Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schutting plaatsen/burenruzie

+5
blondje1313
vlinder-19
Catwoman79
Minx
RiLiJu
9 plaatsers

Ga naar beneden

Schutting plaatsen/burenruzie Empty Schutting plaatsen/burenruzie

Bericht  RiLiJu ma 9 jul 2012 - 11:28

Sinds een aantal weken hebben we ruzie met onze buren. Zij wonen hier nu een aantal maanden en ze hebben echt overal last van. De kinderen die buitenspelen, onze stoelen, als ik om 12 uur in de middag een keer met hakken door huis loop, de wasmachine als zij 's middags een middagdutje wil doen en ga zo maar door.

Nogal irritant en ik ben twee weken terug echt ontploft toen ze weer de achtertuin in kwam draven omdat ze niet rustig in haar tuin kon zitten omdat mijn dochter met haar fietsje over de tegels in onze tuin reed.

Nu stond er een schutting tussen van 1,50 meter hoog. Ik vind dat echt heel vervelend, omdat ik elke keer in hun gezicht sta te kijken als ik in de tuin sta. Ik vraag al maanden of we samen een nieuwe schutting zullen plaatsen, maar daar is de ene keer geen geld voor, de andere keer geen tijd en elke keer schuiven ze dat op de lange baan.

Nu was ik het vrijdag zo zat, dat ik een boomschorsschutting heb gehaald van twee meter hoog en die heb geplaatst tegen onze oude schutting aan. Op de rand van onze erfgrens dus. Nu stond ze weer boos aan de deur, dat ze foto's heeft gemaakt en deze zal sturen naar haar advocaat en ik er zeker op kan rekenen dat de schutting weg moet.

Maar ik sta toch gewoon in mijn recht? Ik mag toch gewoon een schutting plaatsen op mijn eigen grond? of zitten hier nog addertjes onder het gras?
Het is inderdaad niet mooi aan hun kant. Een oude schutting, met daarboven plastic van wat achter onze nieuwe schutting zit, maar moet ik daar dan na maanden nog steeds rekening mee houden, als zij zelf niets willen?

Om een lang verhaal kort te maken; Sta ik juridisch gezien in mijn recht, door een nieuwe schutting op mijn eigen erf tegen de oude schutting aan te plaatsen?

RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schutting plaatsen/burenruzie Empty Re: Schutting plaatsen/burenruzie

Bericht  Minx ma 9 jul 2012 - 18:07

Was er niet iets met zoveel cm van de grens moet staan
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schutting plaatsen/burenruzie Empty Re: Schutting plaatsen/burenruzie

Bericht  Catwoman79 ma 9 jul 2012 - 18:56

Als het in goed overleg gaat mag het wel en anders 50 cm uit de grens geloof ik. Maar elke gemeente gaat hier anders mee om, anders even bij de gemeente navragen.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Schutting plaatsen/burenruzie Empty Re: Schutting plaatsen/burenruzie

Bericht  vlinder-19 ma 9 jul 2012 - 19:44

Ik zou het idd ook even bij de gemeente navragen, ook ivm de hoogte. Maar als de oude schutting altijd al op die plek stond dan is het volgens mij geen probleem als de nieuwe ook daar staat. ( ligt er dan wel weer aan hoeveel jaar die oude schutting er al staat)

Wat vervelend trouwens zulke buren, huur of koopwoningen?
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schutting plaatsen/burenruzie Empty Re: Schutting plaatsen/burenruzie

Bericht  blondje1313 ma 9 jul 2012 - 21:20

Als het huurwoningen zijn (en dan niet particulier, maar een rijtje van eenzelfde verhuurder) heb je ook niet te maken met een erfgrens heb ik wel eens gehoord.
Hoe de regels zijn weet ik ook niet, ik zou het in geval van een koopwoning bij de gemeente navragen, is het een huurwoning dan bij de huurcoöperatie/verhuurder.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schutting plaatsen/burenruzie Empty Re: Schutting plaatsen/burenruzie

Bericht  Lavendel ma 9 jul 2012 - 21:48

De rijdende rechter is de oplossing!Schutting plaatsen/burenruzie 281626781

Nee, wel echt klote als je van die irritante buren hebt. Moeten ze maar in een vrijstaande woning gaan wonen als ze niet tegen een beetje leefgeluid kunnen.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schutting plaatsen/burenruzie Empty Re: Schutting plaatsen/burenruzie

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 22:22

hij staat nu op jou grond dus in principe sta jij in je recht omdat hun niet willen meebetalen aan een andere schutting. Maar misschien als je googled vind je meer info. Ik heb dit gevonden:

http://huis-en-tuin.infonu.nl/tuin/21343-buren-met-schuttingen-bomen-en-struiken-en-uw-rechten.html

http://www.woonbron.nl/faq/huurofkoop/pages/default.aspx?categoryID=6d6b9559-2650-46bf-9576-d92a6ecb65fb&category=De%20woning&subCategoryID=6c8d72dd-d083-4766-b69b-5664191e0abd&subCategory=Zelf%20aangebrachte%20voorzieningen%20en%20verbouwing&questionID=22&q=

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schutting plaatsen/burenruzie Empty Re: Schutting plaatsen/burenruzie

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 22:53

Je staat gewoon in je recht hoor, die 50 cm regel geldt alleen bij beplanting als erfafscheiding en jij hebt schuttingdelen neergezet toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schutting plaatsen/burenruzie Empty Re: Schutting plaatsen/burenruzie

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 23:06

ook even nagaan wat de maximale hoogte is van een schutting/afzetting, hier in de gemeente is 1.80 m de max vergunningsvrij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schutting plaatsen/burenruzie Empty Re: Schutting plaatsen/burenruzie

Bericht  Plien84 ma 9 jul 2012 - 23:18

Afgezien van hoe het juridisch zit, zou ik het lekker laten staan. Ruzie heb je toch al en wat wil ze je uiteindelijk maken? In het ergste geval moet je het weghalen. Bovendien is het waarschijnlijk alleen maar een dreigement van die advocaat, want dat kost klauwen vol geld voor zoiets onbenulligs. Ben overigens wel benieuwd naar een foto van het geheel:D

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schutting plaatsen/burenruzie Empty Re: Schutting plaatsen/burenruzie

Bericht  Toet ma 9 jul 2012 - 23:27

Zoey schreef:Je staat gewoon in je recht hoor, die 50 cm regel geldt alleen bij beplanting als erfafscheiding en jij hebt schuttingdelen neergezet toch?

Er zit wel een maximum aan de hoogte van de schutting die je mag plaatsen.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schutting plaatsen/burenruzie Empty Re: Schutting plaatsen/burenruzie

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 23:52

Wat enorm irritant zulke buren. Ik zou even nagaan hoe hoog de schutting in jouw gemeente mag zijn en verder me er weinig van aantrekken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schutting plaatsen/burenruzie Empty Re: Schutting plaatsen/burenruzie

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 23:58

Toet schreef:
Zoey schreef:Je staat gewoon in je recht hoor, die 50 cm regel geldt alleen bij beplanting als erfafscheiding en jij hebt schuttingdelen neergezet toch?

Er zit wel een maximum aan de hoogte van de schutting die je mag plaatsen.

Ja da's waar, maar ik doelde meer op het feit dat ze een schutting heeft geplaatst op haar deel (dus niet op de erfafscheiding maar daarnaast). Dat mag gewoon, mits je je natuurlijk aan de maximum hoogte houdt. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schutting plaatsen/burenruzie Empty Re: Schutting plaatsen/burenruzie

Bericht  Paper Crown ma 9 jul 2012 - 23:58

Als zij jou aanklaagt dan moet ze dat lekker doen. Jij hebt recht om geschut in je tuin te zitten. Heb je ergens op mail/papier dat ze zeggen dat ze het niet kunnen betalen?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schutting plaatsen/burenruzie Empty Re: Schutting plaatsen/burenruzie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum