Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stedentrip Londen

4 plaatsers

Ga naar beneden

Stedentrip Londen Empty Stedentrip Londen

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 9:37

Ik wil de laatste week van juni of de eerste week van juli een stedentrip maken naar Londen, als cadeautje voor mezelf omdat ik geslaagd ben. Ik wil alleen gaan, ben alleen nog nooit alleen het land uit geweest dus spannend zal het wel worden.

Ik heb wel een paar vragen en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. smile

Ik heb een leuke 'aanbieding' gezien op internet, bij oad reizen. 4 dagen Londen met de boot voor €151 pp. Hier zit dan de overtocht (retour), hotelovernachting en treinretour van en naar het hotel bij. Is dit een normale prijs of is dit aan de dure kant?

Ik ga ervan uit dat ik 2 dagen in Londen zelf ben en dat ik de andere 2 dagen veel op de boot doorbreng, hoeveel geld zou ik dan nodig hebben? En is het verstandig om het in Nederland al om te wisselen naar ponden? Ik wil wat dingen bezoeken, maar souvenirs kopen hoeft van mij niet perse, alleen als ik iets leuks tegenkom.

En wat zijn dingen in Londen die ik echt gezien moet hebben?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Stedentrip Londen Empty Re: Stedentrip Londen

Bericht  Zwerver wo 15 jun 2011 - 9:42

Waarom pak je niet Ryanair naar Londen? Zooo goedkoop!!
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 9:45

Omdat ik dan moet vliegen en dat lijkt me doodeng.. En dan moet ik dat ook nog eens alleen, weet niet of ik dat durf..

Maar het is idd wel erg goedkoop!

Gast
Gast

Bericht  Jente10 wo 15 jun 2011 - 9:49

Ik vond de eerste keer alleen vliegen ook echt eng! Maar heb toen alles goed uitgezocht en ben ruim op tijd naar het vliegveld gegaan en uiteindelijk viel het allemaal heel erg mee. Londen is dan gelukkig ook niet zo ver en je komt aan in een land waar je alles ook gewoon verstaat/begrijpt dus dat maakt het denk ik ook wel wat makkelijker.

Vind die aanbieding trouwens ook nog wel goedkoop! En als je je daar toch beter bij voelt zou ik dat gewoon doen.

Verder heb ik geen tips maar blijf dit topic in de gaten houden want wil dit jaar graag ook een keer naar Londen!
Jente10
Jente10
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 264
Punten : 270
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 9:51

Het is inderdaad niet zo ver. Hoe lang vlieg je erop, een uur of 1,5 uur of zo?

Gast
Gast

Bericht  Zwerver wo 15 jun 2011 - 10:06

Ik ga wel mee, haha ik wil ook zoooooo graag naar londen!!

Vliegen is een uurtje!
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 10:18

Jij zou een tijd terug toch naar Londen gaan? Of is dat niet door gegaan?

Gast
Gast

Bericht  Zwerver wo 15 jun 2011 - 10:22

Hahahaha, ja we haddden geboekt voor Londen inderdaad. Maar halverwege tijdens de busreis kwam mijn vriend erachter dat hij geen paspoort bij zich had. Dus we zouden de douane niet doorkomen........... Toen heeft onze reisleiding onze reis om geboekt naar Parijs.

Neem het hem nog steeds kwalijk haha. nerd
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 10:34

Hmm dat is niet zo slim inderdaad.. Moet hij je voor straf binnenkort een keer meenemen naar Londen, op zijn kosten natuurlijk Wink

Gast
Gast

Bericht  Niekske wo 15 jun 2011 - 22:21

London is geweldig I love you ik heb er een paar maanden gewoond toen ik er stage liep en ben sindsdien ook weer vaak teruggegaan voor een paar dagen. Ik ben helemaal verliefd op die stad! Dusse: leuk cadeau voor jezelf.

Toen ik stage ging, ben ik heengereisd met de bus, daar was geen bagage-limiet nl Very Happy met de euroliner doe je er ongeveer 8 uurtjes over. Terugreis was met de boot. Ook geen bagage-limiet en het leek me wel een leuke ervaring. De reis was toen wel 's nachts. We moesten om 23.00 op de boot zijn en om middernacht vertrokken we. Je had dan gewoon een klein hotelkamertje aan boord en je ging dus gewoon slapen en de volgende ochtend waren we weer in Nederland. Wellicht is jouw reis ook zo...? Anders zou ik inderdaad het vliegtuig aanraden. Ryanair vliegt naar Stansted vanaf Eindhoven, klein vliegveld, erg overzichtelijk en dus niet zo heftig als je alleen reist Wink vanaf Stansted neem je dan de trein naar London centrum.

Dingen die je gezien moet hebben. Tja, je hebt de overbekende toeristische dingen, maar stiekem zijn die best indrukwekkend. De Big Ben & the houses of parliament, de Lonon Eye en Westminster Abbey zijn wel echt heel mooi! Verder raad ik Covent Garden aan, zeker met lekker weer. Dat is een groot marktplein met allemaal kraampjes (deels overdekt) en er staan overal straatartiesten. En das echt heel anders dan de straatartiesten in NL! Ze maken er een flinke show van daar, echt leuk om te zien! De parken in London zijn ook erg mooi, Hyde park en Regents park vond ik het mooiste. Met lekker weer is er altijd iets te doen en voor veel mensen zijn die parken hun tuin, dus je kan er ook leuk mensen kijken smile Camden Market is ook erg leuk, weer een markt, maar je hebt daar echt het idee dat je in een andere wereld staat. Zoveel verschillende kraampjes, met verschillende soorten eten en de meest uiteenlopende spullen die je maar kan bedenken. De kraampjes zitten in een oud pakhuis, of buiten en in een oude paardenstal... steeds als je een hoek omslaat, sta je in andere wereld. Verdwalen kan er makkelijk Wink verder was ik erg onder de indruk van het Science museum. das ene stuk minder saai dan het klinkt! Het is enorm groot en je kan de complete ontwikkeling van de moderne wereld er zien, in gebruiksvoorwerpen, voertuigen, gezondheidszorg, energie en nog veel meer. Er is ook een stuk waar je zelf proefjes kan doen en er zijn veel tijdelijke exposities. Het is gratis trouwens, zeker een bezoekje waard!

Hmm das al een heel verhaal smile als je meer wil weten, let me know! Zoals je merkt, ik vertel graag over London Wink
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 22:22

Als je wind mee hebt is vliegen naar londen 3 kwartier. Dan mogen 10 min de riemen los en dan moeten ze weer vast voor de landing haha!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 22:48

Niekse Een heel verhaal, maar leuk om te lezen! Wink Als ik met de boot ga is het ook 's nachts als ik het goed heb gelezen, moet alleen even verder kijken want het tripje wat ik had gezien kan alleen voor 2 personen of meer, dus dan houdt het op. smile Ik heb toch zitten kijken bij Ryanair, ik vind het dan alleen moeilijk om een goed en het liefst goedkoop in Londen te vinden, heb je daar misschien tips voor? Ik heb niet heel veel te besteden, dus als het echt wat duurder wordt houdt het voor mij helaas op en zal ik de Londen-plannen wat maanden moeten verschuiven..

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 22:57

Goedkoop is niet echt te vinden in Londen, of je moet in een hostel willen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 23:01

Of ik moet snel iemand vinden die meegaat haha.

Gast
Gast

Bericht  Niekske do 16 jun 2011 - 0:01

Goedkoop hotel dat nog een beetje in het centrum zit is wel lastig ja. De laatste keer hadden we een aanbieding, het royal national hotel voor 35 euro pppn. Maar we zaten toen met 3 man op een kamer, 1-persoons dingen zijn altijd duurder.

Hostels zijn trouwens ook best prima hoor. Via hostelworld.com kun je heel veel vinden. Je kan een kamer boeken, of een bed op een slaapzaal, maar dat moet je wel willen. Er komen veel backpackers enzo, mensen die alleen reizen. Volgens mij heb ik een keer in het allstar hostel gezeten, maar ik weet het niet meer... hostel was helemaal nieuw, alleen de buurt was niet zo lekker. Gelukkig had ik mijn (toenmalige) vriend bij me smile
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 16 jun 2011 - 0:06

Maah ik vind hostels ook wel okee maar ze zijn wel smerig! En je hebt gewoon kans dat je niet slaapt omdat er vaak lawaai is.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 16 jun 2011 - 0:10

Bij hostels krijg ik altijd een beetje de kriebels, sorry dat ik het zo zeg. Maar ik ben best wel een viesneus, dus wil wel een beetje een fatsoenlijke plek hebben om te slapen.. Embarassed

Gast
Gast

Bericht  Niekske do 16 jun 2011 - 0:46

Fauve schreef:Maah ik vind hostels ook wel okee maar ze zijn wel smerig! En je hebt gewoon kans dat je niet slaapt omdat er vaak lawaai is.

Dat zijn ze lang niet allemaal hoor smile het hostel waar wij toen zaten was hartstikke schoon en netjes! Mijn zusje is net zo'n London-fan als ik, zij gaat altijd naar een hostel als ze gaat. Als je de recensies leest die erbij staan, kun je wel een idee krijgen van hoe het er is.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Bericht  Niekske do 16 jun 2011 - 0:50

Auxo schreef:Bij hostels krijg ik altijd een beetje de kriebels, sorry dat ik het zo zeg. Maar ik ben best wel een viesneus, dus wil wel een beetje een fatsoenlijke plek hebben om te slapen.. Embarassed

die hotel-aanbieding die ik de laatste keer heb geboekt, was via De Jong Intra, misschien kun je daar wel weer iets vinden.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 16 jun 2011 - 2:27

Niekske schreef:
Auxo schreef:Bij hostels krijg ik altijd een beetje de kriebels, sorry dat ik het zo zeg. Maar ik ben best wel een viesneus, dus wil wel een beetje een fatsoenlijke plek hebben om te slapen.. Embarassed

die hotel-aanbieding die ik de laatste keer heb geboekt, was via De Jong Intra, misschien kun je daar wel weer iets vinden.

Oke dank je wel, ik ga eens kijken. smile

Gast
Gast

Bericht  TukTuk do 16 jun 2011 - 2:47

Ik ben paar weken geleden in London geweest en heb in een super schoon hostel geslapen, was echt perfect! Clink78, echt een aanrader!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast do 16 jun 2011 - 3:03

AngelNyn schreef:

Ik ben paar weken geleden in London geweest en heb in een super schoon hostel geslapen, was echt perfect! Clink78, echt een aanrader!

Bedankt voor de tip! Very Happy

Gast
Gast

Bericht  TukTuk do 16 jun 2011 - 3:13

Auxo schreef:
AngelNyn schreef:

Bedankt voor de tip! Very Happy

Ja ik was echt verbaasd over hoe schoon het was, heb geen vieze toilet of douche gezien.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud