Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

tegen overspannen aan zitten?

5 plaatsers

Ga naar beneden

tegen overspannen aan zitten? Empty tegen overspannen aan zitten?

Bericht  duckie ma 9 jul 2012 - 7:10

ik zit op het moment even niet zo lekker in mn vel, heb bijna nergens zin in, wat sneller geirriteerd en gauw emotioneel. Vandaag had ik op het werk ook even moeite om niet te knappen zeg maar...
Ik baal hier erg van en kan dit op het moment gewoon echt niet gebruiken... Iemand wat tips om even wat tot rust te komen, of om juist wel of niet te doen? Iets innemen? Pff ik wil dit echt niet (ben net 3 weken bij mn werk begonnen dus dat moet ik echt niet hebben) , heb het al eens meegemaakt en zelfs anti depressiva gehad enzo dus ik wil het nu echt proberen te voorkomen....
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tegen overspannen aan zitten? Empty Re: tegen overspannen aan zitten?

Bericht  MADDIE ma 9 jul 2012 - 7:15

Wat balen zeg!! Ja.. als je er pas drie dagen werkt kun je natuurlijk niet zomaar vrij nemen. Is er iets dat je heel concreet echt te veel wordt? Wat gebeurde er op je werk dat je op dat moment emotioneel werd?
Je zou wel visolie tabletten kunnen proberen. Dat werkt ook lichtelijk rustgevend.
Sport je ook? Dat zou eventueel ook een goede boost kunnen zijn voor je energie. Maar dan moet je wel meestal eerst ergens doorheen.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tegen overspannen aan zitten? Empty Re: tegen overspannen aan zitten?

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 7:17

Vind je het op je nieuwe werk misschien nog een beetje te eng ofzo? Bij de drogist hebben ze wel het een een ander maar ik denk dat je het beste eerst kan kijken waarom je dat gevoel vandaan komt en wat je er aan kan veranderen. Als het erger wordt zou ik even langs de huisarts gaan voor een gesprekje

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

tegen overspannen aan zitten? Empty Re: tegen overspannen aan zitten?

Bericht  rapa nui ma 9 jul 2012 - 7:28

Ik vind een nieuwe baan behoorlijk intensief, je doet allerlei indrukken op, moet alles nog aftasten en moet nog wennen aan nieuwe collega's. Dat kost allemaal best wel veel energie. Ik kan me dus voorstellen dat je even bekaf bent en geirriteerd raakt. Wat mij hielp is om gewoon op tijd naar bed te gaan, niet te veel sociale contacten te onderhouden in deze periode (dat komt na een poosje wel weer) en gewoon mijn rust te nemen door lekker thuis te ontspannen. Gewoon even niet te veel willen doen in mijn vrije tijd, want dan hield ik het niet vol.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tegen overspannen aan zitten? Empty Re: tegen overspannen aan zitten?

Bericht  Filoria ma 9 jul 2012 - 8:04

Je geeft aan dat je hier eerder last van hebt gehad. Wat heeft je toen uiteindelijk geholpen om er weer bovenop te komen? Alleen de pillen, of heb je ook in andere dingen / mensen steun gevonden? Heb je ook therapie gehad? Wat heb je toen voor tips meegekregen?

Het is in elk geval goed dat je erover nadenkt wat je nu moet doen. Je kunt jezelf vaak het beste helpen. Ik zou niet teveel tips van anderen proberen te vragen, maar juist er zelf even voor gaan zitten. Lijstjes maken: in welke situaties voel ik me gestresst? Welke gedachten heb ik dan? Zijn die gedachten realistisch? Kan ik er een realistische gedachte tegenover zetten? (Dit is even cognitieve gedragstherapie in een notendop hoor, ben je ermee bekend?)

En in het algemeen: kun je stressvolle situaties misschien vermijden? Bijvoorbeeld door op je werk meer structuur aan te brengen, door meer ademruimte aan je leidinggevende te vragen?

En van welke activiteiten word je rustig? Vind je het fijn om na het werk te internetten, of word je er eigenlijk rustiger van in je hoofd om een stukje te gaan wandelen?

Vertel de mensen in je omgeving hoe je je voelt en vraag of ze willen helpen. Zo van: 'als ik thuiskom, wil je me dan helpen herinneren dat ik de computer uit laat staan en dat ik een stukje ga fietsen?' En vraag gerust oppas voor de kleine, ook als je wel gewoon vrij bent. Mensen snappen heus dat je soms even tijd voor jezelf nodig hebt.

Sterkte ermee meid tegen overspannen aan zitten? 699888
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

tegen overspannen aan zitten? Empty Re: tegen overspannen aan zitten?

Bericht  Caramba wo 1 aug 2012 - 2:27

Ik up hem weer even.

Ik ben gister ingestort. Heb heel veel tranen gelaten en het kost mij nog heel wat moeite om niet in tranen uit te barsten.
Vandaag wel weer heel wat tranen gelaten trouwens.

3 weken terug ben ik op mijn nieuwe werk begonnen, hartstikke leuk. Heb daar een contract gekregen van aardig wat uurtjes in de week, maar heb ook nog een contract bij mijn andere werkgever. Druk bezig dus.
Ik werk nu meer dan 40 uur in de week en allemaal onregelmatig, wat inhoudt, 2 diensten op een dag.
Vorige week heb ik mij nog groot gehouden en afgelopen maandag ook nog.
Gister ochtend op mijn nieuwe werk gewerkt en 's middags bij andere werkgever. Toen ik vene thuis was, ben ik ingestort, kon niet meer stoppen met huilen. Heb mijn vader en zus gebeld, die kunnen ook niets voor mij doen.
Thuis was het een dikke puinzooi, kom nergens aan toe, terwijl ik wel netjes ben en het thuis altijd aan kant heb.
Ook kom smaakt eten mij niet bladiebla.

Gister middag tijdens mijn werk (thuiszorg) onder het rijden ook zitten huilen! Gisteravond thuis nog steeds huilen.
Ik heb toen de beslissing deels genomen, ik ga minderen met werk.

Vanmorgen weer gewerkt en moet zo weer naar mijn werk. Vandaag weer veel gehuild, en amper iets gegeten. Val dan ook snel af, maar niet op gezonde manier. Vanmorgen op mijn nieuwe werk heb ik het er meteen maar uitgegooid. De gene die mij kwam aflossen, leidinggevende geweest, vertelde mij dat ik de voortekenen van overspannen zijn al heb :O
Van haar moet ik nu eigenlijk al een keus maken wat ik nu echt wil. Nu had ik gister al een beslissing genomen, maar de beslissing is nog drastischer die ik ga nemen, althans, ik vind het drastisch. Ik moet 1 van mijn werkgevers opzeggen!
Het kost me veel tranen, maar ik heb wel de juiste keus gemaakt. Nu wacht ik tot maandag om het definitief te maken. Het weekend rust en tijd voor mezelf en vriend nemen en dan maandag mijn werk opzeggen, voordat het straks echt te laat is.

Niet quoten graag.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

tegen overspannen aan zitten? Empty Re: tegen overspannen aan zitten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum