ook niet dat er mensen zijn die dat op die manier brengen of het wel makkelijk vinden om hun kind 'gewoon' als huilbaby te bestempelen. Iedere ouder zal zich echt wel zorgen maken om een baby die overmatig huilt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een huilbaby......of iets anders? Empty Re: Een huilbaby......of iets anders?

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 22:01

Ja ik denk dat er dan ook echt een reden is waarom je een huilbaby heb.
Ik weet dat ik zelf een huilbaby ben geweest. De reden waarom ik dat ben geweest is dat ik al vanaf de zwangerschap niet gewenst was. Ik kreeg gisteren te horen dat mijn moeder de bevalling ook als afschuwelijk heeft ervaren en mij als baby ook.
Ik denk echt dat ik daarom een huilbaby ben geweest.

Vaak denk ik ook dat een baby een huilbaby is omdat er misschien in het lichaam iets niet helemaal lekker zit. Ik bedoel een bevalling is voor een baby ook niet prettig.
Naar mijn mening huilt een baby niet zomaar. (ik kan het ook mis hebben he)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een huilbaby......of iets anders? Empty Re: Een huilbaby......of iets anders?

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 22:06

Ik geloof ook niet in het concept 'huilbaby'. Ik denk dat er altijd wel iets aan de hand is. Is het niet lichamelijk, dan wel psychisch. Kinderen voelen heel veel aan. Ik geloof er niet in dat er kinderen zijn die maar huilen om niets.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een huilbaby......of iets anders? Empty Re: Een huilbaby......of iets anders?

Bericht  Pussycat di 5 apr 2011 - 22:06

Persoonlijk ben ik het ermee eens dat een baby niet zonder reden huilt.
Als ik kijk naar mijn eigen kind dan is er altijd wel iets aan de hand.
Het hoeft niet altijd iets groots te zijn, maar als ze niet vrolijk doet dan is er wat...
Want voor de rest lacht ze continue Very Happy

Maar goed ik heb dan ook geen huilbaby...
Als ik dat wel had dan zou ik inderdaad alle opties doorlopen wat er aan de hand kan zijn.
Lijkt me wel lastig hoor als je en huilbaby hebt en er maar niet achter komt wat er is.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een huilbaby......of iets anders? Empty Re: Een huilbaby......of iets anders?

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 22:13

Ik denk ook niet dat een baby zonder reden huilt.
Het is alleen wel heel frustrerend als je als ouder voelt dat er iets aan de hand is met je kind, maar daar niet echt een vinger op kunt leggen.

Ik denk wel dat veel mensen snel roepen dat hun kind een huilbaby is, terwijl het huilen misschien best wel meevalt. De een kan beter tegen babygehuil dan de ander.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een huilbaby......of iets anders? Empty Re: Een huilbaby......of iets anders?

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 22:32

Dromertje schreef:Ik weet wel zeker dat er altijd een oorzaak is voor het huilen, misschien niet altijd pijn, maar misschien huidhonger, een heimwee gevoel naar de baarmoeder, angst, eenzaamheid, noem maar op. Ik geloof niet dat een kindje huilt omdat het daar zin in heeft. Het is soms alleen zo moeilijk om de oorzaak te vinden.

Helemaal mee eens. M.ara was zo'n 'huilbaby', ze huilde 8 weken lang aan 1 stuk door totdat ze achter haar epilepsie kwamen en na een paar dagen medicijnen heeft ze nooit meer gehuild.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een huilbaby......of iets anders? Empty Re: Een huilbaby......of iets anders?

Bericht  loesje di 5 apr 2011 - 22:35

[quote="Dromertje"]Ik weet wel zeker dat er altijd een oorzaak is voor het huilen, misschien niet altijd pijn, maar misschien huidhonger, een heimwee gevoel naar de baarmoeder, angst, eenzaamheid, noem maar op. Ik geloof niet dat een kindje huilt omdat het daar zin in heeft. Het is soms alleen zo moeilijk om de oorzaak te vinden.[/quote]

+1
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Een huilbaby......of iets anders? Empty Re: Een huilbaby......of iets anders?

Bericht  Annie24 wo 6 apr 2011 - 5:00

Helemaal eens met de rest: een baby huilt naar mijn idee niet 'zomaar'. Nu is ook de definitie huilbaby voor iedereen weer anders. Ik merk dat ommige mensen al snel geneigd zijn hun kindje een huilbaby te noemen als hij af en toe huilt Rolling Eyes

Ons ventje werd ook bestempeld als huilbaby: gemiddeld huilt (zeg maar gerust krijst) hij van 's morgens tot 's nachts en is hij alleen stil tijdens zijn voeding of als hij af en toe een halfuurtje sliep. Gelukkig lopen we inmiddels in het ziekenhuis. Vandaag, morgen en vrijdag wordt hij binnenstebuiten/ondersteboven gekeerd in de hoop dat we erachter komen wat er is. Misschien is het gewoon iets heel kleins hoor, maar na al talloze (zeg maar gerust alles wat in ons bereik ligt) dingen gedaan te hebben is dit onze laatste hoop.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een huilbaby......of iets anders? Empty Re: Een huilbaby......of iets anders?

Bericht  duckie wo 6 apr 2011 - 5:05

ik denk ook dat een baby niet zonder reden huilt. nu werden wij door de huisarts de 1e keer dat we heen gingen wel afgescheept met "het zal wel haar gedrag zijn" maar 2 dagen later weer gebeld dat het echt geen gedrag was (ze krijste het gewoon uit van de pijn) en toen gelukkig doorverwezen naar de kinderarts...
maar het blijft lastig om er bij zon kleintje achter te komen wat ze hebben..... soms weet je het even niet meer.

@ annie24, hopen dat er wat uit komt bij jullie, sterkte


Laatst aangepast door duckie op wo 6 apr 2011 - 5:52; in totaal 1 keer bewerkt
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een huilbaby......of iets anders? Empty Re: Een huilbaby......of iets anders?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 5:50

Giacomo schreef:Ik geloof ook niet in het concept 'huilbaby'. Ik denk dat er altijd wel iets aan de hand is. Is het niet lichamelijk, dan wel psychisch. Kinderen voelen heel veel aan. Ik geloof er niet in dat er kinderen zijn die maar huilen om niets.

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een huilbaby......of iets anders? Empty Re: Een huilbaby......of iets anders?

Bericht  PapillonRose wo 6 apr 2011 - 7:00

Dromertje schreef:Ik weet wel zeker dat er altijd een oorzaak is voor het huilen, misschien niet altijd pijn, maar misschien huidhonger, een heimwee gevoel naar de baarmoeder, angst, eenzaamheid, noem maar op. Ik geloof niet dat een kindje huilt omdat het daar zin in heeft. Het is soms alleen zo moeilijk om de oorzaak te vinden.
+1!

Een baby die veel huilt krijgt al snel het etiket 'huilbaby' op zich geplakt en dat is hij misschien ook wel (want het is een baby en hij huilt veel :P ). Maar ik denk dat er altijd wel een oorzaak voor het huilen is, alleen kom je er lang niet altijd makkelijk achter (en soms zelfs niet). Hier ook de eerste periode een 'huilbaby' gehad, maar ze had gewoon flink last van haar darmen en sinds dat is aangepakt is het een ander kind!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Een huilbaby......of iets anders? Empty Re: Een huilbaby......of iets anders?

Bericht  ekjir@M wo 6 apr 2011 - 19:51

Ik geloof ook niet dat een baby zomaar huilt. We hebben hier ook hele discussies met de huisarts. J. huilde ook vrij veel en volgens de huisarts was het ´gewoon` een huilbaby en was er niets aan te doen. Hier geloofde wij toen al niet in maar het CB al helemaal niet, de arts van het CB zei al dat er de laatste jaren erg makkelijk wordt gezegd dat het `gewoon´ een huilbaby is terwijl er vaak iets anders aan de hand is zoals (verborgen)reflux, krampjes, blokkade in het nekje door de bevalling. Hij mocht het niet aanraden maar vroeg ons of wij openstonden voor alternatieve geneeskunde als osteopatie, homeopatie e.d. Dat heeft heel goed geholpen.

Van de osteopaat heb ik begrepen dat een baby tijdens de zwangerschap en bevalling behoorlijk klem komt te zitten waardoor er blokkades in het nekje en op het hoofdje komen. De eerste weken merk je er niet zoveel van omdat ze nog wat verdoofd zijn van de bevalling maar na een week of 4 raakt deze verdoving wat uitgewerkt en zit een baby wat minder lekker in z´n vel. Door de blokkades weer vrij te masseren voelt de baby zich beter, huilt minder en is een compleet ander kind. Het is ook niet voor niets dat www.huilbaby.nl geregistreerd is door een osteopaat.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een huilbaby......of iets anders? Empty Re: Een huilbaby......of iets anders?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 20:20

Ik geloof ook niet zo in een huilbaby.

Onze dochter huilde heel veel, ben in het begin bij de huisarts, consultatiebureau en HAP geweest vaker omdat ze zoveel huilde ( 8 tot 9 uur op een dag en dat gewoon iedere dag weer ) en iedere keer kreeg ik te horen, ja baby's huilen nu eenmaal, ik werd totaal niet serieus genomen, na 6 weken ben ik met haar naar een osteopaat geweest en die zei dat onze dochter een blokkade in haar hoofdje had en daardoor zoveel huilde, na de eerste behandeling hadden we gelijk een heel ander kindje dat van 8 a 9 uur op een dag huilde nu nog maar 1,5 uurtje huilde, dus ja ik denk dat ik er in de meeste gevallen zeker wel iets is waardoor ze huilen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een huilbaby......of iets anders? Empty Re: Een huilbaby......of iets anders?

Bericht  Spring wo 6 apr 2011 - 20:33

Dromertje schreef:Ik weet wel zeker dat er altijd een oorzaak is voor het huilen, misschien niet altijd pijn, maar misschien huidhonger, een heimwee gevoel naar de baarmoeder, angst, eenzaamheid, noem maar op. Ik geloof niet dat een kindje huilt omdat het daar zin in heeft. Het is soms alleen zo moeilijk om de oorzaak te vinden.

Dit denk ik ook. Een baby huilt niet zomaar al zullen sommige mensen dat wel als 'zomaar' betitelen.
Als een baby huilt om aandacht van een vader of moeder, dan is dat ook een reden. Ook al heeft hij of zij net gegeten, een schone luier. Dan wil hij nog wat extra aandacht en de enige manier om dat aan te geven is door te huilen. En daarbij willen sommige kinderen meer aandacht dan andere kinderen.
En een kindje wat heel veel huilt om aandacht wordt dan een huilbaby genoemd.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een huilbaby......of iets anders? Empty Re: Een huilbaby......of iets anders?

Bericht  MamaCa wo 6 apr 2011 - 23:16

[quote="Razz_"][i]Ik geloof ook niet dat een baby huilt omdat hij daar zin in heeft
Dus in mijn ogen heeft een huilbaby gewoon ergens pijn of voelt zich gewoon niet goed[/i][/quote] mee eens
MamaCa
MamaCa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 264
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een huilbaby......of iets anders? Empty Re: Een huilbaby......of iets anders?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum