Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wat te doen, burenruzie?

+3
Rouxxxe
GreenGrass
Sun88
7 plaatsers

Ga naar beneden

wat te doen, burenruzie? Empty wat te doen, burenruzie?

Bericht  Sun88 vr 11 jan 2013 - 5:43

Ik hoor de buurvrouw echt enorm schreeuwen, kan bijna horen wat ze zegt. Ze ligt in scheiding, volgens mij schreeuwd ze naar haar kinderen, die zijn 4 en 6.. Wat zouden jullie doen? het gaat echt ontzettend hard, vind dit zo zielig..

Ik ben niet in de gelegenheid erheen te gaan, ben alleen thuis met een baby
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

wat te doen, burenruzie? Empty Re: wat te doen, burenruzie?

Bericht  GreenGrass vr 11 jan 2013 - 5:51

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huiselijk-geweld/wat-huiselijk-geweld-is
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

wat te doen, burenruzie? Empty Re: wat te doen, burenruzie?

Bericht  Rouxxxe vr 11 jan 2013 - 5:53

Is schreeuwen naar je kinderen tegenwoordig ook al huiselijk geweld?
Ik zou, als je haar binnenkort een keer tegen komt, er een opmerking over maken.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat te doen, burenruzie? Empty Re: wat te doen, burenruzie?

Bericht  Cimic vr 11 jan 2013 - 6:04

Ik vind het wel gewelddadig overkomen. Ik vind het echt niet normaal om tegen kinderen te gaan schreeuwen. Ok, je weet niet wat er aan de hand is maar je kan als volwassen persoon op z'n minst normaal proberen i.p.v te schreeuwen. Kinderen zijn daar toch vaak gevoeliger voor dan een volwassen persoon.
Cimic
Cimic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 282
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

wat te doen, burenruzie? Empty Re: wat te doen, burenruzie?

Bericht  TukTuk vr 11 jan 2013 - 6:20

Is dit de eerste keer dat je het hoort? Zoja, dan zou ik niet gelijk al conclusies trekken en er iets mee doen, misschien lopen de emoties gewoon hoog op en zijn de kinderen ook in een vervelende bui en barst de bom. Als het regelmatig gebeurd zou ik er wel iets mee doen, afhankelijk van het contact wat je met haar hebt, gewoon eens informeren bij haar of alles goed gaat en of ze soms misschien ergens hulp bij nodig heeft (als je dat zelf ook wilt natuurlijk)
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat te doen, burenruzie? Empty Re: wat te doen, burenruzie?

Bericht  Sea of Trees vr 11 jan 2013 - 6:46

Cimic schreef:Ik vind het wel gewelddadig overkomen. Ik vind het echt niet normaal om tegen kinderen te gaan schreeuwen. Ok, je weet niet wat er aan de hand is maar je kan als volwassen persoon op z'n minst normaal proberen i.p.v te schreeuwen. Kinderen zijn daar toch vaak gevoeliger voor dan een volwassen persoon.
Het is zeker niet de normaalste zaak van de wereld, maar het kan natuurlijk altijd voorkomen dat je tegen je kinderen schreeuwt. Als je echt een kutdag hebt en de kinderen zijn vervelend, en je hebt al een kort lontje...

Ik praat het niet goed hoor, maar het is mijzelf ook wel eens overkomen.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

wat te doen, burenruzie? Empty Re: wat te doen, burenruzie?

Bericht  Gast vr 11 jan 2013 - 6:58

Ik zou zeker niet direct het steunpunt huiselijk geweld bellen. Wie weet hoe moeilijk deze vrouw het momenteel heeft en misschien werd het haar allemaal teveel. Ik zou op een later tijdstip het gesprek met haar aan gaan en vragen of ze misschien ergens hulp bij nodig heeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat te doen, burenruzie? Empty Re: wat te doen, burenruzie?

Bericht  Gast vr 11 jan 2013 - 7:16

Als dit de eerste kerks dat je dit hoort, zou ik absoluut niet aan de bel trekken voor huiselijk geweld en ook zeker niet het AMK bellen. Als je op redelijk goede voet met de buren bent dan zou ik één deze dagen gewoon even langsgaan, voorzichtig aangeven dat je het hebt gehoord en dat je het niet veroordeelt omdat je begrijp dat ze in een moeilijke periode zit, en als ze hulp nodig heeft, dat ze gewoon kan aanbellen. Of nouja, dat zeg ik nu, maar of ik daadwerkelijk zou aangeven dat ik het heb gehoord weet ik nog niet... In elk geval als je wilt, je hulp aanbieden als het om de kinderen gaat en het haar even boven haar hoofd groeit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat te doen, burenruzie? Empty Re: wat te doen, burenruzie?

Bericht  Tania vr 11 jan 2013 - 7:18

Ik zou ook niet bellen als je het verder nooit hoort.
Toevallig heb ik vanmiddag ook veel te hard geschreeuwd tegen m'n zoontje. Was echt geheel onterecht en hij kon er niks aan doen maar het was me echt even te veel. Meteen daarna heb ik sorry gezegd en uitgelegd hoe het kwam en dat ik niet boos was en hebben we geknuffeld. Ik zou het echt vervelend vinden als de buren dit dan meteen zouden melden.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat te doen, burenruzie? Empty Re: wat te doen, burenruzie?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum