Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

zelf tuinhuisje en schutting plaatsen

3 plaatsers

Ga naar beneden

zelf tuinhuisje en schutting plaatsen Empty zelf tuinhuisje en schutting plaatsen

Bericht  Char1 ma 13 jun 2011 - 8:11

Mijn nieuwe achtertuin is nog bijna helemaal kaal. Nu moet er in ieder geval een tuinhuisje en een stukje schutting met poort in komen. Het gaat om een klein tuinhuisje (ongeveer 2x2m) en een stuk schutting, inclusief poort, van zo'n 5 meter. Wie heeft er ervaring met dat zelf plaatsen? Ik ben benieuwd of dat een beetje goed te doen is, waar je op moet letten, waar ze goedkope en goede tuinhuisjes hebben e.d. Kortom: ervaringen zijn meer dan welkom!

Char1
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 464
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Overijssel

Terug naar boven Ga naar beneden

zelf tuinhuisje en schutting plaatsen Empty Re: zelf tuinhuisje en schutting plaatsen

Bericht  TukTuk ma 13 jun 2011 - 8:14

Mijn ouders hebben beide gedaan, schutting zouden ze niet zelf weer doen, wat een gedoe was dat zeg! Die poort zakt ook telkens waardoor hij moeilijk sluit etc. Dus dat laten ze de volgende keer doen.
Maar een tuinhuis hebben ze wel zelf geplaatst, het is meer een blokhut en die hebben ze helemaal zelf opgebouwd, dat ging wel heel makkelijk. Zou zelf ook eerder voor zo'n blokhut gaan, is veel stabieler dan de meeste tuinhuisje met dunne wandjes.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zelf tuinhuisje en schutting plaatsen Empty Re: zelf tuinhuisje en schutting plaatsen

Bericht  rapa nui ma 13 jun 2011 - 8:28

Is de schutting alleen aan de achterkant? of samen met buren? Hier hebben de buurmannen de schuttingen samen geplaatst en dat ging op zich wel goed en snel. Aan de achterkant heeft mijn vader het gedaan maar die moet het nog steeds afmaken. Ik zou niet voor een al te goedkope / de goedkoopste gaan als je van plan bent om langere tijd in dit huis te blijven. Die worden toch wel snel minder stevig. Ik heb nu aan 1 kant betonnen palen en onderrand ook beton en dan houten delen ertussen. Aan de andere kant en achter houten palen met planken om en om er tegen aan (dus geen complete delen), er zit ook nog een deel gaas met klimop tussen. Dat laatste vond ik eerst niet zo mooi (was op verzoek van de buren) maar ben er nu wel blij mee. Is nu al vrij dicht en de tuin oogt meteen groener en ook meer vogeltjes in de winter.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zelf tuinhuisje en schutting plaatsen Empty Re: zelf tuinhuisje en schutting plaatsen

Bericht  Char1 di 14 jun 2011 - 8:20

Het gaat inderdaad alleen om de achterkant. Aan de zijkanten hebben de buren nieuwe schuttingen gezet toen mijn huis leeg kwam. Die lijken behoorlijk stevig te staan. Het gaat dus echt alleen om de 5 meter aan de achterkant en het tuinhuisje.

Char1
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 464
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Overijssel

Terug naar boven Ga naar beneden

zelf tuinhuisje en schutting plaatsen Empty Re: zelf tuinhuisje en schutting plaatsen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum