Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vanaf welke leeftijd geen middagslaapje meer?

+10
Mida4you
moepie
Liadan
Flemy
Thunder
xxjojootjexx
maiadebij
Bruintje Beer
Susan
LotteK
14 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd geen middagslaapje meer? - Pagina 2 Empty Re: Vanaf welke leeftijd geen middagslaapje meer?

Bericht  Gast za 7 mei 2011 - 9:52

moepie schreef:Lotte; misschien een idee om je dochter s'middags wat later naar bed te doen? Dus i.p.v 12.30 om 13.15 ofzo, misschien is ze dan wat meer moe?
Vaak zijn het ook wel fases hoor dat het wat moeilijker gaat dan ineens kan het weer heel goed en sommige kindjes zijn gewoon heel vroeg van hun middag slaapje af. Natuurlijk zou het wel erg fijn zijn als ze s'middags nog even een dutje doet...

Ik denk dat het 'slaapprobleem' al opgelost is...althans, dat hoop ik voor haar, gezien haar post van januari is Cool Very Happy Cool

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd geen middagslaapje meer? - Pagina 2 Empty Re: Vanaf welke leeftijd geen middagslaapje meer?

Bericht  Gast za 7 mei 2011 - 9:53

S heeft dat nu ook. Hij ging eerst altijd van 12:00 tot 15:00 slapen en nu lag hij vrolijk te zingen in bed en dat hield hij dik een uur vol. En 's avonds was het hetzelfde !
Eerst dacht ik dat hij ook geen slaapje meer nodig had maar dat trok hij toch echt niet.
Nu ben ik hem een dik uur later in bed gaan leggen en dat gaat super. Nu slaapt hij meestal van 13:00 tot 15:00 ongeveer en gaat makkelijk slapen en ook de avond gaat weer goed.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 7 mei 2011 - 9:54

hahahahahaha ik zie het nu ook !

Gast
Gast

Bericht  Mida4you za 7 mei 2011 - 10:09

Dromertje schreef:hier heeft onze dochter vandaag ook maar een half uurtje geslapen overdag, was wel pas om half 10 (!!!) wakker, dat is echt uniek, meestal is ze rond half 8 wakker en is pas gaan slapen om 20.30u. Ze was gewoon vrolijk vandaag, dus dan ga ik er maar van uit dat ze niet meer behoefte heeft. Gisteren heef ze ook maar 45 minuten geslapen.. Vind het wel weinig voor een baby van 8.5 maand, maargoed, ik kan haar ook niet in slaap slaan :P

Pff dat is weinig zeg. Bij ons het tegenovergestelde. Ons dochtertje is rond 06.30 uur wakker. Dan slaapt ze rond 09.00 uur nog eventjes. Dan gaat ze rond 13.00 uur naar bed en slaapt ze ongeveer 2 uur. Daarna gaat ze rond 17.00/17.30 uur nog even een half uurtje op bed en dan rond 19.15/19.30 gaat ze de nacht in.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Mirror za 7 mei 2011 - 22:59

Voordat onze zoon twee werd werd het al moeilijker, het slapen in de middag. Dan lag hij lang wakker inderdaad, pratend of zingend, maar ging dan uiteindelijk toch slapen. Dat werd steeds minder. Ik ben hem toen ook een tijdje later naar bed gaan brengen, dus i.p.v. 13.00u werd het 14.00u. Ook dat werkte op een gegeven moment niet meer. Hij sliep 's nachts ook behoorlijk slecht, werd vaak wakker. Toen het naar bed brengen in de middag ook echt drama werd met huilen en echt niet willen ben ik ermee gestopt. Ik dacht misschien dat het een fase was, maar daar lijkt het niet op, hij slaapt niet meer in de middag nu sinds een maand of drie.

Sinds hij in de middag niet meer slaapt gaat het slapen in de nacht ook veel beter en we brengen hem 's avonds vroeger naar bed. Dat was echt een verademing, gewoon een hele nacht slapen zonder wakker te worden. Natuurlijk is hij eind van de middag moe en valt hij dan ook nog wel eens in slaap in de auto ofzo, maar ik krijg hem in de middag echt niet meer in bed. En dat 's avonds naar bed brengen gaat soms ook wel moeilijk, maar wij zijn gewoon duidelijk, het is bedtijd en als hij blijft mopperen gaan we om de tien minuten erheen en dan is het meestal de volgende dagen weer 'normaal' met naar bed brengen.
Oja, hij is nu 2 jaar en 3 maanden.
Mirror
Mirror
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 194
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Lindsya za 7 mei 2011 - 23:07

Mijn zoontje sliep met 2,5 jaar niet meer overdag. Ik probeerde het nog wel eens omdat dat die heel erg moe was maar dan sliep die ook niet want dan kon heel de buurt mee genieten omdat die niet wilde slapen. Toen ben ik er ook mee gestopt.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683

Bericht  moepie zo 8 mei 2011 - 1:42

ivax schreef:
moepie schreef:Lotte; misschien een idee om je dochter s'middags wat later naar bed te doen? Dus i.p.v 12.30 om 13.15 ofzo, misschien is ze dan wat meer moe?
Vaak zijn het ook wel fases hoor dat het wat moeilijker gaat dan ineens kan het weer heel goed en sommige kindjes zijn gewoon heel vroeg van hun middag slaapje af. Natuurlijk zou het wel erg fijn zijn als ze s'middags nog even een dutje doet...

Ik denk dat het 'slaapprobleem' al opgelost is...althans, dat hoop ik voor haar, gezien haar post van januari is Cool Very Happy Cool

Embarassed haha, denk dat ik gisteren last had van de warmte Wink
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  missmarm zo 8 mei 2011 - 2:50

Nick slaapt sinds een paar maanden niet meer maar af en toe nog wel als hij echt moe is. Hij wordt dinsdag 4.

missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 238

Bericht  Sjonno zo 8 mei 2011 - 23:07

Rick is 3,5 en slaapt nog steeds 's middags al wordt het wel steeds korter en afgelopen week heeft hij 2 middagen niet geslapen omdat hij gewoon klaarwakker in bed lag en ik heb hem er toen maar uitgehaald. Nadeel is wel dat hij dan rond een uur of 5 hartstikke chagrijnig wordt omdat hij dan moe is.
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: