Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een eigen kinderdagverblijf openen.. Wie weet daar meer over

4 plaatsers

Ga naar beneden

Een eigen kinderdagverblijf openen.. Wie weet daar meer over Empty Een eigen kinderdagverblijf openen.. Wie weet daar meer over

Bericht  Roza ma 24 jan 2011 - 4:37

Het lijkt me geweldig, mijn eigen kinderdagverblijf.
Het is voorlopig nog totaal niet realiseerbaar (geen geld), maar ooit, zou ik het echt heel erg graag willen.

Op internet valt uiteraard een heleboel informatie te vinden, maar ik was benieuwd of er hier mensen zijn die een eigen kinderdagverblijf hebben, of willen opstarten die mij wat tips kunnen geven.

En mama's die dit lezen.. Wat verwachten jullie van een kinderdagverblijf? En wat vinden jullie belangrijk bij een kinderdagverblijf?

Alle tips, informatie en goedbedoelde adviezen zijn welkom!

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een eigen kinderdagverblijf openen.. Wie weet daar meer over Empty Re: Een eigen kinderdagverblijf openen.. Wie weet daar meer over

Bericht  Snoopy di 25 jan 2011 - 8:04

Heb je wel ervaring in het runnen van een dagverblijf?
Ik zou eerst maar een aantal jaren ervaring op doen als locatiemanager. Op die manier leer je heel goed het reilen en zeilen kennen van een dagverblijf en wordt het vanzelf duidelijk welke stappen je moet zetten. Door die werkervaring heb je dan ook gelijk goede referenties die waarschijnlijk nodig hebt voor de benodigde vergunningen.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Een eigen kinderdagverblijf openen.. Wie weet daar meer over Empty Re: Een eigen kinderdagverblijf openen.. Wie weet daar meer over

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 8:07

*

Laatst aangepast door Smikkell op wo 2 feb 2011 - 4:07; in totaal 3 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  JD di 25 jan 2011 - 8:11

ik ben nu anderhalf jaar met een vriendin bezig om een eigen kdv op te starten. ik vind het belangrijkste dat je zelf werkervaring hebt als pedagogisch medewerkster of leidinggevende. natuurlijk kun je een kdv beginnen zonder ervaring, maar er zijn dan zoooveel dingen die je niet weet, dingen waar je tegenaan loopt. je hebt gewoon echt kennis van de werkvloer nodig.

wij hebben ons bedrijfsplan nu af, gaan binnenkort naar de bank. wij hebben allebei 7 jaar werkervaring als pedagogisch medewerker.
waar wij op gelet hebben is de prijs van de dagverblijven in de omgeving, en naar de openingstijden.
zo zijn alle dagverblijven hier open van 7.30 tot 18.00. wij willen dus juist open van 7.00 tot 18.30, met dat halfuurtje kun je net wat meer mensen trekken. zo zijn de meeste dagverblijven hier ook tussen kerst en o&n dicht, wij willen dus juist open gaan, hetzelfde geldt voor de zomervakantie.

je moet je gewoon zien te onderscheiden denk ik...
en vooral echt niet onderschatten wat het allemaal kost, en dat je er in het eerste jaar zeker geen winst op maakt.

maar het belangrijkste vind ik dus echt ervaring....je hebt inderdaad geen SPW diploma nodig voor het openen van een dagverblijf. een groenteboer kan bij wijze van spreken een kdv beginnen, maar of dat nou wel zo goed is?
en daarbij, een spw diploma is toch wel fijn, althans... wij vinden het wel fijn om dusdanig in het team te staan dat we bij ziekte/tandartsbezoek etc zelf ook op de groep kunnen staan.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 8:14

*

Laatst aangepast door Smikkell op wo 2 feb 2011 - 4:07; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  JD di 25 jan 2011 - 8:21

Smikkell schreef:
*Marietje* schreef:ik ben nu anderhalf jaar met een vriendin bezig om een eigen kdv op te starten. ik vind het belangrijkste dat je zelf werkervaring hebt als pedagogisch medewerkster of leidinggevende. natuurlijk kun je een kdv beginnen zonder ervaring, maar er zijn dan zoooveel dingen die je niet weet, dingen waar je tegenaan loopt. je hebt gewoon echt kennis van de werkvloer nodig.

wij hebben ons bedrijfsplan nu af, gaan binnenkort naar de bank. wij hebben allebei 7 jaar werkervaring als pedagogisch medewerker.
waar wij op gelet hebben is de prijs van de dagverblijven in de omgeving, en naar de openingstijden.
zo zijn alle dagverblijven hier open van 7.30 tot 18.00. wij willen dus juist open van 7.00 tot 18.30, met dat halfuurtje kun je net wat meer mensen trekken. zo zijn de meeste dagverblijven hier ook tussen kerst en o&n dicht, wij willen dus juist open gaan, hetzelfde geldt voor de zomervakantie.

je moet je gewoon zien te onderscheiden denk ik...
en vooral echt niet onderschatten wat het allemaal kost, en dat je er in het eerste jaar zeker geen winst op maakt.

maar het belangrijkste vind ik dus echt ervaring....
Maar als eigenaar werk je zelf toch niet met je kinderen? het is goed om iets van de pedagogische kant af te weten en voor iemand die als pedagogischwerken heeft gewerkt is het misschien makkelijker om zich in te leven in de behoeftes en zijn personeel, maar als eigenaar van een onderneming heb je wel iets meer nodig dan alleen een spw-diploma.

ja je hebt zeker meer nodig dan een SW diploma, althans, dat zou wel zo fijn zijn. de vriendin waarmee ik het ga doen zit in het laatste jaar van de opleiding manager in de zorg, ik ga hier aan beginnen zodra dit kan. maar in ieder geval heeft 1 van ons t diploma alvast op zak.
ik vind het echt superslecht dat het niet verplicht is om de juiste papieren op zak te hebben. ben zoveel dagverblijven tegengekomen waar het qua hygiene,ergonomie,regels echt niet klopt, gewoon omdat 1 of ander iemand met geld, maar zonder kennis, het geopend heeft.
mensen onderschatten soms nogal wat er allemaal bij komt kijken wat betreft regels.

en als eigenaar kun je best zelf met de kinderen werken hoor, hangt er vanaf hoe jij het wilt gaan runnen.
wil je echt een "baas" zijn die de hele ag op kantoor opgesloten zit? of wil je meer midden in je team staan, en ook af en toe op de groep staan? dat is natuurlijk maar net wat je zelf wilt.
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 8:29

*

Laatst aangepast door Smikkell op wo 2 feb 2011 - 4:07; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  JD di 25 jan 2011 - 8:38

Smikkell schreef:Op de groep staat én een onderneming runnen lijkt me niet optimaal en haalbaar. Helaas heb je geen papieren nodig, maar áls je een KDV begint, moet je wel aan de eisen wat betreft hygiene en veilige ruimtes voldoen.

sowieso wel als je het met zn 2en doet:)
en mijn manager stond geen hele dagen op de groep, maar als er echt niemand anders was bij ziekte of noodgevallen, stond ze zo een dag(deel) op de groep hoor.
ook als ik naar bijv de tandarts moest, sprong ze in. en sja, zonder de juiste diploma's mag dat weer niet.

en als ik een eigen kdv zou hebbem, of leidinggevende zou zijn op een bestaand dagverblijf, zou ik juíst af en toe op de groep willen staan. zo weet je wat er speelt, ouders zien je gezicht.
mijn vorige manager ging niet eens de groepen af om goedemorgen te zeggen, de rest van de dag zat ze met haar deur dicht op kantoor. ze wist niet wat er speelde, kende geeneen kind of ouder bij naam, en was mega afstandelijk. en een keer een uurtje op de groep, no ay dat ze dat deed. vond dat echt niet prettig, je had gewoon echt niks aan haar.
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 8:48

*

Laatst aangepast door Smikkell op wo 2 feb 2011 - 4:06; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 8:51

*

Laatst aangepast door Smikkell op wo 2 feb 2011 - 4:06; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  JD di 25 jan 2011 - 9:29

haha smikkell, je begrijpt me verkeerd. we gaan het met zn 2en opstarten, zullen dan leidinggevenden zijn. en dan nemen we dus mensen aan voor op de groepen, want dat kan uiteraard niet met zn 2en. na 7 jaar ervaring weet ik wel hoe t werkt;) bovendien is met zn 2en in ons geval ideaal. in het begin zul je constant met zn 2en anwezig zijn, waarbij de ene meer alle sop de groepen regelt, de ander het administratieve gedeelte. mochten we kinderen willen, kunnen we allebei 2 om 3 dagen gaan werken bijvoorbeeld. ik vind datje er als manager minstens 4 dagen moet zijn, vooral bij een beginnend kdv
schoonmaken = schoonmaakbedrijf, en boodschappen inderdaad laten bezorgen tijdens openingstijden door albert.nl

en ik ben het niet met je eens over dat een manager van meerdere groepen niet op de groep kan staan. mijn vorige manager had 6 groepen onder zich, en viel echt vaak genoeg in. geen week achter elkaar, maar zoals ik zei in geval van ziekte, nood, tandarts etc. t is net hoe je je tijd indeelt. de ene week kan het wel, de andere week heb je veel afspraken en kan het niet...
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Toet wo 2 feb 2011 - 0:59

Even ge-upt, ik moet binnenkort iemand obsereveren die een eigen kdv aan het starten is (al is gestart) Als je wil, kan ik wel een soort interview met haar doen, dan moet je even dingen bedenken die je precies wilt weten.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  JD wo 2 feb 2011 - 11:51

@toetje, t is heel lief bedoeld van je, maar volgens mij is de TO niet erg actief hier....ben bang dat ze t niet leest...
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Toet wo 2 feb 2011 - 13:33

*Marietje* schreef:@toetje, t is heel lief bedoeld van je, maar volgens mij is de TO niet erg actief hier....ben bang dat ze t niet leest...

Dat zag ik ook al maar dan ga ik me afvragen waarom je dan zo'n topic opent?!
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  JD do 3 feb 2011 - 3:47

toetje_ schreef:
*Marietje* schreef:@toetje, t is heel lief bedoeld van je, maar volgens mij is de TO niet erg actief hier....ben bang dat ze t niet leest...

Dat zag ik ook al maar dan ga ik me afvragen waarom je dan zo'n topic opent?!

ja dat snap ik ook niet.
heel verhaal vol met goedbedoelde adviezen, en niemand die het vervolgens nog leest..
(of in ider geval niet de moeite neemt om erop te reageren) No
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Roza do 3 feb 2011 - 5:26

Ik ben er wel nog hoor! Maar ik kom hier inderdaad niet dagelijks.
Toetje; heel aardig van je, maar dat hoeft niet hoor. Dit is een 10-jaren plan, dus voorlopig ben ik er nog niet fanatiek mee bezig. Wel heel lief van je!

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Bericht  JD do 3 feb 2011 - 5:56

Roza schreef:Ik ben er wel nog hoor! Maar ik kom hier inderdaad niet dagelijks.
Toetje; heel aardig van je, maar dat hoeft niet hoor. Dit is een 10-jaren plan, dus voorlopig ben ik er nog niet fanatiek mee bezig. Wel heel lief van je!

sorry Embarassed
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: