Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

zwanger van de tweede en verlof

+7
Susan
Twellie
Jazzlyn
Anouk
Liadan
RiLiJu
Mamsie
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

zwanger van de tweede en verlof Empty zwanger van de tweede en verlof

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 0:20

voor de moeders met twee kindjes of meer: hoe hebben jullie in vredesnaam het verlof kunnen overleven? Ik kijk er aan de ene kant enorm naar uit, maar zie er ook onwijs tegenop om hele dagen thuis te zijn met mijn peuter. De gastouder heeft vakantie zodra mijn verlof begint, dus daar kan ze niet naartoe. Ze blijft gelukkig wel één dag per week naar mijn schoonmoeder gaan, maar de overige 4 dagen is ze dus gewoon thuis.

edit: en dan gaat het me met name om de periode tot de bevalling, de tijd dat ik hoogzwanger ben zeg maar.


Laatst aangepast door Rejoy. op do 12 jul 2012 - 0:26; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger van de tweede en verlof Empty Re: zwanger van de tweede en verlof

Bericht  Mamsie do 12 jul 2012 - 0:23

Tja gewoon doen. Hoe meer kinderen hoe drukker. Maak het jezelf zo makkelijk mogelijk.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger van de tweede en verlof Empty Re: zwanger van de tweede en verlof

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 0:25

Mamsie schreef:Tja gewoon doen. Hoe meer kinderen hoe drukker. Maak het jezelf zo makkelijk mogelijk.

ik doe niks anders, maar peuter is er heel goed in precies het tegenovergestelde te doen. Wat dat betreft kan ik volgens mij beter doorwerken tot de geboorte Razz

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger van de tweede en verlof Empty Re: zwanger van de tweede en verlof

Bericht  RiLiJu do 12 jul 2012 - 0:26

Rejoy. schreef:voor de moeders met twee kindjes of meer: hoe hebben jullie in vredesnaam het verlof kunnen overleven? Ik kijk er aan de ene kant enorm naar uit, maar zie er ook onwijs tegenop om hele dagen thuis te zijn met mijn peuter. De gastouder heeft vakantie zodra mijn verlof begint, dus daar kan ze niet naartoe. Ze blijft gelukkig wel één dag per week naar mijn schoonmoeder gaan, maar de overige 4 dagen is ze dus gewoon thuis.

Haha, gewoon doen! Ik vond het de eerste week wennen, daarna hadden we een heel relaxt ´ritme´.

Niks moet, alles mag, zoiets;)
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger van de tweede en verlof Empty Re: zwanger van de tweede en verlof

Bericht  Liadan do 12 jul 2012 - 0:27

Inderdaad, maak het jezelf zo makkelijk mogelijk. Ik ging vaak met haar naar speeltuintjes toe, dan zat ik op een bankje en zij ging spelen. We gingen ook regelmatig naar vrienden/familie.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger van de tweede en verlof Empty Re: zwanger van de tweede en verlof

Bericht  Anouk do 12 jul 2012 - 0:43

Slaapt de oudste nog tussen de middag, neem dan lekker ook even je rust. Mijn dochter slaapt nog 2 a 3 uur smiddags en ik pak dan of even een boek of ga in bad of ga ook even slapen.

Verder ben ik met mooi weer (waar is het gebleven?) veel buiten. Ik in de hangmat op, bankje of op een stoel en dochter in de zandbak, zwembadje of in de speeltuin. En we hebben een tweede driewieler gekregen, had iemand over en nu kan ze ook lekker in de kamer fietsen. Vindt ze heerlijk.

Wanneer ik het echt ff heb gehad is als ze niet gelijk wil slapen, vooral omdat ik dan zelf ook ff toe ben aan rust. Verder ben ik vrij relaxed en doet dochter gelukkig vrij relaxed mee. Als ze een keer niet wil eten, prima. Bied ik het een uurtje later aan of als we op de fiets zitten en dan is het broodje zo weg.

Anouk
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 14
Punten : 18
Registratiedatum : 11-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger van de tweede en verlof Empty Re: zwanger van de tweede en verlof

Bericht  Jazzlyn do 12 jul 2012 - 0:46

Ik had bank/bedrust en de uk was op 1 dag na altijd thuis. Tja, ik moest zo veel mogelijk liggen en hem verzorgen. Het was zwaar maar ook heerlijk.

Hoe druk hij vaak is zo lief kon hij zijn. Samen tv kijken, veel pyama dagen! en lekker knuffelen. Soms sleepte ik mijzelf naar de speeltuin voor ons huis en ging ik daar hangen. Nee ik zag er tegenop, maar het viel me zo mee.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger van de tweede en verlof Empty Re: zwanger van de tweede en verlof

Bericht  Twellie do 12 jul 2012 - 1:02

Het viel me heel erg mee! Mijn oudste was toen ook op haar ergst qua peuterpubertijd maar we hebben veel dingen ondernomen die ik zittend vanaf de bank kon doen: puzzelen en boekjes lezen.

Ik heb ook duidelijk uitgelegd dat ik maar weinig meer kon en dat ik haar dus niet meer ging tillen of zwaar speelgoed voor haar ging pakken. Dat was toen ook goed.

Wanhoop niet, het loopt vast los Wink .
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger van de tweede en verlof Empty Re: zwanger van de tweede en verlof

Bericht  Susan do 12 jul 2012 - 1:09

Ik had Ezra sowieso de hele zwangerschap om me heen en op het eind was het erg zwaar, hij had toen een fase dat hij me continu meetrok overal naartoe, af en toe moest ik het hele huis door, van de tuin naar de kamer en weer terug, heel vermoeiend. Hij had ook af en toe heel hevige driftbuien die soms wel vijf kwartier duurden. Dat was wel een pittige tijd. Maar je komt er wel doorheen.

Eén troost, hierdoor is de kraamweek echt héérlijk. Eindelijk mag je dan uitrusten en word je verwend.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger van de tweede en verlof Empty Re: zwanger van de tweede en verlof

Bericht  kwak do 12 jul 2012 - 1:10

je mag haar rustig hier brengen voor een middag/ochtend maar dat weet je.
Als ik moet werken en het is mooi weer mag je hier ook in de tuin komen spelen, schuur is altijd open en daar liggen de tuinstoel kussens en dan kan Y. in de zandbak, zwembadje. Ik zal zelfs een sleutel voor je klaar leggen en dan is het het "bedien u zelf". Mag best hoor...
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger van de tweede en verlof Empty Re: zwanger van de tweede en verlof

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 1:22

@ Kwak: Ik weet 't, heel lief van je, maar jij bent ook zwanger hè Razz

vanmorgen is mijn man weer terug gekomen naar huis, omdat ik vanmorgen m'n bed niet uit kon komen door de BI. Ik heb de hele ochtend in bed gelegen en veel geslapen, vraag me echt af hoe ik die dagen straks door kom, mijn man kan natuurlijk niet iedere keer weer terug komen naar huis.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger van de tweede en verlof Empty Re: zwanger van de tweede en verlof

Bericht  Twellie do 12 jul 2012 - 1:24

Ik wist niet je daar zo'n last van had! Is het een optie je schoonmoeder of een ander familielid te vragen om extra oppas of hulp bij jou in huis?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger van de tweede en verlof Empty Re: zwanger van de tweede en verlof

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 1:28

Eerlijk? Ik vind het pittig! B. is erg ondernemend en vraagt heel veel aandacht, krijg haast niet de kans om even op de bank te gaan liggen, wat ik juist wel nodig heb, zeker ook met mijn rug en bekkenklachten en ik krijg nu om het minste of geringste harde buiken. Ik heb nu het geluk dat mijn man 7 weken vrij is (zomervakantie) dus hij neemt me nu heel veel werk uit handen. Ook hebben we sinds een maand hulp in de huishouding genomen, scheelt ook een boel! Misschien dat je Y. een (half) dagje naar iemand toe kan brengen, zodat jij ook aan je rust toe komt!? Sterkte ermee!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger van de tweede en verlof Empty Re: zwanger van de tweede en verlof

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 1:30

Mijn schoonmoeder kan en wil ons gelukkig wat extra helpen. Woensdag heeft ze het hele huis stofgezogen en gedweild. Mijn eigen moeder en zusje werken allebei fulltime, dus voor hun is er niet veel tijd om me te helpen, ook al zouden ze het heel graag willen. Mijn moeder krijgt vakantie als ik 39 weken ben en ze heeft al toegezegd dat ze me dan extra wil helpen. Zij gaan alleen rond die periode waarschijnlijk verhuizen en zullen dan zelf ook druk zijn met verven e.d. Extra hulp heb ik dus al wel en daar ben ik ook onwijs blij mee, maar ik kan (en wil) niet verwachten dat er 5 dagen per week van half 7 tot 5 iemand bij me is om me te helpen met onze dochter en het huishouden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger van de tweede en verlof Empty Re: zwanger van de tweede en verlof

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 1:31

en ik vind het heel moeilijk om hulp aan te nemen en te vragen. Als mijn moeder vraagt of ze wat kan doen, heb ik al nee gezegd voor ik het weet, terwijl ik wel heel blij zou zijn als ze gewoon bezig gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger van de tweede en verlof Empty Re: zwanger van de tweede en verlof

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 1:34

Dat heb ik ook wel, moeite met hulp aannemen, heb ook meer moeite met mijn schoonouders dan mijn eigen moeder (heb ik ook een hele andere, hechtere band mee). Misschien toch maar gewoon toegeven en het laten doen, daar heb je zelf ook alleen maar profijt van!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger van de tweede en verlof Empty Re: zwanger van de tweede en verlof

Bericht  Anouk do 12 jul 2012 - 1:42

Wat wij trouwens deden aan het begin van de zwangerschap, ik was toen zo misselijk dat ik niks kon....

Dochter ging ipv 1 dag in de week, 2 ochtenden naar het kdv. Hierdoor kon ze daar lekker spelen terwijl ik juist sochtends het meest misselijk was. Haalde ik haar om 12 uur op, ze had al lekker gegeten dus kon ze bijna gelijk door naar bed. Dan moest ik mezelf met haar redden op het moment dat ze wakker werd rond 3 uur - half 4 tot half 6. Man kwam dan thuis en deed de rest weer. Vaak maakten we eten voor twee dagen en vriesten we voor 1 dag in. Op deze manier was ik 1 hele dag alleen met dochter en 2 halve dagen.

Man is trouwens ipv 5 dagen (8 uur), vier dagen (9 uur) gaan werken. Misschien dat dat ook een optie kan zijn?

Anouk
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 14
Punten : 18
Registratiedatum : 11-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger van de tweede en verlof Empty Re: zwanger van de tweede en verlof

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 1:46

Nera: ik moet eigenlijk ook gewoon de hulp aangrijpen, ik kan me af en toe wel voor m'n kop slaan dat ik dat niet doe Rolling Eyes Het scheelt ook al zo'n hoop als het er gewoon netjes uitziet, de vloer schoon is en het speelgoed opgeruimd is..

Anouk: onze gastouder heeft vanaf volgende week vakantie totdat ik bijna uit ben gerekend, daar kan ze dus sowieso niet heen. Minder werken voor mijn man is moeilijk. Hij begint 's ochtends al eerder (rond 5.00u), zodat hij vlak voor het eten in ieder geval weer thuis is en kan koken. Hij is de weekenden nu in ieder geval wel thuis.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger van de tweede en verlof Empty Re: zwanger van de tweede en verlof

Bericht  Anouk do 12 jul 2012 - 1:52

Ik dacht dat gastouders onderling vaak met elkaar samen werkten, waardoor je bij ziekte/vakantie etc niet zo afhankelijk bent van 1 persoon. Het is natuurlijk maar de vraag of je dat wil maar toch. Wat maakt je man trouwens lange dagen dan, petje af!

Anouk
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 14
Punten : 18
Registratiedatum : 11-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger van de tweede en verlof Empty Re: zwanger van de tweede en verlof

Bericht  schuddebuikje do 12 jul 2012 - 2:15

kan je geen andere gastouder zoeken via internet:

http://www.landelijkregisterkinderopvang.nl/pp/StartPagina.jsf
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger van de tweede en verlof Empty Re: zwanger van de tweede en verlof

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 3:02

Ik vond het heerlijk, ik zou niet weten waarom je daar tegen op moet zien.
We gingen lekker op pad, koos dingen uit waar hij lekker kon spelen en ik ging dan op een bankje zitten of er bij staan. ( kinderboerderij, speeltuin, binnenspeeltuin)
Of bij mensen op visite.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger van de tweede en verlof Empty Re: zwanger van de tweede en verlof

Bericht  PiP do 12 jul 2012 - 3:33

Ik heb dan 2 dagen voor mijzelf, die neem ik ook echt voor mijzelf.
Ruim wel eerst de boel op, doe de was, verder lekker relaxt.
De dagen met mijn dochter probeer ik idd op pad te gaan, maar dat werd steeds moeilijker.
Een stukje lopen kan ik niet, lang staan kan ik niet en fietsen wou op gegeven moment ook niet meer.
En lekker op de grond met Duplo oid kan ik ook niet.
We vermaken ons wel hoor, maar ik kan dan soms bijna niet meer lopen van de pijn.
Regelmatig kies ik ook gewoon voor makkelijk en zit ze een poosje tv te kijken of te dansen.
Gelukkig vindt ze knutselen geweldig, pas wat nieuwe dingen gekocht en zit ze zo een poos aan tafel en kan ze inmiddels helemaal zelfstandig naar de wc. Dat scheelt me alweer een paar keer opstaan!
Pas met het mooie weer vond ze het ook heerlijk om in de tuin te spelen, ze kon zo een paar uur alleen spelen, heerlijk!
In het begin ging ik ook ergens op de koffie, maar voor het meeste moet ik een half uur rijden en dat doe ik nu toch niet zo heel snel meer smile

Het is een beetje zoeken naar dingen waar je dochter plezier in heeft en alleen kan doen, al is F natuurlijk wel iets ouder.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger van de tweede en verlof Empty Re: zwanger van de tweede en verlof

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 4:49

schuddebuikje schreef:kan je geen andere gastouder zoeken via internet:

http://www.landelijkregisterkinderopvang.nl/pp/StartPagina.jsf

voor die drie weken dat ze vakantie heeft laat ik mijn dochter niet wennen bij een andere gastouder. Ze heeft al zoveel moeite met nieuwe situaties en vreemde mensen, ik denk dat het niet goed is voor haar om daarvoor te kiezen.

Pip: Y.inthe zit nu ook schandalig vaak filmpjes van 't zandkasteel te kijken op m'n vrije dagen Embarassed Die duren 15 minuten, heerlijk om even te zitten. Knutselen is inderdaad wel een goed idee, daarvoor hoef ik ook niet op de grond te gaan zitten. We vieren volgend weekend haar verjaardag en we hebben knutselspullen voor haar gevraagd, hopelijk zit daar wat tussen en anders haal ik zelf nog wat bij.

Snoepy: op pad gaan is nu echt een hele grote opgave voor me, omdat ik nu gewoon heel moeilijk kan lopen en autorijden (koppeling indrukken doet echt pijn). Eigenlijk zouden binnenactiviteiten zoals knutselen geschikter zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger van de tweede en verlof Empty Re: zwanger van de tweede en verlof

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 6:33

Oh dat is wel heel vervelend. Ik had ook wel bekkenpijn maar kon nog wel naar een speeltuintje toe ofzo.
Heb je geen fijne tuin waar ze zich kan vermaken? Met mooi weer een bak water neerzetten ofzo.. en jij in een stoel ernaast smile
En anders binnen, je kan moeilijk op de grond zitten begreep ik?
Wat ik ook wel eens deed was gewoon aan de grote tafel zitten met wat duplo, zo konden we best een tijd spelen en hoefde ik niet op de grond te gaan zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger van de tweede en verlof Empty Re: zwanger van de tweede en verlof

Bericht  Liadan do 12 jul 2012 - 6:36

Hebben jullie een zandbak? Daar heeft Yara heel veel in gespeeld tijdens mijn verlof. Ze wilde wel altijd dat ik meespeelde. Ik pakte dan een stoel, zette die naast de zandbak en liet eindeloos vaak mijn voeten ingraven. En zandtaartjes werden gebakken en in de vormpjes naar me toe gebracht. Ik zat dan lekker en Yara was lekker bezig.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger van de tweede en verlof Empty Re: zwanger van de tweede en verlof

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum