Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

+14
jena
bolus26
Happydobby
pitbullgup
Caramba
Lejow
elsjuh
Weegschaal
SuperGrover
Antibes
Highway
silly-one
Pien
Lady4
18 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? Empty Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  Lady4 za 15 okt 2011 - 22:18

Ik heb al maanden problemen met mijn rechteroor, door het veelvuldig gebruik van oordopjes (die ik inmiddels niet meer gebruik). Ik bleek een aantal weken geleden een buitenoorontsteking te hebben.. Ik had toen het gevoel dat er ook een dikke prop of luchtbel in mijn oor zat, omdat ik ik het gevoel had dit mijn oor helemaal dicht zat. Mijn gehoorgang was door die ontsteking toen echter zo opgezwollen, dat de huisarts dat niet kon beoordelen.

De oordruppels hebben goed geholpen en die ontsteking is over gegaan. Maar ik bleef steeds het gevoel hadden dat er nog wat in mijn oor zat. Nu heb ik gisteravond even geprobeerd mijn oor schoon te maken, want hij sprong afgelopen week in Cyprus steeds dicht. Er kwam me toch een troep uit!

Door het manipuleren met het wattenstokje zit mijn rechteroor nu echter compleet dicht. Ik denk zelf dat er gewoon een grote prop troep zit die eruit moet. Ik hoor niks meer aan die kant. Omdat ik zelf denk te weten wat er moet gebeuren (uitspuiten) durf ik de dokterswacht niet zo goed te bellen. De HAP is meer voor spoedgevallen en dat is dit eigenlijk niet echt. Probleem is dat ik vanaf morgen zeven dagen werk en ik dan onmogelijk naar de huisarts kan. Ik kan in mijn werk gewoon niet zeggen dat ik even een uurtje weg moet ofzo. Wanneer er een reanimatie of trauma binnenkomt, dan moet er gewoon voldoende personeel zijn.

Kortom: Wel of niet bellen om naar de HAP te gaan? Het is natuurlijk niet zeker dat het is wat ik denk dat het is.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  Pien za 15 okt 2011 - 22:19

Wel bellen... Dat zou jou advies aan een ander ook zijn!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 22:19

Bellen! En het net wat erger maken dan het is...

Of kunnen ze het morgen op je werk niet doen evt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  silly-one za 15 okt 2011 - 22:21

Gewoon bellen en vragen of je hier voor langs mag komen. Ook uitleggen dat je zelf op de SEH werkt en dat het daarom lastig is om overdag langs te gaan. Nee heb je, ja kan je krijgen en je hebt er toch wel last van. Er zijn volgens mij mensen die voor minder naar de HAP gaan en die worden ook geholpen.

O ja, ik ben zo ooit met mijn moeder naar de HAP gegaan omdat ze op vakantie was gestoken door koraal en dat het een week later er nog slecht uit zag. Ze wilde naar de HA, maar die had geen tijd ( pas 5 dagen later) en daarom zijn we in het weekend maar naar de HAP gegaan omdat het dikker er dikker werd.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 22:21

Ja ik dacht ook al, kunnen ze dat op je werk niet even doen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  Highway za 15 okt 2011 - 22:22

Wachten en morgen toch tijdens werktijd erheen zou mijn advies zijn. De HAP bellen om een oor uit te laten spuiten is niet waar ze voor zijn.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  Lady4 za 15 okt 2011 - 22:22

Prinses Bo, ik zou morgen in principe de KNO wel kunnen bellen of ik even langs kan komen. Alleen, dat vind ik wat overdreven en dat zijn juist de consulten die de zorg zo lekker duur maken.

Ik zou een ander waarschijnlijk dat advies om te bellen inderdaad. Maar vind dit zo'n lullig probleem dat ik het echt lastig vind.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 22:24

Ik zou morgen gewoon KNO even bellen.
En dan via internelijn en zeggen 'hoi, met Lady4 van de SEH'......
Mag je vast ergens tussendoor wel ff komen, als je zegt dat je de hele week moet werken en net van vakantie af komt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  Highway za 15 okt 2011 - 22:26

En begin vandaag alvast met slaolie druppelen; dan gaat het allemaal wat makkelijker als ze gaan uitspuiten.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 22:28

Highway schreef:En begin vandaag alvast met slaolie druppelen; dan gaat het allemaal wat makkelijker als ze gaan uitspuiten.

Slaolie?
Ik zou vooral juist niet teveel romel in je oor gaan doen nu.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 22:30

Ik zou bellen en de situatie even uitleggen. Het is sowieso ook fijner voor je zodat je straks ook weer alle aandacht voor je werk hebt. Lijkt me niet fijn werken met een oor wat helemaal dicht zit. Misschien dat het in jouw geval wel erg belangrijk is dat je een patient goed kan verstaan. Dus ik zeg doen! smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  Lady4 za 15 okt 2011 - 22:42

Nou ik heb toch maar gebeld, maar ze willen me niet zien haha. Ik heb er niet bij gezegd dat ik de komende week geen tijd heb om naar de huisarts te gaan, dat is hun probleem ook eigenlijk helemaal niet. De assistente denkt ook dat mijn oor uitgespoten moet worden en dat doen ze niet in het weekend. Ik zal dus nog even 1 of 2 dagen met een doof oor moeten rondlopen, erg vervelend gevoel.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 22:44

En een collega van je kan dat ook niet even doen op de ER? Of doen jullie dat niet? nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  Antibes za 15 okt 2011 - 22:44

Ik vind het eigenlijk ook onzin om nu te bellen. Het weekend is voor spoed, niet omdat het voor jou beter uitkomt. Als je echt ziek bent redden ze het ook zonder jou, dus van de week ook wel een uurtje.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  Antibes za 15 okt 2011 - 22:45

Oh, spuit elf.. Sorry! Wink
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 22:47

Ja maar wat is spoed he? Als het echt spoed is rijd ik naar de eerste hulp..
Als ze nou oorontsteking had, zou ze waarschijnlijk wel mogen komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  Highway za 15 okt 2011 - 22:51

PrinsesBo schreef:
Highway schreef:En begin vandaag alvast met slaolie druppelen; dan gaat het allemaal wat makkelijker als ze gaan uitspuiten.

Slaolie?
Ik zou vooral juist niet teveel romel in je oor gaan doen nu.

Om het allemaal wat zachter te maken; is normaal hoor, niks raars smile
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 22:51

Aan het begin of einde van je werkdag kan je vast wel even langs de KNO, dan valt dit ook niet binnen je werktijd smile Sterkte er nog even mee!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  Lady4 za 15 okt 2011 - 23:04

Ik heb inmiddels online een afspraak gemaakt bij mijn huisarts, woensdag om 16.00. Tot die tijd moet ik maar met een doof oor lopen.

Kijk, ik dénk dat het een oor is dat uitgespoten moet worden. Maar ik ben uiteindelijk geen arts, ook al heb ik de nodige ervaring. Voor hetzelfde heb ik een probleem aan mijn trommelvlies ofzo.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  Highway za 15 okt 2011 - 23:06

Daar heb je ook gelijk in maar zolang je geen koorts hebt is een controle afspraak (binnen een aantal werkdagen) een normale wachttijd. Ik hoop dat het alleen een vol oor is voor je! Succes
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 23:08

Dan roep je de komemde dagen maar gewoon de hele tijd: 'Wa zeggie?!' pirat

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  Lady4 za 15 okt 2011 - 23:11

PrinsesBo schreef:Dan roep je de komemde dagen maar gewoon de hele tijd: 'Wa zeggie?!' pirat


Laughing
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  SuperGrover zo 16 okt 2011 - 1:17

Een oor uitspuiten is niet zo moeilijk. Ik heb dat zelf weleens gedaan en ik ben niet eens verpleegkundige. Als dat het is, zou ik gewoon je collega's vragen, piece of cake. Of zelf, als je een spuit thuis hebt.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  Gast zo 16 okt 2011 - 1:25

SuperGrover schreef:Een oor uitspuiten is niet zo moeilijk. Ik heb dat zelf weleens gedaan en ik ben niet eens verpleegkundige. Als dat het is, zou ik gewoon je collega's vragen, piece of cake. Of zelf, als je een spuit thuis hebt.


Ligt eraan als de prop goed vast zit kan het wel eens tegenvallen. En toch moet je goed uitkijken dat je het trommelvlies niet beschadigd want het water wordt toch met een hoge druk het oor in gespoten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  Highway zo 16 okt 2011 - 1:35

SuperGrover schreef:Een oor uitspuiten is niet zo moeilijk. Ik heb dat zelf weleens gedaan en ik ben niet eens verpleegkundige. Als dat het is, zou ik gewoon je collega's vragen, piece of cake. Of zelf, als je een spuit thuis hebt.
Zelf doen moet je echt nooit doen! Als je het zelf doet kun je niet goed in het oor kijken wat je precies aan het doen bent. Het is erg belangrijk om te zien hoe het oor er van binnen uit ziet (evt ontstoken etc) en of het wel daadwerkelijk een prop is etc.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen? Empty Re: Dilemma: wel of niet Huisartsenpost bellen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum