Waar zou jij voor gaan? Appartement of huis?
+10
Susan
LieveSterre
Pannetoet
JD
Eris
minoessepoes
Ugly Betty
Zwerver
Inge
Flinder
14 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Waar zou jij voor gaan? Appartement of huis?
Mijn vriend en ik gaan waarschijnlijk verhuizen naar de plaats waar ik nu ook werk heb. Omdat we de komende 3-4 jaren nog gaan huren twijfelen we over twee woningen die we kunnen gaan huren. Het appartement ligt midden in de stad en is redelijk af, een vloer ligt er al in. Het appartement heeft twee slaapkamers. De andere woning is een heel huis. Het huis heeft een grote woonkamer, een tuin en drie slaapkamers en een zolder. Er ligt geen vloer en verder zal alles moeten worden geschilderd. Qua huurprijs maakt het 50,- euro in de maand uit.
Waar zouden jullie voor gaan?
Waar zouden jullie voor gaan?
Flinder- Prater
- Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Waar zou jij voor gaan? Appartement of huis?
Ik zou zelf voor een huis gaan ivm met tuin enzo.
Maar ligt er ook beetje aan; welke ligging is beter, wat is handiger ivm werk/studie, hoe zit het met parkeren, naja etc etc
Maar ligt er ook beetje aan; welke ligging is beter, wat is handiger ivm werk/studie, hoe zit het met parkeren, naja etc etc
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou gaan voor 't appartement.
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Ik zou voor het huis gaan. Dan heb je lekker een tuin en een slaapkamer extra. Je kan dan eventueel kinderen krijgen zonder dat je meteen hoeft te verhuizen...
Ugly Betty- Kletskop
- Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Ik zou ook voor het appartement gaan.
Maar dit is toch totaal afhankelijk van je persoonlijk wens. Wij wilde graag redelijk in het centrum wonen in Amsterdam, dat heeft als gevolg dat wij in een appartement wonen zonder balkon, maar voor ons weegt de plek waar we wonen op dit moment zwaarder dan het huis. Je moet gewoon voor jezelf afwegen of je wat meer rust en ruimte wil en een tuin, of dat je alles in de buurt wil hebben, je de deur uitstapt en de gezelligheid en drukte in wil stappen enz.
Maar dit is toch totaal afhankelijk van je persoonlijk wens. Wij wilde graag redelijk in het centrum wonen in Amsterdam, dat heeft als gevolg dat wij in een appartement wonen zonder balkon, maar voor ons weegt de plek waar we wonen op dit moment zwaarder dan het huis. Je moet gewoon voor jezelf afwegen of je wat meer rust en ruimte wil en een tuin, of dat je alles in de buurt wil hebben, je de deur uitstapt en de gezelligheid en drukte in wil stappen enz.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Ik denk dat dat afhangt van jullie toekomstplannen en dan voornamelijk voor de komende 3/4 jaar. Willen jullie binnen die 3/4 jaar kinderen? Met een kindje is een huis met tuin wel heel fijn. Maar dat betekend wel dat er veel geld in het huis gestoken moet gaan worden. Als jullie voor het apartement gaan kunnen jullie dat geld besparen en dat in een koophuis steken.
Eris- Prater
- Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10
Eris schreef:Ik denk dat dat afhangt van jullie toekomstplannen en dan voornamelijk voor de komende 3/4 jaar. Willen jullie binnen die 3/4 jaar kinderen? Met een kindje is een huis met tuin wel heel fijn. Maar dat betekend wel dat er veel geld in het huis gestoken moet gaan worden. Als jullie voor het apartement gaan kunnen jullie dat geld besparen en dat in een koophuis steken.
Dit is inderdaad precies waar we nu over nadenken. In het huis moet nog veel worden geklust en dat gaat dus aardig wat geld kosten dat we straks ook in een koophuis hadden kunnen steken. Van de andere kant willen we graag kinderen en als dat allemaal mag lukken dan waarschijnlijk ook wel binnen de termijn dat we nog huren. Dat maakt het lastig. Voor de komende twee jaar zouden we graag midden in de stad willen wonen en daarna graag een huis met een tuin willen Nou ja, dat is financieel natuurlijk echt niet handig dus neig ik nu naar het huis. Ook dat is trouwens maar tien minuutjes fietsen naar het centrum.
Flinder- Prater
- Aantal berichten : 641
Punten : 676
De periode van 3/4 jaar is denk ik best wel te overzien in een appartement met eventueel een kindje. De eerste ± 1,5 jaar kunnen kinderen zich prima redden in een appartement. Daarna overigens ook hoor, het is net wat een kind gewend is. Als ik in jullie situatie zou zitten zou ik kiezen voor het appartement. Wat jij zelf ook zegt, het is afwachten hoe het met de kinderwens gaat. Maar of er een kindje komt of niet binnen die 3/4 jaar kunnen jullie mooi geld sparen en dat dan in een koophuis steken. En een appartement in het centrum lijkt mij persoonlijk ook heel fijn. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Laatst aangepast door Eris op ma 24 jan 2011 - 4:02; in totaal 1 keer bewerkt
Eris- Prater
- Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10
Ik zou voor het huis gaan, zo ontzettend veel geld hoeft het aankleden daarvan ook weer niet te kosten. Dan zit je gewoon zeker goed voor de komende jaren met alle ruimte en een tuin, terwijl je nog steeds redelijk dicht bij het centrum woont.
Gast- Gast
In jouw geval zou ik voor het appartement gaan.
Gast- Gast
Ik zou voor het apartement gaan. Ook daar kun je wel kinderen krijgen en de eerste tijd mist een kindje echt nog geen tuin.
Als je er maar zo kort wilt wonen zou ik er niet teveel geld in steken, zeker niet als je de eerste 2 jaar graag in de stad wilt wonen. En 2 slaapkamers is ook niet te klein om mee te beginnen, lijkt mij.
Ik zou het geld dan in een koophuis steken.
Als je er maar zo kort wilt wonen zou ik er niet teveel geld in steken, zeker niet als je de eerste 2 jaar graag in de stad wilt wonen. En 2 slaapkamers is ook niet te klein om mee te beginnen, lijkt mij.
Ik zou het geld dan in een koophuis steken.
Gast- Gast
Absoluut het huis, zeker als je die keuze hebt zou ik niet voor een appartement gaan.
Gast- Gast
Ik zou voor het appartement gaan omdat deze midden in de stad ligt. Als je kinderen krijgt kun je altijd nog verhuizen.
Gast- Gast
Ik zou ook het huis kiezen. Niet eens met het oog op kinderen want die kun je toch ook kwijt in het appartement? Twee slaapkamers als ik goed heb gelezen (laatste tijd kan ik dat wat moeilijker lol). Maar meer om de ruimte. Voor dat kleine verschil zou ik daar dus voor kiezen. Lekker een tuin, heerlijk toch? Afstand maakt ook verder weinig verschil zo te lezen. Ik zou er een sport van maken zo min mogelijk geld erin te steken. Verf enzo hoeft echt niet duur te zijn hoor.
Gast- Gast
ik zou het ook af laten hangen van een eventuele hypotheek dieje over een jaar of 2 dan af kunt sluiten, hoe hoog die is.
wij wilden ook graag weg uit de huurflat en een huis kopen, maar helaas konden wij maar max. 220.000 als hypotheek krijgen (dat is voor deze regio niet erg veel), waardoor het moeilijk werd om een geschikt huis te vinden, zeg maar gerust onmogelijk.
toen kregen wij een nieuwbouw huurhuis aangeboden, tuintje, 4 slaapkamers, helemaal nieuw. wij huren deze woning nu voor 650 euro per maand, en wij hadden met onze hypotheek nooooooooit zo'n mooi huis kunnen krijgen, hooguit 1 of andere bouwval.... dus daar zou ik ook naar kijken.
dus mijn conclusie; ik zou voor het huis gaan
wij wilden ook graag weg uit de huurflat en een huis kopen, maar helaas konden wij maar max. 220.000 als hypotheek krijgen (dat is voor deze regio niet erg veel), waardoor het moeilijk werd om een geschikt huis te vinden, zeg maar gerust onmogelijk.
toen kregen wij een nieuwbouw huurhuis aangeboden, tuintje, 4 slaapkamers, helemaal nieuw. wij huren deze woning nu voor 650 euro per maand, en wij hadden met onze hypotheek nooooooooit zo'n mooi huis kunnen krijgen, hooguit 1 of andere bouwval.... dus daar zou ik ook naar kijken.
dus mijn conclusie; ik zou voor het huis gaan
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Ik zou echt voor een huis gaan! Alleen al omdat een huis veel meer ruimte heeft, niet alleen qua bergruimte maar ook omdat je je ook even terug kan trekken wat in een flatje niet zo snel zal gaan. En met een huis heb je lekker een tuin waar je met mooi weer heerlijk kan zitten, de was ophangen en een flat heeft een balkon.. nu heb ik persoonlijk ook veel meer met een huis dan een flat Succes!!
Pannetoet- Kletskop
- Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Ik zou ook voor het huis gaan. Ik denk dat het huis meer mogelijkheden heeft en je kunt het ook helemaal zelf maken zoals je zelf wilt. Het hoeft ook helemaal niet zo veel geld te kosten!
LieveSterre- Fluisteraar
- Aantal berichten : 103
Punten : 148
Registratiedatum : 10-01-11
Ik lees niet echt iets over de buurt waar dat huis in ligt. Is dat een fijne buurt, stoppen er trams en bussen in de buurt, zit je dicht bij een station, hoe ver is het centrum, is er een supermarkt op loopafstand, zou je je er 's avonds veilig voelen op straat, vind je de sfeer prettig, et cetera.
Als de indruk van de buurt positief is zou ik denk ik voor het huis gaan. Maar het is natuurlijk ook afhankelijk van jullie leefstijl, als jullie erg veel uitgaan, niet veel ruimte nodig hebben en voorlopig nog niet aan kinderen denken, kan ik me voorstellen dat je het appartement kiest.
Als de indruk van de buurt positief is zou ik denk ik voor het huis gaan. Maar het is natuurlijk ook afhankelijk van jullie leefstijl, als jullie erg veel uitgaan, niet veel ruimte nodig hebben en voorlopig nog niet aan kinderen denken, kan ik me voorstellen dat je het appartement kiest.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
ik zou zeker voor het huis gaan! succes met je keuze.
Gast- Gast
Ik zou voor het appartement gaan. Omdat er nog veel moet gebeuren in het normale huis en het is huur zou ik er niet te veel geld aan uit geven. Vooral als het maar voor 3-4 jaar is. Een groot huis met een tuin is natuurlijk wel leuk maar je moet het ook nog allemaal onderhouden. En als je over 2 jaar bijv aan kinderen wil beginnen is een appartement ook goed voor je eerste paar jaren. Een klein kindje heeft nu nog net zo veel aan een tuin als een balkon. Niet veel dus. Als hij/zij wat ouder is wordt het natuurlijk wel leuk voor het kindje.
Gast- Gast
Ik persoonlijk zou voor het huis gaan. Maar dat kan ook komen doordat ik het hebben van een apartement gewoon zat ben en ik een tuin wil
Wennebellah- Fluisteraar
- Aantal berichten : 225
Punten : 258
Registratiedatum : 16-01-11
Het enige wat ik wel zou missen met een kind is dat je op een balkon geen zwembadje kan zetten. En mijn zoon kan lekker met stoepkrijt spelen enzo. Verder ben ik het met je eens.Razz_ schreef:Ik zou voor het appartement gaan. Omdat er nog veel moet gebeuren in het normale huis en het is huur zou ik er niet te veel geld aan uit geven. Vooral als het maar voor 3-4 jaar is. Een groot huis met een tuin is natuurlijk wel leuk maar je moet het ook nog allemaal onderhouden. En als je over 2 jaar bijv aan kinderen wil beginnen is een appartement ook goed voor je eerste paar jaren. Een klein kindje heeft nu nog net zo veel aan een tuin als een balkon. Niet veel dus. Als hij/zij wat ouder is wordt het natuurlijk wel leuk voor het kindje.
Gast- Gast
Wat is al dat licht roze toch irritant lezen.Ik_zelf_87 schreef:Ik zou echt voor een huis gaan! Alleen al omdat een huis veel meer ruimte heeft, niet alleen qua bergruimte maar ook omdat je je ook even terug kan trekken wat in een flatje niet zo snel zal gaan. En met een huis heb je lekker een tuin waar je met mooi weer heerlijk kan zitten, de was ophangen en een flat heeft een balkon.. nu heb ik persoonlijk ook veel meer met een huis dan een flat Succes!!
Gast- Gast
Mooi roze is niet lelijk
Ontopic: ik zou ook voor het huis gaan. Toen mijn vriend en ik gingen samenwonen hebben we ook eerst bij appartementen gekeken. Dan zie je ook echt dat het een stuk kleiner is, je hebt alleen een balkon om buiten te zitten en je hebt 4 paar buren.
Wij hebben uiteindelijk een huis gekocht en ik ben nog steeds erg blij dat we dat gedaan hebben. We hebben nu veel ruimte samen en als ik zo al mijn spullen zie, die hadden nooit in een appartement gepast! De tuin is geen 'echte' tuin want daar liggen alleen tegels in. Van de zomer een paar potten met bloemen op de straat en het is ook gezellig. Het hoeft niet heel veel extra onderhoud en inspanning te kosten. Hoewel een appartement natuurlijk wel kleiner is om schoon te houden, daar ben je wel sneller mee klaar :-) Maar ja voor het schoonmaken laat je je beslissing daar niet van afhangen
Ontopic: ik zou ook voor het huis gaan. Toen mijn vriend en ik gingen samenwonen hebben we ook eerst bij appartementen gekeken. Dan zie je ook echt dat het een stuk kleiner is, je hebt alleen een balkon om buiten te zitten en je hebt 4 paar buren.
Wij hebben uiteindelijk een huis gekocht en ik ben nog steeds erg blij dat we dat gedaan hebben. We hebben nu veel ruimte samen en als ik zo al mijn spullen zie, die hadden nooit in een appartement gepast! De tuin is geen 'echte' tuin want daar liggen alleen tegels in. Van de zomer een paar potten met bloemen op de straat en het is ook gezellig. Het hoeft niet heel veel extra onderhoud en inspanning te kosten. Hoewel een appartement natuurlijk wel kleiner is om schoon te houden, daar ben je wel sneller mee klaar :-) Maar ja voor het schoonmaken laat je je beslissing daar niet van afhangen
ThinkPink- Prater
- Aantal berichten : 705
Punten : 720
Registratiedatum : 19-11-10
op zich vind ik het onzin dat je aan huur niet teveel geld uit zou moeten geven. dat hangt er wel helemaal vanaf hoe lang je er wilt blijven wonen. als je voor het huis kiest is de kans groot denk ik dat je er langer blijft hangen.
ja oke, wij hebben er geen nieuwe keuken en badkamer ingegooid (aangezien het nieuwbouw is, en we van de woningbouw zelf een (redelijk simpele) badkamer en keuken mochten kiezen) maar verder hebben we gewoon een dure vloer in, de wanden laten doen ipv zelf, de voortuin echt mooi aangelegd. t is dan wel huur, maar ik wil er voorlopig blijven, dus maak er dan wel wat moois van....
ja oke, wij hebben er geen nieuwe keuken en badkamer ingegooid (aangezien het nieuwbouw is, en we van de woningbouw zelf een (redelijk simpele) badkamer en keuken mochten kiezen) maar verder hebben we gewoon een dure vloer in, de wanden laten doen ipv zelf, de voortuin echt mooi aangelegd. t is dan wel huur, maar ik wil er voorlopig blijven, dus maak er dan wel wat moois van....
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Buik beschilderen actie voor glazen huis, waar ook alweer?
» Huis vs appartement
» Wat voor huis hebben jullie voor wat voor prijs?
» Uit huis gaan
» tips voor een appartement in Eindhoven?
» Huis vs appartement
» Wat voor huis hebben jullie voor wat voor prijs?
» Uit huis gaan
» tips voor een appartement in Eindhoven?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: