Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Totaal iets anders

+4
Melis_je
*Noosa
PluDan
Caresses
8 plaatsers

Ga naar beneden

Totaal iets anders Empty Totaal iets anders

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 20:19

Zijn hier mensen die totaal iets anders zijn gaan doen qua werk? En hoe is dat bevallen?

Ik heb eigenlijk heel mijn werkende leven achter een computer doorgebracht en vanaf volgende week begin ik aan een uitvoerende baan. Ik vind het best spannend!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Totaal iets anders Empty Re: Totaal iets anders

Bericht  Caresses wo 26 okt 2011 - 20:28

Spannend! Wat ga je doen?

Ik heb er zelf geen ervaring mee (maar doe een opleiding die uitvoerend is, en ik ga zodra ik klaar ben juist proberen een kantoorbaan te krijgen smile.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Totaal iets anders Empty Re: Totaal iets anders

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 20:32

Hoezo dat Caresses? Vind je het uitvoerende niet leuk? Ik zeg liever niet wat ik ga doen al zullen een aantal mensen het wel al weten. Dat geeft niet maar als ik neerzet wat ik ga doen weet iedereen gelijk voor welk bedrijf ik werk. Dat vind ik wat veel van het goede haha laughcry.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Totaal iets anders Empty Re: Totaal iets anders

Bericht  Caresses wo 26 okt 2011 - 20:50

Oke, dat snap ik wel.

Nee, de opleiding die ik doe past echt niet bij me. (Theoretisch vind ik het interessant maar het werken zelf echt niet). Maar aangezien ik alleen nog dit jaar hoef af te maken, maak ik hem natuurlijk wel al.
Dan kan ik in ieder geval laten zien aan een toekomstige werkgever dat ik wel hbo niveau heb.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Totaal iets anders Empty Re: Totaal iets anders

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 20:53

Heel goed, ik hoor toch nog weleens om me heen dat mensen in het laatste jaar afhaken; echt onwijs zonde lijkt me dat!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Totaal iets anders Empty Re: Totaal iets anders

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 22:15

Ik heb in het begin van mijn werkende leven op vaste tijden achter een computer gewerkt, voor de rest deed ik niks, dan was je bijv echt blij als de vertegenwoordigers binnen kwamen zodat je wat aanspraak had.

Daarna heb ik in een winkel gewerkt, dat vond ik op zich wel leuk, alleen moest ik in het weekend werken en werkten we met allemaal vrouwen op provisiebasis dus dat werd ontzettend ellebogenwerk, verschrikkelijk!

Daaena heb ik me in een jaar tijd om laten scholen, van hbo naar mbo, werk nu onregelmatig maar met vaste uren op een kinderdagverblijf en vind het heerlijk! Wellicht had ik financieel gezien beter een andere tak kunnen vinden en ik moet af en toe echt uitdagingen zoeken, maar ik ben vrijer, kan onbeperkt kletsen met de kindjes, ouders en collega's en ook al hebben we dagelijks een vast ritme, elke dag is anders. En dan niet te vegeten wat je van kindjes terugkrijgt, dat stimuleert enorm, en ik ben er echt op mijn plek.

Als jij je kantoorbaan niks vond, is het heel goed mogelijk dat dit wel jouw ding is! Is het puur uitvoerend of combineer je het met kantoorwerkzaamheden?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Totaal iets anders Empty Re: Totaal iets anders

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 22:37

Nee, er komt amper een computer bij kijken. Ja, op een andere manier wellicht en bij elke locatie maak je wel iets op maar dat doe je met een apparaatje. Tussen de locaties in ga je dus altijd wel even zitten en bespreken maar verder doe je het werk alleen en loop je de hele dag (en van locatie naar locatie rijden dan). Het is niet dat ik mijn werk altijd stom vond trouwens, ik heb erg leuke kantoorbanen gehad maar nu ik snel weg wilde bij mijn laatste werkgever kwam dit weer bovendrijven. Had al eens eerder gesolliciteerd maar werd het toen niet. Nu wilden ze me erg graag hebben gelukkig Very Happy. Ik ben heel erg benieuwd hoe ik het ga doen, de hele dag lopen haha Very Happy.

Ik heb trouwens ook ooit in een winkel gestaan, een reisbureau dan wel te verstaan dus alsnog met een computer maar vond dat ook niks. Op een kinderdagverblijf lijkt me geweldig, heb ik ook nog naar gekeken maar ik was net te laat en ik weet ook niet of ik het financieel zou trekken. Heb niet echt de mogelijkheid zo om me om te laten scholen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Totaal iets anders Empty Re: Totaal iets anders

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 22:56

Van jurist/manager naar lerares NL.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Totaal iets anders Empty Re: Totaal iets anders

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 22:56

Ik ben begonnen als kapster, dit wilde ik van kleins af aan. Ik heb de hele opleiding afgerond en mijn diploma's behaald.
Na verschillende stages heb ik 1 jaar in een kapsalon gewerkt, maar na een jaar werd mijn contract niet verlengd.
Omdat ik weinig ervaring had en weinig begeleiding had gekregen lukte het me niet om een andere baan in de kapperswereld te vinden.

Na een half jaar zoeken ben ik uiteindelijk in de administratie beland. Bij mijn huidige werkgever zit ik nu bijna 6,5 jaar.
Destijds stond ik helemaal achter de keuze om van baan te switchen maar ik merk de laatste tijd dat ik toch dingen mis bij deze baan. Contact met mensen vond ik toch erg leuk. Als ik dit op het werk aangeef stellen ze waarschijnlijk voor om proeftijdgesprekken te gaan voeren, maar dat is toch iets heel anders.

Ik heb net mijn nagels laten doen en heb daar een folder meegekregen over een opleiding tot nagelstyliste en ze heeft me er eigenlijk wel van overtuigd dat ik gelukkiger zou zijn als ik van baan zou switchen. De uiterlijke verzorging blijft toch altijd ergens op de achtergrond.

Afgelopen week heb ik voor het eerst in 6,5 jaar weer ergens gesolliciteerd, wel op een administratieve functie.
Het gesprek van net heeft me eigenlijk in laten zien dat ik voorlopig wel in de administratie actief wil blijven, maar daarnaast ook opleidingen/modules uiterlijke verzorging erbij wil gaan doen. Daar ligt mijn hart.

Ik ben er voor mezelf echt al jaren mee aan het stoeien dus ik vind het fijn dat ik nu eindelijk weet wat ik wil.
Ik ga voorlopig dus even niet achter de baan aan waar ik afgelopen week voor gesolliciteerd heb.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Totaal iets anders Empty Re: Totaal iets anders

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 23:24

Birgit, een kennis van mij werkt ook als administratief medewerkster en is nu al 3 jaar bezig met verschillende (korte) opleidingen, hier en daar een cursus, workshop etc. Ze is nu erkend pedicure, nu bezig met nagels en waxing. Ze werkt volgens mij 'maar' 24u in de week en is verder bezig met klanten werven en ervaring op doen, zwart weliswaar, maar zij heeft zelfde soort 'traject' doorlopen als jij en is veel gelukkiger zo!

Edit; moraal van het verhaal; gewoon doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Totaal iets anders Empty Re: Totaal iets anders

Bericht  PluDan do 27 okt 2011 - 0:03

Ik heb jaren in een drogisterij gewerkt. Vond het erg leuk om te doen, maar wilde graag toch wat meer voor mensen kunnen betekenen, zorgen. Dus heb ik zo'n 2 jaar geleden besloten om de zorg in te gaan en een opleiding te volgen.
Ben zo blij dat ik dit gedaan heb. Heb het enorm naar mijn zin en zou niet meer anders willen.
Dus ik zou zeggen, volg je hart!
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Totaal iets anders Empty Re: Totaal iets anders

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 1:05

Birgit, gewoon doen!
Als je denkt dat daar toch echt je hart ligt, vooral doen.
De beste nagelstylistes etc zijn diegene die het met hart en ziel doen, dat merk je in alles.
En je kan het lekker thuis doen, en zo toch een aardig zakcentje bijverdienen.
Alleen moet je niet snel last van je rug krijgen, want het is heel veel voorovergebogen zitten.

Zusje ; ik ben ook heel benieuwd hoe je het gaat vinden, en eigenlijk heel benieuwd wat je nu gaat doen!
PM? Laughing Kinderopvang moet je idd niet doen als je meer dan 32 uur moet werken, het verdiend verre van goed en
is fysiek best zwaar. Ik werkte 30 uur en ga straks met de kleine erbij 22 uur werken, dan is het goed te doen.
De dagen vliegen wel echt voorbij!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Totaal iets anders Empty Re: Totaal iets anders

Bericht  *Noosa do 27 okt 2011 - 1:33

Ik werk nu bij een warenhuis en wil in februari deeltijd/duaal sph gaan doen, heel wat anders dus Wink Ik vind maar 1 klein onderdeel van mijn huidige werk leuk en de rest allemaal niet. Haal er totaal geen voldoening en motivatie uit. Wat ik wil gaan doen lijkt echt bij mij te passen, hoop ook dat dat zo is als ik er eenmaal mee bezig ben.
Kom er steeds meer achter dat leuk werk zo belangrijk is, dat je echt doet wat je wil. Succes met je nieuwe baan!
*Noosa
*Noosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 328
Punten : 374
Registratiedatum : 23-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Totaal iets anders Empty Re: Totaal iets anders

Bericht  Melis_je do 27 okt 2011 - 2:27

Zusje schreef:als ik neerzet wat ik ga doen weet iedereen gelijk voor welk bedrijf ik werk. (....) Nee, er komt amper een computer bij kijken. Ja, op een andere manier wellicht en bij elke locatie maak je wel iets op maar dat doe je met een apparaatje. Tussen de locaties in ga je dus altijd wel even zitten en bespreken maar verder doe je het werk alleen en loop je de hele dag (en van locatie naar locatie rijden dan).
Je wordt conducteur Very Happy
(als ik het goed gok: sorry en ik haal het meteen weg! Maar ik neem aan dat het iets leukers is)
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Totaal iets anders Empty Re: Totaal iets anders

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 2:29

Bahaha Very Happy. Nee hoor, je zit niet goed Wink. Of het leuker is, daar zullen ongetwijfeld te meningen over verdeeld zijn Wink.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Totaal iets anders Empty Re: Totaal iets anders

Bericht  Melis_je do 27 okt 2011 - 2:33

Ik zie jou al in zo'n leuk kostuum staan grapjes te maken. Mensen expres naar het verkeerde perron te sturen.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Totaal iets anders Empty Re: Totaal iets anders

Bericht  Lavendel do 27 okt 2011 - 2:35

Ik vind het ook wel een goede beschrijving als in de zin dat ik nu nog geen idee hebt wat je gaat doen. Dus wat dat betreft zit je goed Wink Ik kan alleen denken je wordt vertegenwoordiger!
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Totaal iets anders Empty Re: Totaal iets anders

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 2:37

Haha dat zou ik nooit doen Melisje, mensen naar het verkeerde perron sturen. Ik loop in mijn vrije tijd nog met mensen mee om ze naar de juiste plek te brengen Wink.

Enne, het is geen raad-eens-wat-Zusje-gaat-doen-topic Very Happy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Totaal iets anders Empty Re: Totaal iets anders

Bericht  Blond do 27 okt 2011 - 6:21

Mijn studies zijn compleet de andere kant op, dan wat voor werk ik nu doe. Heb de Pabo en Pedagogische Wetenschappen gestudeerd, wat echt sociale opleidingen zijn. Dat was ik na zes jaar SPUUGzat. Nu werk ik op een middelgroot commercieel bedrijf, als planner en ik vind het heerlijk Very Happy
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Totaal iets anders Empty Re: Totaal iets anders

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 6:22

Planner, klinkt als iets wat ideaal voor mij zijn Very Happy Wat plan je?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Totaal iets anders Empty Re: Totaal iets anders

Bericht  Lavendel do 27 okt 2011 - 6:28

Wil je weg bij het hotel Pippa?
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Totaal iets anders Empty Re: Totaal iets anders

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 6:30

Lavendel schreef:Wil je weg bij het hotel Pippa?

Nee hoor, was gewoon nieuwsgierigheid! Maar ik ben altijd alles aan het plannen voor alles en iedereen, dus vandaar Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Totaal iets anders Empty Re: Totaal iets anders

Bericht  Zonnetje do 27 okt 2011 - 6:50

@ Chance: ik ben ook benieuwd wat je doet als planner en hoe je aan die baan gekomen bent met je twee diploma's van sociale opleidingen.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Totaal iets anders Empty Re: Totaal iets anders

Bericht  RioolSpook do 27 okt 2011 - 15:11

Ik ben vanaf mijn 19e financieel medewerker geweest. Heb dit tot vorig jaar volgehouden en was het toen helemaal zat. Had inmiddels ook wel een flinke buffer opgebouwd om te stoppen en een tijdje van te kunnen overleven.


Laatst aangepast door RioolSpook op di 1 nov 2011 - 16:46; in totaal 1 keer bewerkt
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Totaal iets anders Empty Re: Totaal iets anders

Bericht  Blond vr 28 okt 2011 - 4:51

Pippa schreef:Planner, klinkt als iets wat ideaal voor mij zijn Very Happy Wat plan je?

Evaluatiegesprekken met klanten, voor vier mensen voor wie ik werk binnen het bedrijf. Verder bereid ik de gesprekken voor en handel ik het weer af als ze zijn geweest. Over het bedrijf kan ik verder niet veel zeggen, we hebben nogal een monoploy positie dus zodra ik vertel in welke richting is het al te raden.

zonnetje schreef:@ Chance: ik ben ook benieuwd wat je doet als planner en hoe je aan die baan gekomen bent met je twee diploma's van sociale opleidingen.

Zie hierboven smile Gevonden via Randstad.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Totaal iets anders Empty Re: Totaal iets anders

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum