Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klimop en schutting

5 plaatsers

Ga naar beneden

Klimop en schutting Empty Klimop en schutting

Bericht  Jilke do 26 mei 2011 - 8:55

Op internet kom ik net tegen dat klimop moeilijk tegen een schutting aan groeit. Is dit ook echt zo?
Ik heb 2 klimop planten er tegen aan gezet toevallig vanmorgen maar vraag me nu dus af of het wel nut heeft dan.

Iemand hier die een mooi begroeide schutting heeft? En hoe zet ik het aan de schutting vast zodat het wel ertegen aan zit zodat hij eventueel wel kan hechten?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klimop en schutting Empty Re: Klimop en schutting

Bericht  cin-87 do 26 mei 2011 - 9:09

hey gewoon met ijzerdraad of een touwtje vastmaken aan de plekken waar jij hem wilt laten groeien

cin-87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 76
Punten : 104
Registratiedatum : 31-12-10

Bericht  xxjojootjexx do 26 mei 2011 - 9:14

Ik zou het weg halen nu het nog kan... Een klimop sloopt echt je hele schutting.
Misschien dat het in heb begin in het moeilijk gaat hem er tegen aan te laten groeien, maar als hij er éénmaal op zit, krijg je het er nooit meer af. En door de klimop rot je schutting ook sneller.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  rapa nui do 26 mei 2011 - 9:16

Ik zag laatst bij iemand die had een stuk van dat grove gaas aan de schutting bevestigd zodat daar klimplanten tegen aan konden groeien. Ze bleven dan ook aan hun kant van de schutting omdat de buren er niet zo van hielden. Je kunt de klimop dan steeds door het gaas heen halen zodat het vanzelf vast blijft zitten. Bij andere klimplanten als clematis had ze van die kleine klemmetjes gebruikt om ze aan het gaas vast te maken.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 18:48

xxjojootjexx schreef:Ik zou het weg halen nu het nog kan... Een klimop sloopt echt je hele schutting.

Als je het goed bij houd sloopt het absoluut NIET je schutting :-)

Gast
Gast

Bericht  Jilke do 26 mei 2011 - 18:59

Het mag de schutting slopen, die staat nu toch al op instorten. Er zitten wat planken los met kieren dus dat willen we met klimop wat verbloemen. Over een 2 jaar zijn we toch weg hier.

Ik zal het eens met gaas proberen en ijzerdraadjes van het weekend. Gister had ik het met wat tape vastgeplakt aan de schutting, het regende toch niet. En precies vannacht begon het te hozen Wink Weg plakband.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast vr 27 mei 2011 - 22:02

Mijn vriend heeft een paar kleine spijkertjes in de schutting geslagen en daar omheen een draadje gespannen. Dan kunnen we zelf de klimop die kant op leiden door hem om het draadje te laten groeien..

Gast
Gast

Bericht  JD za 28 mei 2011 - 11:21

wij hebben vorige week klimop tegen de schuurmuur aangezet, en hebben er een houten hekwerk tegenaan gezet. op die manier groeit de klimop niet of nauwelijks echt tegen de muur aan, anders tast ie je hele muur aan.maar in principe hoef je een gewone klimop niet of nauwelijks te geleiden, hij vind vanzelf zn weg naar boven en klimt zich onderweg vast tegen je schutting aan.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud